Daan hopen dat er een oplossing komt want dit is wel erg zuur..
Gaaf spatter! !
Hier net een fikse onweersbui met hagel ter grootte van knikkers..Denk dat de pony's wel blauwe plekken hebben nu.
Zetten jullie ze met zwaar weer binnen? Onweer mn.
Beide heeft zijn voor en nadelen. Ik laat ze buiten met stroom er af als dat lukt. Heb ze dan liever i 1x dood Door inslag buiten, als binnen bij inslag met paniek en Brand.
Getsie die zijn wel erg groot dan! Hier stormt het nu ook even behoorlijk, wind regen en onweer. Paardjes staan met z'n 3en onder het afdak geplakt. Ik zet ze dus niet binnen aangezien ze kunnen schuilen. Begrijp je dilemma over het wel of niet binnen zetten, zou ik ook hebben...
spatter
Geplaatst: 05-05-15 13:15
Hier kunnen ze onder het afdak. Heb het nooit zo op weilanden zonder schuil mogelijkheid.
Ik haal alleen de stroom er even af als ik thuis ben. Verder schuilen ze zelf als ze dat willen. Ik snap het dilemma wel, maar ook ik heb ze liever op slag dood door inslag dan door brand oid. En zo vreselijk vaak gebeurd dat ook weer niet, terwijl het best vaak onweert. En ik heb er eentje die de stal zou afbreken aangezien hij zich juist op stal erg onveilig voelt en veeeeel liever buiten blijft staan.
Ik heb mijn ouwetje een heel dun regendekentje om omdat die niet altijd de Tent in mag en er nu nog hooi ligt buiten. Momenteel is het buiten warmer als binnen
Martje80
Geplaatst: 05-05-15 13:25
Mijn wei heeft als enige schuil een bomenrij maar of dat veilig is met onweer hihi..wei ligt tussen 2 boerderijen dus wel enige wind brekers maar het is zoals het is. Heb ze eens tijdens een onweersbui binnen gehaald. Moest tegen de regen in en het flitste en donderde er op los.
Pony's wilden met de kont in de wind..Toen dacht ik,wat ben ik in vredesnaam aan het doen...
lizy29
Hier hebben we ook alleen bomen als schuilmogelijkheid voorlopig. Met hele erge onweer zetten we vroeger het stroomapparaat uit. Inmiddels hebben we een speciaal ding er op zitten die toch in ieder geval ons apparaat moet beschermen. De paarden weten niet beter en gaan op het ergste met de kont in de wind tegen elkaar aan staan. Zodra de regen minder word staan sommige zelfs al weer te grazen.....je zou maar een gras sprietje minder hebben die dag Twee van de 4 staan nu ongeveer een jaar 24/7 buiten en het is echt heel gaaf om te zien hoe goed en makkelijk ze weer terug gaan naar de natuur wat dat betreft.....
Ik laat ze ook altijd buiten. Mijn Tinkers doen op dit moment net of er niks is en eten vrolijk door. Binnen zetten vind ik nog veel enger, heb het idee dat ze dan sneller paniekeren en als er daadwerkelijk inslag komt en de boel vliegt in de fik... Nee, dan toch liever buiten met die kleine kans dat ze geraakt worden.
Hier staan ze ook gewoon buiten, konten in de wind, kop laag met hanglip en op rust met de oogjes op half 7.
Morgen zou de loonwerken komen om onkruid te verdelgen maar die heb ik net maar even gebeld dat ze moeten wachten tot de wei geen zwembad meer is. Man man wat ging het tekeer..
Heel gaaf spatter... Maar brr kreeg wel de rillingen bij die hangbrug haha Hier staan ze ook gewoon buiten. Kunnen zelf naar binnen lopen maar dat doen ze bijna nooit. Vandaag ook niet. Ja hier is ook een berg water gevallen niet normaal.
Hier was het ook flink slecht weer vandaag.. Zo te zien veel gewaaid maar de paarden stonden gewoon rustig op de paddock. Heeft ook goed geregend, onze regenton was van 100 liter naar 900 liter gegaan
Op de paddock gelukkig ook geen plassen, heb net even gesleept en nu ziet alles er weer spik en span uit @ Dubbeldun: kwam van het dak van de stallen, 9x3m, niet zo heel groot dus
Hier ook even een flinke bui gehad. En daarna weer zon maar wel veel wind. Ik heb ook een zand vraagje. Wat voor zand zouden jullie adviseren voor een paddock. Zand waar ze wel lekker in kunnen rollen maar wat het liefst niet zo stuift als het een keer te droog wordt. Is echt alleen als paddock hoef er verder niks in te doen.
Hebben ook al gekeken naar die kunstof paddock matten. Lijkt me ook wel handig voor de stevigheid.
Voor de paddock heb ik de laatste keer dat er zand gebracht werd om te straatten een paar kuub extra straatzand mee laten komen. Had al een goede bodem voor de paddock maar die kon wel iets extra s gebruiken. Was de voordeligste manier en ik ben super tevreden. De paddock ligt er momenteel beter bij dan mijn bak.
Mijn wei is nooit nat, krijg je niet voor elkaar met 80 dikke eiken er op. Dus ik laat juist al het water uit de rijbak naar de zink in het bos lopen. In de winter heb ik last van plassen in de rijbak maar zogauw de eiken uitlopen is dat gedaan omdat de eiken zo hard zuigen aan het grondwater. Hier als bodem zand, als duinzand dus de rijbak is bijgevuld met iets grover zand.