Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:34

kristelhans

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:29

Ooh wat balen, al die geknapte leidingen! :(

Hier regent het heel hard! Ik ging net bij de buurvrouw een kopje thee drinken en het is maar 500 meter maar ik was zeiknat!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:53

Tis hier net weer droog, maar alles heel nat. De grond is nog nat, dus het water blijft er mooi bovenop staan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:12

En vannacht zou het nog een beetje kunnen gaan vriezen hier....
Dat gaat morgen dus misschien leuk worden...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:23

Kijken of ik schaatsen kan vinden voor de perdjes.... :P

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:05

Is wel heel inieminie die foto;s Monmaster, heb je geen grotere :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:15

kirr wat fijn dat de hond goede foto's had +:)+

en blijven duimen voor vliegje dus ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~, hopelijk knapt ze snel weer op als ze genoeg vocht toegedient krijgt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 04:45

Braaf hoe rustig jullie zijn geweest vandaag ~~}> *D \

Dank voor alle felicitaties!
Het gaat om een 2-onder-1 kapwoning aan de doorgaande weg door een dorp wat vast is gegroeid aan het stadje waar ik werk. In de andere helft woont de verhuurder met zijn gezien. Achter de huizen kom je onverwacht op ruim 2ha weiland waar ook een goed gedraineerde rijbak en wat stalletjes aanwezig zijn. Mijn dames krijgen gewoon hun eigen stuk en dan doe ik uiteraard alles weer zelf, net als nu. Hoe of wat precies zal de praktijk wel uitwijzen. Het komt nu over als erg fijne mensen, hebben zelf dus ook een paar paardjes en willen ook investeren (de gedraineerde rijbak, komend voorjaar worden de omheining vervangen door plastic palen, er komt een paddock), dus daar komen we heus wel uit.

[***] nog wat gehoord?

Leuk duo heb jij Cowgirl!

Fabster, Breda is wel een eindje weg, vrienden wonen over de grens in DL, op de lijn Drenthe/Overijssel. Maar weet niet tot hoever diegene komt, dus Pb maar als je het wilt weten, dan vraag ik hun om contactgegevens.

Ik vind schimmel in hooi nooit normaal, hoeveel of weinig het ook is. Mensen genoeg die zeggen ze eten er wel omheen of slechts een plak oid weg gooien. Daar hou ik toch echt een naar gevoel aan over, dus ik voer gewoon kleine pakjes, geen gezeur.

Hoe gaat het met Vliegje?

Oef das balen Wendy, hopelijk is het snel gefixt.

Hier dooit het ook, maar sneeuw dooit niet zomaar weg, dus verraderlijke ijzel nu, ook van de dauw van de bomen van vorige dagen wat nog niet wat verdwenen van de wegen. Ik vind het stiekem heel jammer, vond het heerlijk die vorst, geen gedoe met modder en kruiwagens door een natte bak moeten duwen. Geen verzopen paarden, en ik ben paar keer buiten wezen rijden, ook dat is leuker als het droog is, vanmiddag nog lekker in volle galop door de besneeuwde berm; wat een luxe dat ik nu een paard heb die daar net zoveel plezier aan beleeft als ik!

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 08:39

Caily...gefeliciteerd!! :D

Fabster...jij ook maar dan met jaardag :o Y)(^) :D

Hoe is het met vliegje??

Ga Beer maar eens proberen te stomen...de temp is een stuk hoger dus nu durf ik het wel aan,mensen daar ervaring mee??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:55

Fabster nog gefeliciteerd!
Caily het klinkt werkelijk super, je nieuwe stek +:)+ .
Hoe gaat het met Vliegje?
Tinky is er ook weer *\o/* , stomen? Bedoel je met zo'n apparaat op zijn snoet? Ik heb er geen ervaring mee.
Over eventuele nieuwe job kan ik nog niet teveel zeggen. Zodra ik nieuws heb en eea echt duidelijk is dan laat ik het weten ;) .

Hier een heerlijke 7 graden vanmorgen! Gisterenavond 6mm regen gehad, maar nu droog en weinig wind *\o/* . Zo meteen wordt er hooi gebracht en daarna ga ik lekker even rijden. Merrie kan wel in haar blootje.

Hoe is het in het hoge noorden? Glad of glad geweest?

Monmaster, op de foto's zie ik niet veel :D , erg klein.

Oh oliebol Wendy, gesprongen waterleidingen zijn niet grappig. Als wij de watertoevoer dicht zetten dan zet ik de buitenkranen wel helemaal open, zodat al het aanwezige water er uit kan lopen. Laat ze ook gewoon openstaan totdat ik het water er weer opzet.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:24

Goedemorgen,

Gefeliciteerd met je nieuwe woning, heerlijk joh!

Foto's blijven een crime denk... Niet de juiste pixels denk....

Mijn les gaat door... Eindelijk weer eens werken aan mijn tolt...... Telgang kan ze als de beste... Toltennog niet zo, maar dat ligt aan mij.... Teveel dressuurruiter.... *\o/*

Heerlijk geen vorst.... Was er ook wel ff klaar mee!
Fijn weekend allen!
Monique

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:28

Ik ga straks ook maar weer eens rijden! Al 3 wk niet gereden. Nu wil ik!

Eerst wachten op dpd. ..Ze komen tussen 9-13. Hopen dat ze op tijd zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:33

@tinky: bedoel je met stomen met zo'n astma-apparaat op zijn neus??
Ik heb mijn paard wel eens een kuur met een pufje gedaan toen ze het zo benauwd had. Gewoon op recept een mensenpufje gekocht en zo'n apparaat voor ouderen om over de mond/neus te plaatsen. De grootste maat (blauw) past precies over een paardenneusgat en even naar het geluid luisteren om de kracht van de ademhaling te regelen met het andere neusgat (iets dichtknijpen of niet ).
Paard heeft er iig goed baat bij gehad.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:33

Hier komt een lekker zonnetje door en 7 graden. Beloofd een mooie dag te worden.
Eerst met de stofzuiger door het huis en daarna kijken of het water er weer op kan. Ik had in ieder geval wel een stuk losse buis gezien gisteren maar het was op zo'n punt van een knelkoppeling. Hopelijk gewoon te fiksen en duimen dat er verder niets kapot is.
Nog nieuws over vliegje?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:57

Morning!

Hier ook heerlijk weer alleen is de grond nog wel verraderlijk hard onder het dunne blubberlaagje. Ik stootte mijn voet net haha en Viool struikelde. :') En dat voelde ik wel zeg maar.. Ik wilde naar het bos maar kreeg gisteren een appje van iemand die daar had gereden en het was niet te doen, de paden waren opgevroren en dat zal vandaag niet beter zijn... grond is nog te koud.

Voordeel: zouden de dazen nu minder worden? :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:58

Het is hier wel een paar graden boven nul, maar kouddddd. Voelt veel kouder aan dan afgelopen week. De bak nu ook ontdooid. Zo maar eens kijken of ik wat plassen weg kan laten lopen. Straks wordt een nieuwe baal hooi gebracht. Normaal moet die door de bak. Maar denk dat ik hem er maar voor laat zetten.

De paarden zijn blij dat de bak beter begaanbaar is. Ze hebben hun Stoei rondje al gehad vanmorgen. En Rosie natuurlijk weer helemaal zwart. Waarom wilde ik ook al weer een wit paard. 8)7

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:01

Dank jullie wel voor de felicitaties. Al geerlijk verwend door man en dochter. Ontbijt geregeld, mooie muts gekregen voor naar noorwegen, handschoenen van softshell om te paardrijden en prachtige ontwerpen voor jurken van mijn dochter + een ketting die ze zelf heeft gemaakt. Heel leuk. Maar het beste cadeau komt nog, want we gaan vanmiddag een heleboel stalroosters halen, zodat het modderdeel van de paddock meer verhard kan worden. En 1 deel wil ik dan ook nog bedekken met vloerbedekking, zodat ze in de blubtijd ook kunnen liggen.ben echt blij vandaag!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:05

Gefeliciteerd fabster!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:06

@fabster: gefeliciteerd :D
Bedoel je die betonnen roosters met gleuven ??

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:11

Gefeliciteerd Fabster!

Ik moest wel lachen.. ben je als vrouw jarig en ben je het meest blij met stalroosters... kan alleen in dit topic! :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:16

Spatter was ook erg zo blij met de grote keien die ze voor haar verjaardag kreeg :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:22

Gefeliciteerd Fabster!

Trouwens, de reden dat ik zo baalde van die kraan is, dat als de ketel het gewoon gedaan had, het daar boven nooit zo koud geworden was.
Andere kranen laten we ook altijd leeglopen als ik de boel afsluit, maar voor dat appartementje hadden we een andere afspraak, namelijk dat we de boel verwarmden zodat het niet onder het vriespunt zou komen....
Maar goed, de Aldi had douchekranen in de aanbieding, dus manlief is er op dit moment een nieuwe op aan het zetten. En dan kan ik eindelijk de drinkbakken van de paarden weer vullen zonder met emmertjes te slepen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:50

Gefeliciteerd fabster!!

Hier ook nog steeds duimen aan het draaien voor vliegje.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:05

[***] schreef:
Tinky is er ook weer *\o/* , stomen? Bedoel je met zo'n apparaat op zijn snoet? Ik heb er geen ervaring mee.
Over eventuele nieuwe job kan ik nog niet teveel zeggen. Zodra ik nieuws heb en eea echt duidelijk is dan laat ik het weten ;) .

Ik blijf duimen hoor Abje...spannend met eventuele nieuwe job. :):)

Tink is nog niet helemaal terug hoor,herstel maar heel langzaam.
Ga zo de jongens van het gras bonjouren en dan weer op rust tot 4 uur voor hun avondhap.

Ja,ik bedoel een "soort van"apparaat om zijn snoet.Zat te denken aan een emmer met een bakje erin.Gaatjes in deksel van bakje en daarin reepjes stof waar de warme vloeisof overheen gegoten kan worden.Zodat hij tijdje kan inhaleren.Hopen dat de boel dat loskomt...ga nog weekje aanprutsen en dan maar weer overleggen met de DA.
Lijkt wel minder te worden...

DD...wat jij bedoelt is eigenlijk puur om medicatie toe te dienen,ik wil echt stomen om de sinus schoon te maken.

Hihi...ik was ook zo blij met het kado van het 10-jarig "samenzijn" met mijn vriend...de ponyport oftewel...de overkapping voor de jongens :D

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:17

dynamiek schreef:
*Zwaait naar de meelezers weer* :evaw: na een paar jaar niet op bokt gezeten te hebben hebben ze mij weer gevonden :=

Dat klinkt negatief?

Fabster gefeliciteerd!

Hier ook bonuszoon ziek.

Spatter gefeliciteerd *\o/*
Antheman; Jakkes koliek.. Ben me laatst ook doodgeschrokken, mijn pa belde. De pony is ziek, shetje. Hij ligt in de paddock en trilt :oo Oh, oliebol. Woon op drie kwartier rijden van mijn ouders, dus zei kom eraan, onderweg een dierenarts gebeld en tegen mijn vader gezegd ga maar met hem lopen.
Da was net klaar toen ik kwam, was gas in de darmen. Pijnstillers gehad en mocht 24 uur niks eten. Toen na paar uur gekeken en toen was de kleine mup al behoorlijk opgeknapt. Echt sneu zoals hij stond te trillen.. poeh, dan zijn ze maar klein, maar je wil ze niet missen.

Caily, ik onthoud het even, word nl helemaal gestoord van het gillen van de pony van mijn dochter.

Hoge Norden is nu heerlijk, vrij windstil. Ga dus ook lekker naar achter! Lees later dus even de rest bij!