Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:38

Sterkte met de verkoop en je zieke paardje.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:04

@Achaiah, moeilijk besluit, sterkte met de verkoop!
En balen van je andere paardje, hopelijk is het niets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:11

Sterkte met beide paarden :(:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:15

succes met de verkoop en beterschap

Ik was trots op mijne. 1.5 jaar geleden toen ik hier net woonde, was een buurtgenoot met haar ervaren paard zo lief om met mij en mijn paard het bos in te gaan om ons hier wegwijs te maken en mijn onervaren puppie en mij te begeleiden. Inmiddels is haar paard overleden en heeft zij een jonkie en mocht mijn sensibele schijtluis voorop om hun te begeleiden. Hij is echt gewend om ernaast te lopen en no liever, achter in de kont te kruipen maar zeker niet voorop. Hij had even wat opstartproblemen maar eenmaal voorop bleef hij ook voorop. Zo trots op hem. ook omdat wij op de terugweg naar haar huis reden en wij omdraaiden om alleen naar huis terug te gaan. Geen probleem

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:01

@Lynn_Nikita: met recht trots dus... ze blijven je verbazen hè :)

Ik hoorde op het nieuws dat het morgen weer 'herfst' wordt, dus straks alle losse tuindingen maar even aan de kant/uit de wind zetten.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:35

Karin_deB, ik voel me moe, misselijk en heel licht in het hoofd. Dus ik doe het lekker kalm aan.
Dat moet ook wel, want vorige week maandag ben ik flauw gevallen met een wond tot gevolg. Ik lag ineens op de grond in het bloed... Hele kin open gevallen, ik heb geen idee waaraan. Ik denk de rand van het bed.
Moest er mee naar de huisarts. Is dichtgemaakt. Heb er nog steeds wel last van.
Ik hoop wel dat het tot het eerste trimester blijft, want ik zou eigenlijk ook nog wel eventjes willen rijden, voor het niet meer kan.
En je zo moe en flauw voelen is gewoon heel vervelend! Ik ga nergens heen zonder emmertje :')

Robijntah, wat een mooie kat!

Goldenarrow, mooie foto's, fijn dat de paarden zo braaf zijn dat de kinderen mee kunenn helpen :D

Achaiah, Fijn dat je een nieuwe eigenaar hebt gevonden voor je valk.
En terug trekken van bokt is soms ook goed om te doen, heb zelf ook 2 maanden pauze van bokt gehad.
Succes met je andere paard.

Vandaag zijn de loonwerkers weer volop bezig! Ze rijden echt af en aan. Ben heel benieuwd hoe ver ze vandaag komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:38

@Chasey: dat is wel schrikken als je dat ineens overkomt !
Ik neem aan dat de HA wel diverse bloedtests heeft gedaan om uit te sluiten of er ergens iets mist ??

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:44

De bloeddruk is opgemeten, die is te laag. Bloedprikken gaat de verloskundige volgende week doen.

Gisteren heb ik even in de bak gekeken, het begint er al een beetje op te lijken.
De grote gele graafmachine was vanmorgen al weer druk bezig in de bak en ik zie hem nu af en toe ook buiten!
Ik ga maar niet kijken, want er rijden meerdere hele grote apparaten af en aan. Ik wil ze niet in de weglopen, ik zie het aan het einde van de dag wel. En ik moest van Daan rustig aan doen vandaag :') Kinders zijn uit logeren.

Afbeelding

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:05

chasey, ik ben al zo vaak flauwgevallen in mijn leven dat ik het voel aankomen, maar heb ook hele periode gehad dat ik tot een uur of 11/12 slap en moe was; voor mij hielp het om een kopje bouillon drinken en dropjes eten, maar ik ben niet misselijk geweest. begint nu beter te worden, maar ben nu te dik om te rijden, ik voelde me in de middagen meestal prima.

achaiah, wat fijn dat je zo'n goed huisje hebt gevonden voor de valk! alleen jammer dat de ander nu in de lappenmand zit.

LN, stoer! die van mij loopt ook bij voorkeur achter de shetlander aan als er iets spannends gebeurt :') kan in principe wel alleen naar buiten, zolang ik maar rustig even afwacht tot ze het goed heeft kunnen bekijken als we iets 'engs' tegenkomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:21

@Chasey: lekker met een boek en een dekentje op de bank dus :)

Het flauwvallen is mij ook niet onbekend al was dat niet zwangerschapsgerelateerd :) Een gewone ongesteldheidskramp was soms al voldoende :D icm lage suiker- en ijzerwaarden.

Omdat de proefbaal hooi van Venhorst er zolang over deed maar eens gemaild. Krijg ik als antwoord dat hun Post.nl-verzendpunt maar 5 grote dozen per dag aanneemt.
Even geduld nog maar dus...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:24

Ja ik ga zo lekker bank hangen, maar dat is wel iets minder relaxt als er steeds zo'n loonwerker voor het raam aan het werk is. :+ Gordijnen hebben we nog steeds niet, die komen pas ergens in mei.
Ach ja, die mensen doen gewoon hun werk en ik moet me daar niet ongemakkelijk door voelen.

Jade, De eerste paar keer voelde ik het ook aankomen en kon ik me nog net opvangen of snel op de grond gaan zitten, maar de laatste keer ging het zo snel dat ik het pas in de gaten had toen ik weer wakker werd.
Bouillon had de huisarts het ook over, maar dat kan ik niet drinken. Het triggert mijn astma enorm. :( Dan moet ik gelijk aan de pufjes. Ik moet heel goed opletten met wat ik eet ivm de astma en krijg daardoor vaak ook niet genoeg zout binnen. Bewerkt zout moet ik echt vermijden, en dat zit in bewerkt voedsel. Pakjes, zakjes ed. En de e nummers moet ik ook vermijden. Mijn lichaam reageert daar heel heftig op.
Ik heb zout van de natuurwinkel, weet alleen even niet welk type zout het is. Grof en onbewerkt.
Dat doe ik wel eens over een ei, maar daar moet ik nu niet aan denken. :r :=
Hoe ver ben jij nu?

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:06

Wat lastig Chasey! Wel herkenbare klachten, bij mij waren ze na het 1e trimester gelukkig over. Ik slikte tegen de misselijkheid suprimal, is o.a. tegen reisziekte maar ook ochtendmisselijkheid. Ik rende opneen gegeven moment 3 keer per half uur naar de wc op het werk, dus toen dit op advies van de verloskundige gehaald. Rijden heb ik het 1e trimester ook minder gedaan, maar pak het nu weer wat meer op zo lang het nog kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:09

Vervelende klachten dames.

Hier een ochtend hard gewerkt, Maikel is bezig geweest met de schuilstal en daar gaan we zo mee verder maar eerst nog even het weitje bemesten voor morgen!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:31

Hier voor kantoor gewerkt. Was pittig. Ik doe te veel in te weinig tijd en ben dan moe.
Verder zijn ze nu de erker aan het vernieuwen. Fijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:32

Hier is het ondertussen al flink gaan waaien, maar nog wel droog. Kan ik nog mooi wat in de tuin doen straks.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:09

Hier heeft het vanochtend echt flink geregend. Paddock ligt er alweer hetzelfde bij als in de herfst, natte bende. Ik houd me maar voor dat het goed voor het gras is en kijk uit naar komend weekend.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:41

hier is mijn paddock al weer gortdroog, de hoefsmid klaagde over de droge hoeven die hij al weken ziet. Ik heb mn paddock en het stuk wei dat het het zwaarst heeft (vooraan) alweer een paar keer gesproeid }:0 dus die regen de komende dagen is van harte welkom, daarna lekker de zon erop en groeien maar.

Chasey idd van harte gefeliciteerd! ik twijfel soms of we nog voor een derde zouden gaan het lijkt me echt geweldig maar zie een beetje op tegen 'terug' naar de luiers en een groot leeftijdsverschil (onze zijn nu 4 en 6). Ergens heel inspirerend dat jullie er wel voor gaan, krijg er spontaan rammelende eierstokken van :')

en beetje jaloers op jullie binnenbak en overdekte opties. ik moet 'mijn' varkensschuur delen met mijn vriend die interieurbouwer is. Of eigenlijk heb ík een stukje van zijn werkplaats gekregen het is maar hoe je het ziet he haha.

Goldenarrow wat fantastisch die plaatjes met de kinderen zelfs met die veulens <3

@Happinez (?) zag half hoge stallen voorbij komen en het ligt er heel erg aan hoeveel ze op stal staan denk ik. Ik heb ook getwijfeld over deze omdat ik ze altijd ontzettend mooi vind en heel sociaal/paardvriendelijk. Maar ben toch voor de normale stalrekken gegaan die waren goedkoper en waren ook 2de hands goed te verhandelen eventueel. Heb m'n geld besteed aan een dubbele grote buitendeur zodat ze lekker zelf in en uit kunnen lopen, en een verwijderbaar tussenschot zodat ik nu één grote stal heb... maar wel de optie in t geval van stalrust of een nieuw paard, om er 2 losse stallen van te maken

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:50

chasey, dat maakt het wel lastig ja. hier 33 weken, ben op het punt aangekomen dat ik niet meer kan slapen omdat ik elk halfuur wakker wordt omdat mijn ribben of buik pijn beginnen te doen :+ hij moet nog omdraaien en naar beneden zakken, maar volgens mij is hij nog druk met onderzoeken of er boven ook een uitgang is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:54

Hier mag er ook wel wat vallen :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:05

Ik hoop ook nog steeds heel erg op regen morgen, hier is nog geen druppel gevallen. Hopelijk gaat het morgen in 1x goed met de installatie van de grondwaterpomp en heeft mijn man alles goed gemaakt, dan kunnen we eindelijk het voedselbos sproeien want alle nieuwe aanplant heeft het al weer zwaar.

Chasey, fijn dat je binnenbak gemaakt wordt :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:12

Klein probleem.We hebben 2 paarden,1 van ons en 1 in pension.Nu maait de buurboer altijd de wei voor ons hooi.Veel werk.Stukje land is net te klein voor de machines van een loonbedrijf.Nu heeft de boer geen vee meer en heeft aangegeven het misschien niet meer te doen.Nu is het plan van mijn man om er een paard in pension bij te nemen zodat al het gras op gaat en van dat geld samen dan hooi in te kopen ook omdat we zelf niet alle machines om te hooien hebben en lenen van de buurboer doen we liever niet.Maar 3 paarden is altijd 1 te veel en de 2 paarden zijn heel hecht samen.1 moet dan buiten eten,Inloopstal is groot genoeg.Maar voor mij ook meer werk.Maar zelf hooien is ook veel werk.Ook zit je weer met een eigenaar.Nu heb ik het erg getroffen met de eigenaar van het paard En je weet niet wat je dan krijgt.We hebben 1 hectare.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:15

Ach in vergelijking met vorig jaar mogen we niet klagen.

Maar kijk er weer naar uit dat het na een regenbui extra groen wordt allemaal.

Oke en dat onze net met de loader bemeste snackwei mooi gaat bloeien <3

Hier ging 3 paarden prima britta.
Pension is idd altijd afwachten (de mensen meer dan de paarden imo ).

Daarom zitten wij ook niet perse om nog een klant verlegen .

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:19

Ik ben jaloers op je binnenbak Chasey :j
Word mooi.

Regen wij hebben niets gehad, dus vind de voorspelling van morgen niet erg, kijken of het ook gaat vallen of dat het weer allemaal naast gaat.

3 paarden vond ik wel fijn, ga je er met 1 pad staat de ander niet alleen.
Maar pension dat kan goed gaan of niet :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:22

Ik wil het eigenlijk ook niet.Maar mijn man moet dan hooien en dat is toch heel veel werk.Bij een normale zomer is dat 2 keer.Dat wil ik hem ook niet aan doen.Maar het gaat mij ook meer om de paarden samen.Nog even goed nadenken.Het voordeel is inderdaad wel dat er dan altijd een maatje achter blijft voor onze ruin die niet alleen kan staan.De eigenaar van het pension paard kan dus ook nooit weg en we wonen op nog geen 10 minuten stappen van het bos.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:22

Chasey, van harte! En hoe gaaf is dat, je eigen binnenbakje/overdekte paddock. Ik ben jaloers :j

Wij willen wel wat regen, maar nog liever hogere temperaturen, zodat het gras gaat groeien.

Britta, kan je niet wat schapen lenen om het overgebleven gras op te eten? Het enige probleem is dan dat je geen extra inkomsten hebt én geen hooi.