@joyce: die eerste woning staat toevallig ook in mn lijstje

Die andere klinkt ook zeker heel goed. Maar werkelijk waar gewoon te groot voor ons

Fijn dat jullie allemaal meedenken en zoeken!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Ik heb maar 1 x een huis gekocht met grond voor de paarden, dus kan alleen uit deze ervaring vertellen. En ik zit ook nog aan de andere kant van NL (rond Breda). Het huis wat wij hebben gekocht (6,5 jaar geleden, dus midden in de crisis) stond aanvankelijk voor bijna 8 ton te koop. Stond ook al 3 jaar te koop, dus we hebben het uiteindelijk voor bijna de helft kunnen kopen. Maar dat waren toen wel andere tijden. En wij hebben (maar) 6200 m2 grond. Dat had ik graag ook met een ha gezien, maar was voor ons, in die tijd (net met eigen bedrijf begonnen) niet haalbaar. Paar jaar later mss wel, maar toen werd het nog lastiger met hypotheken (zeker met eigen bedrijf). Hadden we mss wel goedkoper en meer land kunnn kopen, maar alsnog de hypotheek niet rind kunnen krijgen, omdat er heel veel eigen geld bij moest. En dat geld hadden we dus niet, want dat zit dus in het bedrijf. Dus het is altijd een beetje lastig inschatten. We waren toen aanvankelijk met een andere boerderij bezig. Een oude varkensboerderij. Veel goedkoper én vet veel schuren én en hectare grond én een mooie tuin. Ook verouderd, maar alles mooier dan hier. Maar alhoewel dat goedkoper was, kregen we de hypotheek niet rond. Want dat huis ging voor de marktwaarde weg en ons huidige huis voor de executiewaarde (omdat hij al zo lang te koop stond). Dus het is nogal schipperen.
AbbyBlues schreef:Binnenkort komt in midden Limburg een heel leuk boerderijtje uit 1775 te koop met 6600m2 grond voor net geen 350.000
Jotoma schreef:Ik klim weer even uit de meeleesstand en breek even in. Ik ben me aan het orienteren op paard aan huis, ik orienteer me nu een jaar of twee, maar ik vind het best lastig om iets geschikts te vinden.
Hoe of waar hebben jullie je woning gevonden?
Ik kijk voornamelijk op funda naar woningen met 5000m2 oppervlakte. Ik hoef ook niet meer, maar dat is ook de max die je aan kan klikken, want ik wil de paarden op paddock paradise zetten.
Ik kijk voornamelijk in noord drenthe en groningen rond de prijsklasse 250.000-400.000.
Maar ik ben eigenlijk nog maar 1 woning tegen gekomen die ik wat vond.. wat kan ik anders doen om meer te vinden?
. Wij hebben eindelijk ons huis nabij Delfzijl verkocht en zoeken nu ook in Noord-Drenthe een leuk boerderijtje with-room-for-a-pony. Voor dit budget en met absolute eis van mijn vriend - GEEN klushuis - vinden wij ook nauwelijks iets. We zoeken ons dus ook suf. Ons budget heeft nog iets meer rek maar dan moet het wel af zijn. Hetgeen we vinden wat geen klushuis is, voldoende grond heeft en stallen,rijbak weiland dat kost 6-7 ton. Voor minder doe je concessies op locatie (meer richting veendam pekela etc.), of meer klushuis of nog totaal niet ingericht voor paarden. Mijn vriend heeft versleten knieën dus heel veel klussen is er niet meer bij. We wonen nu tijdelijk in een vakantiewoning maar ik hoop wel dat het ons toch lukt de droom te verwezenlijken. Je ziet dat de prijzen weer behoorlijk zijn gestegen en dat het aanbod veel lager is dan zo'n 2-3 jr geleden.Lynn_Nikita schreef:AbbyBlues schreef:Binnenkort komt in midden Limburg een heel leuk boerderijtje uit 1775 te koop met 6600m2 grond voor net geen 350.000
maar ook daar oudere keuken en badkamer of hebben jullie die verbouwd?
niet verkeerd bedoeld, maar ook die is niet kant en klaar en af.
Prijzen zijn laatste 2 jaar flink aan het stijgen en wat realistisch geprijsd is is binnen 2 dagen al verkocht
Gewoon jaren 90 wit met witte vloer- en wandtegels. Klassiek maar toch eigentijds.

Ik vind je informatie althans erg zinvol.
Bij voorkeur in Drenthe, maar Groningen is zeker ook het overwegen waard