Die kalme gelukkige blik van Diva is echt genieten. Ze dreigen soms flink naar elkaar maar gaat echt fantastisch.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Selka schreef:Nee wij doen (deden) helemaal niks zelf.
Ik ga nu zelf wel wat schilderwerk herstellen maar de rest is gelukkig allemaal gedaan. Geen idee hoe wij dat naast onze banen en beesten hadden moeten combineren
Azmay schreef:Wij proberen alles zelf maar hebben 2 linker handen en geen energie![]()
Prim nam net een paar wortels van me aan![]()
Morgen komt de tandarts, kan ze weer fatsoenlijk kauwen.
superpony schreef:Wij hebben hier alles zelf gedaan, maar was niet de eerste keer dat we flink klusten en mn man is erg handig en technisch.
Het huis dat we hebben gezien laten we voorbij gaan. Heb een beetje meer info ontvangen en mankeert wel een en ander aan. Als ik dan 1 dag mag kijken en gelijk moet bieden, is het me dat niet waard. Het huis mankeert dingen die mee kunnen vallen, maar ook vies kunnen tegenvallen en daarvoor heb je gewoon meer tijd nodig om dat te laten bekijken.
Azmay, wat fijn! Dat komt echt wel goed. Zijn jouw honden niet even groot als de shet??
superpony schreef:Wij hebben hier alles zelf gedaan, maar was niet de eerste keer dat we flink klusten en mn man is erg handig en technisch.
Het huis dat we hebben gezien laten we voorbij gaan. Heb een beetje meer info ontvangen en mankeert wel een en ander aan. Als ik dan 1 dag mag kijken en gelijk moet bieden, is het me dat niet waard. Het huis mankeert dingen die mee kunnen vallen, maar ook vies kunnen tegenvallen en daarvoor heb je gewoon meer tijd nodig om dat te laten bekijken.
Azmay, wat fijn! Dat komt echt wel goed. Zijn jouw honden niet even groot als de shet??
superpony schreef:Lynn, Huis kwam vd week in de verkoop en open dag was al binnen een week, dus dat is echt kort dag. 10 December sluit de inschrijving.
Er is al een bouwtechnisch rapport, dus heb al wat gebreken gelezen. We zouden niet alles zelf kunnen doen, dus zouden we een offerte voor willen.
Het is 200km bij ons vandaan, zie even niet hoe we dat in die tijd gedaan gaan krijgen. Mijn man staat gewoon echt volgepland op zijn werk.
Misschien zien andere mensen de gebreken ook en staat het straks nog te koop, kunnen we altijd nog eens gaan en lager bieden ook.
Selka schreef:Hoe dan?!
Mijn vriend werkt 7 dagen per week dus die kan ik afschrijven. Zelf 40 uur met 10 uur reistijd en dan 4 paarden en 2 honden.
Respect dat je met kinderen iets gedaan krijgt!
Hahaha Azamy onze Dog is groter dan de shet
Stephanie schreef:In het vorige topic heb ik wel meegepraat, maar was het topic kwijt geraakt. Even een vraag mbt paarden houden en buren.
Zojuist kwam de dochter van de buurvrouw bij ons aan de deur met het dreigement om de dierenbescherming te bellen. Ik heb haar zelf niet gesproken en mijn vriend was zo overrompeld dat er niet echt iets zinnigs uit gekomen is.
Hebben jullie wel eens een soort gelijk iets gehad en hoe hebben jullie dan de relatie met de buren goed gehouden?
Wij kunnen onze mest daar brengen en wil eigenlijk niet dat er een soort van 'burenruzie' ontstaat. Echter ben ik het niet eens met haar argumenten om de dierenbescherming te bellen:
1. Ze kunnen niet liggen
2. Ze staan in de modder
3. Het eten ligt op de grond
Even een situatieschets:
Ik heb een stuk weiland afgezet met in het verlengde een betegeld stuk. De wei is op zeeklei dus dat stuk is helemaal kapot gelopen en best wel een modderpoel. Het verharde stuk, daar kunnen ze staan en er is ook eten en drinken. het verharde stuk is naast onze garage dus daar hebben ze ook beschutting van.
Het is voor mij niet de ideale manier om ze daar te houden. Maar de situatie is nu eenmaal zo dat het even niet anders is... en naar mijn idee hebben ze alles wat ze horen te hebben: eten en drinken. een warm dek, zachte en harde bodem, dagelijkse beweging en beschutting.
De reden dat ze daar staan en niet in onze stallen is omdat we beton willen gieten in onze stallen en de stallen aankomende maand helemaal leeg gehaald worden. Die kunnen we dus niet gebruiken.
Dit laatste is iets wat onze buren niet weten. Dus het zou mij niet verbazen als ze denken dat wij de stallen niet willen gebruiken ofzo en dat ze dat zielig vinden... Het zijn tussen haakjes zelf ook mensen die altijd paarden gehad hebben. Dus ik zou er graag vanuit willen gaan dat ze er kennis van hebben.
Ik zit nu heel erg in dilemma... Wat moet ik doen om deze situatie te sussen. Boos worden op haar en het belachelijk vinden is wat mij betreft geen optie![]()
...
Selka schreef:Waarom ga je niet met dat verhaal naar het buurmeisje? En als ze toch een beetje boos/opstandig blijft dan neem je haar mee en laat je het zien? Er zijn 100 verschillende manier om paarden te houden en misschien zijn zij alleen hun eigen manier gewend
Azmay schreef:Heel eerlijk vind ik zelf ook dat het eten schoon moet liggen en de paarden een droge ligplek moeten hebben. Maar om de situatie niet te laten escaleren zou ik toch eerst gewoon eens bij hun aan bellen. "Goh jongens ik hoorde dat jullie je zorgen maken om de paarden, zal ik het eens uit komen leggen?"