Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:23

Boemel fijne vakantie!!

Hier ook een rijbak, maar is ook paddock. Met regen heeft die zich goed gehouden. Is sinds kort aangepast qua zand en dit keer was de eerste keer zoveel regen.

LN ik zal waarschijnlijk niet uitlopen, dan heeft hij een half uur om naar jou te gaan. Ik red het met 15 minuten naar jou. Dus als Patrick op tijd hier is dan moet het qua tijd gaan lukken. En als het om nabespreken gaat kan ik wel assistent spelen voor de smid. Nadeel is denk ik meer dat jij op het paard zit die de smid nodig heeft :+

Qua vakantie doen mijn ouders het opvangen voor de paarden, honden gaan eigenlijk altijd wel mee. Maar ik merk dat pap achteruit gaat. Maar ook wel hetzelfde gevoel als LN, je wilt anderen daar niet mee lastig vallen. Stomme is dat je het zelf ook graag voor de ander doet.
Maar aan de overkant woont wel een meid welke ik regelmatig op de manege zie lopen dus wellicht dat ik haar ook kan vragen. Ook nog iemand in de buurt had aangegeven om te willen bijspringen als het nodig is.

rover_

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:07

Spannend LN, succes met de les. Fijn dat de bak in ieder geval goed is.

Fijne vakantie Boemel, hopelijk weinig last daar verder.

Handige tips mbt vakantie. Zelf al 10 jaar niet met vakantie geweest.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:45

Veel plezier Joyce en LN! Ben heel benieuwd naar jullie ervaring met de les :D

Boemel, klinkt niet heel ideaal

Qua me schuldig voelen voor het werk, daarom betaal ik het meisje en dan is het gewoon “werk”. Maar moet zeggen dat het voor haar echt iets is wat ze leuk vind. Buurman kwam laatst een keer langs toen ze er was en hij hoorde haar liedjes zingen en tegen de kat praten. Dus dat geeft ook wel een fijn gevoel dat ze het ook echt leuk vind en daarom ook niet afraffelt en ook zelf nadenkt over dingen.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:34

Succes met de les dames, ik ben heel benieuwd hoe het bevalt!

Boemel, nog een fijne vakantie gewenst.

Wat betreft vakanties: ik heb her en der wel mensen die ik kan vragen om te helpen. Helaas zijn mijn ouders en familie geen paardenmensen, dus die vallen af. Sinds een tijdje staat er bij ons een pony van iemand anders in bruikleen, tegen een heel laag maandbedrag en met de afspraak dat zij de verzorging op zich neemt als wij op vakantie zijn. Toch voelt ik me nog steeds bezwaard om hulp te vragen.

Ik probeer het daarom zo makkelijk mogelijk te maken: 's nachts de pony’s niet opsplitsen, een grote aanhanger gebruiken voor de mest (in plaats van het karretje dat ik normaal twee keer per week leeg), zodat je gewoon met de kruiwagen kunt mesten in plaats van met mestboys. Ook vul ik indien mogelijk de hooinetten alvast vooruit.

Bij Picasso doe ik de verzorging als zij weg zijn; dan ga ik vier keer per dag die kant op (soms met hulp van haar zus). Op zich prima, maar het zou wel wat fijner zijn als het iets losser kon qua binnenzet-tijden.

Thuis heb ik geen bak, ik zou grondwerk kunnen doen in de wei. Maar zodra ze die zien, zijn ze hun werkmodus eigenlijk alweer kwijt. :') Bij Picasso heb ik wel een rijbak. In de zomer gebruik ik die vaker dan in de winter, want dan is hij vaak nat en er is geen verlichting. In dat geval neem ik de trailer of ga ik op buitenrit.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:14

Benieuwd naar jullie les bij Patrick. Lijkt me heel fijn! Wellicht een keer als hij met een route in de buurt is. Veel plezier!

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:53

Eerder ging ik niet weg maar heb ontdekt dat ik vakantie toch wel fijn vindt. Mijn vader past op de paarden en hondje (hond logeert dan daar). Ik maak het zo makkelijk mogelijk, dus de paarden op de wei. Hij hoeft alleen water te geven, stroom te controleren en te kijken of ze niet ziek/gewond zijn. Ik wil hem niet laten uitmesten, dat vind ik te veel werk. Hij aait wel graag. :D Hij woont 1 km verder, dus dit is te doen. Ik heb natuurlijk wel geluk met deze optie, het is heel fijn zo.