Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pieteritus1 schreef:Jullie zijn echt niet de enige die kwaliteitscontroles doen, dus geen onzin praten, FCS. Strovan doet dat al jaren en is waarschijnlijk zelfs de eerste die ermee begonnen is. Sinds wij importeren (2008/2009) controleren zowel wijzelf in NL, alsmede de fabriek, dus een dubbele controle.
Pieteritus1 schreef:Sorry Diana, maar er wordt nu geinsenueerd dat zij de enige zijn die productcontroles uitvoeren, terwijl wij dat ook al jaren doen. Dan ben ik toch wel geneigd om even enige duidelijkheid te scheppen dat íedere goede producent dat doet.
Wat ik alleen dan niet snap, is dat ze importeren en produceren, dus gok ik dat ze het niet in België laten maken, maar elders en het dan in België importeren en vanuit daar verkopen? FCS, zou je dat uit willen leggen?
Overigens heb ik het filmpje bekeken en ik kreeg er bijna hoofdpijn van, al die lichtflitsen en hele korte stukjes film. Niet echt duidelijk.
Pieteritus1 schreef:Diana, dat is uiteraard het geval. Als producent ben je verantwoordelijk voor de productie en kwaliteit van je product, logisch.
FCS, het lijkt me nutteloos voor de anderen die meelezen, een discussie te gaan voeren over wel of geen neutrale labrapporten, wij laten door een onafhankelijk laboratorium in NL de korrels testen.
Echter begint dit verhaal nu van twee kanten op een verkooptruuk te lijken en daar houd ik niet van.
Strovan zal zelf ook nog wel op uw verhaal reageren als ze daar behoefte aan hebben.
andys schreef:Discussie mag ten einde zijn Diane , echter het bekende putje wat open getrokken is , sluit niet a la minute.
Zelfs ministerie van Economische zaken in Belgie heeft een onderzoek gestart , enz enz
Dus het zal wel even blijven door sudderen.
Wij hebben , zoals je weet al bezoek gehad , mogelijk komen ze nog 1 a 5 keer langs , hier zitten wij goed en wij gaan gewoon verder , soms kan ik mij niet onttrekken aan de gedachte , dat het dient om de concurentie een stok in de wielen te steken.
FCS-belgium schreef:Fenolen is niet zozeer het probleem. Door de ontstane warmte van het proces wordt dat flink gereduceerd. Groter probleem kan het abietinezuur zijn. Maar omdat paarden niet direk met hun neus in de bodembedekker staan (zoals knaagdieren) geldt dit alleen bij al aanwezige gevoeligheid.Even nog een vraagje: zijn houtkorrels niet gevaarlijk voor paarden? qua fenolen en zo?
Ik wil niemand afbreken met deze vraag, maar ik vraag me dat af.
DubbelDun schreef:FCS-belgium schreef:Fenolen is niet zozeer het probleem. Door de ontstane warmte van het proces wordt dat flink gereduceerd. Groter probleem kan het abietinezuur zijn. Maar omdat paarden niet direk met hun neus in de bodembedekker staan (zoals knaagdieren) geldt dit alleen bij al aanwezige gevoeligheid.Even nog een vraagje: zijn houtkorrels niet gevaarlijk voor paarden? qua fenolen en zo?
Ik wil niemand afbreken met deze vraag, maar ik vraag me dat af.
Overigens geldt dit ook voor het stof wat ontstaat als strokorrels erg droog worden en gaan stuiven.
granu schreef:FCS-belgium schreef:U vraagt er naar: €230/Ton in zakken van 20 of 14kg, vrij van BTW in Nederland en leverkost is 34€/pallet. Dat komt voor een pallet op 5,28€/zak van 20kg.
Een zak in Belgie kost dan hoeveel, 5.28 + BTW en in NL 5.28 BTW in, korrekt?