Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:14

Jotoma schreef:
Ik kijk idd via de app. Ik heb ook wel meerdere op mn lijstje, alles behalve kant en klaar, maar het voornaamste probleem is dat de huizen zelf van binnen vreselijk veroudert zijn.
En om alle geld en energie in de plek voor de paarden te steken vind ik niet erg, maar dan moet het huis wel oke zijn. En dan bedoel ik een voor ons acceptabele keuken en badkamer. Muren en vloer is natuurlijk geen probleem.

Deze woning vind ik erg mooi, maar lijkt me veel te klein om nog voor paarden geschikt te maken. Staan geen maten bij, maar voor t oog:
Huis in Bovensmilde gevonden via #funda
http://funda.nl/49265153

Vrij weinig grond. Voor hoeveel paarden moet dat en wil je ook een rijbaan? Dan ben je al 40m van de 70 kwijt. Dan heb je nog minder dan rijbaan over als weiland ev om stallen mesthoop opslag etc op te maken. Mijn eis is juist genoeg grond en ligging geen mooie keuken badkamer etc komt wel zeker als de prijs lager ligt en er dus nog budget voor is. Kant en klaar en veel grond is meteen veel duurder

joyce B

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:25

Ik denk dat je in die regio niet veel keus hebt in die prijsklasse en veel grond/ruimte voor paarden. Maar vanaf 300.000 zou er toch wel wat te koop moeten staan.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:28

MiniMeLona schreef:
Maar kijk jij maar 1x per dag bij ze Kvulden? Dat je geen idee hebt wanneer het op was? En geef je dit wat je nu zelf geeft dan ook in hooinetten? Heb je het in de avond gegeven en was het de volgende ochtend op of zag je het pas na 24 uur weer?

Je kunt het dan beter in meerdere kleinere porties over de dag verdeeld gaan geven, want je moet als ze altijd op zand staan wel heel erg bedacht zijn op zandkoliek , vooral als je de hooi inname probeert te beperken.

Nee maar 'snachts slaap ik. Hihi

Toen het donker werd heb ik nog gekeken en zat er nog mooi wat in. Om 9 uur heb ik weer gekeken en toen was het op. Maar kan ook al om 6 uur geweest zijn. Mijn paarden staan al 20jaar op zand.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:31

@carika: omdat rond 300.000 eigenlijk de max is wat we aan hypotheek willen. Als er nog een ton extra bij kon voor een verbouwing, dan was dat zeker een optie :j

@lynn: in alle paddock paradise tekeningen heb ik idd een bak meegenomen. Ik wil een schuur voor hooiopslag en een ruime inloopstal. Het zal voor 2 a 3 paarden worden. Met het tekenen kom ik elke keer toch wel op minimaal 3000m2 voor alleen de paarden. Maar groter = beter uiteraard!

@joyce: misschien is idd de prijs die wij voor ogen hebben niet reeël. Dat zou ook kunnen.
Ik kom wel potentieeltjes tegen, maar mijn hart slaat er nog niet van op hol :)
Huis in Bovensmilde gevonden via #funda
http://funda.nl/49075246

Huis in Marwijksoord gevonden via #funda
http://funda.nl/49889184

Huis in Haulerwijk gevonden via #funda
http://funda.nl/49140023

Hoe hebben jullie dat gedaan met keuring vd woning en het kavel? Is dat hetzelfde als bij een hoekwoning oid?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:36

Afbeelding
Afbeelding

Yes! Een wens is uitgekomen!
Deze week via Marktplaats onverwacht 2 bijna nieuwe Hit Paardenmatrassen kunnen kopen!
En ook nog redelijk in de buurt!
Ze werden zelfs thuis gebracht en sinds gisteravond liggen ze in de stal. Het eerste gebruik is gesignaleerd. Ze durven er op de staan. Hopelijk gaan ze er ook snel op liggen!
Wat een mooie timing zo net voor de winter!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:45

Bouwkundige keuring is hetzelfde. Dat gaat om huis en bijgebouwen. Kost wel wat meer tijd dan standaard soms.

Dat tweede huis zit erfpacht canon bij... Dat maakt het erg duur! Dat komt bovenop je hypotheeklasten! Zou daar niet aan beginnen, een eefpachtconstructie met koophuis er op.. Die grond is niet van jouwzelf.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:59

Voor mij was 10.000 echt het minimum. Je huis en tuin moeten er dan ook nog vanaf. Wij wilden eigenlijk graag een klushuis en hebben nu iets instapklaar :+ mer ruim 2 hectare. Beetje te veel eigenlijk haha. Morgen gaan we tekenen en even het gebouw waar we de stallen gaan maken meten. Moet er even goed over denken hoe ik dat wil.
Iemand hier die zelf stallen heeft gemetseld? Ik wil eigenlijk halfhoge muren (zeg 1.50m hoog), maar wat voor deur zet ik daar dan in?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:12

@joyce: ah, goeie tip. Thnx! Wat heb jij trouwens een prachtige plek voor je paarden! En nu nog met mooie matrassen, geweldig!

@maartje: wow, dat zou voor mij echt veeel te groot zijn :o ik woon nu in een woonwijk op 266m en dat vind ik voor ons echt groot zat :D dus laat dat een keer 500m2 worden met nog 4500m2 om paddock paradise van te maken voor 2/3 paarden en ik ben een zeer gelukkig mens!
Maar het verschil is misschien ook dat ik geen gras aan mn paarden wil geven, dus ook geen weilanden nodig heb om een heel jaar mee te moeten doen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:15

Joyce hoe zit jouw stal in elkaar? Inloopstal of heb je ook echt boxen?

Jotoma ja dat scheelt een hoop. Ik wil wel gras maar dit is wel een beetje veel. Maar goed ik heb ook 3 zoontjes waarvan de oudste 4 jaar is dus een grote tuin was ook echt een eis hier

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:20

Maartje_M schreef:
Voor mij was 10.000 echt het minimum. Je huis en tuin moeten er dan ook nog vanaf. Wij wilden eigenlijk graag een klushuis en hebben nu iets instapklaar :+ mer ruim 2 hectare. Beetje te veel eigenlijk haha. Morgen gaan we tekenen en even het gebouw waar we de stallen gaan maken meten. Moet er even goed over denken hoe ik dat wil.
Iemand hier die zelf stallen heeft gemetseld? Ik wil eigenlijk halfhoge muren (zeg 1.50m hoog), maar wat voor deur zet ik daar dan in?

Geen ervaring met zelf metselen maar kan mee herinneren aan een bokt foto van iemand waar de muur omgevallen is omdat een paard flinke jeuk had :')
Het lijkt mij namelijk ook ideaal, ik zou voor draaiende staldeuren van hout gaan. De bovenkant wel goed afwerken zodat ze niet aan het hout kunnen vreten.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:24

Waar mijn paarden nu staan hebben ze het ook, een eensteens muur met ijzer erin. En inderdaad houten deuren in ijzer hangwerk. Maar vroeg me af of er nog andere opties zijn

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:29

@Jotoma: er staat dat je de ondergrond (rond de 5000m2) ook kunt kopen. Maar dat zal vast een flinke stijging van de vraagprijs opleveren verwacht ik.

@Maartje M

Kan beide. Ik heb twee blokken. Een blokje van 3,60 bij 6,20 dat nu opgesplitst is in twee "boxen" door een halve tussenwand die er ook uit kan.

Mijn paard staat elke nacht binnen, mijn oude pony staat er naast met de deur naar hun helft van de paddock met afdak open.

Het andere blok is dat je op de foto ziet. Dat is ruim 6,10 meter bij 7,20 meter. Met paal in het midden. Die is nu in gebruik als 1 ruime inloopstal met toegang tot de andere helft van de paddock en de paddock paradijs paden. Op zolder liggen 4 halve wanden zodat we die stal ook kunnen verdelen op verschillende manieren. Maar net wat handig is. maximaal 4 boxen van 3-3,60m.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:32

Je brengt met wel op een idee voor onze stal. Wij hebben dalijk een loods waar we een deel van gaan gebruiken voor de stallen. Ik kan natuurlijk achterin boxen maken en dan voorin een afsluitbare inloopstal. Liefst wil ik ze 24/7 buiten maar ik weet niet hoe realistisch dat is met mijn paniekerige slechtziende pony. Die moet dan wel echt eerst heel goed wennen

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:32

@joyce: ik volg je opmerking naar mij even niet? :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:33

Jotoma schreef:
@joyce: ik volg je opmerking naar mij even niet? :+

Denk mbt de te pachten grond?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:37

Klopt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:41

Maar 3 ton en dan kant en klaar huis met grond is zelfs hier al lastig. Ik weet de prijzen in jouw omgevingn niet maar 3 ton en minimaal 3000m2 is hier garant aan opknapper

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:46

Precies Lynn_Nikita. 3 ton is een eengezinswoning hier.

Jotoma, wij zijn ook geëindigd met een klushuis en 3 ha. Maar uiteindelijk na de verbouwing zitten we rond wat wij uit wilden geven. Kun je het zo niet bekijken?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:03

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:05

Is wel asbest stallen (moet dus binnenkort gesaneerd en is duur) en er zit nog geen grond bij. Die moet je bij kopen.

Wel mooie ruime schuren. Zou ik echt fijn vinden!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:20

Laatst bijgewerkt door joyce B op 26-10-17 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:25

Asbest kun je wel weer meenemen in de onderhandelingen :)*

Grappig eigenlijk, wij zoeken meer iets van minimaal 500000m2 :Y)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:01

Geen nulletje teveel?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:17

Anke schreef:
Geen nulletje teveel?

Niet als ne in Frankrijk woont, mss.... :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:25

Fabster schreef:
Anke schreef:
Geen nulletje teveel?

Niet als ne in Frankrijk woont, mss.... :D

Dat idd. Momenteel hebben we 5 ha omheind ter beschikking(en nog 4 wat na wat werk omheind zou kunnen worden) en dat is voldoende voor de paarden maar niet als je ook nog een paar honderd schapen wilt houden :=