Van een grote kast voor 1 paard

Naar 2 kleine kastjes voor 2

In de bovenste kast de zadelsteun eruit gehaald en 2 planken geplaatst en in de onderste 2 steunen op kunnen hangen.
Alleen op den duur nog gaan bedenken waar ik mijn mentuig ga laten.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Nelleke_ schreef:Waarom lukt het niet met die staartheng om ze sluitend te krijgen? Ik begrijp niet helemaal wat het probleem is, dat er een kier over blijft?
DubbelDun schreef:Met de zijkanten iets inzagen op de juiste diepte en de rest er met een grove vijl uit vijlen moet toch snel genoeg gaan ??
Een andere optie is andere scharnieren gebruiken, bijv. keukenkastdeurscharnieren (neem wel de goede qua inzet, half- of vol opzet)
DubbelDun schreef:Ik heb mijn kledingkasten met deuren van 25 kilo per stuk aan keukenkastscharnieren opgehangen. Ergens staat een staatje wat een deur aan gewicht kan hebben. Ik heb er voor de zekerheid 5 per deur op gezet. Misschien 'overkill', maar dat werd op die site aangeraden.
Deur er in laten vallen is misschien minder handig, want die kasten staan waarschijnlijk niet in een verwarmde ruimte en dus vatbaarder voor uitzet/krimp door vocht. Een 'inzet'deur zal dan eerder gaan klemmen dan een 'opzet'deur.
_Nelleke_ schreef:Ja dat snap ik maar begreep dus niet helemaal uit je post dat er kieren zaten met de huidige scharnieren. Zijn deze wel of niet ingefreesd?
DubbelDun schreef:Tipje voor als je weer eens zoveel zijkanten van sleuven moet voorzien...
Zet ze naast elkaar op de zijkant en klem ze vast. Teken af wat er uitgefreest moet worden en zet de cirkelzaag op die diepte. Zaag eerst de lijnen door en zaag dan het middenstuk er uit.
Als je alles op deze manier in 1x doet zitten alle scharnieren ook op dezelfde hoogte en dezelfde diepte.