[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:04

Ok..n week is niet zo tof.

Ik heb er een die aan de netten trekt, andere met n kleine maas zijn zo gruwelijk duur, teminste die die ik vind, heb er minimaal 4 nodig.

Maar als deze zo snel stuk gaan..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:12

Loes'sCorner schreef:
Hoi allemaal, iemand hier ervaring met de witte kerbl hooinetten met maas 3x3?

Bij de klantervaringen lees ik veel verschillende meningen/ervaringen, de ene schrijft heel.sterk.en de ander juist dat het snel kapot gaat, iemand vam jullie?

Daar heb ik er twee van en ik vind ze wel sterk. Paarden trekken er echt gigantisch aan, maar nu na twee maanden leven ze nog steeds. Ik had de zijkanten helemaal onderaan ook vast gezet maar dat is wel uitgescheurd want heb ze zo laag mogelijk hangen. Verder zijn ze helemaal prima. Hang ze alleen hoger op dan je ze wilt hebben want ze rekken nogal uit :P

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:24

Wel.apart dat er zoveel verschil in ervaring zit.

Ik wil 2 kleinere voor buiten in de hooikisten en 2 voor op stal, heb nog geen andere gezien die betaalbaar zijn.

Ben net aan het kijken naar de netten van barefoot, kan je de maat zelf bepalen en maas 2 x 2 vraag me alleen af hoeveel hooi er in een net van 1x1 meter kan?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:35

Hij gaat vanaf 2 x1 meter bij barefoot

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:52

Volgens de verkoopster bij EJ was EJ huismerk hetzelfde als Kerbl. Die EJ netten zijn bij mij zo kapot.
Ik zoek dus nog andere, had de vraag hierboven ook al gesteld.
Wat zijn nu echt goede en duurzame kwaliteit netten?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:53

Loes'sCorner schreef:

Ik wil 2 kleinere voor buiten in de hooikisten en 2 voor op stal, heb nog geen andere gezien die betaalbaar zijn.

Ben net aan het kijken naar de netten van barefoot, kan je de maat zelf bepalen en maas 2 x 2 vraag me alleen af hoeveel hooi er in een net van 1x1 meter kan?

Ik heb een net van 1x1 van barefoot. Kan aardig wat hooi in. Voor hoeveel paarden wil je hem gebruiken?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:54

Fitzroy schreef:
Volgens de verkoopster bij EJ was EJ huismerk hetzelfde als Kerbl. Die EJ netten zijn bij mij zo kapot.
Ik zoek dus nog andere, had de vraag hierboven ook al gesteld.
Wat zijn nu echt goede en duurzame kwaliteit netten?

Ik heb in het verleden net bij huck besteld en hier zelf netten van gemaakt. Watvoor maas zoek je

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:12

Otti1977 schreef:
Loes'sCorner schreef:

Ik heb een net van 1x1 van barefoot. Kan aardig wat hooi in. Voor hoeveel paarden wil je hem gebruiken?

Voor 2 paarden eigenlijk, 2 netten voor het paddock daar moet per net ongeveer 3 a 4 kilo inpassen em savonds zo'n 6 kilo, smorgens voer ik ze dan uit de oude netten die ik nog heb.

Dus eigenlijk geen idee welke grootte ik nodig heb, en wat dam het voordeligste zou zijn kwa lengte om te bestellen en wat uit te knutselen..

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:47

Wij hebben een 2x1 net v barefoot en daar past het goed in. 8-10 kg doen wij

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:54

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 06:10

Otti1977: 3 x 3 voldoet prima.

Geryon, 1.20 x 90 is dat de L? En kun je deze netten ook in 4 hoeken van een kuubskist vast zetten?

Ik had zelf deze op het oog. Wel duur maar dat moet dan maar. Iemand ervaring met deze netten? Zijn ze echt zo sterk?
https://equiculinair.nl/slowfeeder-hoog ... -1-00.html

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:29

Oh nee sorry die 120x90 van mij is zo een kerbl net, niet die uit de link. De link was een tip voor als je niet zoveel hooi per keer hoeft te vullen.
Die lijken mij niet geschikt om op 4 punten vast te maken, het is een vrij smal net vergeleken met de vierkante netten.
Met het net uit jouw link heb ik geen ervaring.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:29

Fitzroy schreef:
Otti1977: 3 x 3 voldoet prima.

Geryon, 1.20 x 90 is dat de L? En kun je deze netten ook in 4 hoeken van een kuubskist vast zetten?

Ik had zelf deze op het oog. Wel duur maar dat moet dan maar. Iemand ervaring met deze netten? Zijn ze echt zo sterk?
https://equiculinair.nl/slowfeeder-hoog ... -1-00.html

Ja! Ik doe nu zo'n 2 jaar met de netten en er zit nog geen gat in. Die van mij is er vreselijk ruig mee.
Wel komen er behoorlijke plukken uit én voegt de extra flap niets toe. Bij een vol net steekt mijn paard vrolijk zn hoofd erin en kan vanaf daar eten. Om die twee redenen heb ik er een aanhangernet vd action omheen geregen en nu doet t wat t moet doen :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:52

Fiztroy: ik heb een "gewoon" net van equiculinair en die gaat nu z'n derde jaar in. Ik geloof dat er ergens 1 gaatje zit dat er niet hoort maar verder niks kapot! Moet zeggen dat de mijne redelijk voorzichtig eten, de haflinger doet nog t ruwste er mee omgaan.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:12

Ja ik was aan t denken, als ik bij barefoot 2,50 meter bestel dan kan ik er 2 netten uit maken van 50cm bij 1 m en 2 van 75 cm bij 1 meter.

Als ik zo na de maten kijken lijkt het me dat in die kleine die 3/4 kilo max wel passen en in die grotere die 6 kilo toch?

CharlotteST

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:19

Ik volg dit even!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:37

Ik doe ook al 3 jaar met mijn netten van equiculinair. Er eten 4 paarden uit deze netten.
Ondertussen hebben ze wel eens een gat erin getrokken met maar een strotouwtje kan het net gewoon weer door :)

Barefoot is bij mij helaas maar een seizoen mee gegaan. Net zoals andere netten zoals die witte.

Ik blijf bij equilinair dan wat meer centjes, maar uiteindelijk kwa verhouding hoe lang ze mee gaan toch goedkoper.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 05:33

Sanniej, welke heb je dan van equiculinair?
De extra sterke of de gewone groene?

Jotoma, zet je de flap niet dicht? Want dat zou ik zeker doen.

Bestaan er trouwens netten met een ritssluiting aan de bovenkant? Lijkt mij veel idealer dan zelf priegelen met touwtjes en karabijnhaken.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:50

Fitzroy schreef:

Bestaan er trouwens netten met een ritssluiting aan de bovenkant? Lijkt mij veel idealer dan zelf priegelen met touwtjes en karabijnhaken.

http://www.thehaypillow.com/online-stor ... ort=normal
Deze kan je ook wel ophangen door de lusjes die op elke hoek zit bevestigt.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:47

Fitzroy schreef:

Wat versta jij onder dicht zetten?
Mijn doel was om m te gebruiken zoals op de afbeelding. Dus hooi erin, flap erover en klaar. Ik wilde geen extra sluitingen voor de flap gebruiken.
Wat er dan gebeurd: door het hooi komt t net boller te staan en zakt de voorkant al naar beneden. Door het geruk aan de voorkant vh net wordt het dan verder naar voren/beneden getrokken en gaat de flap naar binnen. Zeg maar zoals je een envelop naar binnen kan vouwen om hem te sluiten. En dan kan hij er met zn hoofd in. En vanaf dat hij dat doorheeft, trekt hij gewoon een paar keer aan het net en wurmt gelijk zn hoofd erin.
Dus de flap moet je dicht zetten. Maar bij 3x per dag hooi wilde ik mn trainster dat niet vragen (had m juist gekocht omdat dit makkelijker leek) en nu dus een groter net erom heen geregen. Hangt hij hoger zodat t hoofd niet erin kan, maar hij wel vanaf de grond eet en t dus extra slowt.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:20

Ik heb de gewone groene de extra sterke waren er toen nog niet.
Tevens heb ik naast de hooikussens ook twee hang hooinetten de XL nu ruim een jaar en zien er nog als nieuw uit!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:13

Hebben jullie enig idee hoe ik mijn nieuwe net dadelijk zo hufterproof mogelijk in mijn frame kan zetten?
Mijn paarden doen er echt alles aan om hem kapot te krijgen en nemen happen met de mond wijd open, vervolgens trekken ze er plukken uit van 6x6 terwijl het 3x3 gaatjes zijn :')
Een gewoon net gemaakt van action spul gaat trouwens wel goed, daar kunnen ze geen kracht op zetten. Maar er gaat naar mijn mening maar net genoeg voer in de bak dus een hangend net is niet echt een optie.

Mijn nieuwe net wil ik bij voorkeur een seizoen goed houden in de bak, iemand tips en tricks?

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:30

Bij mij werkt het heel goed om het net niet strak te spannen in het frame.
Dan komt er minder kracht op te staan en gaat hij langer mee. Die van mij zijn ook erg hardhandig met in het net bijten en dit werkt vooralsnog goed.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:29

We hebben een kinderziekte :)

Bij de NF en shet gaat het prima. Ze eten rustig en het net etc is netjes heel.

De 2 quarters hebben nu al 2x een gat geboord. Het is ''maar'' een action net, omdat we het eerst wilden uitproberen.
Ze boren een gat en eten uit dat gat.

Nu is ons opgevallen dat het rek wat minder zakt. We vullen de bak, maar ze eten uit het midden. Waar het houten frame zit, blijft op de rand met hooi hangen. We hebben het rek overal ongeveer een cm binnen de bak. Meestal zetten we er een baaltje in. Wat los overblijft gooien we er omheen. Maar er wordt van binnenuit gegeten, dus het hooi gaat naar de buitenkant. In het midden is het hooi dan verder weg en gaan ze duwen en komen er gaten. Het net zit niet te strak of te los.

Veel minder kan er niet in. Ze gaan om 8uur naar buiten en als wij er na het eten zijn, is de baal wel bijna op.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:47

Story schreef:
Bij mij werkt het heel goed om het net niet strak te spannen in het frame.
Dan komt er minder kracht op te staan en gaat hij langer mee. Die van mij zijn ook erg hardhandig met in het net bijten en dit werkt vooralsnog goed.

Dat klinkt als een goede tip! Ga ik ook onthouden! Want wij krijgen ook binnenkort een frame. Onze losse hooiworst (van 4 meter lang) trekken ze indd ook niet stuk staat immers ook geen spanning op