Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:42

Dais_ schreef:
Boemel, Tact academy ken ik niet, wat houdt het in en is het aan te bevelen?
Leuk dat je gestart bent, jullie zijn lekker bezig en een leuke combinatie om te zien :j

Belker, echt genieten zo'n vakantie naar de ardennen! Wij gingen daar vroeger vaak wandelen en ik zag mijzelf daar ook wel paardrijden in gedachten <3

Mijn man heeft een stroomapparaat gevonden met 12 joule... hoe lang ben je knock out als je daar per ongeluk tegenaan komt?

Geen idee maar de hazen zijn gefrituurd als ze daar tegenaan rennen.

Nickeltje

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:58

Boemel, je wedstrijd foto staat op de voorpagina uitgelicht!!

Wat is iedereen lekker bezig!!
Die van ons hebben het weekend vrij na 4 dagen vakantie met ze op de Veluwe, 76 km in 4 dagen gereden.
Wat was dat mooi zeg!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:45

Oh mooie afstand Nickeltje!

Lando heeft een nieuw hoofdstel gekregen, denk t moet een keer in stijl nu _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:43

@Marjan, mooi hoofdstel :D

@boemel, gefeliciteerd met de eerste wedstrijd, mag je trots op zijn!

@Belker en Nickeltje, mooie ritten gemaakt!

@Kletskoekje, wat leuk die bixie wedstrijden <3

Vandaag hebben de kinderen vrij (Corso maandag) dus zouden lekker luieren.
Smid zou 08.00 komen, zit nog te wachten :Y)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:03

Lando heeft een mooi hoofdstel gekregen!

Boemel leuk een wedstrijd! En zeker voor een eerste keer leuk om in de top drie te eindigen.

Karin hopelijk is de smid er snel.

Nickeltje lekker een paard daagjes weg geweest!

Stroomdraad is voor mij altijd een puzzel, ben blij als het het gewoon doet zo handig ben ik er niet in. Moest wel lachen met gefrituurde hazen...

Belker ook lekker op vakantie geweest!

Dochter Kletskoekje ook fijn op wedstrijd geweest met knappe pony.

En hier ga ik hopen dat de rijbak de regen goed verwerkt. Woensdag les en dan zou het volgens de voorspelling droog zijn, maar als er zoveel regen valt wat voorspelt wordt weet ik nog niet wat het rijgedeelte gaat doen... En deze les afzeggen gaat niet zo makkelijk/kostenvrij als bij mijn gewone instructrice. Nat en niet glad is ook goed...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:15

Marjan, wauw dat staat chique.

Oehlala 12 J en de klap die die geeft 9 of zo? Dat is wel paardhufterproof behalve voor de renners tussen de klappen door en aangezien ik kluns ben krjig ik waarschijnlijk,meeste klappen. Ventje krjigt heel sneu ook nog wel eens tik, ze staan vaak te slapen in de schaduw langs coniferen en hji net te dihct bji :( sufferd.

Heb 3 aardbeien en heb ze met die droogte ook water gegeven :')

Tijdje terug moesten ze terug achter op stukje dus ikn1vlint dichtgedaan zit aan 1 kant vrij hoog, komt ie ineens aanrennen en vliegt eronderdoor :+ hjinis totaal neit bang voor zweep of wapperende mensen, dus dat was ook geen reden er niet onderdoor te vliegen. Stond overigens geen stroom op aangezien ik met draden bezig was.

Kletskoekje, Oh te snoezig de pony trotsemamma bji de bixi's zeker?

Ik heb ook liever groen dan al verprutst iets aanleren aan ze is makkelijker dan fouten er weer uitrijden.

Nou ik heb weer eens op Heps gezeten, laatste keer was mini rondje in december en dat jaar denk totaal 10x bos in. De 2023 was ze kreupel en helaas dusdanig dat ze sportpony af is dus sinds toen dus grasmaaier af en toe rondje buiten.
Als je pijnvrij kan weide of paddockhoppen mag je hier bljiven, tot dat niet meer kan.
Geheel tegen wat ik verwachtte in ging Toobs dus eerder dood.....

Maar goed er was bitless horse day en je kon leuke prijzen winnen dus ik dacht, we doen mee. Zadel gepakt ( wou eerst met mjin barebackpad, maar ben meer dan halve eeuw oud en Heps kan heel soms SpeedyConPoef zjin) kantoor paste niet bandje neus te kort, wat dan, halster dan maar met clipteugels eraan en gaan...

In de achtertuin om het tuinhuisje, helaas 1 hoek en groot stuk spekglad dat ligt laag en met regen en het is hun plas gevaarlijk. En er liggen niuewe paddockmatten in een stuk die randen steken nog uit.

Maar heerljik om er weer eens op te zitten, al heb ik het wel geweten :+ En heel rustig gereden, lekker suf tempo, maar wou alles enniedereen heel houden.
Wat is ze toch lief <3 .

Afbeelding

Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 55 min geleden

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22 min geleden

Geen ervaring mee maar ik denk dat het hier grote chaos wordt :+ denk dat het meer als speelgoed gebruikt wordt en ik dat ding overal op kan zoeken. En vraag me af of Lewie er niet mee langs komt rennen terwijl ie aan z’n been hangt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21 min geleden

MarjanB schreef:
Geen ervaring mee maar ik denk dat het hier grote chaos wordt :+ denk dat het meer als speelgoed gebruikt wordt en ik dat ding overal op kan zoeken. En vraag me af of Lewie er niet mee langs komt rennen terwijl ie aan z’n been hangt.

Nouja dat zijn dus ook precies mijn twijfels _O-