[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:33

Ik heb er geen ervaring mee maar ik vind ze prachtig.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:55

Kwestie van smaak denk ik. Ik vind t te rommelig ogen en kies om die reden voor rond hout. Onze buren hebben gekloofd hout en met hun kan ik prima vinden hoor! :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:44

Ik hou er ook van als de paaltjes meer in het gelid staan :+

Maar het kán best mooi zijn. Lig er een beetje aan hoe de rest er uit ziet. Zo'n omheining om een heel groot perceel. Of dat er heel veel paaltjes op een klein stukkie staan en er meer 'gebeurt'.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:19

Smaken verschillen natuurlijk. Maar ik vind het heel mooi.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:12

Niet mijn smaak, maar zou er ook geen moeite mee hebben als de buren het zouden hebben.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 22:22

Ook niet zo mijn smaak, maar zou er ook geen moeite mee hebben als de buren het wel hadden

Vraagje: rubber tegels onze voer plekken, ik wat voor frame leg je die het beste om ze om hun plek te houden?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 22:26

Bij een meer natuurlijk landschap zou ik dit prima vinden passen. Wanneer je verder alleen maar een strak grasland hebt zou ik ook eerder voor rond gaan

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:09

belle_boef schreef:
Bij een meer natuurlijk landschap zou ik dit prima vinden passen. Wanneer je verder alleen maar een strak grasland hebt zou ik ook eerder voor rond gaan

Dit inderdaad. Ik zie dit zo staan in Limburg. OP zo'n glooiend perceel. Of in Groningen op een landgoed met grote percelen.
Maar op een kleine PP achter de huizen met heel veel paaltjes dan weer niet zo snel.

Maar inderdaad, smaken verschillen. En aanstootgevend kan ik dit nooit noemen. Ik zou het erger vinden als mijn buren alles vol zouden zetten met knalroze prikpaaltjes of die witte kunstof omheiningen die je ooit veel zag.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:06

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:20

Bedankt Daihyo. Super informatieve folder. Ik heb hem opgeslagen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:25

Je kunt bij hen ook de takken bestellen volgens mij.
Info uit de mail:
Citaat:
Heg & Landschap organiseert:
Verkoop van deze producten. Ben je geïnteresseerd stuur dan een berichtje naar Lex Roeleveld: info@hegenlandschap.nl.
Op vrijdag 18 en zaterdag 19 februari organiseren we een cursusdag over het kappen, sorteren en bewerken van hazelaarhakhout. De cursus vindt plaats in een oud hazelaarhakhoutbos op landgoed Sandenburg in Langboek (Utrecht). De cursusdag is gratis, voor soep tijdens de lunch wordt gezorgd. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.

We geven nog twee cursussen heggenvlechten voordat het voorjaar aanbreekt. Grijp nu je kans om nog mee te doen. Op zaterdag 5 maart in Gorssel, nog slechts enkele plaatsen beschikbaar. De allerlaatste kans is op zaterdag 12 maart in Nijkerk.

De info zal ook wel op de site staan denk ik.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:36

Nah, ik heb hier hazelaars in overvloed ;)
Maar wel echt briljant. Staan heel veel interessante dingen in, veel foto's ook.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 15:15

belle_boef schreef:

:j

Bij ons stonden die palen om het perceel, maar hier is ook boslandschap.
Grove palen passen bij groot terrein vind ik persoonlijk.
Volgens mij stonden die palen hier al heel wat jaartjes dus volgens mij zijn ze best duurzaam.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:18

Ik lees hier graag even mee! Mijn paard staat sinds november op een nieuwe paddock paradise.
Leuk om hier verschillende soorten verrijking te zien :D Is met mijn werk in de dierentuin ook erg handig als ideetjes bij de apen :))
Ik zou zelf graag een houten bak willen maken met de boomstammetjes erin, hoe hebben jullie dit gedaan?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:32

Welke luzerne geef je?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:37

Verkeerde topic?

Na 3x uitstellen dankzij het weer moest het vandaag dan toch echt gebeuren, want de mesthoop was echt te vol. Ideaal was het niet, maar de schade valt mee. Ze hebben zo voorzichtig mogelijk gedaan.
Afbeelding

Hij kon maar voor de helft leeg (11 kuub). En een extra wagen kostte me 225. Dus ik heb het maar zo gelaten. Komt later wel weer. Voorlopig kunnen we nu weer vooruit.
Afbeelding

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:13

Lynn_Nikita schreef:
Niet mijn smaak, maar zou er ook geen moeite mee hebben als de buren het zouden hebben.

Nou, het eindoordeel is hier gevallen...... *drumroffel*.... we gaan toch voor ronde palen...
Voornamelijk omdat iedereen verder ook ronde palen heeft... dat sluit toch beter aan op de rest.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:24

Dat scheelt weer Daihyo. Wie haalt het bij jou op?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:38

We hadden nu vd Brink uit Klarenbeek.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:45

Ik kan de mest gratis kwijt bij melkveehouders in de omgeving. Wellicht goed om eens rond te vragen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:57

Ja ga ik ook doen. Alleen die mochten nog niet uitrijden en de mesthoop moest echt leeg. Dus ik moest nu ff iets :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:07

Daihyo schreef:
Ja ga ik ook doen. Alleen die mochten nog niet uitrijden en de mesthoop moest echt leeg. Dus ik moest nu ff iets :D

Ik zie/zag (te nat deze winter vermoed ik) vaak grote hopen vaste mest op de maislanden liggen in de winter om te gaan uitrijden wanneer kalender en weer dat toelieten. Vaak ook doorgezaaid met gras en liepen er ook schapen voor de bemesting 's winters.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:10

Ja ik ook. Maar de boer die normaal kwam, die mocht nu niet. De loonwerker brengt het ook naar zo’n land toe. Vraag me niet wat het verschil is. Ik hoop dat hij de volgende keer gewoon weer kan. Scheelt aardig geld.
Maar goed, voor nu is hij leeg. Dat was nu even het belangrijkste.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:56

Hai!
Ik kom mij ook melden in dit topic. Ik lees al een hele poos mee. Ik was een hele tijd niet meer zo actief op Bokt.
Vorig jaar hebben mijn buurmeisje en ik een paradijsje aangelegd voor onze paarden bij de buren thuis (en een stukje bij mij thuis).
Sinds augustus staan de paarden bij huis.
Wij hebben alleen de basis omheind. Dit jaar zijn wij van plan om de bak (het gele gedeelte) een een deel van het pad (oranje) te laten keren en eventueel aan te vullen met wit zand.
Ik heb even snel een lelijke schets gemaakt (lekker oldschool met Paint :+ ) van de situatie zoals ik het graag zou willen:
Afbeelding
Het kleine stukje links onder, het lichtpaarse gedeelde, is een verhard pleintje. Het pad ernaartoe (roze) is echt vreselijk modderig. Mijn eerste idee was om dat ook om te laten keren. Echter staan daar veel bomen. Ik denk het het niet mogelijk is om het te laten keren i.v.m. de boomwortels.
Nu bedacht ik mij om daar een gravel pad aan te leggen.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik kon het zo gauw niet terugvinden in het topic.

Ik zag net jouw foto's voorbij komen in het topic, Olympia96.
Wat heb jij een prachtige plek! :))

Ik heb nog veel meer mooie paradijzen voorbij zien komen! <3

Hieronder een aantal foto's van ons plekje. Op ons plekje staan onze lieve dravers: Casanova en Alice.
Sinds juni vorig jaar een duo en wat heeft dat goed uitgepakt. Ze zijn ontzettend leuk samen <3

Afbeelding

Afbeelding
Voerplek op het plein

Afbeelding
Creatief met bomen :+

Afbeelding
De zoutbar

Afbeelding

Afbeelding
Voerplek op de track

Afbeelding
Nog een voerplek op de track

Afbeelding
Er staan veel eetbare bomen en hagen langs de track.
Van de week ontdekte ik in de tuin van de buren een kleefkruid Walhalla! Er groeit ontzettend veel eetbaars voor de paarden in onze tuinen.

Afbeelding
Het uitzicht vanuit mijn slaapkamerraam <3

Ik heb nog geen foto's van de stal, want deze is nog in aanbouw. Gelukkig staan ze op het plein goed beschut tegen de wind. Daar staan ze ook graag als het waait en regent.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:35

Ik heb toch nog even een korte vraag: ik heb nu dan wel voor kastanje palen 8/10 cm rond en 180 lang gekozen.... waren ze verdikkeme net uitverkocht waar ik ze graag wilde halen.... boehoeeeeee

Wie heeft er nog een leuke tip regio Apeldoorn?! Houthandel dus......