Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:55

Hier nu ook regen en onweer. De paarden staan in de stal. Vandaag bijna de hele dag voor de hitte en nu voor de regen. Ben benieuwd hoe het er morgen uitziet.

Net bezoek gehad van de Fokker van Rosie. Erg leuk. Ze kwam voor mijn winkel en de combi om Rosie te zien, samen met haar dochter was een leuk extraatje.

palousa_boy

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:01

Stuur maar wat vocht deze kant op. Het is hier nog 26 graden buiten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:04

Yep, hier ook regen en onweer. Tis hoed nat, masr de onweer valt mee. Net de vliegendekens en kappen eraf gehaald. Ze waren wel nat, maar viel me erg mee wat voor natte lap het was. Houd geen vocht vast in ieder geval. Ze waren ook niet zwaar. Hond over de zeik, want onweer, dus wou niet buiten plassen, man over de zeik, want moe vant werk en slecht slapen en gaar van de hitte en ik nu dus ook chagrijnig. Ik ga maar snel naar bed. Morgen weer een dag....

Ga ik bij iemand een veulentje kijken. Wel leuk. Vorig jaar heb ik bij haar een karretje gekocht voor mijn Bpony. Blijkt dat ze een Paso Peruano heeft, gedekt door een Rocky. Dus erg in mijn straatje. Veulen is een maand geleden geboren. Hengstje. Wel leuk om even te kijken.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:39

De regen en onweer maakt het hier nog niet frisser. Hmmmm

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:13

Vanavond in Valkenswaard een enorme hagelbui
Afbeelding

Afbeelding
en daarna alles blank
Afbeelding

Sinds ik thuis ben, 21.30 hier ook onweer en flinke regen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:39

Die hagel valt nog mee.. heb foto's van vrienden uit Someren gezien.. hagelstenen zo groot als pingpong ballen.. ex stalgenootje haar boven verdieping staat blank en haar auto is total loss.. achterruit is gewoon gebarsten door de hagel.. echt ongelooflijk..

Hier zijn we er qua regen en hagel goed vanaf gekomen.. wel flink wat onweer wat ik gewoon ook echt eng vond.. maar vooralsnog geen schade

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:41

Klopt, bij een bekende zijn de hagelstenen door de dakplaten van de rijhal geslagen ;(

Heb de foto's gezien van die enorme hagelstenen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:43

Echt bizar hè!
Dit was voor het eerst dat ik baalde dat ik geen stallen heb..
Gelukkig zijn we gespaard gebleven

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:48

Volgens buienradar hebben we nu het ergste gehad, tijd voor bedje.

Te vroeg gejuigd, begint weer -O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:54

Morgen huisarts maar bellen ik wordt gek van de muggenbulten. Reageer er altijd heftig op en heb er zeker 30 na gisteren maar lig gewoon wakker ervan en het os zo ontzerrend moeilijk om niet te krabben. Zijn ook al flink gezwollen nu.

Hier ook afwisselend droog onweer en regen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 01:14

Nog gauw 2 kittens gered.

Toen ik thuis kwam lagen de moeders met hun kittens nog heerlijk buiten .
De oudsten gingen zelf de schuur in, de kleinere van 1 moeder kon ik gelijk mee pakken en lekker in het hooi leggen.
Alleen 1 moeder wil de schuur niet in met haar kinders, was al blij dat ze niet meer bij de paarden zat met haar kleintjes maar nu zaten ze verweekt onder de tuintafel met moeders :(:)
Gauw een plastic (katten)bak gepakt , dekentjes in gelegd en toen de kittens en moeder er in gepropt en onder een klein tuintafeltje gezet.
Nu zitten ze tenminste droog en warm.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 06:08

Brrr...jullie zijn weer op fijn weer getracteerd :(:) Hier wel regen gehad maar er staan geen plassen op de baan hier.

Lekker afgekoeld buiten nu...dat wel.Fax' zijn jama nu maar even lekker uit gedaan.Staat een lekkere wind dus even geen muggen.

Leuk bezoek Kirsten :P en Lynn ik heb altijd van die anti-mugjeuk zalk/stick,Azaron en smeer meteen nadat ik gestoken ben (zodra ik dan merk dan :P ) jeuk zakt meteen weg.

Spatter...wat een domme poes om geen dekking met haar kittens te zoeken,fijn dat je ze toch droog hebt kunnen zetten.

Fabiola...kijk maar uit naar zo'n veullie kijken :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 07:20

Spatter. Kittens <3 wat een domme moederkat

Ik heb prikweg azijn azaron ijsklontjes. Ben helaas allergisch. Niks werkt en in mijn slap ga ik eraan wrijven en wordt het erger Deze zit in mijn lies

Afbeelding
zelfs littekens doe muggenbulten
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 07:31

Haha! Charmante foto, Lynn! := Het lijken wel dazenbeten bij jou. Ooit heb ik uit Schotland en India Antihistiminezalf mee genomen. Zó, dat was fijn! Vooral in schotland zo erg gestoken in mijn knieholten, dat ik mijn benen niet eens meer kon buigen. Maar in NL is dat alleen op recept verkrijgbaar, helaas.

Haha, Tinky. Het veulen was me half aangeboden, maar ik zit echt vol. En ik vind mezelf te oud voor een veulen. Ik ga er altijd vanuit dat een paard 30 wordt en ik wil met 70 uit de paarden zijn. Dat gaat dit paard niet redden. Dus hij blijft mooi daar staan :j . Maar veulentjes kijken is altijd leuk :))

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 07:34

Kan iemand me vertellen waarom ik mijn paarden aan huis wil? Namiro staat nu drie weken thuis en voor mijn gevoel voer ik vanaf dag 1 een gevecht met water.. -O-

Nu staat alles blank na het weer van vannacht..
Vanmiddag maar vrij nemen en een dopelpomp halen.. Dit is geen doen meer..

Sterkte met die muggenbulten! Jeuk is vaak erger dan pijn..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 07:36

-Namiro- schreef:
Kan iemand me vertellen waarom ik mijn paarden aan huis wil? Namiro staat nu drie weken thuis en voor mijn gevoel voer ik vanaf dag 1 een gevecht met water.. -O-

Nu staat alles blank na het weer van vannacht..
Vanmiddag maar vrij nemen en een dopelpomp halen.. Dit is geen doen meer..

Sterkte met die muggenbulten! Jeuk is vaak erger dan pijn..

Wil je niet depri maken, maar heb al tien jaar paarden aan huis en het is altijd een gevecht met water/modder geweest :(:) het is geen grapje als we zeggen: giet overal beton! Zo snel mogelijk! :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:18

Ik was hoogst verbaasd toen ik vanmorgen aan de weide kwam. Gisterenavond om 22:30u stroomde er een rivier door en stond alles blank en vanmorgen was alles zo goed als verdwenen. Zelfs de grote plas in het midden van de paddock..
Het was uiteraard allemaal nog nat (de piste eigenlijk bijna niet!) maar ik kon ze zelfs weer achteraan op de weide zetten.
Pfieuw!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:56

Hier valt het ook allemaal mee. En als je rivieren hebt gehad, is alles lekker weggelopen. Heb ik hier een paar weken geleden ook gehad. Hele harde regen krijgt gewoon geen kans om te blijven staan op je land. Wat dat betreft is dat wel weer gunstig.

En Namiro: welkom in het paarden-aan huis-clubje. Altijd gevecht tegen water. Inderdaad flinke delen (semi) verharden. Scheelt veel stress. Ik heb een flink deel bestraat en nog een extra deel met koeienroosters 'bestraat'. Daar wordt het wel nat, maar zakken ze niet in weg. Scheelt heel veel.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:56

-Namiro- schreef:
Kan iemand me vertellen waarom ik mijn paarden aan huis wil?

Ik niet. Ik zou het alleen maar afraden :Y) :+

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:00

Goedemorgen,
Ff te druk gehad om alles bij te lezen... Maar de kern was volgens mij veel water...hier gisteren ook.... Maar is ook al weer opgedroogd, het land is achterin nog wel te nat om Ze er op te zetten... Dus nog maar een dag paddockarrest.

Namiro, het komt vanzelf wel weer goed.... Scatje.... Vanaf nu wordt het droog.
Als je straks goed zicht hebt op je stekkie, weet je ook wat je er het beste aan kan doen...

Ik ben idd blij met mijn beton... Ze hebben Iig altijd een droog plekje...

Gisteravond diplomauitreiking gehad van mijn klas... Was erg leuk... En volgens collega's en leerlingen had ik het goed verzorgd. Eerst een algemeen praatje, daarna alle leerlingen afzonderlijk een toespraakje gegeven.
Vandaag heb ik mijn derde jaars voor het laatst... Zij gaan aankomende week op kamp naar Engeland, Barcelona en Frankrijk ....ik moet alleen twee dagen passen op de thuisblijvers... Dagje midgetgolfen en een dagje naar Het Zuiderzee museum.... Nou, dat red ik!

Er is eindelijk een Da bij de Tinker geweest... Ha, alles wat ik had aangeraden... Mede door tips van jullie, gaf de dierenarts ook. Nu staat ze met kale beentjes, behandelt tegen mijt en mok/ rasp. Ik heb uiteindelijk een ultimatum gesteld... Of dierenarts of hier scheiden onze wegen. Tis niet zo aardig, maar ik roep al sinds ze bij ons staat... Dat er wat moet gebeuren.

Vanavond rijden... Morgen les... Zondag denk ik dat ik maar es naar het bos ga! Tijdje niet gedaan. Fijne dag!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:04

Ik zit ook in Valkenswaard Spatter, heel wat jaren de zondag op dat veld besteed :D

Thuis in Limburg heeft het volgens mij niet geregend gelukkig.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:08

Phoe wat een ellende overal met het water en hagel zeg. Hoop dat we er nu een beetje vanaf zijn. Moet zeggen dat het bij ons allemaal erg mee valt. Wel wat water maar ik vind alles nog steeds te droog.

Wat was het gisteren warm zeg. Paardjes waren gewoon helemaal bezweet.

Vanavond heb ik les en morgen een koeienclinic. Ben zo benieuwd naar het laatste. Lijk me echt fantastisch leuk. Maar vind het ook wel een beetje spannend. Gelukkig staan mijn paarden tussen weilanden met koeien en stieren dus doet ze er verder niks op. Kunnen de boeren me straks om hulp vragen als er wat ontsnapt is hahaha :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:09

Soms is het wel goed om eens op je strepen te staan. Goed dat er een DA is geweest.

Dit weekend gierend druk, dus geen paarden. Alhoewel, niet mijn eigen paarden, dan. Vanmiddag dus veulentje kijken, morgen Bent Branderup clinic en zondag BBQ bij vriendin. Heb Caj maar even rust gegeven. Met het oog op het weer is het volgende week toch een betere tijd om te rijden.

Mijn oude hond is echt aan het aftakelen. Ik ben zo langzamerhand aan het kijken naar andere honden, maar kan niet echt iets vinden. Ik wil iets wat (in potentie) goed luistert, mee kan op langere afstanden aan het paard en nog waakt ook. En dan het liefst een guitig beest. Wel kortharig ook. Ik kom steeds bij een podenco uit. Die vind ik echt zó leuk! Maar echt zo níét handig in mijn situatie....

Mijn huidige hond zag ik op internet en ik wist meteen; die is van mij! Er was een heel nest, maar ik wou alleen die. Mijn Rus is met zorg gekozen. Hele leuke hond, maar loopt echt niet mee aan het paard. Vindt ze echt te veel moeite. Een km of 7 gaat nog wel, maar daarna is de lol eraf :D . Gelukkig zijn ze nog niet dood.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:16

Koeienclinic lijkt me super leuk!

Monmaster: goed dat je op je strepen bent gaan staan. Lijkt me erg om een paard op je erf te zien "afzien" en er niks aan te kunnen doen. Vriendin met pensionstal heeft zo een tijdje geleden een eigenaar gevraagd te vertrekken, die kon het niet langer aanzien...

Fabster: 'k denk aan een cattle dog met jouw omschrijving. Podenco zijn nogal jagers en niet de meest evidente loslopers geloof ik?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:20

Mijn merrie gaat zaterdagochtend ook even op stalling. Kan ik doortrainen en kan thuis alles drogen.
Gisteren hier ook weer verschrikkelijk. Regen, onweer en nog meer regen.
Hoop dat ze kan wennen aan op stal staan.. is jaren geleden dat ze nog in een gesloten stal gestaan heeft. Ze is gelukkig wel gewend aan de locatie.

Ik ben nog niet actief op zoek naar een nieuw paard, maar op termijn is dat wel de bedoeling. Of als er iets voorbij moest komen...

SandraVerl , wow ziet er niet fijn uit voor het paard.

Spatter, ga eens kijken naar je site, hier ook weeral bloedluizen. :+

Sure_lee, leuk, een koeienclinic!