Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:53

Nee joh de honden zijn 60cm en Prim ongeveer 80 dus die is veel groter :+

Die kalme gelukkige blik van Diva is echt genieten. Ze dreigen soms flink naar elkaar maar gaat echt fantastisch.
Afbeelding

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:32

Selka schreef:
Nee wij doen (deden) helemaal niks zelf.

Ik ga nu zelf wel wat schilderwerk herstellen maar de rest is gelukkig allemaal gedaan. Geen idee hoe wij dat naast onze banen en beesten hadden moeten combineren :)

Oh ik dacht van wel joh! _O-

Ja het combineren valt niet mee. Ik werk 40 uur, manlief ook, en dan hebben we de kids nog En de diertjes willen ook aandacht en eten :+ maar het is te doen :')

Azmay schreef:
Wij proberen alles zelf maar hebben 2 linker handen en geen energie _O-

Prim nam net een paar wortels van me aan *\o/*
Morgen komt de tandarts, kan ze weer fatsoenlijk kauwen.

_O- dat is niet handig nee...

superpony schreef:
Wij hebben hier alles zelf gedaan, maar was niet de eerste keer dat we flink klusten en mn man is erg handig en technisch.

Het huis dat we hebben gezien laten we voorbij gaan. Heb een beetje meer info ontvangen en mankeert wel een en ander aan. Als ik dan 1 dag mag kijken en gelijk moet bieden, is het me dat niet waard. Het huis mankeert dingen die mee kunnen vallen, maar ook vies kunnen tegenvallen en daarvoor heb je gewoon meer tijd nodig om dat te laten bekijken.

Azmay, wat fijn! Dat komt echt wel goed. Zijn jouw honden niet even groot als de shet??

Jammer SP... :(

Lieve foto van de paardjes samen :j

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 16:57

Hoe dan?! :+

Mijn vriend werkt 7 dagen per week dus die kan ik afschrijven. Zelf 40 uur met 10 uur reistijd en dan 4 paarden en 2 honden.

Respect dat je met kinderen iets gedaan krijgt!

Hahaha Azamy onze Dog is groter dan de shet :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:01

superpony schreef:
Wij hebben hier alles zelf gedaan, maar was niet de eerste keer dat we flink klusten en mn man is erg handig en technisch.

Het huis dat we hebben gezien laten we voorbij gaan. Heb een beetje meer info ontvangen en mankeert wel een en ander aan. Als ik dan 1 dag mag kijken en gelijk moet bieden, is het me dat niet waard. Het huis mankeert dingen die mee kunnen vallen, maar ook vies kunnen tegenvallen en daarvoor heb je gewoon meer tijd nodig om dat te laten bekijken.

Azmay, wat fijn! Dat komt echt wel goed. Zijn jouw honden niet even groot als de shet??

Nee hoor, Ik heb in mijn bieding opgenomen dat ik bouwkundig rapport wil
Dat vind volgende week plaats. Mochten er te gekke dingen gevonden worden dan geld ons bod niet. Dat staat zelfs in ons voorlopig koopcontract opgenomen. Ook de overdracht is 1 mei, tenzij beide partijen het eerder of later willen, staat er ook in opgenomen

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:02

Azmy hoe heb jij jouw deken vast?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:14

Lynn_Nikita schreef:
Azmy hoe heb jij jouw deken vast?

Heb een onofficiele v-sluiting gemaakt :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:54

Lynn, Huis kwam vd week in de verkoop en open dag was al binnen een week, dus dat is echt kort dag. 10 December sluit de inschrijving.
Er is al een bouwtechnisch rapport, dus heb al wat gebreken gelezen. We zouden niet alles zelf kunnen doen, dus zouden we een offerte voor willen.
Het is 200km bij ons vandaan, zie even niet hoe we dat in die tijd gedaan gaan krijgen. Mijn man staat gewoon echt volgepland op zijn werk.

Misschien zien andere mensen de gebreken ook en staat het straks nog te koop, kunnen we altijd nog eens gaan en lager bieden ook.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 07:40

superpony schreef:
Lynn, Huis kwam vd week in de verkoop en open dag was al binnen een week, dus dat is echt kort dag. 10 December sluit de inschrijving.
Er is al een bouwtechnisch rapport, dus heb al wat gebreken gelezen. We zouden niet alles zelf kunnen doen, dus zouden we een offerte voor willen.
Het is 200km bij ons vandaan, zie even niet hoe we dat in die tijd gedaan gaan krijgen. Mijn man staat gewoon echt volgepland op zijn werk.

Misschien zien andere mensen de gebreken ook en staat het straks nog te koop, kunnen we altijd nog eens gaan en lager bieden ook.

Ik begrijp de frustratie. Hier was t woensdag online, zat, ma, di en woe waren bezichtigingen en dan donderdag t bod inleveren. Wij waren er maandag en hadden dus 3 nachtjes om erover te slapen. Kun je oook niet via via inschatting g krijgen of staat er geen indicatie op dat rapport?

Ik hen ook geen idee wat alles gaat kosten (wel eengrive schatting maar met alles af is dat minimaal een ton) en zal zeker niet in 1 x kunnen maar toch besloten om erin te trekken en dan zien wij wel wat als eerst gedaan wordt. Ondanks alles werd er hier over de vp geboden. Wat zijn de gebreken in die woning?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:23

Ik zou wat je inschat gewoon verdubbelen en dan valt het hopelijk mee (niet zoveel pech als Selka iig :(:) )
Wij hadden toch alles vrij ruim ingeschat maar kwamen gaandeweg van alles tegen: dingen die niet konden wachten en dingen die evt wel hadden kunnen wachten maar goed het was nu toch open/bereikbaar dus makkelijker om gelijk te doen.
Inmiddels hebben we het huis ruim een jaar en zijn we geloof ik de ton aan verbouwingen/correcties wel gepasseerd :Y)

We gaan ons nu nog even storten op de rijbaanverlichting, dat zal bij elkaar op een 1500,- neerkomen en dan even pauze en sparen voor de verbouwingen boven (dakkapel over hele lengte huis, nieuwe dakpannen en boegboorden + 2e badkamer plaatsen).

Het was hier echt super warm en zacht gisterenavond.
Ik heb ze beide zonder deken gezet. Ben benieuwd hoe ik de varkentjes zo aantref :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:28

Ja het is echt raar weer voor novenmber, ik werk buiten dus ik ben er blij mee. Op wat regen na was het erg lekker gisteren

Verbouwen zitten altijd dingen tegen en vallen duurder uit of je vergist je in wat het kost of je vergeet dingen. Zo had ik er helemaal niet aan gedacht dat bij vloerverwarming alle radiatoren weggingen en ok de hele woning geverfd moest worden daardoor. ook stomme afdichtdopjes waren al 25- euro per stuk. Zo tikt alles steeds verder aan.
maar je moet je ook afvragen, wat wil je nu en wat kan straks gedaan worden? Moet alles luxe en duur of kan 2e hands ook? Zo kun je ook kosten besparen

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:29

Ik moet er ook wel bij zeggen dat wij alleen verfwerk zelf gedaan hebben, de rest is gedaan. Dat maakt het natuurlijk ook duurder.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 12:15

Dat is helemaal waar Lynn_Nikita, maar inbouwzaken of ruimtes waar je lastig bij kunt zou ik niet snel gebruik maken van 2dehands. Op mijn inbouwkranen van Grohe heb ik 5 jaar garantie. Dat vind ik wel een prettig idee :)

Het was gister heerlijk warm maar wel een forse wind. Al het hooi woei zo in mijn ogen. Heel irritant. Hebben jullie daar geen last van? Mascara liep over mijn wangen :+

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:50

Azmay: leuke deken, ik was ook al aan het spieken wat een ingenieus systeem die sluiting was :D .

En de huizenhype: ja, het is echt zenuwslopend. Weinig tijd en veel onzekerheid over de bouwkundige staat is altijd spannend.
Bij ons huis hadden we er gelukkig nog net geen last van. Stond al lang te koop (voor veel te veel), dus wij konden rustig beslissen. Vond het alsnog zenuwslopend omdat we met een no-risk clausule hadden gekocht en ik er niet zeker van was of ons oude huis op tijd verkocht zou worden (duurde best lang voor de laatste klusjes gedaan waren, opgeruimd volgens wensen van de styliste, foto's etc.). Uiteindelijk natuurlijk heel snel verkocht, maar je kunt je maar zorgen maken :o .

Sinds deze week stroom in de stal (was even afgesloten vanwege de verbouwingswerkzaamheden in huis), dus weekend omheining testen!
Eerste slowfeeder is ook gekocht, morgen partijtje rubberen tegels ophalen die er onder kunnen. Dan nog een vraag voor degenen die ibc vaten als slowfeeder hebben: hoe hoog zijn die van jullie? Ik zag er van 70 cm staan, daar kan natuurlijk lekker veel in, maar mijn nieuwe aanwinst heeft een schofthoogte van ongeveer 1.20. Ben bang dat dat te hoog is, dan kan ik misschien toch beter voor een lagere slowfeeder kiezen (50 cm).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:59

Mijn man kan echt niet dezelfde week of binnen 1 week een doordeweekse dag vrij krijgen. Hij staat gewoon vol gepland en 2 weken is al lastig, maar te doen.
En in nood is er wel een oplossing mogelijk, maar als je dit bij elk huis moet doen, omdat er meerdere huizen aan je voorbij gaan, kan dat gewoon niet.

Dit huis heeft lekkages op 2 plaatsen op papier. Kan erg meevallen, maar ook vies tegenvallen.

Verder moet het gewoon gestript en alles nieuw, maar daar maak ik me niet te druk om.

Heb nu wel al via via gehoord dat er problemen zijn met de buren en een recht van overpad, dus zo kom je wel steeds achter meer dingen.

Turtlelito, Ik weet niet hoe hoog onze ibc vaten zijn. Onze shet is 95cm en de ibc vaten zijn laag. De ene heeft alleen onderste metalen ring en dan stuk plastic daarboven uitsteken. De andere heeft 2 randen ijzeren ring en klein randje plastic. Daar eet hij makkelijk uit.

Hooihuisje is te hoog eigenlijk, maar als hij wil eet hij daar ook uit. Ligt er ook aan hoeveel hooi er nog in ligt.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 13:36

Onze shet van 120 heeft geen moeite met de palletbox van 80 cm hoog. De hals is ook lang genoeg om van 120 hoogte naar de grond te gaan en gras te eten ;)

Problemen met buren en recht van overpad klinkt niet erg fijn superpony. Er loopt hier een topic "Problemen met de buren." Lijkt mij vreselijk zoiets.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:17

Turtle....: Hier redde de kleinere pony het niet uit het vat van 70 cm als het net niet vol meer zit. Heb je al een vat gekocht? Heb hier eventueel nog een lage staan.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:38

Ik lees nog steeds mee maar weinig tijd om te antwoorden, sorry!

turtelito wij hebben ook hoge bakken staan, mijn shetlander van 1.02 ongeveer kan hier prima uit eten, geen enkel probleem.
Ik kan eens kijken voor een foto als je zou willen?

Superpony lastig he om zo snel te moeten beslissen :(:)

Lynn_nikita gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Karin hoe zwart zijn de varkentjes? ;)

Azmay wat een leuk ding je nieuwe shetterpoownie <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:41

Ik hoor hier allemaal maten voorbij komen dat ik denk heb ik dan echt zon kleine _O-
Nog even opgemeten en ze is ca 85cm met een meetlat ernaast dus kan wat afwijken.
Moet inderdaad nog een lagere waterbak regelen.
Tandarts staat zo op de stoep, ben benieuwd wat die te zeggen heeft.

Halster net vast omgedaan, ging boven verwachting. Heeft me 20 minuten gekost en mocht wel haar hals aaien maar zodra het halster tegen haar mond kwam was ze achteruit weg. Dan weer opnieuw rustig benaderen, paar keer op en neer draven en nog eens proberen. 6 pogingen later had ze een halster om zonder te veel stress :Y)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:55

Selka schreef:
Hoe dan?! :+

Mijn vriend werkt 7 dagen per week dus die kan ik afschrijven. Zelf 40 uur met 10 uur reistijd en dan 4 paarden en 2 honden.

Respect dat je met kinderen iets gedaan krijgt!

Hahaha Azamy onze Dog is groter dan de shet :D

De weekenden zijn meestal aardig vol gepland met klussen :') Morgen komt er bijvoorbeeld een nieuw kozijn die dit weekend erin moet _O-

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:47

In het vorige topic heb ik wel meegepraat, maar was het topic kwijt geraakt :+ . Even een vraag mbt paarden houden en buren.
Zojuist kwam de dochter van de buurvrouw bij ons aan de deur met het dreigement om de dierenbescherming te bellen. Ik heb haar zelf niet gesproken en mijn vriend was zo overrompeld dat er niet echt iets zinnigs uit gekomen is :+ .

Hebben jullie wel eens een soort gelijk iets gehad en hoe hebben jullie dan de relatie met de buren goed gehouden?
Wij kunnen onze mest daar brengen en wil eigenlijk niet dat er een soort van 'burenruzie' ontstaat. Echter ben ik het niet eens met haar argumenten om de dierenbescherming te bellen:
1. Ze kunnen niet liggen (in de modder)
2. Ze staan in de modder
3. Het eten ligt op de grond

Even een situatieschets:
Ik heb een stuk weiland afgezet met in het verlengde een betegeld stuk. De wei is op zeeklei dus dat stuk is helemaal kapot gelopen en best wel een modderpoel. Het verharde stuk, daar kunnen ze staan en er is ook eten en drinken. het verharde stuk is naast onze garage dus daar hebben ze ook beschutting van.

Het is voor mij niet de ideale manier om ze daar te houden. Maar de situatie is nu eenmaal zo dat het even niet anders is... en naar mijn idee hebben ze alles wat ze horen te hebben: eten en drinken, een warm dek, zachte en harde bodem, dagelijkse beweging en beschutting.

De reden dat ze daar staan en niet in onze stallen is omdat we beton willen gieten in onze stallen en de stallen aankomende maand helemaal leeg gehaald worden. Die kunnen we dus niet gebruiken.

Dit laatste is iets wat onze buren niet weten. Dus het zou mij niet verbazen als ze denken dat wij de stallen niet willen gebruiken ofzo en dat ze dat zielig vinden... Het zijn tussen haakjes zelf ook mensen die altijd paarden gehad hebben. Dus ik zou er graag vanuit willen gaan dat ze er kennis van hebben.

Ik zit nu heel erg in dilemma... Wat moet ik doen om deze situatie te sussen. Boos worden op haar en het belachelijk vinden is wat mij betreft geen optie :+ :Y) ...
Laatst bijgewerkt door Stephanie op 30-11-18 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 16:49

Waarom ga je niet met dat verhaal naar het buurmeisje? En als ze toch een beetje boos/opstandig blijft dan neem je haar mee en laat je het zien? Er zijn 100 verschillende manier om paarden te houden en misschien zijn zij alleen hun eigen manier gewend :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:50

Stephanie schreef:
In het vorige topic heb ik wel meegepraat, maar was het topic kwijt geraakt :+ . Even een vraag mbt paarden houden en buren.
Zojuist kwam de dochter van de buurvrouw bij ons aan de deur met het dreigement om de dierenbescherming te bellen. Ik heb haar zelf niet gesproken en mijn vriend was zo overrompeld dat er niet echt iets zinnigs uit gekomen is :+ .

Hebben jullie wel eens een soort gelijk iets gehad en hoe hebben jullie dan de relatie met de buren goed gehouden?
Wij kunnen onze mest daar brengen en wil eigenlijk niet dat er een soort van 'burenruzie' ontstaat. Echter ben ik het niet eens met haar argumenten om de dierenbescherming te bellen:
1. Ze kunnen niet liggen
2. Ze staan in de modder
3. Het eten ligt op de grond

Even een situatieschets:
Ik heb een stuk weiland afgezet met in het verlengde een betegeld stuk. De wei is op zeeklei dus dat stuk is helemaal kapot gelopen en best wel een modderpoel. Het verharde stuk, daar kunnen ze staan en er is ook eten en drinken. het verharde stuk is naast onze garage dus daar hebben ze ook beschutting van.

Het is voor mij niet de ideale manier om ze daar te houden. Maar de situatie is nu eenmaal zo dat het even niet anders is... en naar mijn idee hebben ze alles wat ze horen te hebben: eten en drinken. een warm dek, zachte en harde bodem, dagelijkse beweging en beschutting.

De reden dat ze daar staan en niet in onze stallen is omdat we beton willen gieten in onze stallen en de stallen aankomende maand helemaal leeg gehaald worden. Die kunnen we dus niet gebruiken.

Dit laatste is iets wat onze buren niet weten. Dus het zou mij niet verbazen als ze denken dat wij de stallen niet willen gebruiken ofzo en dat ze dat zielig vinden... Het zijn tussen haakjes zelf ook mensen die altijd paarden gehad hebben. Dus ik zou er graag vanuit willen gaan dat ze er kennis van hebben.

Ik zit nu heel erg in dilemma... Wat moet ik doen om deze situatie te sussen. Boos worden op haar en het belachelijk vinden is wat mij betreft geen optie :+ :Y) ...

Heel eerlijk vind ik zelf ook dat het eten schoon moet liggen en de paarden een droge ligplek moeten hebben. Maar om de situatie niet te laten escaleren zou ik toch eerst gewoon eens bij hun aan bellen. "Goh jongens ik hoorde dat jullie je zorgen maken om de paarden, zal ik het eens uit komen leggen?"

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 17:24

Selka schreef:
Waarom ga je niet met dat verhaal naar het buurmeisje? En als ze toch een beetje boos/opstandig blijft dan neem je haar mee en laat je het zien? Er zijn 100 verschillende manier om paarden te houden en misschien zijn zij alleen hun eigen manier gewend :)

Het is geen buurmeisje. Onze buren zijn ruim over de 70 en de vrouw in kwestie is ruim in de 40. Ze hebben een vrij goed zicht op ons erf. Dus ik vraag mij af of ze het niet goed kunnen zien... maar misschien is het wel goed om voor te stellen... wie weet creëert het wat goed begrip.

Azmay schreef:
Heel eerlijk vind ik zelf ook dat het eten schoon moet liggen en de paarden een droge ligplek moeten hebben. Maar om de situatie niet te laten escaleren zou ik toch eerst gewoon eens bij hun aan bellen. "Goh jongens ik hoorde dat jullie je zorgen maken om de paarden, zal ik het eens uit komen leggen?"

Kan ik inkomen, ieder op zijn eigen manier he. Overigens is ons hooiruif bijna klaar ;) de laatste houtjes zijn net geverfd en liggen te drogen.

Ik weet alleen niet zo goed of de daadwerkelijke buren dit ook vinden. Of dat het vooral hun dochter is. En die woont daar niet dus die is er een paar keer per week. Daarom vraag ik mij ook een beetje af of ik het wel op de buren moet richten, of misschien wachten tot de dochter weer bij haar ouders is...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:17

Ik zou zelf ook op zijn minst het hooi op een droge en schone plek willen voeren. Een ruif lijkt me inderdaad al een goed begin.

Het is ook lastig hoor, als je op klei zit. Ik zit hier op een mengeling van zand en klei en dat is nu goed te zien in de paddock. Een deel is nu echt vieze drek, een ander deel is prima (zwarte grond). Ik vind dat je een paard minimaal de keuze moet geven om op een plek te staan die niet modderig is. Inderdaad door een stuk te verharden waar je dan bijvoorbeeld ook voert. Niet kunnen liggen vind ik wel bezwaarlijk, een paard moet gewoon kunnen rusten. Ik heb daarom in een deel van mijn schuilstal rubberen matten (van die hele dikke) liggen. Ze slapen eigenlijk liever buiten en doen dat ook meestal, maar ik kan wel zien dat ze er bij slecht weer even gaan liggen.

Voor wat betreft bezorgde buren: die van mij hebben toen ik hier net kwam wonen ook gevraagd hoe ik dat in de winter ging doen bij gebrek aan boxen. Dat was niet omdat ze vonden dat mijn paarden het slecht hadden, integendeel. Ze waren gewoon niet anders gewend dan dat paarden in de zomer buiten zijn en in de winter op stal. Na mijn uitleg over de schuilstal, dekens en dat één van mijn paarden er echt niet van houdt om op stal te staan waren ze gerustgesteld.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:22

Prim is trouwens inderdaad ongeveer 8 dus dat is wel prettig :+
Arme beest had haken waarmee ze haar wangen open had gebeten dus het was de worsteling wel waard. Ze vond het vreselijk maar is niet gemeen geworden. Kan ze nu weer lekker kauwen. :(:)