Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphara schreef:Drico schreef:Vraagje voor de mensen met een zadelkast, hoe breed is het stuk waar jullie zadel in hangt?
Zou een breedte van 48 cm voldoende zijn?
Nope! Tenzij je een zadel met een heel smal kopijzer hebt (pony zadel).
Ik heb op mijn nieuwe stal een kast van 50 cm breed en de deuren kunnen niet fatsoenlijk dicht met mijn 18 inch zadel met medium wijd kopijzer er in.
Ik ga dus ook zelf een kast bouwen, wat mij brengt bij mijn volgende vraag...
Heeft er iemand een bouwtekening van een kast die ongeveer 70 diep x 200 hoog x 100 breed is?
DubbelDun schreef:@tirzasarah10: dat ziet er mooi strak uit. Een hele verbetering op al die meestal losse kasten wat een ratjetoe is.
Wordt het nog afgewerkt... of zit er een laag blanke beits oid op ?
Rena100 schreef:Is wel heel netjes geworden, maar ik zou niet blij zijn met zo'n kleine kast haha. Dan moet je echt zoveel thuis bewaren.
Daphara schreef:Ik ga toch niet zelf bouwen, ik heb iemand gevonden die voor een leuke prijs de kast precies zo gaat maken zoals ik het hebben wil.
Standaard: 200x100x70
[ [url=m/4qgeYt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn aanpassingen:
(Op de iPad geknutseld)
[ [url=m/WpPoDp.jpg]Afbeelding[/url] ]
De kast wordt iets breder 200x105x70
- Bruin > komt te vervallen
- Wit > onderin twee bakken/lade’s
- Rood > nieuwe verdeling van de schappen
- Blauw > maten grofweg
- groen > verstevigde achterwand voor de zadel steunen
- geel > kleding-roede om mijn dekjes en oornetjes aan op te hangen
- Zwart/wit > 4x zwenkwielen er onder, waarvan in ieder geval de twee voorwielen op de rem kunnen.
Inclusief 2 luchtroosters, slot (exclusief hangslot) en zwarte afwerking aan de buitenkant. Levertijd is ongeveer 2 weken.
Rena100 schreef:Daphara schreef:Ik ga toch niet zelf bouwen, ik heb iemand gevonden die voor een leuke prijs de kast precies zo gaat maken zoals ik het hebben wil.
Standaard: 200x100x70
[ [url=m/4qgeYt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn aanpassingen:
(Op de iPad geknutseld)
[ [url=m/WpPoDp.jpg]Afbeelding[/url] ]
De kast wordt iets breder 200x105x70
- Bruin > komt te vervallen
- Wit > onderin twee bakken/lade’s
- Rood > nieuwe verdeling van de schappen
- Blauw > maten grofweg
- groen > verstevigde achterwand voor de zadel steunen
- geel > kleding-roede om mijn dekjes en oornetjes aan op te hangen
- Zwart/wit > 4x zwenkwielen er onder, waarvan in ieder geval de twee voorwielen op de rem kunnen.
Inclusief 2 luchtroosters, slot (exclusief hangslot) en zwarte afwerking aan de buitenkant. Levertijd is ongeveer 2 weken.
Door wie laat je het bouwen en wat zijn de kosten dan ongeveer? Ik zit nog steeds te twijfelen tussen zelf doen of laten doen. Voor een goede prijs zou ik het wel laten doen, maar als ik het voor e helft minder zelf kan doen, dan begin ik weer te twijfelen.