Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rover_

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:20

Wat verdrietig Charaz, wat een leegte zal dat zijn. Sterkte.

Klinkt als een wijze beslissing Malenka.
Schuldig voelen is volgens mij niet nodig, je hebt er alles aan gedaan.Hoe naar het ook is.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:12

Dankjewel, het is zo raar zonder haar.

Malenka, wat gek dat je ondanks alles wat je voert er geen gewicht bij krijgt bij Nilay, stomme vraag waarschijnlijk, we hebben het eerder weleens over zijn voer gehad en jij voerde volgens mij al veel eiwitten bij, heeft hij ook voldoende schuilmogelijkheden/een stal bij jou thuis?

Wellicht dat hij onbewust te weinig rust heeft of energie nodig om zich warm te houden (al is het natuurlijk prachtig weer geweest de afgelopen tijd). Zo frustrerend lijkt me dat als je zo je best doet en het lukt niet.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:29

Sterkte Charaz.

Malenka, heeft besluit. Het ertegenaan hikken vond ik erger dan de realisatie. Het niet meer moeten managen luchtte zo op……

Ik heb een balk waar ze aan vast staan, maar bij mijn vriendin stonden ze tussen 2 palen en schotten en dat was wel heel fijn.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:44

Charaz, niet zo veel als ik zou willen. En dat is ook niet te realiseren (op korte termijn). Vandaar dat ik nu wel telkens dekens op en af aan het doen ben.

Pension is ook geen optie helaas. Er is niks passends voor hem te vinden. Zelfs niet buiten mijn budget.

Ik heb ook nog overwogen zijn darmen verder te laten onderzoeken op opname mogelijkheid. Maar de conclusie was dat als het aan zijn darm opname ligt we daar waarschijnlijk ook niks meer aan kunnen verbeteren. Dus wat ik heb geprobeerd is om het microbioom te verbeteren dmv probiotica. Ik ben eigenlijk een beetje bang dat zijn verteringsstelsel zelf erg is aangedaan.

Komende week nog maar eens met de dierenarts bellen.

Pensionplek van vandaag is denk ik wel geschikt voor Roos (en mij).

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 48 min geleden

Malenka schreef:
Heel veel sterkte Charaz. Nare manier om mee te eindigen.

Ik ga vanmiddag kijken voor een pensionstal voor Roos. En ik voel me zo schuldig naar mijn paarden. Nilay glimt, is super alert, eet ontzettend goed, maar zijn gewicht komt gewoon niet op pijl. We zijn na zijn koliek nu een jaar verder en het is gewoon niet gelukt. Enorme hoeveelheden voer met allemaal extra toevoegingen, maar het zet gewoon niet aan.

Je zou kunnen kijken naar IBD. Is een van de symptomen. Zeker omdat je zegt dat hij koliek heb gehad.

Sterkte Charaz

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 41 min geleden

Phonix schreef:
Malenka schreef:

Ik ga vanmiddag kijken voor een pensionstal voor Roos. En ik voel me zo schuldig naar mijn paarden. Nilay glimt, is super alert, eet ontzettend goed, maar zijn gewicht komt gewoon niet op pijl. We zijn na zijn koliek nu een jaar verder en het is gewoon niet gelukt. Enorme hoeveelheden voer met allemaal extra toevoegingen, maar het zet gewoon niet aan.

Je zou kunnen kijken naar IBD. Is een van de symptomen. Zeker omdat je zegt dat hij koliek heb gehad.

Dat is niet waarschijnlijk gezien zijn enorme eetlust, vrij goede mest (op de laatste week na toevallig) en eenmalige koliek.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 39 min geleden

Malenka schreef:
Malenka schreef:

Aah ok. Mijne had trouwens hetzelvde, maar kan ook zijn dat hij gewoon een stalletje wil natuurlijk!

Dat is niet waarschijnlijk gezien zijn enorme eetlust, vrij goede mest (op de laatste week na toevallig) en eenmalige koliek.[/quote]

Ah Ok. Mijne had hetzelvde maar die had veel vaker koliek. Maar misschien wil hij gewoon een stalletje! Kan ook :)