Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:32

Die vlotters bestaan ook met de aansluiting er gelijk op. Volgens mij heet ie dan paddock buddy oid. Via paddock tweaks hadden wij ‘m

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 07:43

Sjolvir schreef:
joyce83 schreef:
Is dat dan een kop wat je op de tuinslang zet?

Ja, maar je moet wel zo'n stukje van iets anders afhalen, ik had die nog uit een setje van die slangen die krimpen als je ze uit zet vd action.

Die draai je op de vlotter en daar klik je slang op.

Ik heb hem gewoon aptjid aanstaan, zo hoeft er maar 1 bak te staan. ( als ik weg ben zet ik extra)
Wel goede slang met aansluitingen gebruiken zodat het niet uitelkaar ploft door waterdruk, dan heb je alsnog waterballet.

Wat ik wel jammer vond de schroeven zjin te kort om hem op speciekuip te schroeven, ik heb daar houden blikje tussen zitten

Wil je op safe spelen zet je hem gewoon alleen aan als je in de buurt bent.

Ik ben er heel blji mee. Geen overstromingen omdat ik vergeet kraan uit te doen.
Agradi verkoopt ze maar agrishop ook.

[ Afbeelding ]

Als hji stroomt maakt hji wel geluid.

omg was blijkbaar gisteren nadat mijn lijf aangaf klaar voor vandaag :+ Had echt in mijn hoofd schijnbaar van ipv spuitkop een soort van vlotter mini op slang. Maar deze heb ik idd ook, ideaal!!! Heb ze op de IBC vaten zitten. Scheelt toch weer een bak vullen om de dag.

We hebben als nadeel dat de waterpomp niet kan afslaan. Die zet je aan en uit elke keer. Het schijnt makkelijk te zijn om er iets tussen te zetten, nou ja in elk geval schijnbaar voor handige mensen..... Het werkt zo voor ons wel, heb al iets te vaak toen we nog de pomp bij mijn ouders gebruikten gehad dat het ding stuk ging.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:19

Joehoe, we hebben weer Eén Diekke die op de trailer wil staan. Alleen te laden.
Volgende keer tussenschot op de plekAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:25

boemel schreef:
Joehoe, we hebben weer Eén Diekke die op de trailer wil staan. Alleen te laden.
Volgende keer tussenschot op de plek[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Oeh fijn!! Knappe merrie ook! Zit een mooi hoofdje op <3

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:54

Wat fijn gefeliciteerd. Een Vautras trailer?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:57

Zo ik ben terug van een weekend uitwaaien op een ijslanderrug op Vlieland. Ik heb genoten, mijn vriendinnen ook. Was een leuke groep van 6 paardenvrouwen rond dezelfde leeftijd. Was erg gezellig. Morgen nog een drukke dag en dan bijkomen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:24

Wat goed Boemel. Jammer van de andere trailer. Maar wel ontzettend fijn dat dit goed werkt.

Zo'n hele lichte trailer is in de toekomst ook wel wat voor mij. Roos weegt nog geen 500kg dus dan hebben we geen zware trekauto nodig.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:36

Ja, ik ben er heel blij mee. <3
Binnenkort kunnen we niet meer in daglicht naar de les, dus dan hebben we de trailer nodig.

Diekke is een paard die echt nooit moeilijk ergens over doet, dus blij dat Diekke ook weer happy is.

T is een Cheval Liberté. Faudras is ook mooi!

Klinkt als een heerlijk weekend Belker. En ook grotendeels mooi weer erbij!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:41

Malenka schreef:
Wat goed Boemel. Jammer van de andere trailer. Maar wel ontzettend fijn dat dit goed werkt.

Zo'n hele lichte trailer is in de toekomst ook wel wat voor mij. Roos weegt nog geen 500kg dus dan hebben we geen zware trekauto nodig.

Ja, dat zou ideaal zijn. Eentje die 1200kg mag trekken.

Hij is schoon hoor :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 17:40

boemel schreef:
Ja, ik ben er heel blij mee. <3
Binnenkort kunnen we niet meer in daglicht naar de les, dus dan hebben we de trailer nodig.

Diekke is een paard die echt nooit moeilijk ergens over doet, dus blij dat Diekke ook weer happy is.

T is een Cheval Liberté. Faudras is ook mooi!

Klinkt als een heerlijk weekend Belker. En ook grotendeels mooi weer erbij!

Ik dacht t al te herkennen! Ik heb ook een cheval liberte met vooruitloop, alleen is dat bij mij een klepje naar boven toe, ipv een raampje die je open zwaait
Hele fijne trailer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier verder super drukke dagen. Mijn man heeft vorige week een ongelukje gehad met de cirkelzaag en zijn ringvinger.. zelfde avond nog geopereerd.. en nu al 2x fysiotherapie gehad. Prognose is goed, zo’n 3 maanden niet werken.

Ik heb het t verder druk met een beleer pony, eigen pony’s, en het bekappen en lesgeven gaat ook gewoon door natuurlijk.
Kindjes hebben transport nodig en de man ook.. ik heb dus vele titels haha.

Afgelopen zondag mochten wij mennend een demo geven op equiday zuid, volgens mij ook geslaagd. M’n pony’s waren knap, als altijd natuurlijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:51

Hoe zet je de kar vast . ben je niet bang zonder schot dat pony`s niet blijven staan of die kar gaat schuiven?
Vorig weekend is onze rooie kater doodgereden, was niks aan te zien dus getwijfeld of het misschien vergiftiging was maar via de camera was het terug te zien. helaas, ik ga hem missen

Zadel perikelen, mijn nieuwe zadel past paard perfect maar ik pas niet. Donderdag komt een andere zadelmaker en ga met haar bevindingen verder. heb nu al 2 keer gemaild naar de ruiterzaak maar nog geen reactie. Aangezien die in Belgie zit moet ik opzoeken hoe het met mijn rechten zit.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:35

Wat leuk om een mendemo te geven. Je hebt ook echt leuke pony’s.

Echt vervelend LN van je zadel. Wat was hier nu precies ook alweer anders aan? Kan er niets aangepast worden zodat jij beter zit?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:45

Breedte is.alleen anders Fit 5 ipv 3. Beide 17.5 inch beode euroroding diamant. ik heb maat 36/38 en in de oude pasik prima en nergens last van bij de nieuwe It ik teveel.op de.lepel.en kan ik mijn belken niet kantelen

Foto links nieuw rechts oud

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 22:03

De zitting is anders, meer gesloten. Kunnen ze de zitting nog vullen?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 23:06

Of kan je iets op de zitting leggen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 06:56

Zitting is al te klein/ gesloten dus iets erop leggen verkleint toch? Zadel links is mij te krap nu.

Ik hoop dat de zadelmaker morgen een idee heeft. Wrongen duwen mij naar achteren en zitting is bij de lepel al gevulder/ minder ruimte dus ik kan niet goed zitten. Ik zit op de bolling van de lepel, bekken naar voren en omdat ik voorover kiep compenseer ik met schouders naar achteren en krijg ik een holle rug en rugpijn

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 07:20

Erg vervelend!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 07:27

Lynn_Nikita schreef:
Hoe zet je de kar vast . ben je niet bang zonder schot dat pony`s niet blijven staan of die kar gaat schuiven?
Vorig weekend is onze rooie kater doodgereden, was niks aan te zien dus getwijfeld of het misschien vergiftiging was maar via de camera was het terug te zien. helaas, ik ga hem missen

Zadel perikelen, mijn nieuwe zadel past paard perfect maar ik pas niet. Donderdag komt een andere zadelmaker en ga met haar bevindingen verder. heb nu al 2 keer gemaild naar de ruiterzaak maar nog geen reactie. Aangezien die in Belgie zit moet ik opzoeken hoe het met mijn rechten zit.

De kar is vast met spanbanden..

Maar waar zouden de pony’s heen moeten gaan zonder schot?
Als ik geen kar mee neem, staan ze gewoon zo in de trailer. De 1 blijft dan rechtuit staan en de ander draait alsnog in de punt.
Ik zou niet weten waar ze heen kunnen gaan verder?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 07:55

Prima als het werkt. Is ook geen verwijt maar een vraag
Normaal heb je eens stang en tussenschot en kunnen ze niet naar voren of draaien

Vandaag komt een klein tijdelijk projectje , een 1 jarige amha die niet goed in de hand is. Hoop dat de omheining laag genoeg is

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 08:56

@Marit, schrikken van je man! Gelukkig gaat het oke.

@LN, hopelijk kom je er morgen uit met de nieuwe zadelmaker :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 09:35

Lynn_Nikita schreef:
Prima als het werkt. Is ook geen verwijt maar een vraag
Normaal heb je eens stang en tussenschot en kunnen ze niet naar voren of draaien

Vandaag komt een klein tijdelijk projectje , een 1 jarige amha die niet goed in de hand is. Hoop dat de omheining laag genoeg is

Voor mij ook een vraag. Ze gaan via de voorlader er in. Met de neus naar de achterkant. Ze zijn staan letterlijk zij aan zij en kunnen niet draaien.
Voor deze maat pony’s zijn de stangen standaard ook veel te hoog en hebben ze totaal geen steun aan. Dan kan beter alles er uit. Ze kunnen dan, zonder koets, staan hoe ze zelf willen. (Meestal achteruit)

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 11:11

Marit, zeker geen verwijt maar ik overweeg ook deze trailer te kopen. Zijn de stangen niet nodig voor de stevigheid? Of heb je de achterstang er wel in? Mooie pony's heb je!

Ben benieuwd naar de oplossing voor het zadelprobleem, wel echt balen voor je. Hoop op een goede oplossing!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 11:54

Ik heb er op dit moment niets in. En de trailer sluit goed en wijkt niet.
We gaan er wel een systeem in maken dat ik elke 2,5cm een stang in kan zetten, maar mis het tot nu toe nog niet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:42

Hoe zit het met kogeldruk als ze zo voorin staan? Al wegen ze natuurlijk niet zoveel :D

Ik ben door twee trailerboeren gewaarschuwd om geen CL trailer te kopen ivm slechte kwaliteit. Maar wellicht zijn de nieuwere beter?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 13:17

Geen idee, de mijne is 5 jaar oud.
Alleen rubbers ramen moeten vervangen worden.

Kwalitatief voelt ie voor mij gelijkwaardig aan de Titan die ik heb staan.
Daarvoor had ik een Blomert, die vond ik wel robuuster.