Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:55

Ai antheman. .Das schrikken! Beterschap en hopen dat er niets erg stuk is

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:34

Hier ook cattles. Heb ook een border gehad ook super fijne hond. Met de cattles nu ben ik blij dat ons grond stuk groot genoeg is voor overdag want een trip langs het paard is niet voldoende voor hun. Zoeken zich nu soms zelfs werk en dat wil ik toch vermijden..

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:35

Beterschap Antheman! Ik hoop dat het niks ernstigs is. :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:39

O jee, Antheman, dat klinkt niet goed. Ik hoop maar dat het meevalt. Hoe is het met je paard afgelopen?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:14

Oh Antheman, schrikken!! Beterschap.. Hopen dat het niet iets blijvends is..

En veel waterplaatjes.. hier valt het reuze mee, woon vlakbij Shirely en het heeft hier wel flink gedonderd en geregend maar de grond was natuurlijk nog niet zo verzadigd als bij anderen.. kon wel wat hebben. De bak is alweer bijna droog, sta er altijd weer van te kijken hoe goed dat zand is! :j

Ik heb m'n nieuwe westernsingel en touwteugels binnen en ze zijn zooo mooi! <3 Voor Viool d'r cowboy outfitje. :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:17

Balen antheman, heb er zelf ook een keer onder gelegen/gehangen en heb daar na 12 jaar soms nog last van. Maar ik ben dan weer te eigenwijs om na het eerste ziekenhuisbezoek nog een keer terug te gaan omdat ik nog ergens last van heb.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:22

Fabster schreef:
O jee, Antheman, dat klinkt niet goed. Ik hoop maar dat het meevalt. Hoe is het met je paard afgelopen?

Floki mankeert echt helemaal niets. ;)

Hij loopt helaas wel op 1 ijzer. Ik kon hem altijd zeer moeizaam bekappen. t Groeide een beetje boven mijn hoofd allemaal. En omdat ik eerst op trektocht ging (veel asfalt) en daarna de Epervierdaagse ging rijden, wilde ik graag eenmalig ijzers.
Van de week gingen ze eraf. Dat wil zeggen, het laatste ijzer lukte niet. Ik ben nu druk aan het oefenen met dat been. En ik verdiep me in TTouch. wellicht valt t ijzer er gewoon vanzelf af. Het hangt nu op 3 spijkers.
Balen hoor. Ook omdat ik dit niet eerder heb aangepakt.

Ruk zeg Palousa. :(:)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:02

Oef Antheman, dat is niet niks! Hopelijk valt de schade in je knie mee!
Fijn dat Floki er niks aan overgehouden heeft. Hopelijk jij ook niet!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:08

Jullie geven de burger moed hoor! Beton storten en wen er maar aan! :D zo klinkt het inderdaad fantastisch! Haha

Dompelpomp geïnstalleerd en het water wordt nu met 158 liter per minuut weggepompt! *\o/*

Oei Antheman, dat klinkt niet goed! Dat is ook niet wat je je voorstelt bij een leuke rit! Ik duim voor je dat het allemaal meevalt!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:24

Antheman hopelijk valt het mee.

Honden, wij hebben momenteel een lab, een toller en een boerenfox. Voorheen ook nog een ridgeback en een aussie.

Ik vond ee aussie echt geweldig maar helaas was het er een met een gebruiksaanwijzing en konden wij hem niet meer de aandacht geven die hij nodig had.
Overigens denk ik dat een boerenfox ook nog wel eens goed zou kunnen passen bij de eisen die ik langs zag komen. Zolang je maar consequent bent luisteren ze prima.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 16:42

Fabster: misschien is een Beauceron wat voor jullie. Franse herder, vrolijk, gemakkelijk gehoorzaam te krijgen en atletisch type.

Of zoals wij hebben: een hovawart. Prachtige hond, slim, waaks, zelfstandig, maar toch in voor alles wat je maar kan bedenken.Ik heb GG gedaan met hem, behendigheid, speuren (ook reddingsspeuren), waterwerk. Het is geen jager, alleen is hij nogal fel op reuen. En langharig, hoewel dat eigenlijk geen last geeft.

Afbeelding

Oeps...foto valt een beetje groot...
edit: in eerste instantie verkeerde forummer aangesproken, sorry
Laatst bijgewerkt door wilma84 op 24-06-16 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 16:48

Fabster schreef:
Soms is het wel goed om eens op je strepen te staan. Goed dat er een DA is geweest.

Dit weekend gierend druk, dus geen paarden. Alhoewel, niet mijn eigen paarden, dan. Vanmiddag dus veulentje kijken, morgen Bent Branderup clinic en zondag BBQ bij vriendin. Heb Caj maar even rust gegeven. Met het oog op het weer is het volgende week toch een betere tijd om te rijden.

Mijn oude hond is echt aan het aftakelen. Ik ben zo langzamerhand aan het kijken naar andere honden, maar kan niet echt iets vinden. Ik wil iets wat (in potentie) goed luistert, mee kan op langere afstanden aan het paard en nog waakt ook. En dan het liefst een guitig beest. Wel kortharig ook. Ik kom steeds bij een podenco uit. Die vind ik echt zó leuk! Maar echt zo níét handig in mijn situatie....

Mijn huidige hond zag ik op internet en ik wist meteen; die is van mij! Er was een heel nest, maar ik wou alleen die. Mijn Rus is met zorg gekozen. Hele leuke hond, maar loopt echt niet mee aan het paard. Vindt ze echt te veel moeite. Een km of 7 gaat nog wel, maar daarna is de lol eraf :D . Gelukkig zijn ze nog niet dood.

Koningspoedels, binnen lekker rustig (als je een uurtje gaat wandelen) maar kunnen ook uren actief zijn. Waaks maar niet neurotisch of overdreven blafferig, weinig jachtinstinct maar geschikt voor alle sporten.

1 van de 5 Poedels van mijn ouders, de reu.
Afbeelding
Wel zo nu en dan een scheerapparaat overheen halen :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 17:04

Een beauceron vind ik inderdaad een goede optie. Had ik laatst ook al eens aan gedacht, maar om de 1 of andere reden vergeet ik die steeds. Die moet ik toch eens serieus bekijken. Ooit heeft een vriendin van mij soort au pair gespeeld in Frankrijk voor de honden en paarden daar (ipv kinderen). Waren wel Nederlandse mensen, maar die hadden ook 3 beaucerons. Vond ik hele goeie honden.

Hovaward heeft mij te veel haar, net als een poedel, trouwens. Alhoewel je die inderdaad nog goed kan scheren. Op zich zou ik een koningspoedel best een aardige optie vinden, maar ik geloof niet dat mijn man daar mee in gaat stemmen... :+

Net dus veulentje gaan kijken. Wát een schat! Echt hoor! Die moeder is echt totaal neurotisch en 1kennig. Het veulen is bijna een schoothond. Komt heerlijk bij je knuffelen en geeft ook aan op welke plekjes je moet zijn. Echt fantastisch! Die doet ze ook niet meer weg. Lijkt me heel verstandig!

Afbeelding

Afbeelding

Edit: die foto's doen echt raar. Die werken pas na een paar uur... :o?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 17:32

Wat een knap ding! En leuk dattie nieuwsgierig is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:10

Mijn vorige hond was een Beauceron, zalig beest, ik zou er zo terug 1 willen. Maar mijn 2 Ridgeback dames mogen er ook wel zijn.
Afbeelding

Heb hier net een pomppoging gedaan, weigeren die 2 rotdingen alle dienst, grr en mijn vriend gaat pas laat thuis zijn, zucht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:33

@sandra: hebben ze genoeg aanzuigdiepte?? Ik hou ze soms in het begin wat scheef tot alle lucht er uit is.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:55

Precies, even zorgen dat de pomp diep genoeg in de plas staat (de onze staat in een gegraven gat) en dat er geen grassprieten ofzo proberen meegeslurpt te worden (onze pomp staat op een omgekeerd vijvermandje). Wij hebben aan de pomp een kort stukje slang, dan een koppelstuk en de rest van de slang. Als de pomp niet lekker aanzuigt, koppel ik los, wachten tot er water doorkomt en dan weer aankoppelen (advies is met regenjas en duikbril ^) ).

Ik had de pomp niet nodig vandaag, dus geen foto's gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:59

DubbelDun schreef:
@sandra: hebben ze genoeg aanzuigdiepte?? Ik hou ze soms in het begin wat scheef tot alle lucht er uit is.

Ze stonden helemaal onder water en ik had de indruk dat alle lucht eruit was. Ik zag een kikker me angstvallig int oog houden, dat beest vond het duidelijk geen goed idee dat ik zijn nieuwe thuis wilde afpakken. Heb mijn vriend al aan de lijn gehad, hij ging het straks bekijken, blijkbaar sputteren die pompen soms nog tegen.

Ik ga deze zomer nog even afwachten, maar als het hier zo nat blijft, moet er echt wel een drainage komen. Mijn beesten zijn vandaag gewoon niet naar achter willen gaan en hebben dus amper hooi binnen, in stal lag niet veel meer. Zonet heb ik hen het kleine pakje dat ik had liggen, voor als ik Quickstep ophaal, gegeven. Het is maar 5 kg, maar dan hebben ze toch iets. En ik heb via een geultje toch iets water kunnen afvoeren. Nu maar hopen dat het droog blijft.

Toch maar even foto's van mijn probleemzones gemaakt.
Maak kennis met de nieuwe kikkerpoelen, enfin, dat hopen de kikkers toch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Degene waar de pomp in staat, is verantwoordelijk voor deze ellende. We gaan dus ook aanpassingen aan mijn voorraad moeten doen.

Afbeelding

Grote stukken van mijn paddock zijn blubber, maar dit stuk, net de doorgang naar achter, is de grootste rampzone.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-16 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:21

SandraVerl schreef:
Mijn vorige hond was een Beauceron, zalig beest, ik zou er zo terug 1 willen. Maar mijn 2 Ridgeback dames mogen er ook wel zijn.
[ [url=m/wERvft.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb hier net een pomppoging gedaan, weigeren die 2 rotdingen alle dienst, grr en mijn vriend gaat pas laat thuis zijn, zucht.

die dames mogen er zeker zijn, prachtige honden altijd!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:23

Ridgebacks zijn inderdaad ook leuk.

Dat veulen was niet alleen nieuwsgierig, maar bijna een schoothond. Liet zich heel graag kriebelen en wees even goed aan wáár precies := . Die lip viel er bijna af, zo n tuut maakte hij ervan! Ja, ik zou t zo zelf doen. Maar ik vind mezelf echt te oud, helaas.... ;(

Morgen clinic Bent Branderup. Zag dat Perinne ook mee doet. Die ken jij toch ook, Namiro? Ylvy Fros doet ook mee. Vind ik wel leuk.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:37

Sandra draaide de motor wel of zoog hij gewoon niet aan? Als hij helemaal niet pompt kan je nog wel eens proberen te vlotter te schudden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:42

lizy29 schreef:
Sandra draaide de motor wel of zoog hij gewoon niet aan? Als hij helemaal niet pompt kan je nog wel eens proberen te vlotter te schudden.

Motor draaide niet, er zat totaal geen leven in helaas. Mijn vriend mag straks alles oplossen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:21

Hoop overlast bij iedereen. Hier gelukkig alle droog. Alweer weggetrokken.

Borders zijn ook mijn favoriet maar die komt er niet on. Te actief. Heb nu een kleine kruising. Mocht die er over aantal jaren niet meer zijn komt er een herder of kruising
Herder

Antheman beterschap

Bernadet gefeliciteerd met je afstuderen. Hoe mag jij jezelf nu noemen?
Abby al iets bekend of ligt als nog stil?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:46

Antheman. Ik hoop dat het meevalt. Ik had gehoord inderdaad dat het zo slecht was.

Ik wil jullie mening. Rosie is 15,5 maand en ik zou haar graag af en toe op wandeling nemen. Nu verliep dat de eerste keer niet zo goed, omdat madame ineens naar huis wilde. Ik heb het daarna niet weer geprobeerd. Nu word het volgende maand waarschijnlijk rustig in de straat omdat ze de weg een eindje verderop gaan afsluiten. Dus het ultieme moment om weer te oefenen. Rosie is goed verkeers mak. Het punt was meer terug naar de kudde. Nu wwerd mij al vaker geadviseerd om een bitje in te doen. Eventueel in combi met een halster zodat je iets hebt om op terug te vallen. De gedacht van een bit was bij mij nog niet opgekomen. Rosie is nu bijna 15 maanden. We wonen aan een 80 km weg, dus we moeten wel veilig te werk gaan. Wat vinden jullie?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:46

Nope. Ligt nog stil.
Donderdag gesprek gepland met makelaars en verkoper. Tot die tijd offertes opvragen.

Over veulens van geschifte merries. Zouden jullie zo'n veulen kopen? Heb er een op het oog van een hengst die ik geweldig vind maar de merrie heeft echt een steek los. Kan niemand bij in de stal nu want ze schopt je verrot. Voordat ze drachtig was durfde bijna niemand d'r te rijden. En in de wei moest je opletten dat ze niet in je arm hing. Echt een paasei.
De hengst daarentegen is fantastisch en zijn lijn fokt hele vriendelijke karakters. Zit een beetje in dubio.