Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Phonix

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:11

Ja, helaas heb ik nog niet de loterij gewonnen haha!

Voor die dat paarden aan huis hebben. Heb jullie allemaal een bak of huur jullie eentje? Die paarden die er komt te staan kan niet gereden worden, maar wil wel grondwerk kunnen doen.

Is het niet verleidelijk om ze gewoon te laten staan als ze de hele dag buiten lopen?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:25

Hier hebben we een bak! Paddocks zijn bij ons te slecht om in grond te werken of te rijden. Verleiding is er wel om ze te laten staan, maar toch is ze werken wel leuk! Even samen wat doen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:52

Wij hebben de buitenbak van de vereniging op loop afstand die we kunnen gebruiken.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:32

Wij hebben een bak aan huis, maar wij rijden ook. Grondwerk en longeren ook in de bak.et de paarden nu sinds kort 24u buiten met inloopstal is het wel makkelijk los te laten als je ziek bent ofzo en niets met ze kan doen. Maar goed, dat is een andere situatie dan je schetste.

Ze gaan over 3-4 weken hopenlijk beginnen met het aanleggen van drainage, betonnen randen en de bodem aan ullen/vernieuwen. De nieuwe omheining doen we volgend jaar maar, was een flinke offerte namenlijk :(:) De drainage en bodem zijn voor het het belangrijkste met het najaar voor de boeg.

Vorige week ging het dier flink regenen en onweren, vlak van de voren waren de paarden helemaal gek in de wei, die voelden het al aankomen https://youtu.be/0bx_GGeburM

Gelukkig doet Rio dit niet onder het zadel want weet niet of ik dat wel kan uitzitten (niet dus *\%/* )

Ze gaat wel heel fijn nu! Eind oktober ingeschreven voor de selectie L1. Gelukkig nog paar weken om door te oefenen
https://youtu.be/NONgzzhzgtM
https://youtu.be/Tr0SyM6nVoY

Ik ben opzoek naar een sulky voor een pony van ong 115cm, mocht iemand iets weten of horen, ik verneem het graag :)

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:26

Phonix schreef:
Ja, helaas heb ik nog niet de loterij gewonnen haha!

Voor die dat paarden aan huis hebben. Heb jullie allemaal een bak of huur jullie eentje? Die paarden die er komt te staan kan niet gereden worden, maar wil wel grondwerk kunnen doen.

Is het niet verleidelijk om ze gewoon te laten staan als ze de hele dag buiten lopen?

Wij hebben ook een eigen rijbak. Een eb en vloed bodem die 6 ribben en een nier gekost heeft, maar wel mijn grote droom was :o de omheining van hout hebben we zelf gezet, maar de bodem zelf en de betonnen randen hebben we laten doen. Verder doen we héél veel zelf om geld te besparen, maar de rijbakbodem komt zo nauw en was de investering echt waard. Wij zitten op klei overigens, dus de investering was sowieso groot.

Ik heb ze altijd buiten lopen. Of nouja, met slecht weer staan ze weleens een paar uur in de stallen en met voeren. Maar juist omdat ik laagdrempelig kan rijden (geen reistijd) doe ik meer met mijn paarden dan hiervoor.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:12

Wij hebben geen rijbak of andere faciliteiten om te trainen op eigen terrein en dat is erg beperkend met mij in jonkie.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:14

Ik vind dr zo leuk kletskoekje! Ik ben fan :D

Hier gewoon zandgrond en bij mooi weer ligt het er zo bij en zou ik thuis kunnen rijden.
Afbeelding
Afbeelding
Nu ligt het aan zee _O-
Afbeelding

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:41

Haha aquatrainer.

Wat doen jullie met vakanties. Nooit vakanties of vrienden die dan op jullie huis/paarden passen?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 57 min geleden

Hier een fantastische bijrijdster die in huis komt.

Hier de bak gekeerd dit voorjaar en toevallig net gelongeerd na 50 mm regen. Een helft met plassen en een helft droog maar niet glad.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 9 min geleden

We hebben ook een eb en vloed bak en voor ons was hij iedere euro waard.

We zijn nu op vakantie. Een bekende zit in ons huis en zorgt voor paarden en katten en een vriendin rijdt de paarden bij.

En wij zitten nu zelf in zonnig Frankrijk :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 5 min geleden

Wij hebben 2 vriendinnen met hun paard bij ons staan. Zo verdelen we de dagelijkse klusjes maar ook de vakanties gelukkig.