Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Caily schreef:Nou ik vond dus zo'n propeller dingetje op t hooi zojuist, wij hebben geen esdoorns staan dus geen idee waar hij weg kwam, maar alarmbellen gingen wel even aan met paarden die sporadisch bepaalde baaltjes niet eten. Maar verder geen blad of nog meer propellers gevonden dus zal wel loslopen
, nu hopen dat hij snel verder opknapt. Hier is het echt zalig weer! Lijkt wel voorjaar, zon, 10 graden en een klein beetje wind. Afgelopen week was loonwerker hier om naar de bak te kijken en toen heb ik gevraagd of ze als ze er tijd voor hebben, mijn mesthoop weg willen halen. En ja hoor, vanmorgen een grote kraan en tractor met een grote dumper op het pad, binnen een uurtje en 3 dumpers was alles weer weg! Heerlijk weer zo het voorjaar in.
, wij hebben onze 2 katten verhuisd en hebben achter ons huis een 80 km en voor ons huis ook een vrij drukke weg. Gelukkig zijn ze nog niet gesneuveld..... Vaak is het ook een kwestie van geluk/pech hebben is mijn gevoel. ohjajoh6 schreef:Oh wat naar Caily! Ik heb een paar jaar geleden op een wei gestaan die aan een kant bij de buren helemaal vol met esdoorns bleek te staan, maar ik heb niet meer geslapen, totdat ik daar als de sodemieter weer weg kon.
Maar de pest is eigenlijk, dat ze de zaadjes dus nog smakelijk vinden ook. Dus ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit het dan is waardoor ze bepaalde baaltjes slecht eten.
. Ik bedoel het is natuurlijk vreselijk als je paard AM krijgt, maar volgens mij is ook onderzocht dat het juist vaak voorkomt bij jonge paarden die in het najaar op de wei staan en weinig tot geen ruwvoer bijgevoerd krijgen. SummerRemedy, klopt dat? En voor zover ik weet gaat het om een schimmel o.i.d die op de blaadjes en zaadjes zit?

karev schreef:Is ook alweer achterhaald toch dat het de bladeren zijn? Ook al gehoord dat het juist de helikopters en jonge scheuten zijn.