Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:14

Pinda_Dipje schreef:
Lynn_Nikita schreef:
nee hoor, gewoon ford station 2 liter, rijd ik ook elke dag zandpaden mee en in de winter off road rijden. Wil wel een 4x4 zou er ook komen maar helaas de trailer was kapot en de andere auto ook dus weer een jaar uitgesteld nu
maar de zitmaaier lukt ook hoor, al heb ik geen mulle bak, weet niet of je daar wel goed doorheen komt

waarom geen diesel als je veel km`s maakt

Diesel heb ik ook overwogen, maar met een 4x4 toch al snel voorbij de 300,- per maand aan wegenbelasting. Ik zit met gemiddeld 24.000km per jaar net onder het omslagpunt voor een diesel. Hebben net afscheid genomen van onze XC90, maar overwegen nu toch weer nieuwe. Of een XC70, iets zuiniger maar wel AWD.
Zitmaaier hebben wij niet, heb aan een minitractor gedacht maar met ons perceeltje (4.750m2) lijkt me dat een overbodige luxe die we in praktijk weinig gebruiken. Later deze week mijn merrie eens een bandje laten slepen, dat zou de goedkoopste optie zijn :')

@Yontheke: Ook lief met mini-kindjes? En mak genoeg om de bak 2x per week even te slepen? :+

ik strooi kunstmest met de zitmaaier, maai het te hoge gras, en kan zelfs een aanhanger achter. Net een mini tractor alleen stuk goedkoper

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:22

Zolang de haan goed zijn best doet moet dat geen probleem zijn.

Met 3 hennen met kuikens en een hen die slechts sporadisch legt hoeven wij momenteel niet zo veel eieren te verzamelen :+

Kirr eindelijk een fijn huisje gevonden voor je paard.
Zal wel wennen zijn met nog maar een paard. Is het de bedoeling dat je er voor jezelf nog een bij koopt?

Yontheke hopelijk gaat andor het goed doen op de pensionstal. Zou fijn zijn als je daardoor weer wat rust krijgt en daardoor het plezier terug krijgt.

Bak slepen kan ik niets over zeggen want we hebben geen bak. Voor de wei gebruiken we een oude 4x4 hobby auto en hopelijk later ons trekpaard.

Nog iets over bruikbare paarden. In principe zijn al onze paarden bruikbaar. De jongste is alleen nog niet beleerd en de oudste staat al ruim 5 jaar stil door tijdgebrek.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:25

lynn je kunt mijtjes kopen die bloedluizen opeten, heeft bij mij enorm geholpen :j
Ik had nooit luizen totdat ik een kipje overnam en binnen de korste keren zat alles onder en niks hielp, jaar daarop was het nog erger.
Toen vond ik die mijtjes en was het praktisch over.

Ik ga nog 10 hekken halen en het hok uitbreiden want krijg een beetje een dierentuin idee, kippen lopen te ijsberen.

Ik had vorig jaar nog 5 paarden/pony's maar toen 2 moeten laten inslapen, dat waren de met pensioen.
Nu nog 2 bruikbare en een jonkie.

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:28

Waar haal je zulke mijten? Ik heb het eerste met met groene zeep, amoniak etc geprobeerd en nu een fles van welkoop die echt enorm stinkt en chemisch ruikt, en nog steeds niet ervanaf, alles nog een keer afgekit, alles is witgeverfd en dan nog!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:30

Oef, als ik dat zo hoor, ben ik blij dat ik geen kippen heb. Vond t altijd wel leuk, maar al werk genoeg hier. Maar een kip is blijkbaar niet gewoon even voeren en klaar. Dus toch maar geen kippen, dan :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:30

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:31

Ff googelen op roofmijten. Ik ken ze vanuit de papegaaienkweek. Werkt best goed.
O Spat was me voor. :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:32

En je hok ouderwets kalken werkt ook goed.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:36

Helaas leveren ze niet aan Belgie -O-

Dus hier ons verhaal.
Ik bestel vrolijk zo'n busje roofmijten en geef mijn postbus op als afleveradres.
Maar blijkbaar ging het niet per post maar per bezorgdienst en die mogen niet leveren aan een postbus.
Belt die jongen van de bezorgdienst dat hij bij de postbus staat en wat nu?
Ik ben werken dus manlief neemt de telefoon op en geeft aan dat hij vlakbij zit.
Daar wil de bezorger niet op wachten .
Mijn man vraagt of hij weet wat er in het pakketje zit }>
Nee, dat wist hij niet.
Mijn man legt uit dat er roofmijten in het pakketje zitten }:) en ineens wil hij wel even wachten op mijn man :))
Zo kwamen de roofmijtjes toch bij mij thuis :D

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:40

:') wat een knurft zeg

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:41

Nou idd...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:53

Haha! Spatter! Goed geregeld! Klinkt ook wel gevaarlijk. Zijn niet dezelfde mijten die in de sokken van paarden gaan zitten, hoop ik...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:55

Ik ga de buitenlucht weer trotseren. Blijf t liefst de hele dag binnen, maar de perdjes willen ook eten, hè...

Ik vind deze temperaturen eigenlijk nog erger dan regen. Vreselijk. Straks maar weer in de douche hoppen. En dan verder met schoonmaken. Moet ook gebeuren en buiten wil ik toch niet zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:02

Het is gewoon veels te heet, niet normaal!

Ben blij dat alle dieren in de schaduw kunnen staan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:33

lizy29 schreef:
En je hok ouderwets kalken werkt ook goed.

Dat heb ik al. Ook alle naden gekit

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:37

Thx voor de tip en site. Ga ze bestellen ! Spatter ik ga ze bestellen moet ik voor jou meebestellen? Jij woont vlakbij toch. Kan ik ook naar jou verzenden evt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:40

Ik heb ze nu allemaal op een nieuwe plek opgehokt dus voor nu heb ik even niks nodig.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:46

Het is echt bizar heet! 2 paarden vliegendeken om gedaan en 2 ander manem gevlochten om te kunnen luchten. Voeren doe ik ook in de schaduw. Ik heb overal jeuk. Even spoelen maarweer.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:49

Mijn man appte al dat hij ze straks even had afgespoten. Is bij ons ook echt achterlijk warm. Ben blij dat ik nog even in de airco zit.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:55

Hier vooral last van de muggen. Hitte ook wel maar zit binnen. Mijn stem is weg komt alleen nog gepiep uit.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:58

Ik ben blij dat ik de paarden aan stal heb laten staan. Hier is het ook achterlijk warm. Heb mijn springles van vanavond al maar afgezegd. Dat is niet te doen (al is er bij ons op stal blijkbaar niemand die daar naar kijkt...)
De paarden hadden zich vanmorgen al gepaneerd in de natte modder.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:03

Ik moest vanavond eigenlijk werken (begeleiding gehandicapte ruiters), maar gaat bij toeval niet door wegens het overlijden van de moeder van de eigenasr vd manege. Andets zou t ook echt geen doen zijn. Mijn dochter miet vanavond wel trampolinespringen..., :D

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:13

Haha Fabster, zie dat al helemaal voor me. Is echt heel leuk als je alles helemaal nat sproeit. Krijg je de meest mooie sprays! :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:15

En het is nog lekker koel ook :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:17

Ik heb vanavond hondenclub, ben benieuwd wat we gaan doen, zal wel heel rustig aan zijn.
2de les is dogdance, dat zal wel feestje bouwen worden :P