Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:38

Marlies, Spannend!!

Onze rooie die dus gedumpt wat kijkt nog steeds zo, ook als hij ligt te genieten en spinnen. gewoon alsof hij nog elk moment kan uithalen, maar dat doe hij echt niet meer.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 12:08

Sterkte Marlies! :D
Zondag komen ze hier de elektra fiksen. Sommige schakelaars kloppen niet en andere zijn nog niet afgewerkt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:09

Ow, dat is wel fijn Selka. Laatst op tv zag ik een klein stukje van een huis waar het echt gevaarlijk was.

Pff, ik word zo moe van de huidige woning markt. En boos op mezelf dat we wat gemiste kansen hebben door geen knopen door te hakken.

Maar goed, kom een woning tegen die te koop gaat via een open huizen dag. Dat is zoveel steeds. Alsof je voor elke open dag vrij kan nemen. Mensen mogen inschrijven en je hebt geen enkel idee wat een ander biedt, dus het is gewoon maar wat gokken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:45

Prim is echt schattig, vandaag 2 keer "klem" gezet en even een krabbel gegeven en weer weg gelopen. Je ziet haar verward zijn. Volgens mij verwacht ze minder leuke dingen.
Afbeelding
Hond mishandeld, is een boel haar af gekomen maar ze werkte niet bepaald mee {:)-:(
Afbeelding

Tot zover mijn dagje rustig aan doen, ik val ongeveer om maar krijg vanavond nog bezoek..

Wil nog verhuizen maar vrees dat dat er nog even niet in zit. :x

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:40

superpony schreef:
Ow, dat is wel fijn Selka. Laatst op tv zag ik een klein stukje van een huis waar het echt gevaarlijk was.

Pff, ik word zo moe van de huidige woning markt. En boos op mezelf dat we wat gemiste kansen hebben door geen knopen door te hakken.

Maar goed, kom een woning tegen die te koop gaat via een open huizen dag. Dat is zoveel steeds. Alsof je voor elke open dag vrij kan nemen. Mensen mogen inschrijven en je hebt geen enkel idee wat een ander biedt, dus het is gewoon maar wat gokken.

Dat hebben wij nu dus wel gedaan, ook nadat wij eerst telkens achter net net visten
Ook een bod doen, en afwachten wat de rest doet
Nu net de makelaar van ons eigen huis geregeld dus nu zsm de verkoop in en hopen dat wij straks niet langere tijd met onze eigen woning blijven zitten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 18:27

Hier is het dus net andersom, hebben wel een bod gedaan, dat is ook geaccepteerd maar verder zit er weinig schot in de zaak omdat het via zoveel instanties moet ivm subsidie etc.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:56

Pfff, dat lijkt me echt zo enorm frustrerend wanneer je dan op al die instanties moet zitten wachten! Ik vond het al zo enorm gekmakend hoe lang wij hier moesten wachten!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:19

Balen dat huizengedoe -O-
Lynn_Nikita wel fijn dat jullie bod geaccepteerd is, jullie waren al zo lang aan het zoeken/kijken. Is het in de buurt van jullie huidige stekje?
superpony, balen is dat hé als je spijt hebt van gemiste kansen, ik herken het wel.
Palousa_boy pffffffff wachten is echt ...te erg! Hopelijk komt er ooit schot in de zaak :D
Azmay, wat een schattig beestje!
Marlies, proficiat! Lekker is dat hé, eindelijk de sleutel daar leef je toch echt naartoe (en de komende 10 jaar ben je onder de pannen, ook fijn :j )
Wij hebben nog een beetje gekeken naar huizen maar het is een overspannen markt waarbij je supersnel knopen door moet hakken. Je mag nog langer denken over een nieuwe spijkerbroek dan over een huis :( We hebben hier wel een makelaar laten komen maar, na rijp beraad bedacht dat we lekker blijven zitten :') Toch wel gezellig hier 8-)
Ik lees wel altijd bij, maar tegen de tijd dat ik wil reageren is iedereen al weer veel verder.
Clauh, leuke beestjes, ze kijken echt heel gezellig ;)
Hier nog steeds geen kat of hond erbij....het is al druk zat zo, maar soms kriebelt het toch wel weer een beetje. Maar dan zou ik echt minder uren moeten gaan werken eigenlijk.

Ik las bij een paar mensen dat ze de mest op een kiep aanhanger gooien, welke hebben jullie dan? Ik ben eens aan het kijken, ik heb nu een gewone aanhanger maar het is niet te doen qua mest wegbrengen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:35

zoefie schreef:
Balen dat huizengedoe -O-
Lynn_Nikita wel fijn dat jullie bod geaccepteerd is, jullie waren al zo lang aan het zoeken/kijken. Is het in de buurt van jullie huidige stekje?

6.9 km van deur tot deur en 1.4 km tot aan mijn werk. Wij waren inderdaad al erg lang bezig en hadden de hoop al opgegeven na heel vee pech en onze woning uit de verkoop gehaald en begonnen met verbouwen. Dat is sinds vandaag klaar, de wc pot is net opgehangen en moet alleen nog gekit worden. Makelaar is vandaag geweest en de woning komt over 1 a 2 weken in de verkoop hoop ik :D

Ik las bij een paar mensen dat ze de mest op een kiep aanhanger gooien, welke hebben jullie dan? Ik ben eens aan het kijken, ik heb nu een gewone aanhanger maar het is niet te doen qua mest wegbrengen.
Ik heb er 1 van het merk Saris met een handmatige pomp, 2e hands gekocht voor rond de 1600 euro

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:02

Ik heb ook een saris met handmatige pomp. We zijn naar een maatje groter aan het kijken, dus die van ons komt waarschijnlijk binnenkort te koop ;-)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:22

Is dat wel goed te doen met een handmatige pomp? en....gaan die dingen niet snel rotten door de mest? In onze huidige aanhanger hebben we er een speciale plaat in laten maken.

Lynn_nikita, das wel fijn...het huis helemaal af. Is soort van oefening voor het nieuwe huis :D Wel fijn dat het in de buurt is voor de kinderen (qua vriendjes enzo) of is de afstand dan net weer te ver? Spannend hoor

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:38

Ik heb nu geen mest er dagelijks in maar wel en metalen plaat over de bodem. Qua pompen gaat dat prima.

Dit is al mijn 2e klushuis dat meteen na de verbouwing te koop komt te staan. Loopt gewoon elke keer net zo

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:15

Ik heb ook een Saris voor 3000 kg met handmatige pomp. Hij is van aluminium en we zien geen aantasting door de mest tot nu toe. We hebben een zeil op de bodem liggen en die is ook niet aangetast. De hooivork brengt meer schade aan het zeil aan.
Ik leeg hem meestal eens in de twee weken. Kiepen is een klusje van een paar minuten. Het duurt langer om heen en weer te rijden iig en het is 1.5 km rijden.

De rest krijg ik even niet bijgelezen. Lynn_Nikita gefeliciteerd met het huis.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:21

Lynn, is ook zo hoor. Denk wel dat we willen kijken, maar mijn man krijgt niet zomaar even vrij binnen een week. Hij staat al helemaal ingepland.
En als je dat elke keer moet doen, ben je zo wat huizen verder. Je hebt geen idee wat anderen gaan bieden en of het wel uberhaupt nut heeft allemaal.
Ik snap dat de markt zo is, maar het is geen fijne manier van kopen meer. En ik vind de aanpak ook echt vervelend als je werkt.
Wat moet je bieden? Straks bieden we 10.000 boven vrpr, terwijl anderen eronder gaan zitten of 1200 euro erboven bijv. Dan snij je jezelf toch flink in de vingers eigenlijk.

Het is ook elke keer bij de huizen waarvan ik denk; ja, deze is wat voor ons.........

Lynn, had je nu ook grond aan huis eigenlijk??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:26

Ik heb nu de paarden op 1.5 m van mijn huis staan. 8000m2, prima maar erg droog en ivm benzinepomp geen mogelijkheid om te sproeien ( veel te kostbaar) Daarom is nu alweer a mijn gras verbrand en moet ik alles alweer opnieuw inzaaien. Ook moet ik telkens een 25 kg zware pomp meeslepen om water te krijgen, kan ik niks van waarde laten staan ivm diefstal, geen stroom. Ik ben dus goed bekend met alle sin eigen beheer doen ( al vanaf mijn 15e) maar aan huis is het toch makkelijker en luxer.

Ik vond dit ook een gekke en niet fijne manier van bieden. Wij hebben er in dit geval voor gekozen om iets boven de vp te bieden maar niet te hoog. Dat dachten de andere bieders dus ook, al zat iedereen wel vrij dicht bij ekaar. Mijn man werkt gelukkig in ploegen waardoor wij wel makkelijker kunnen gaan kijken en wij hebben de woning nu gekregen niet omdat wij het hoogste bod hadden maar ook de fijnste voorwaarden. Aanvraading in overleg, de kijkers hebben nog niks gekocht en ook onze woning staat nog niet te koop. Is dus niet altijd het hoogste bod wat "wint".
Overdracht is op 1 mei tenzij beide partijen eerder of later willen, voor ons erg fijn ivm verkoop woning geeft toch wat extra tijd en voor hun op op hun gemak wat anders te kopen

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:43

Het is inderdaad zo’n vervelende manier van bieden. Wij hebben één keer mee geboden op een huis, onder de vraagprijs. Want hoewel het op een droomplek lag was het enorm gedateerd en moest er per direct een nieuw dak op.
Uiteindelijk is dat huis voor meer dan 50k boven de vraagprijs weggegaan, gekkenwerk!
Je weet dus gewoon echt niet wat er kan gebeuren met deze manier van bieden. Ik denk dat het het belangrijkste is om te bedenken wat jullie er aan uit willen geven superpony en van welke prijs jullie later kunnen zeggen; ja dit was voor ons het juiste bod of je het nou wel of niet krijgt.

Wij hadden die 50k boven de vraagprijs ook kunnen betalen, maar dan was er zo weinig geld over voor de verbouwing en zo strak gefinancierd, dat zagen we niet zitten. Dus hoewel we ons daar helemaal zagen wonen aan de voet van de holterberg hebben we nooit een moment spijt gehad dat we niet meer hebben geboden.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:07

Wij hebben 80k onder de vraagprijs geboden maar het huis stond dan ook al 10 jaar te koop en stond al 7 jaar leeg. Ze gingen meteen akkoord.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:02

Lynn, dan ga je er alleen maar op vooruit.

MM, WE gaan er niet aan mee doen. Huis dat we zagen zit ook wat werk aan. Zit ruim binnen ons budget, dus we kunnen van alles bieden, maar ik weet dat er een en ander aan moet gebeuren en je krijgt amper tijd om dingen goed uit te zoeken op deze manier.

Djoena, ja zoiets is echt mazzel.
Op ons huidige huis hebben we ook flink wat ''winst'' gemaakt ongeacht voor hoeveel we het verkopen. Maar dat is ook bijna niet meer te doen verwacht ik.
Heb wel gedacht we kopen een 2e keus, knappen het op en kijken na de ergste woning gekte weer verder, maar kan ook verkeerd uitpakken.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:50

Ja dat is ook het gekke aan ons huis. We hebben het 6 maanden geleden gekocht en we hadden op het ergste gerekend, zelf een bouwdepot van 60k aan laten meten, maar we zijn nu al bijna klaar en nog 45k in het bouwdepot staan :+ We hadden het veel erger bedacht, vooral omdat het zo lang te koop stond :+
Laatst bijgewerkt door Djoena op 29-11-18 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 11:50

Ah Lynn wat fijn, congrats nogmaals :)

Wij hebben op het juiste moment op de juiste plek gekocht. Zo was er ruim voldoende voor de verbouwing. Maar goed ook want op 2,5x de begroting hadden we niet gerekend. Nu is deels gewoon pech hebben en hadden we dat niet kunnen voorspellen maar wel zo prettig dat we het af konden maken.

Alleen met het geld wat nu in ons huis zit had ik liever iets anders gekocht :+ Heel bewust genoeg ruimte gelaten voor vakanties etc. en nu zitten we lekker aan de top -O-

Knap hoor Djoena! 60K was er bij ons in 3 weken doorheen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:57

Oh wow! Maar jullie doen toch ook een hele boel zelf met de verbouwing?

Mijn man en ik doen alles helemaal zelf. Het gaat wel langzamer dan, maar het heeft voor ons een hoop geld gescheeld.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:58

Maar dat is ook het lastige met blind tegen elkaar opbieden. Alles wat je biedt, kan je niet aan verbouwen besteden. Maar er is ook een kans dat je zomaar veel teveel boven andere biedingen zit en dat had je dan beter kunnen besteden.

Wij hebben hier wel fiks meerwaarde, maar als we eerlijk zijn, is dat gewoon ons eigen geld, want we hebben veel verbouwd. Maar goed, dan is het nog fijn dat dat niet voor niks was.

Soms ben je ook in het begin iets te makkelijk. Dan heb je een fors bedrag om te verbouwen en kan en mag alles. Al snel denk je; o, dat gaat best hard en ga je vaak beter op de kleintjes letten.

Wij willen ook ruimte overhouden en niet aan onze max gaan zitten, maar dat wordt steeds moeilijker helaas.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 14:43

Nee wij doen (deden) helemaal niks zelf.

Ik ga nu zelf wel wat schilderwerk herstellen maar de rest is gelukkig allemaal gedaan. Geen idee hoe wij dat naast onze banen en beesten hadden moeten combineren :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:45

Wij proberen alles zelf maar hebben 2 linker handen en geen energie _O-

Prim nam net een paar wortels van me aan *\o/*
Morgen komt de tandarts, kan ze weer fatsoenlijk kauwen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:48

Wij hebben hier alles zelf gedaan, maar was niet de eerste keer dat we flink klusten en mn man is erg handig en technisch.

Het huis dat we hebben gezien laten we voorbij gaan. Heb een beetje meer info ontvangen en mankeert wel een en ander aan. Als ik dan 1 dag mag kijken en gelijk moet bieden, is het me dat niet waard. Het huis mankeert dingen die mee kunnen vallen, maar ook vies kunnen tegenvallen en daarvoor heb je gewoon meer tijd nodig om dat te laten bekijken.

Azmay, wat fijn! Dat komt echt wel goed. Zijn jouw honden niet even groot als de shet??