[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:09

Ik heb ook een bak voor het hooi en wil er nu zo'n rek met net in maken.
Maar wat is nu de ultieme bevestigingsmethode? Die ook nog eens makkelijk te vullen is omdat hij op een pensionstal staat.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:01

Hoi bokkers,

Ik heb een equiculinair slowfeeder net, die ik wil ophangen aan een wand. Op 5 punten. Elke hoek 1 en boven in het midden nog 1. Vroeger heb ik wel is indraai isolatoren gebruikt maar dat was het toch niet helemaal. Nu had ik zelf deze gezien.
Afbeelding

Echter, deze is niet meer te bestellen en kan hem nog niet ergens anders vinden. Daarnaast ben ik een beetje bang voor het geluid wat dat produceerd, als ze aan het net trek om hooi te pakken. Haar stal zit namelijk vlak langs de staleigenaren hun huisje. En wil niet dat ze daar snachts overlast van ondervinden, door dat t zo rammeld.
Mijn vraag is dus, hoe hebben jullie dit bevestigd? Of hebben jullie ideeën voor mijn situatie?

Alvast bedankt.

Maartje1990

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:14

Ik kan mr niet voorstellen dat je dat binnen gaat horen? Je poedersuiker denk ik wel nog van die plaatjes met ringen vindendat je er zelf een karbijnhaak aan vast maakt?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:29

Ik heb twee strotouwen om de hoeken vd bovenkant vd stallen, daar twee karabijnhaken aan en die zijn bevestigd aan t uiteinde vd netten.
Wilde eerst ook meerdere punten, maar dit werkt eigenlijk perfect.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:21

Maartje1990 schreef:
Ik kan mr niet voorstellen dat je dat binnen gaat horen? Je poedersuiker denk ik wel nog van die plaatjes met ringen vindendat je er zelf een karbijnhaak aan vast maakt?

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:35

Ja dat hoor je dus wel hahaha, gaat om een houten huisje namelijk. Dus ik denk dat ijzer op ijzer dus niet zo gaat werken.. Misschien een vastzet ring en dan met goed touw de hoeken vast zetten. Mochten er nog meer ideeen zijn, hoor ik het graag.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:36

Dat maakt wel lawaai. Zelfs als paarden buiten een metalen rek hebben bijv kun je dat binnen horen, vooral s avonds als het redelijk stil is.
Zelfde als zoutblokken aan een touw die tegen de wand slaan.

Dubbeldun doet iets met oude binnen banden van fietsen, dus wie weet is dat wat? Moet je even vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:22

Sorry als ik hier kom binnenvallen, ik ben op zoek naar een slowfeeder die niet zo snel kapot gaat..

Ik heb nu deze hangen http://www.ej.nl/stal-meer/stal/hooinet ... _3004.html en moet (helaas) eens in de 2-3 maanden weer een nieuwe kopen omdat de gaten erin gewoon te groot worden.

Heeft iemand misschien nog een suggestie voor een sterk hooinet (eventueel 2 ophangen ook geen probleem) die wat meer getrek kunnen weerstaan?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:12

Jammer dat ze die zo slap maken. De gewone netten van ej zijn bij ons 3jr mee gegaan. Zowel in stal als in ibc vat. Eentje leeft nog zelfs, dus ze zouden ze daarvan moeten maken.

In dit topic verschillende links met stevige netten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:16

Ja maar om nu 220 pagina's door te spitten naar links (ben al end op weg) hoewel misschien iemand zo even een linkje kan geven zou toch wat fijner zijn :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:16

Equiculinair komt in nederland denk ik wel als winnaar naar voren.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:25

Afbeelding

Dit is die van mij gemaakt van een aanhangernet van de action. Heb inmiddels wel nog een extra haak midden boven in gemaakt zodat hij niet op de grond hangt.

Hij maakt geen lawaai en de paarden zijn er volgens mij ook erg blij mee :)

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:42

Hier ook aanhangernetten van de action. Ik vind ze ideaal

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:53

GDG schreef:
Maartje1990 schreef:

Je kuNt :oo

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:14

marengolike schreef:
Hier ook aanhangernetten van de action. Ik vind ze ideaal

De maaswijdte vind ikzelf te groot maar dat los ik op door er meerdere over elkaar heen te doen. Verder doen ze het hier alleen goed als hangnet, in een bak zijn ze echt binnen een paar dagen stuk.

Maartje1990 schreef:
GDG schreef:

Je kuNt :oo

:D

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:22

Citaat:
De maaswijdte vind ikzelf te groot maar dat los ik op door er meerdere over elkaar heen te doen. Verder doen ze het hier alleen goed als hangnet, in een bak zijn ze echt binnen een paar dagen stuk.

Hier hangen ze bij mij juist in een bak en gaat beter als los.
Heb een leuk trappende shetlander die het leuk vind de netten kapot te trappen zodat hij makkelijker kan eten :+

Maar in de bakken gaat dat natuurlijk niet

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:13

Ik heb 2 weken terug deze 2 bakken gemaakt.
Heb onder de houten bak wielen gezet, zodat ik deze snachts naar stal kan rijden en kan vullen voor de volgende dag.
Ik wil nog aan de zijkant ophangpunten maken voor voerbakken.
Ik maak ze wel vast aan een paal van het hek.
Verder heb ik nog een plastic bak staan, met een actionnet erin.
En misschien hang ik aan een hek nog een net.

Afbeelding

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:43

Looking good! Wil tzt ook container gebruiker maar zijn afhankelijk van anderen voor t ophalen er van

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:53

Ik heb de mijne van de gemeentewerken gekregen.
Bij ons in de streek hebben we nieuwe bakken gekregen, waardoor er oude zijn blijven staan.
Of later aan de weg zijn gezet.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:45

Over containers gesproken :) ik heb er een gekocht voor in de stal, maar wat raden jullie aan? Gaten erin zagen of een groot gat met een rooster ervoor?

Vlinder2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:20

@euforie, klein stukje tuinslang of elastiek kan misschien al helpen om het ergste geluid weg te halen?

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:31

Als je een rooster erin maakt. Moet je heel goed uitkijken dat het hooi wel naar beneden toe blijft gaan. Tegen het rooster aan.

Fiorini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:18

Mijn hooi zit nu in een net in een bak. Ideaal, maar de bak staat buiten, dus voor de winter niet zo goed. Ik wil dus graag een net tegen de muur in de stal hangen.
Je paard moet dan wel altijd schuin staan met zijn hoofd, is dat wel goed voor nek en dergelijke?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:29

Tja.... Ideaal niet. Maar kiezen tussen twee kwaden. Gaten in de bodem niet voldoede?

Wij hebben ook net aan de muur hangen gat binnenkort vervangen worden door een xlarge van maas 3x3cm van equiculinair. Maar ben heel blij met de plek die me opeens inviel. Op een stuk verharding die we biina niet in de wei hebben. Dus geen blubber. Verder worden ze in de stal gevoerd en zo worden ze uitgedaagd ook de wei in te lopen. Want ze krijgen er wel slechte stralen van als ze teveel in de stal staan.

Afbeelding