Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:23

Jotoma schreef:
@azmay; interessant! En dat is 1000m2 gras? Of hoe doe je dat als ze niet op t gras meer kunnen?

@selke: duidelijk, thnx!

Nee ik heb 200 vierkante meter verhard en dan nog 600 vierkante meter leem waar ze vrijwel de hele winter overdag op kunnen.
10 meter breed waardoor de best nog een sprint kunnen maken als het niet glad is. Ideaal is het niet maar vind het een nette paddock zo voor als het nat is.

ClaudiaHS

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:47

Beter vrij rond lopen op 1000m2 dan 24u/d opgesloten op 9m2 toch.
Hier staan ze swinters ook op ong 1500m2 paddock om de weides netjes te houden

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:56

Oja, detail waarom mijn man en ik niet in omgeving muntendam, oude pekela etc wilde wonen dat het vrij racistisch schijnt te zijn.

Voorlopig blijft het ook nog bij orienteren. Maar ik haal hier wel een heleboel leerzame dingen uit. Ik heb een wensenlijstje en daarop kan best bijgeschaafd worden. En als dat betekend dat we langer moeten wachten ivm een groter budget, so be it.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:57

Ik zie liever een droge, kleinere paddock voor in de winter, dan een weide vol modder. :)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:05

Me to chasey!
En rijbak bij de paddock trekken gaat heel best mits je geen luxe dressurbodem of eb en vloed systeem hebt. Een gewone recht toe recht aan gedraineerde bak kan veel meer hebben. Je moet alleen wel consequent de mest opruimen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:11

Jotoma schreef:
Oja, detail waarom mijn man en ik niet in omgeving muntendam, oude pekela etc wilde wonen dat het vrij racistisch schijnt te zijn.

Uhm.. Ik ken je niet heel erg goed en ik ga nu even een heel brutale vraag stellen. Maar waarom dat dan? In de normale omgang heb je hier toch niet zo'n last van? En de mensen waarvan hun mening je niet aanstaat kun je ook gewoon iets minder contact mee hebben toch?
Of jij of je man moeten natuurlijk van buitenlandse afkomst zijn, dan snap ik hem beter.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:29

Wij zijn van buitenlandse afkomst :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:45

Jeetje lastig Jotoma als je daar ook nog bij stil moet staan. Belachelijk vooral.
Ga je nog kijken bij 1 van de huizen uit de post van Caily? :)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:57

Jotoma schreef:
Wij zijn van buitenlandse afkomst :)

Ja dan vat ik em. Echt sneu dat dat een criteria moet zijn -O-

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:02

Wat lastig Jotoma dat je zelfs dáár rekening mee moet houden.

Zo hebben wij twee buurmannen als buren. En toen we hier kwamen wonen was het voor hen nog maar de vraag of de nieuwe buren (wij dus) ze wel accepteerden. Stom eigenlijk he?
Nou ja, gelukkig voor hen, wij accepteren ze gewoon en verzorgen hun dieren als ze een weekendje weg gaan. :D
We noemen ze gewoon 'Buurman en buurman'. :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:13

Nou ons vorige huis is helaas niet door gegaan maar moment dat de mensen van vorige huis onze verlening afwimpelte (bleek iemand die nog meer had geboden dus mooie kans voor hun) ineens op funda een huis stond die dag geplaatst wat 7 km van ons bedrijf af zit en huis bijna nieuw is (in 2014 opnieuw opgetrokken kwa muren en binnenkant en dak) Dus wij zijn helemaal gelukkig! Voorlopig koopcontact getekend en hopelijk 12 december de sleutel! *\o/* Het is wel minder wei dan vorige huis (2.2) en deze heeft 1.2ha maar ik ben er super blij mee, beetje goed beleid kunnen ze hele zomer op lopen en in de winter heb ik ze toch in de paddock staan.

https://cloud.funda.nl/valentina_media/ ... 9_2160.jpg

https://cloud.funda.nl/valentina_media/ ... 5_2160.jpg

Moet nog wel veel gebeuren en wei opnieuw ingedeeld en gezaaid en drainage in en de bak en paddock wil ik anders :')
Hier helaas ook niet het goedkoopste maar ben blij dat we kunnen kopen *\o/* Eindelijk mijn fok merries in ieder geval bij huis
https://www.funda.nl/koop/munnekeburen/ ... indweg-59/
Laatst bijgewerkt door Nicole op 27-10-17 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:14

Nicole schreef:
Nou ons vorige huis is helaas niet door gegaan maar moment dat de mensen van vorige huis onze verlening afwimpelte (bleek iemand die nog meer had geboden dus mooie kans voor hun) ineens op funda een huis stond die dag geplaatst wat 7 km van ons bedrijf af zit en huis bijna nieuw is (in 2014 opnieuw opgetrokken kwa muren en binnenkant en dak) Dus wij zijn helemaal gelukkig! Voorlopig koopcontact getekend en hopelijk 12 december de sleutel! *\o/* Het is wel minder wei dan vorige huis (2.2) en deze heeft 1.3ha maar ik ben er super blij mee, beetje goed beleid kunnen ze hele zomer op lopen en in de winter heb ik ze toch in de paddock staan.

https://cloud.funda.nl/valentina_media/ ... 9_2160.jpg

https://cloud.funda.nl/valentina_media/ ... 5_2160.jpg

Moet nog wel veel gebeuren en wei opnieuw ingedeeld en gezaaid en drainage in en de bak en paddock wil ik anders :')
Hier helaas ook niet het goedkoopste maar ben blij dat we kunnen kopen *\o/*
https://www.funda.nl/koop/munnekeburen/ ... indweg-59/

Gefeliciteerd!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:16

Ziet er gaaf uit! :D Gefeliciteerd.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:17

Haha buurman en buurman :D

Gefeliciteerd Nicole!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:22

Ik denk dat je met dit soort dingen in een grotere stad ook minder last hebt. Het zal ook niet in elk dorp zijn, maar je mengen in een ons kent ons dorp lijkt me best spannend en als je dan met buitenlandse afkomst extra raar wordt aangekeken, is dat wel erg jammer.

Komen velen van jullie ook uit een boers-gezin?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:24

Jotoma schreef:
Ik denk dat je met dit soort dingen in een grotere stad ook minder last hebt. Het zal ook niet in elk dorp zijn, maar je mengen in een ons kent ons dorp lijkt me best spannend en als je dan met buitenlandse afkomst extra raar wordt aangekeken, is dat wel erg jammer.

Komen velen van jullie ook uit een boers-gezin?

Ik kom uit een HEEEL groot ons kent ons dorp (Urk) 18.000 mensen die iedereen eigenlijk allemaal zo wel wat kent.. Hier merk ik eigenlijk helemaal niet veel van racisme en altijd heel openlijk juist is. Ik hou alleen niet van feit als ik mijn teen stoot bij de vuurtoren dat mijn moeder 10 min later belt uit angst dat mijn been geamputeerd is in ziekenhuis omdat iedereen zo heerlijk alles banketstaaf en vooral verkeerd banketstaaf.. Mag ik vragen wat voor afkomst jullie hebben dat jullie er bang voor zijn, ik ben zelf totaal niet racistisch en vind dat iedereen mag wonen waar hij wilt.

Nu gaan we naar een HEEL klein plekje met paarden aan huis een straat groot maar lijkt me wel onwijs gezellig mini dorpje haha
Laatst bijgewerkt door Nicole op 27-10-17 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:32

Hahaha mooie omschrijving van het ons kent ons issue.
We zijn er niet bang voor, het is iets wat hem met name overkomt. Al zit hij maar in de trein.
Ik wil absoluut niet de suggestie wekken dat dit in elk dorp zo is overigens!
Laatst bijgewerkt door Marvel op 27-10-17 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:40

Nee ik kom uit de randstad. Maar woon al een hele tijd in Brabant. Alleen ik woon niet in een dorp maar een stad. Ik ga wel in een dorp wonen met maar 2000 inwoners. Een beetje spannend is dat wel..

Whaha Nicole! Dat herken ik dan weer wel. Belt mama - ja ik hoor van die en die dat jij dit en dat hebt - >;) Zucht.. Ik dacht altijd dat dit vooral bij Brabant hoort :+

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:42

Selka schreef:
Nee ik kom uit de randstad. Maar woon al een hele tijd in Brabant. Alleen ik woon niet in een dorp maar een stad. Ik ga wel in een dorp wonen met maar 2000 inwoners. Een beetje spannend is dat wel..

Whaha Nicole! Dat herken ik dan weer wel. Belt mama - ja ik hoor van die en die dat jij dit en dat hebt - >;) Zucht.. Ik dacht altijd dat dit vooral bij Brabant hoort :+

Ik ging dus voor de grap even kijken hoeveel mensen in Munnekeburen wonen.. 431 _/-\o_ :') Dus als je de buurman niet moet en die ernaast ook niet schiet het al lekker op _O-

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:50

Ik ken dat niet zo'n klein dorpje!
Ik kom niet uit een heel groot dorp hoor, en bijna iedereen kent elkaar daar ook wel. Maar er lopen ook nog zat mensen rond die je gewoon helemaal niet kent.

Ik ben een tukker. En hoewel ik in een kleine rijtjeswoning ben opgegroeid word ik nog altijd als 'boerin' bestempelt. Omdat ik een boers accent heb :P Ik kom uit het OOOOOsten van het land.
Mijn man is een Achterhoeker. Hij is dan toevallig wel buitenaf opgegroeid, maar niet als een echte boer. Zijn zus had 2 paarden aan het ouderlijk huis, thats it. Maar omdat hij een Achterhoeker is, wordt ook hij als 'boer' bestempeld.
Spoiler:
Zo gedroeg hij zich vroeger wel :') 'Zoep'n en Høken'. Of in het ABN 'Zuipen en uit je dak gaan'.

Nu is het een nette, jonge man :') :=

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:52

Oke jij wint! Schrijf ik meteen Munnekeburen op mijn lijstje van plaatsen waar ik nooit ga wonen haha :=

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:54

Hoeveel families wonen daar? :') 4?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:01

Hier altijd in de stad gewoond en nu naar de rand van het dorp aan de rand van de stad :+ we hebben 3 jonge kinderen en voor hun vind ik het wel fijn dat ze niet zo ver naar de middelbare school hoeven bijvoorbeeld. Volgens mij hoeven ze minder ver te fietsen dan ik vroeger terwijl ik in de stad woonde :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:04

Ik herken je probleem wel hoor Jotoma; Nu kom ik zelf uit Rotterdam en zo wit als een pak melk, maar ik heb in Zeeuws Vlaanderen en Overijssel gewoond voor mijn paarden en merk toch wel dat het in de kleinere dorpen erg blank is allemaal en er idd met een scheef oog naar een buitenlander, of beter gezegd; ander kleurtje wordt gekeken. En even heel bot wat ik nu zeg; maar dat is vooral in de wijken waar de mensen wonen met weinig geld en/of geen kans op werk, waar er met een scheef oog naar iemand van buitenaf wordt gekeken. De gemiddelde boer heeft er vaak niet eens een probleem mee, want jij kunt het toch gewoon betalen? Dus zal het hem echt een worst zijn hoor...
Nu woon ik dus in Brabant op een camping, wat ook overwegend blank is en ik ben dus al jaren niet meer in Rotterdam of de Randstad zo wie zo geweest, maar bevriende Hagenezen en Rotterdammers zeggen zelf dat het niet grappig meer is om in de Randstad te wonen nu, terwijl ik vroegah altijd vrolijk in de ruigste buurten rondliep zonder problemen.
Niet rot bedoeld, maar scheef aangekeken wordt je overal op het moment, dus ik zou het daar niet om gaan laten als ik jou was...

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:08

Selka schreef:
Oke jij wint! Schrijf ik meteen Munnekeburen op mijn lijstje van plaatsen waar ik nooit ga wonen haha :=

hey rustig aan he ik moet er nog gaan wonen :') _O-