Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:16

Verdomme mag ik vloeken? Ze staat weer op slot.

Hier moet ik dus meer naar laten kijken.

Malenka

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:37

Natuurlijk mag dat. Wat ontzettend rot zeg.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:03

Het is verschrikkelijk om haar zo te zien lopen. Daar zit ik dan mee in mijn maag dat ik denk en nu? Heb ik teveel of te weinig gedaan?

Daar komt dan nog een vloekende man bij die al niet lekker in zijn vel zit en de spaarrekening leeg ziet gaan aan een knol waar hij in die maanden nog geen plezier van heeft gehad....

Dan nog wat dingen staan die vandaag ook moeten voor 12 uur.... ach ja we doen ons best zulken we maar zeggen. Kijken of LN wonderhandjes heeft en anders komt de dierenarts. Dan pap maar voor de andere zaken sturen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:20

Mijn kennis van patella luxatie houd op bij de kennis dat het juist belangrijk is om te bewegen om de spieren en pezen er omheen sterk te maken/houden. En uit ervaring weet ik dat achterwaarts stappen wel wil helpen om ze er weer normaal in te krijgen.

Sterkte.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:36

Malenka schreef:
Mijn kennis van patella luxatie houd op bij de kennis dat het juist belangrijk is om te bewegen om de spieren en pezen er omheen sterk te maken/houden. En uit ervaring weet ik dat achterwaarts stappen wel wil helpen om ze er weer normaal in te krijgen.

Sterkte.

Dit is dus de reden dat wij met Johnny fietsen. Veel rechtuit op harde ondergrond, pezen en banden uitharden. Bij kleintjes is het een vaker voorkomend probleem. Houden we het zo niet onder controle dan gaat hij naar de kliniek en mogen ze het onderzoeken en behandelen.
Maar als ze het niet had en nu wel, zou ik het via de DA spelen. Even zeker weten wat er aan de hand is.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:16

Onze pony had dit vroeger ook.
Zo'n 20 jaar terug denk ik.
Door haar achterwaarts te laten gaan kwam het weer los.
Nu al jaren lang geen last meer.we hebben haar niet laten behandelen.
We hebben veel beweging gegeven.
Bakwerk en veel buitenritten.
Ze is nu 30 en loopt 2 ritjes nog in de week.

Hopelijk lost het bij jullie ook zo mooi op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:23

@joyce: waardeloos zeg. Ik heb idd ook gehoord dat met beleid een paar stappen achteruit het probleem wel eens wil op lossen.

@manzano: als longeertip kan ik ook nog geven dat ik veel overgangen doe van draf naar galop en dan maar 3 a 4 galopsprongen. Dat 4 a 5x achter elkaar (niet op dezelfde plek, want dan krijgt ze de nijging om het maar alvast te doen zonder commando :D )) en dan weer een paar rondjes draf.

Vanochtend had Jasmijn er één vlechtje uit gewerkt, maar ik heb zowaar het elastiekje weer gevonden :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:35

Waarschijnlijk iets anders aan de hand. Ze kon te goed bewegen vanuit knie.

Gezocht naar zweer niks te vinden. Uitverdoofd vanaf kogel als ik het goed zeg en ze ging er langzaam op staan. Voor nu pijnstillers en aantal keer per dag baden. Maandag bellen en overleg.

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Was het vorige keer dan wel knie? Of ging het ineens goed door pijnstiller. Rest van week geen pijnstiller gehad maar ook niet kreupel gelopen. Door anders te bekappen eventuele zweer minder pijn gedaan? Maar waarom dan nu zo heftig?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:49

Konden ze maar praten...
Ik heb eens infrarood/warmte foto's laten maken en dat gaf een heel precies beeld waar het probleem zat. Tegenwoordig hebben steeds meer DA's zo'n apparaatje.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:50

Geen hoefzweer? Die kunnen ook een wisselend beeld geven, vooral als ze diep zitten. Pulsatie in Koot?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 12:04

Zweer was een optie maar dan zit hij heel diep.nu 2 dagen weken en bij geen verbetering maandag terug bellen
Vanaf de kogel is uitverdoofd en dat was al voldoende om flink verschil te zien.
Wel pulsatie, hoef niet warm en bij tang wel reacties maar niet op 1 plek.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 12:27

Wat een zorgen weer Joyce :(:)

Hier een lekker ochtendje gehad. Ritje gemaakt in het bos samen met de bijrijdster. Paarden waren heel lief en relaxt.
Daarna de stal gedaan, wei gemest en draad verzet dus ze hebben weer nieuw gras om te knabbelen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 12:35

Wat balen Joyce. Hopelijk idd een diepe zweer die er uit gaat komen.

Hier vandaag ook een rondje heide gedaan. We zagen de schaapskudde nog in de verte en die liepen op het ruiterpad dus ik heb maar een ander rondje gepakt. Ze had tot woensdag nog nooit schapen gezien en gehoord en zo een kudde is wel heel veel tegelijkertijd.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 12:37

Ondertussen wel goed nieuws. We hebben een kieper!! Die moest ook nog opgehaald worden vanmorgen en voor 12 moest hooi gehaald worden... Gelukkig kon pap rijden, gelijk ook langs de hooiboer gestuurd. Oke kieper fijn pakken komen vanzelf de kar af. Maar hok in was nog niet zo makkelijk. Maar heb ook nog geen pallet met wieltjes. Ze liggen erin, eentje was losser geperst die kregen we op de plek, de ander open geknipt. Waren baaltjes van rond de 100 kg.

Afbeelding

Ow kudde schapen. Een keer met Monty langsaf gegaan, schapen dat ging wel maar toen de ezel die erbij liep op ons afkwam wilde hij toch wel wat sneller doorlopen. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 12:41

Ezels kunnen ook heel beschermend zijn. Ze worden in Amerika vaak gebruikt als waakdieren.

Boon moest ook wel even wennen aan de kudde hier op de hei (@Belker: misschien dezelfde ?? )
Maar ik maakte vaak een praatje met de herder en ondertussen graasde het spul rustig door. Er is er zelfs wel eens eentje onder haar door geschoten :D Het ligt een beetje aan haar bui (fris of niet) hoe ze er op reageert.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 12:46

DF, ik was op de Loenermark, die heeft een eigen kudde. Voor Fiesta was dit de eerste keer en ze ging blokkeren, teken dat ze aan haar tax zit. Het mag, we zullen wel vaker schapen tegen komen dus liever een omweg en fijn rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 12:52

Gelijk heb je :)
Boon vond in het begin vooral de honden die links en rechts voorbij schoten om de kudde bijeen te houden erg spannend.

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:27

joyce83 schreef:
Ondertussen wel goed nieuws. We hebben een kieper!! Die moest ook nog opgehaald worden vanmorgen en voor 12 moest hooi gehaald worden... Gelukkig kon pap rijden, gelijk ook langs de hooiboer gestuurd. Oke kieper fijn pakken komen vanzelf de kar af. Maar hok in was nog niet zo makkelijk. Maar heb ook nog geen pallet met wieltjes. Ze liggen erin, eentje was losser geperst die kregen we op de plek, de ander open geknipt. Waren baaltjes van rond de 100 kg.

[ [url=m/DwaKqd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ow kudde schapen. Een keer met Monty langsaf gegaan, schapen dat ging wel maar toen de ezel die erbij liep op ons afkwam wilde hij toch wel wat sneller doorlopen. :D

handig kippertje! , met eigen kenteken of zonder ?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:27

Grappig, honden is ze hier gewend, die mogen veel.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:28

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:01

chris87 schreef:
joyce83 schreef:

[ [url=m/DwaKqd.jpg]Afbeelding[/url] ]

handig kippertje! , met eigen kenteken of zonder ?

Geen zware tot 750 kg dus geen eigen plaat.
Deze gaat wel ergens binnen achter slit en grendel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:39

Zo handig! Ik heb een grotere kipper (2ton) en zo handig met mest weg brengen (en puin :+ )

Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:57

Al dat ijzer wordt hier opgehaald of als je het naar een oud-ijzerboer brengt levert het nog een paar centen op ook.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:13

Handig
Hier staat een trekkertje met kieper op het verlanglijstje maar wat zijn die krengen duur.

Ah wat balen Joyce, hopelijk een onschuldige zweer.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 20:15

Balen van 100 kg hadden wij eerder ook. Met twee sterke mensen kiepten we die door en gewone (vrij smalle) deur de opslag in. In de opslag ging er dan 1 plat op de pallets en een paar rechtop (op de smalle/korten kant) er bovenop.