Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:49

@tinky: hier krijgt ze pufjes voor de COPD. Ik wil niet altijd Ventipulmin geven.

Buitenboel weer schoon, de pomp moest even op gang komen, die had het wel moeilijk met wat er waarschijnlijk nog aan ijsresten in de slang zat :D
De meiden stonden er beiden met de dikke neuzen boven op.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:29

Net Beer zijn stoombadje gegeven...ging niet slecht voor een 1e keer,6 minuten volgehouden :)
Brave Beer bleef netjes staan,bijna tukje doen in het zonnetje.

Ik heb een bakje genomen,daarvan in de deksel grote gaten geknipt.schone lappen erin en warm water met een paar druppels etherische olie.
In de emmer gezet en gewoon onder zijn neus gehouden,zo kon hij ook af en toe even "gewoon"lucht happen.
Hij vloeide iig wat helder vocht uit 1 neusgat...na 6 minuten wilde hij niet meer en dan vind ik dat ook mooi geweest,hij was zo braaf <3

Ik snap het DD Ventipulmin is bende en echt alleen voor noodzaak.

Weer is lekker hier,zon,geen wind en de kudde muggen dwarreld alweer boven de haag :+

Elan...is idd naar als ze pijntjes hebben.Hier had ik er 2 achter elkaar na de ijzelperiode.Weinig beweging,veel droog gegeten en toch wat weinig vocht.Hier hielp de Colosan en was eigenlijk ook weer zo weg gelukkig.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:41

Ik kom even binnenvallen met een vraag.. Er zijn hier vast wel meer mensen met stalkatten, hoe lang gaan die bij jullie mee? Wij zijn in twee jaar tijd al drie katten verloren, en nu ligt nummer 4 met een gebroken poot in de lappenmand -O- Hebben wij zoveel pech of is dit normaal? We laten alles netjes steriliseren/castreren en goed voer etc, maar door ongelukken raak ik ze 1 voor 1 kwijt en ook op volgorde van "liefheid" ;( Ik ben echt gek op mijn katjes maar zo langzamerhand gaat de lol er wel een beetje af, maar zonder katten lijkt me ook weer niet handig vanwege het ongedierte..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:58

kristelhans schreef:
Gefeliciteerd Fabster!

Ik moest wel lachen.. ben je als vrouw jarig en ben je het meest blij met stalroosters... kan alleen in dit topic! :')

Haha! Ja, zo gaat dat dan :D Het zijn trouwens metalen roosters, Dubbeldun.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:04

SummerRemedy schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag.. Er zijn hier vast wel meer mensen met stalkatten, hoe lang gaan die bij jullie mee? Wij zijn in twee jaar tijd al drie katten verloren, en nu ligt nummer 4 met een gebroken poot in de lappenmand -O- Hebben wij zoveel pech of is dit normaal? We laten alles netjes steriliseren/castreren en goed voer etc, maar door ongelukken raak ik ze 1 voor 1 kwijt en ook op volgorde van "liefheid" ;( Ik ben echt gek op mijn katjes maar zo langzamerhand gaat de lol er wel een beetje af, maar zonder katten lijkt me ook weer niet handig vanwege het ongedierte..

Woon je aan een drukke weg? Wij zijn in 4 jaar tijd aan de derde kat begonnen. Deze derde doet het trouwens wel goed. Is ook een x aangereden en daarna bedacht dat hij beter niet meer aan de kant vd weg kan komen. 'S avonds moet hij wel verplicht binnen blijven. Wij hebben een drukke weg voor en aan de overkant een koeienboer (met voer en dus ook muizen). ' s Avonds is het natuurlijk rustiger op de weg, zodat hij gaat zwerven en de muizen aan de overkant interessant gaat vinden. Dan gaat hij dat mss overdag ook doen. Dat heb ik liever niet.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:23

Hier geen ervaring met stomen, helpt dat?

Spannend dan [***], maar wel al iets gehoord?

Fabster gefeliciteerd! :)F Praktisch cadeau!

Hier vanwege drukke weg geen katten. Loopt wel vaak kat van n ander hier 's nachts, handig! :o

Zei iemand iets over dooi? Vannacht was verraderlijk glad, maar goed te doen. Dooit inderdaad ook wel hier (4 graden), maar het is nog steeds wit buiten. Duurt nog wel een paar dagen voordat de bak te doen is vrees is.

Ik ga maar eens wat doen, heb nu precies 3,5 uur om hier op te ruimen, boodschappen te doen en paarden te voeren :=

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:28

Fabster alsnog een Happy Birthday.

Vanochtend mevrouw dwars ff gereden. Ging al beter. Gelukkig. Daarna de nieuwe bijrijder een les centered riding gegeven.

Dampbadje. Fijn als ze dat gewoon braaf doen.

marit1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:36

Oeh dit topic is voor mij heel handig!
Wij zijn nu bezig met de bouw van m'n stal (en het gaat al heel hard *\o/* !
Zoals het er nu naar uit ziet kunnen mijn 2 paardjes in april naar onze boerderij verhuizen. En dan kan ik hier volop mee praten. Maar voor nu ga ik lekker meelezen op zoek naar handige tips :Y)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:37

Fabster bij jou zijn ze tot nu toe dus ook niet oud geworden.. (Gefeliciteerd trouwens :) ) Alleen 's ochtends en eind van de middag komt hier veel verkeer langs, verder valt het wel mee. We zitten ook in een bocht dus er wordt over het algemeen niet heel hard gereden. Één kat is idd aangereden, de rest keek/kijkt wel goed uit volgens mij, ik zie ze ook niet vaak bij de weg..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:37

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:42

Marit :wave:

Er ging hier iemand naar een Belg kijken...hoe was dat afgelopen?Heb hier en daar wat berichten gemist.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:43

SummerRemedy schreef:

Heb je 'echte' of veredelde stalkatten? Ik heb hier ook een 80 km weg voor en dat heeft me ook al 2 katten gekost. Heb er nu 3 lopen waarvan 1 als stalkat geboren en 2 die ik als kitten heb gevonden en dus eigenlijk ook niet beter weten. Als was de laatste al 12 weken toen iemand hem aan zijn lot overliet en die is idd een keer onder een auto gekomen. Het poesje wat hier al met 7 weken was kijkt wel uit. Als je dus echt muizenvangers wil met gezond respect voor wegen en auto's neem dan eens contact op met de dierenbescherming. Die hebben vaak groepjes (ver)wilde(rde) katten in de opvang zitten waar ze buiten plekken voor zoeken. Heb je bijna geen omkijken naar ze redden zich best en voor jezelf gewoon een ouwe theemuts uit het asiel halen. Of je huidige zielepootje omturnen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:46

Anke schreef:
Oh nou zeg je wat. Gebeurt dat kapot springen alleen als je het water aanzet?
Denk nu aan onze stacaravan op de camping....!!

Vanavond met verzorgster en pony naar de club.
Bah zeg...bij haar wilde ze alleen maar hard. Ik erop. Bij mij werkt dat niet. Dus bij mij verzet in zijwaarts en omhoog. Hopelijk een zeer korte fase.
Zijn sinds kort weer met haar aan de slag.

Je ziet het zodra je leidingen en je kraan weer ontdooit zijn O:)
Hier spoot het er uit, zonder dat we hem al gebruikt hadden. Leuke verrassing toen ik de stal binnen kwam.
Snel de hoofdkraan dichtgedraaid, toen gezocht waar die specifieke afsluiter zat voor de mengkraan zodat we verder wel weer water hadden en inderdaad snel een nieuwe kraan regelen. Vandaar dat er nu een prachtige bling bling thermostaat-douch/badkraan op zit met gouden randje :P

Caily, benieuwd naar je nieuwe plekje!

Moet nog een paar pagina's bijlezen voor ik weet ho het nu met vliegje is, dus ga dat eerst maar doen...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:58

Balen Antheman...
had voor je gehoopt dat het zonder deze poespas goed zou komen...

Hier bij de kliniek (Wolvega) werd mijn pony 3x per dag gesondeerd met parafine maar gelijk ook en emmer water er achteraan om te voorkomen dat hij uit zou drogen. Hij heeft bijna 2 dagen! moeten vasten voordat ze hem leeg genoeg vonden om weer wat ruwvoer op te bouwen. Wel de 2e dag af en toe een handje ruwvoer voor zijn maag. Na 24 uur vasten stond hij al enorm te knarsentanden en dat heeft na thuiskomst ook nog wel 2 weken geduurd. Gelukkig hoor ik hem nu niet echt meer dus hopelijk is de maagpijn weer verdwenen...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:20

Vliegje heeft veel gepoepd! Ik ga zo naar hem toe ☺ Nu dat zand er nog uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:23

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:24

Wat fijn!! *\o/*

Dames help even, atypische myopathie, doet dat in hooi ook nog wat?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:37

Antheman schreef:
Vliegje heeft veel gepoepd! Ik ga zo naar hem toe ☺ Nu dat zand er nog uit.

*\o/* *\o/* *\o/*

Caily...durf niet met 100% zekerheid te zeggen maar zolang er geen Esdoornrommel in je hooi zit zou het volgens mij geen besmettingsbron moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:45

Schijnt dat het vorig jaar uiteindelijk toch bewezen is , na onderzoek , dat AM echt van de esdoorn komt.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:03

Natalie36 schreef:
Heb je 'echte' of veredelde stalkatten? Ik heb hier ook een 80 km weg voor en dat heeft me ook al 2 katten gekost. Heb er nu 3 lopen waarvan 1 als stalkat geboren en 2 die ik als kitten heb gevonden en dus eigenlijk ook niet beter weten. Als was de laatste al 12 weken toen iemand hem aan zijn lot overliet en die is idd een keer onder een auto gekomen. Het poesje wat hier al met 7 weken was kijkt wel uit. Als je dus echt muizenvangers wil met gezond respect voor wegen en auto's neem dan eens contact op met de dierenbescherming. Die hebben vaak groepjes (ver)wilde(rde) katten in de opvang zitten waar ze buiten plekken voor zoeken. Heb je bijna geen omkijken naar ze redden zich best en voor jezelf gewoon een ouwe theemuts uit het asiel halen. Of je huidige zielepootje omturnen

Ik weet niet of ik helemaal begrijp wat je bedoelt, maar degene die echt op een boerderij geboren is, is juist degene die aangereden is. We hebben ze wel allemaal als kitten gekregen en alleen de eerste weken in huis gehad. Af en toe komt er wel eens eentje binnen gezellig doen, maar in principe wonen ze in de stal. Die tip van de dierenbescherming hou ik in gedachten mocht ik ze allemaal kwijt zijn #)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:07

Caily schreef:
Wat fijn!! *\o/*

Heb ooit mijn bachelorscriptie hierover gedaan en in de literatuur werd hooi voeren als "risico reducerende" factor genoemd, en volgens mij is inmiddels idd bewezen dat de esdoorn de oorzaak is! Dus je hoeft je geen zorgen te maken :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:09

DubbelDun schreef:
Fabster schreef:
... Het zijn trouwens metalen roosters, Dubbeldun.

Deze bedoel je ??
http://i.marktplaats.com/00/s/Njk1WDEwM ... T/$_84.JPG
Zakken die niet erg de grond in ??

Nee die zijn t niet, alhoewel die het volgens mij ook moeten doen. Dat zijn looproosters. Ik maak straks wel even een foto. We zijn onderweg.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:12

SummerRemedy schreef:
Caily schreef:
Wat fijn!! *\o/*

Heb ooit mijn bachelorscriptie hierover gedaan en in de literatuur werd hooi voeren als "risico reducerende" factor genoemd, en volgens mij is inmiddels idd bewezen dat de esdoorn de oorzaak is! Dus je hoeft je geen zorgen te maken :)

Tenzij er esdoorn (zaad) in zit, natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:15

Dat kan toch bijna niet? Esdoorn zaad in hooi? Als je naar het hooi - c.q. bladval seizoen kijkt?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:16

Gelukkig antheman!!! Blij met poep!