Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje_M schreef:Voor zaterdag binnen lijkt me wel verstandig jaMooie is wel dat het met die regen meteen weer de lucht in kan schieten!
[***] schreef:Wij gaan morgen inpakken en dan gaat er nog een keer kunstmest op. Van het voorjaar alleen koeienmest geïnjecteerd. Hoop ook op een goede 2e snede.
xXutopiaXx schreef:Ja haha, nu hopen dat we het voor de (vast onvermijdelijke) buien van zaterdag binnen kunnen krijgen![]()
Wel lekker dat jullie gaan kijken of je meer zelf kunt opslaan!! Ik ben er ook nog niet helemaal over uit hoe wij dat het beste kunnen gaan doen.. en hopen ook op nog een snede later het jaar![]()
Werd mij aangeraden om nadat het hooi er straks af is, varkensmest er overheen uit te rijden.. doen jullie zo in de zomer ook nog een keer bemesten?
martinev schreef:Wat een toffe dingen komen er weer voorbij!
Unseen, dat wordt een geweldige zadelkamer!!
Robijntjah, wat een mooie foto's, mooi stel zijn jullie met zijn vieren!
Chasey, klinkt als een goede stap, succes met alles wat nog moet gebeuren!
Wij hebben sinds anderhalve week echt next level wat betreft genieten van de paarden aan huis! Het was al geweldig, maar nu ons überknappe veulentje geboren is kan ons geluk helemaal niet meer op, wat een enorme luxe om hier gewoon de hele dag naar te kunnen kijken![]()
![]()
[ [url=m/tLsspX.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2PRB5i.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5YE5R6.jpg]Afbeelding[/url] ]
rover_ schreef:Wat sneu, sterkte DD hoop dat het snel bijtrekt.
Hier in de buurt gebruiken ze wel varkensmest; ben er zelf geen fan van. Zeker niet als je laat begrazen. Voor jonge paarden met name gevaarlijk:
De varkensziekte Ileitis, veroorzaakt door de bacterie Lawsonia intracellularis, komt bij steeds meer paarden voor. Paardendierenarts Kees Kalis van de GD spreekt over een ''opkomende ziekte''.
Een besmetting met de bacterie Lawsonia intracellularis heeft bij paarden onder meer een verdikking van de darmwand tot gevolg. Bij paarden neemt zowel het aantal inzendingen voor onderzoek als het aantal ongunstige testuitslagen toe, aldus Kalis in GD Veterinair. De GD biedt de test sinds 2009 aan.
De ziekmakende bacterie kwam tot voor kort slechts zelden voor bij paarden. Het is onbekend hoeveel paarden inmiddels zijn besmet. Vooral veulens lijken er last van te hebben. Zij vertonen diarree en koorts. Paarden kunnen op de aanwezigheid van de bacterie worden getest bij darmklachten. Bekend is dat de bacterie twee tot drie weken overleeft in varkensmest. Percelen waarop paarden worden geweid, kunnen dus beter niet worden bemest met verse varkensmest. Andere besmettingsroute kan zijn lopen vogels en knaagdieren.
Ileitis is de meest verspreide darmziekte binnen de intensieve varkenshouderij in Europa. Negentig procent van de Europese varkensbedrijven is seropositief voor Lawsonia intracellularis. Besmette varkens zijn bleek en hebben een bloederige, stinkende diarree of gewone diarree en verminderde groei.
Ik zou kijken wat je bodem nodig heeft; hier al 2 jaar niet gemest omdat er nog voldoende voorraad van vroeger in de bodem zit. En het groeit goed.
DubbelDun schreef:Lol...
Verder niks naars gebeurd hopelijk ??
Hier liep mijn oudje ineens heftig kreupel, maar ik kan niks vinden aan haar benen. Dus ik gok dat ze bij het opstaan haar schouder oid stevig gestoten heeft. Ze heeft tegenwoordig een hoop ruimte nodig wil ze weer haar balans hebben.
Schadows17 schreef:Hier nu toch ook weer flink wat JKK.....dacht dat we minder hadden dit jaar want normaal komt het eerder opzetten, maar helaas nu 1 weiland paar weken met rust gelaten en staat er opeens best wel wat van die troep.....