Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DubbelDun schreef:En dan zit er ook nog verschil of ze gewoon in een impregneer bad gegooid zijn of dat ze vacuum onder druk geïmpregneerd zijn (en zo ja hoe hoog was die druk).
Hoe hoger de druk hoe dieper het impregneermiddel IN het hout trekt en ze dus langer mee gaan.
DubbelDun schreef:En dan zit er ook nog verschil of ze gewoon in een impregneer bad gegooid zijn of dat ze vacuum onder druk geïmpregneerd zijn (en zo ja hoe hoog was die druk).
Hoe hoger de druk hoe dieper het impregneermiddel IN het hout trekt en ze dus langer mee gaan.
Gypsy schreef:Je moet ze natuurlijk wel eten geven he.
Die van mij komen niet eens op het idee denk ik. Die hanteren de 5 seconden regel. (Als iets langer dan 5 sec op de grond heeft gelegen kun je het niet meer opeten want dan zitten er bacteriën op.)
Alleen voor gras maken ze een uitzondering.
Daan_O schreef:Hahaha Gypsy lekker kieskeurige paarden
Ik heb gecreosoteerde palen en dat bevalt mij wel goed. De paarden vinden het niet lekker dus blijven er vanaf en ik vind het wel mooi dat het niet zo strak is maar een wat landelijkere uitstraling heeft. Of ze in bad zijn geweest of geïmpregneerd zijn weet ik niet
Ik heb een uitgebreide reactie naar de zandleverancier gestuurd en gemeld dat ik uiterlijk morgen 12.00 een voorstel wil hoe ze dit gaan oplossen of een bevestiging dat zij de kosten vergoeden voor als ik het zelf laat oplossen. Zo niet wordt de rechtsbijstand ingeschakeld. Ik ben erg benieuwd...
Djeenie schreef:Nee, helaas kun je dat nergens zien. Wel heb je bij de betere tuincentra én het mrk palen wat daar verkocht wordt een indicatie hoe ze behandeld zijn.Kun je die info nagaan of zien aan een paal of niet? Lijkt mij van niet?
Daan_O schreef:Ik heb een uitgebreide reactie naar de zandleverancier gestuurd en gemeld dat ik uiterlijk morgen 12.00 een voorstel wil hoe ze dit gaan oplossen of een bevestiging dat zij de kosten vergoeden voor als ik het zelf laat oplossen. Zo niet wordt de rechtsbijstand ingeschakeld. Ik ben erg benieuwd...