Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 01:30

Afbeelding

Die van ons schuiven dicht in een soort rail. (Mijn reus Riri naast Elbrig)

meggiemeg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 01:35

Hoe groot is jouw reus Elan_GV?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 02:20

Tegen de 1.80m. Met de fles groot gebracht, met 8 jaar gekocht, nu 17, maar blijft een aparte pipo.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 02:26

Je kunt hier ook zien dat we de voorkant van de boxen kunnen open draaien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 08:23

<3 daar hou ik nou van : paarden waar je een traplift bij nodig hebt...

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 08:34

Ik vind het maar lastig die grote paarden :D helaas heb ik er zelf ook een. Normaal opstappen is er niet meer bij. Moet ook opstappen met een kratje.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 08:51

Heb tijd gereden op een van 1,80m ...zo'n lief ding...tankje <3 toch ben ik nu blij met maatje 1.33m makkelijker met opstappen en zo :D en...3 hoopjes tegelijk in de mestboy ipv 3x lopen voor 1 hoop :+

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 08:56

Dor mij maar een kleintje. 1.50 max haha

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:05

Karev. Hier idem. D en E maatjes liggen mij het best.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:21

Wauw wat een reus. Daar zijn de mijn maar kaboutertjes tegen. Zijn rond de 155..

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:33

Afbeelding

Kijk ik heb zelfs een verlengde opstapbeugel

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:43

dynamiek schreef:
Ik vind het maar lastig die grote paarden :D helaas heb ik er zelf ook een. Normaal opstappen is er niet meer bij. Moet ook opstappen met een kratje.

ik stap altijd op met een krukje. Veel beter voor de rug. En als ik een buitenrit doe, is er wel een bankje, kastje of paal waar ik t mee probeer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:47

Hier ook een kruk om op te stappen. Mijn reus is 1.84 en mijn oude merrie lijkt er altijd zo klein bij met haar 1.65

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:49

Ik inderdaad ook antheman! Met creativiteit kom je een heel eind (of heel hoog)
Ik lees wel mee maar er is prive wat gebeurt waardoor ik weinig tijd heb voor bokt.

Wil nog wel ff zeggen welkom nieuwkomers en een hoop knappe paarden foto's voorbij zien komen!

Hier is de bakbodem nog bevroren waardoor het water erop blijft staan. Hopelijk komt daar vandaag verandering in.

Fijne dag allemaal!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:53

Ik ook met krukje..ondanks dat ze maar 1.42 is haha. Idd beter.

Rijden jullie wel eens zonder zadel? Ik vind dat zo heerlijk hè. Barebackpad er op en gaan!
Heb een dik half jaar zonder zadel gereden ivm niet passend zadel. Leer je wel van zitten.

Ik zit voor mijn gevoel vaster zonder zadel als met.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:55

Altijd met. Die van mij schiet regelmatig weg en is nogal een opgewonden standje dan ik zit dan veeeel liever in mijn zadel

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:59

karev schreef:
Ik ook met krukje..ondanks dat ze maar 1.42 is haha. Idd beter.

Rijden jullie wel eens zonder zadel? Ik vind dat zo heerlijk hè. Barebackpad er op en gaan!
Heb een dik half jaar zonder zadel gereden ivm niet passend zadel. Leer je wel van zitten.

Ik zit voor mijn gevoel vaster zonder zadel als met.

Ik rij in de bak bijna altijd op bbp. ;) Scheelt tijd als ik er 2 wil rijden. Geen zwaar zadel uit de schuur halen. Gewoon de pad van de 1 naar de ander overmikken. Ik moet mezelf dwingen om er ook weleens een zadel op te leggen om mijn houding weer in de plooi te houden :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:02

Ik zag dat ze van barefoot de schapenvachtzitting hebben voor op de ride on pad. Die lijkt me helemaal geweldig. Ga ik maar voor mijn verjaardag vragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:04

Ik rij ook altijd met. Ooit 1x zonder zadel opgezeten, maar ik heb dan het gevoel dat ik de huid eraf schuur van der lijf, zo een beweging zat daar in, heel raar gevoel was dat. Mijn bijrijdster mag er trouwens binnenkort wel een keer aan geloven, die rijd wel vaker zonder zadel als ze manege paarden naar de wei brengt en ik wil haar stoelzit aan gaan pakken... (Is stiekem best leuk, zolang je het zelf allemaal maar niet meer hoeft te doen }> )

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:11

Morning!

Pppeet, hoop niks ernstis. Suuces of sterkte dan!

Groot paard! Ik ben ook een slagje kleiner gewend. En idd hier ook altijd opstappen met kruk.

Zonder zadel op Beer is niet aan te raden voor je eigen onderkantje :') Puntrug en schoft.. Op Viool zit het heerlijk, model bijzettafel.

Ik lig nog in bed.. Slecht geslapen maar wil rijden zo dus toch maar eens uit bed. Gisteren de paarden pas om 22:00 naar binnen gedaan en gevoerd ivm onverwacht uit eten en ze hebben altijd hooi zat dus lig nog eeeeven heel lekker. Meteen maar opzadelen zo.. Vanmiddag veel regen geloof ik.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:14

Ik zit ook niet op de blote rug hoor. Dan val ik ook haha. Op een barebackpad met daaronder een dikke pad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:20

Ik rijd wel zonder zadel, maar vind het ook niet echt prettig. Mijn merrie is ook nogal "schieterig" en dan zit ik in een zadel prettiger. Ook lijkt het mij voor mijn merrie niet prettig om mijn zitbeenknobbels in haar rug te hebben.

Hier ziet het er erg triest uit buiten, motregen en af en toe dikkere regen. Weet niet of ik ga rijden.....

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:51

meggiemeg schreef:
Hier ook een kruk om op te stappen. Mijn reus is 1.84 en mijn oude merrie lijkt er altijd zo klein bij met haar 1.65

Had jij toevallig een meetlat om stokmaat te meten?

dan kan ik de mijne eens meten hoe groot hij precies is.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:53

Zonderzadel? Dan hdb ik denk ik een ladder nodig om erop zien te komen haha

moet er trouwens niet aan denken hij heeft een hoge schoft.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:02

Ik heb een reus staan. Is wel lastig met opstappen, ja. In de bak gaat wel, maar hier zijn mar weinig bankjes en hekjes enzo. Dan toch liever de fjordjes met 1.42 en krap 1.37.

Zonder zadel vind ik heel fijn. Op de Belg en BP heb ik wel het hoge trapje nodig. De BP heeft een hele hoge schoft, maar met bbp heb je daar geen last van. Bij hem vind ik met bbp zelfs fijner dan met zadel. Vind hij zelf ook, maar eens zal er toch wel een zadel op moeten. Naar buiten zonder zadel is op hem een soort zelfmoordactie, ben ik bang...Op mijn merrie lukt me de bbp niet. Ook model bijzettafel en veel te breed voor mij. Daar krijg ik echt last van in mijn rug en bekken. Maar op de rest wel met bbp. Of soms helemaal zonder. Ook op de schieterige types. Werkt heel goed voor je balans. Ik ben ook redelijk zeker van mijn zit, in de zin van dat ik er niet zomaar af val.

Lig nog in bed. Gisteren de paarden pas rond 24.00 uur gevoerd, maar moet nu wel even iets doen.

Het heeft hier vanmorgen flink geregend, bah. Maar misschien krijg ik er al wat roosters in ;)