[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:09

neile schreef:
Ja, precies. Ik denk dat het nodig is dat je hierover afspraken kan maken en op je strepen kan staan dat je dit écht niet opnieuw wil. Ze hebben de mogelijkheden: die duikers open zetten. Dan moeten ze dat toch ook gewoon kunnen gebruiken?!

Zo simpel is het (hier in ieder geval) niet. De meneer die na een hoop gedram van mijn kant werd ingeschakeld, gaf ons volkomen gelijk. Hij vond het absurd dat wij hiermee opgezadeld werden. Degene met wie ik al vier keer had gesproken echter niet. En de personen daar weer boven ook niet, want die hebben hem direct terug gefloten. Waarmee het weer ons probleem werd.

Ze gaven wel aan dat het ieder jaar erger gaat worden. Vrolijk vooruitzicht.

Wijsneus_DP

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:36

Ben je nog lang niet klaar mee zo te lezen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:14

Oh dat is wel oliebol Olympia.

Hier is het water flink gezakt en de sloot weer op normale hoogte. Het zand is nog wel zacht, maar ik heb wel de hekken open gezet. Ik hoi de parkeerplaats nog wel even open en voer nog maar even niet op de track. Maar als ze willen kunnen ze er op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:36

Olympia, wat rot zeg!!

Gelukkig begint het bij jou te zakken Daihyo. Oef!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:36

Gelukkig, dat ziet er al weer beter uit. Wat een water, echt niet fijn.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:37

Wat fijn Daihyo.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:06

Olympia96 schreef:
neile schreef:
Ja, precies. Ik denk dat het nodig is dat je hierover afspraken kan maken en op je strepen kan staan dat je dit écht niet opnieuw wil. Ze hebben de mogelijkheden: die duikers open zetten. Dan moeten ze dat toch ook gewoon kunnen gebruiken?!

Zo simpel is het (hier in ieder geval) niet. De meneer die na een hoop gedram van mijn kant werd ingeschakeld, gaf ons volkomen gelijk. Hij vond het absurd dat wij hiermee opgezadeld werden. Degene met wie ik al vier keer had gesproken echter niet. En de personen daar weer boven ook niet, want die hebben hem direct terug gefloten. Waarmee het weer ons probleem werd.

Ze gaven wel aan dat het ieder jaar erger gaat worden. Vrolijk vooruitzicht.

Kan je de slootkante ophogen tot dijken om je eigen terrein als oplossing? Klinkt niet alsof je van hun wat hoeft te verwachten. Of de sloot voor een paar meter dempen op de grens van je terrein? Dan zal een ander problemen gaan ervaren maar het wordt gedoogd dat anderen het dicht gooien dus dan zou jij dat ook mogen. Als ze dat bij jou niet doen kan je een handhavingsverzoek kunnen indienen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:10

Haha Belle, dat komt dicht in de buurt van ons plan inderdaad. :-)

SafeHaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:04

Wij wilden over een paar weken stukje van de track afgraven en voorzien van zand. Maar ik denk dat we ipv afgraven puin storten en daar bovenop zand, zodat de track als een soort dijk over de p.p. loopt _O- hier zijn paddockplaten (onze 2e keus) ook niet tegen bestand.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:55

ik kom weer een poging doen mee te lezen en kletsen :)

Wat een water bij iedereen... hier alleen een zwembad in de bak en het aangrenzende stukje paddock. De rest is wel glad nu, maar met een paar dagen droog is dat meestal wel weer ok. Alleen voor de stal is het altijd heel bleh.
We hebben nog paddockroosters liggen die we dit jaar (nu wel echt:+ ) willen gaan leggen, maar mijn man is bang dat die dingen aan de wandel gaan als we het natte seizoen weer in gaan. Wat is jullie ervaring? Kun je met roosters een pad leggen door de paddock heen of is het beter echt een vlakte 'vast' te leggen tussen de omheiningen zeg maar?

En lavasplit, werkt dat goed tegen modder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:56

Lavasplit hebben wij op de oprit. Dat verdwijnt met de tijd net zo goed en moet je dus ook blijven aanvullen :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:08

Dat vind ik niet zo erg, dat is niet zo schadelijk voor de bodem als plastic roosters :=
Laatst bijgewerkt door Maartje_M op 08-02-22 10:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:09

true that!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:10

Werkt het wel Jolijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:14

Ik vind het lastig te zeggen want er lopen hier geen paarden op. Wij merken nu we er met zwaar materiaal over rijden (loader) wel dat de kwaliteit omlaag gaat en het sneller modderig wordt. Ik denk dus dat het hetzelfde werkt als goed zand bijstorten als ik het vrij mag interpreteren.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:15

Hoihoii,
Ik kom mij ook melden :D

Sinds 30 januari heb ik een plekkie in eigen beheer gekregen, wat ik aan het omgooien ben naar Paddock paradise. Het enige wat nu nog gedaan hoeft te worden, is de muur tussen de 2 kleinste stallen eruit slopen en dan kunnen de mannen (Friese hengst en grote pony ruin) zelf kiezen of ze binnen of buiten willen staan :D

Binnenkort maar eens kijken of ik ergens boomstammen kan fixen en ga ik overleggen of er een bult "gebouwd" mag worden :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De mannen in kwestie :D
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:22

Welkom. Mooi plekje!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:15

Welkom hier!

Ik had wat kleine snacknetjes gekocht en gisteren voor het eerst opgehangen met hooi en wortels. Om het zoeken naar eten (en dus bewegen) te bevorderen. Ook in de gewone netten had ik wortels verstopt. Ze werden echt bloedfanatiek :=
Gelijk wat passive pfysio :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:05

Leuk die snacknetjes! Ik baal zo van dit weer, het regent hier alweer ;(
Verder dan voeren en mesten kom ik niet, ik kom ook amper met de kruiwagen door de blub -O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:09

Wij hebben zon. En morgen ook *\o/*
Zeer welkom, want de bodem is nu zo verzadigd door de overstroming dat het amper meer wegzakt. Vandaag zou eigenlijk de mesthoop geleegd worden, maar omdat het nu weer zo nat is en de kraan door een deel van de bak moet, maar verzet. Hij rijdt alles kapot als hij er nu doorheen moet. Wel balen, want hij is echt bomvol.

En omdat er hier altijd wel iets gebeurd. Gisteren de nieuwe en laatste baal open gemaakt, bomvol schimmel. Dus vandaag maar even met spoed een andere regelen, als de boer tijd heeft. Anders kan ik nog achterin mijn auto baaltjes hooi gaan gooien bij de fouragehandel hier.
Er is ook altijd wel wat :+ :\

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:32

Hier ook droog met een pittige wind, dus hopelijk droogt alles vandaag een beetje snel. Vanavond de boel eens proberen recht te trekken want het geeft toch wel aardige vorst aan vannacht heb ik begrepen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:39

-1 geven ze hier op. Normaal ben ik blij dat het gaat vriezen. Nu niet, want we hebben nog teveel water. Maar overdag is het boven 0, dus ik denk dat het wel mee valt. Ik hoop dat het meevalt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:00

Als je grond zo verzadigd is en het vriest goed, breekt de grond juist iets open door het uitzetten en loopt het beter weg de grond in zodra het weer dooit. Denk alleen niet dat -1 daar genoeg voor is.

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:09

Het mag eerst wel wat droger worden voordat het harder gaat vriezen, anders breek ik straks mn enkels :')

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:04

Afbeelding
hoi allemaal! Ik ben eindelijk bijgelezen en ontzettend leuke pp's zie ik hier voorbij komen.

Wij hebben thuis een weide van 5000m2 wat nu allemaal grasland is en hier en daar een schuurtje op staat. en veel fruitboompjes! appels, peren, kersen en pruimen
Mijn plan is om hier ook een PP op te maken. ik geloof een beroemde postzegel PP?

Hierbij een foto wat mijn idee is voor mijn weide. Het zijn 4 "stukken" met een sloot tussen dus het leek mij leuk om dat pad zo rond te laten lopen. en dammetjes of bruggetjes te plaatsen waar ze overheen kunnen lopen. De rijbak wil ik zelf ook graag om te kunnen rijden/losgooien. (Mijn schets klopt niet helemaal kwa maten wat het lijkt alsof ik een mini stal neer zet, maar dit worden 2 stallen met een schuilgedeelte. Bedoeling is dat de stallen altijd open blijven)

Helaas is mijn bestemmingsplan volkstuin.. :( dus wij gaan nu een mooi en goed plan maken om de bestemming te veranderen en vergunningen te krijgen voor de stal en rijbak!

hebben jullie nog leuke ideetjes?