Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:52

Karin_deB schreef:
Hier heeft het echt de hele nacht gegoten.
De shet is tenminste binnen gaan staan. De ander zal ik maar over zwijgen >;)

Ja, hier nu ook, hele nacht en is nog niet gestopt. Niks aan.....

Ik vind nat worden echt niet erg, maar daarna de rotzooi.......Wij hebben geen achterom, dus moeten door voordeur, hebben mega klein halletje en dan meteen in woonkamer. In halletje liggen handdoeken en hang alles meteen uit, maar toch.

Onze paarden staan met regen ook niet in de stallen. Als ze nat zijn rollen ze wel veel in het zand, dus zien er niet uit......
Het blijft nu vast ook wel even dagen regenen en dan zouden ze niet meer buiten gaan staan.

Ik doe wel minder hooi in de ibc vaten op paddock en track, zodat dat meteen opgegeten wordt en niet uren nat ligt te worden.

Het is wel lastig als je na eerste nachtvorst wil ontwormen, maar het is 2 Dec en er komt geen nachtvorst.
Wij doen ook meerdere keren pj mestonderzoek, maar heb daar echt geen 100% vertrouwen in. Gelukkig komt er wel altijd erg schoon uit. Veearts zei laatste keer nog; Ze zijn echt heel schoon.

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:00

Wij hebben weken geleden al nachtvorst gehad..

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:38

Hier ook, heb de waterbak al mogen uitbikken. Het is nu wel extreem zacht trouwens, heb ze maar weer terug gezet onder 0 gram.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:17

Ik ontworm ook nooit. Laat wel 4x per jaar de mest controleren. Twix had 1x 1 heel wormei! In het najaar mag ik van de kliniek wel pramox geven maar meestal vergeet ik die op te halen, of heb ik er geen zin in :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:23

Gisteren ontwormd en nu nog geen wormpje gezien in de mest, volgens mij is dat redelijk hoopvol?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:07

Antheman schreef:
Djoena schreef:
[ [url=m/FeczUP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo ontworm ik :j

-O-
Dat meen je.

Ik probeer niet te ontwormen. Dit jaar waren ze allemaal schoon. Heel fijn.

Ik heb al twee keer gehad dat mestonderzoek niks liet zien, maar de mest zelf wel. Daarom ontwormd ik op vaste datums. :j

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:27

Ik doe 2x per jaar mestonderzoek en aan de hand daarvan ontworm ik eventueel extra.
Ik ontworm standaard 2x per jaar met de Pramox.

Even kijken of ik die ergens online kan regelen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:45

Karin_deB schreef:
Ik doe 2x per jaar mestonderzoek en aan de hand daarvan ontworm ik eventueel extra.

In dit topic bestellen mensen samen en soms hebben mensen over. Ik heb er daar 3 voor niet gek veel overgenomen. Netjes dicht en nog lang niet aan de datum.

[VSW] Wormenkuur uit het buitenland?

Er was hier wel een heel dun laagje vorst, maar niet echt nachtvorst bij de paarden. Ze lopen op zand en daar is nog niks bevroren geweest. Drinkbak is vorstvrij, dus ook nog nergens gemerkt dat er iets bevroren was. Paddock houden ze ook nog heel langs los zelf. En as het gaat vriezen en sneeuwen, houden ze zelf hun eigen paadjes los.

Op zich kan ik het er wel op gokken binnenkort, want ze hebben echt onwijs lage telling altijd en dan kan ik altijd nog mest wegbrengen over een tijdje bij twijfels.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:55

Djoena schreef:
[ [url=m/FeczUP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo ontworm ik :j

Citaat:
-O-
Dat meen je.
Citaat:
Ik probeer niet te ontwormen. Dit jaar waren ze allemaal schoon. Heel fijn.

Ik heb al twee keer gehad dat mestonderzoek niks liet zien, maar de mest zelf wel. Daarom ontwormd ik op vaste datums. :j

Ik snap dat wel, ik vertrouw ook niet helemaal op de eitellingen. Maar ik let heel goed op iedere verandering. Ik zat te dubben of ik iedereen, behalve Andor (chronische lyme)een wormkuur zou geven. Toch besloten om t niet te doen.
Maar jij geeft 4! keer pj.
Dat werkt resistentie in de hand.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:59

Ik ontworm na de eerste nachtvorst met Pramox en test verder. Mijn merrietje zit momenteel niet zo lekker in haar velletje, dus die ontworm ik niet. Zij is met een test nog nooit (in ruim 10 jaar) positief geweest. Zal als manegepony wel immuun geworden zijn ofzo >;) daar deden ze niet aan ontwormen (en enten. en bekappen. en tandarts. en passende zadels. en en en)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:33

Antheman schreef:
Ik snap dat wel, ik vertrouw ook niet helemaal op de eitellingen. Maar ik let heel goed op iedere verandering. Ik zat te dubben of ik iedereen, behalve Andor (chronische lyme)een wormkuur zou geven. Toch besloten om t niet te doen.
Maar jij geeft 4! keer pj.
Dat werkt resistentie in de hand.

Ik doe het al jaren zo :j nog nooit wormen hier.

Het schema heb ik gekregen van mijn ex werkgever, die is dierenarts. Verder ontwormd ik nooit 2x precies hetzelfde middel achter elkaar, dus resistentie ben ik echt niet bang voor. Elk seizoen een andere ontworming :j

Edit en Edit, typo's :+
Laatst bijgewerkt door Djoena op 02-12-18 20:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:34

superpony schreef:
Karin_deB schreef:

In dit topic bestellen mensen samen en soms hebben mensen over. Ik heb er daar 3 voor niet gek veel overgenomen. Netjes dicht en nog lang niet aan de datum.

[VSW] Wormenkuur uit het buitenland?

Er was hier wel een heel dun laagje vorst, maar niet echt nachtvorst bij de paarden. Ze lopen op zand en daar is nog niks bevroren geweest. Drinkbak is vorstvrij, dus ook nog nergens gemerkt dat er iets bevroren was. Paddock houden ze ook nog heel langs los zelf. En as het gaat vriezen en sneeuwen, houden ze zelf hun eigen paadjes los.

Op zich kan ik het er wel op gokken binnenkort, want ze hebben echt onwijs lage telling altijd en dan kan ik altijd nog mest wegbrengen over een tijdje bij twijfels.

Ik haal mijn ontworming ook in het buitenland :j

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:50

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:04

OleJon schreef:
https://www.funda.nl/koop/oude-pekela/h ... erwijk-27/
kwam dit tegen op marktplaats mischien voor iemand die paarden aan huis wil hebben

Grappig een vriendin van mij stuurde die net in een App dat ze misschien wil gaan kijken. Enige nadeel is wel dat het twee onder 1 kap is. Vind ik dan :+ maar voor die prijs neem je dat wel voor lief als je echt de paarden aan huis wilt hebben.

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:18

als je starter bent is dat leuk, 70 m2 is wel erg klein als je een gezin hebt, voor iemand zonder kinderen is dat een leuke prijs om de paarden aan huis te hebben, goedkoper dan huren.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:40

En Pekela moet je wel liggen. Ik zou alleen er willen wonen als ik in de weide omtrek geen mensen om me heen heb

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:41

Ik heb geen idee waar dat ligt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:44

Noord oost Groningen

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:52

Ik wilde net zeggen. Ik woon daar niet ver vandaan en was er maandag nog. Zou nou niet gelijk mijn keuze zijn... en gok zo dat dat qua onderhoud aan de woning ook wat extra vraagt...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:56

Oude Pekela was wel een van de plaatsen die wij oversloegen toen we een huis zochten. Al woont een collega van me er ook naar volle tevredenheid. Is ook net hoe je er zelf in staat denk ik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:03

belle_boef schreef:
Noord oost Groningen

Owww daarom ken ik het niet, andere kant van de wereld voor mij. Is het een gelovig dorp of waarom is het zo bijzonder?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:09

Het opleidingsniveau van de mensen is er laag en het aantal werklozen hoog. Er is zelfs een documentaire over. Inmiddels al wel heel wat jaartjes terug. Het schijnt het wel wat beter te zijn geworden, maar dat gaat heel langzaam natuurlijk.

Overigens kan he hier in het dorp ook onder de 2 ton een woning met ruimte voor paarden erbij kopen. De omgeving is gewoon goedkoop. Terwijl we hier niet eens in het aardbevingsgebied zitten.

Maar het moet je echt liggen. Ik woon en werk hier nu prima, maar een huis kopen wil ik in deze omgeving niet doen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:13

Inmiddels lukt dat hier in het dorp ook amper meer voor die prijs. Je merkt wel dat de markt aantrekt.

Oude Pekela was jarenlang het armste dorp van Nederland. Geen idee of dat nog zo is.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:37

Hier (Noord Groningen) heb je ook zat boerderijen voor onder de 2 ton, met veel land erbij. In het begin vond ik het wel spannend, maar dit is voor mij echt zalig. Als ik in de auto rij of sochtends naar buiten kijk, heb ik nog steeds het gevoel op vakantie te zijn :')

Ook hebben wij gewoon een heel leuk dorp :j

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:30

Ik zit zo aan de verkeerde kant van NL met een rijtjeshuis eengezinswoning tegen €300.000,- paardjes direct aan huis word een hele dure hobby hier in het Westland. Gelukkig wel mijn weiland op 1,5 km en dat is in deze regio al ongelooflijke mazzel hebben.
Als ik dat huisje in Pekela zie snap ik niet dat dat kan voor dat geld