Wij hebben een beetje hetzelfde qua indeling als Yontheke zo te horen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Wij hebben voor de paarden 1,5 hectare (15.000 m2) grasland en om het huis de paddock van 18x40 en de stallen.
Maar ik heb een ander probleem!!!!!!!!!!!!!!! Van week schreef ik nog heel trots dat ik geen last heb van ontsnappende dieren, maar mijn pony van 1.40 doet dat nu ineens wel! Hij gaat eerst heel stiekem met zijn neus iets onder het schrikdraad om een grasje te happen en geef dan gewoon gas! Stroom of geen stroom. Hij duwt met grote snelheid het draadje omhoog en rent er onderdoor..... Ik dus een extra stroomdraadje, maar hij doet het meteen weer....
Ik las iets van een antenne hier in het topic?? Hoe moet ik mij dat voorstellen?
PaulineH schreef:Haha ja ze is zo wel heel handig inderdaad. De andere helft van de tijd maakt ze de bak wat minder egaal :p
Dat is inderdaad lastig [***], vooral als ze het zelfs met stroom erop blijven doen:(
Misschien iets van planken om de omheining?
[***] schreef:Wij hebben voor de paarden 1,5 hectare (15.000 m2) grasland en om het huis de paddock van 18x40 en de stallen.
Maar ik heb een ander probleem!!!!!!!!!!!!!!! Van week schreef ik nog heel trots dat ik geen last heb van ontsnappende dieren, maar mijn pony van 1.40 doet dat nu ineens wel! Hij gaat eerst heel stiekem met zijn neus iets onder het schrikdraad om een grasje te happen en geef dan gewoon gas! Stroom of geen stroom. Hij duwt met grote snelheid het draadje omhoog en rent er onderdoor..... Ik dus een extra stroomdraadje, maar hij doet het meteen weer....
Ik las iets van een antenne hier in het topic?? Hoe moet ik mij dat voorstellen?
damian23 schreef:En een extra lint op borsthoogte, of piept hij daar ook onder door? Ik heb de shet nu achter een dubbel lint staan (heb daar nog geen stroom ivm bouw stallen) Hij hangt er dan wel helemaal overheen om nog eens een extra halve meter op te peuzelen, maar hij gaat er niet doorheen.
karev schreef:Straks geëlektrocuteerde pony's hihi..
Lastig probleem. Mijn shet kan het ook maar alleen onder een enkele draad piept ze Door. Gelukkig genoeg respect voor 2 draden.
DubbelDun schreef:Personlijk zou ik het blij zeer flexibel geleidend koord houden, want ijzerdraad kan recht omhoog gaan staan en een ander paard in zijn oog prikken.
Daan_O schreef:Hihi wat en draakje [***], maar wel lastig! Hopelijk helpt het draad lager spannen.