Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 12:42

Dais_ schreef:
Boemel, Tact academy ken ik niet, wat houdt het in en is het aan te bevelen?
Leuk dat je gestart bent, jullie zijn lekker bezig en een leuke combinatie om te zien :j

Belker, echt genieten zo'n vakantie naar de ardennen! Wij gingen daar vroeger vaak wandelen en ik zag mijzelf daar ook wel paardrijden in gedachten <3

Mijn man heeft een stroomapparaat gevonden met 12 joule... hoe lang ben je knock out als je daar per ongeluk tegenaan komt?

Geen idee maar de hazen zijn gefrituurd als ze daar tegenaan rennen.

Nickeltje

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 12:58

Boemel, je wedstrijd foto staat op de voorpagina uitgelicht!!

Wat is iedereen lekker bezig!!
Die van ons hebben het weekend vrij na 4 dagen vakantie met ze op de Veluwe, 76 km in 4 dagen gereden.
Wat was dat mooi zeg!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:45

Oh mooie afstand Nickeltje!

Lando heeft een nieuw hoofdstel gekregen, denk t moet een keer in stijl nu _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 07:43

@Marjan, mooi hoofdstel :D

@boemel, gefeliciteerd met de eerste wedstrijd, mag je trots op zijn!

@Belker en Nickeltje, mooie ritten gemaakt!

@Kletskoekje, wat leuk die bixie wedstrijden <3

Vandaag hebben de kinderen vrij (Corso maandag) dus zouden lekker luieren.
Smid zou 08.00 komen, zit nog te wachten :Y)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 08:03

Lando heeft een mooi hoofdstel gekregen!

Boemel leuk een wedstrijd! En zeker voor een eerste keer leuk om in de top drie te eindigen.

Karin hopelijk is de smid er snel.

Nickeltje lekker een paard daagjes weg geweest!

Stroomdraad is voor mij altijd een puzzel, ben blij als het het gewoon doet zo handig ben ik er niet in. Moest wel lachen met gefrituurde hazen...

Belker ook lekker op vakantie geweest!

Dochter Kletskoekje ook fijn op wedstrijd geweest met knappe pony.

En hier ga ik hopen dat de rijbak de regen goed verwerkt. Woensdag les en dan zou het volgens de voorspelling droog zijn, maar als er zoveel regen valt wat voorspelt wordt weet ik nog niet wat het rijgedeelte gaat doen... En deze les afzeggen gaat niet zo makkelijk/kostenvrij als bij mijn gewone instructrice. Nat en niet glad is ook goed...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 08:15

Marjan, wauw dat staat chique.

Oehlala 12 J en de klap die die geeft 9 of zo? Dat is wel paardhufterproof behalve voor de renners tussen de klappen door en aangezien ik kluns ben krjig ik waarschijnlijk,meeste klappen. Ventje krjigt heel sneu ook nog wel eens tik, ze staan vaak te slapen in de schaduw langs coniferen en hji net te dihct bji :( sufferd.

Heb 3 aardbeien en heb ze met die droogte ook water gegeven :')

Tijdje terug moesten ze terug achter op stukje dus ikn1vlint dichtgedaan zit aan 1 kant vrij hoog, komt ie ineens aanrennen en vliegt eronderdoor :+ hjinis totaal neit bang voor zweep of wapperende mensen, dus dat was ook geen reden er niet onderdoor te vliegen. Stond overigens geen stroom op aangezien ik met draden bezig was.

Kletskoekje, Oh te snoezig de pony trotsemamma bji de bixi's zeker?

Ik heb ook liever groen dan al verprutst iets aanleren aan ze is makkelijker dan fouten er weer uitrijden.

Nou ik heb weer eens op Heps gezeten, laatste keer was mini rondje in december en dat jaar denk totaal 10x bos in. De 2023 was ze kreupel en helaas dusdanig dat ze sportpony af is dus sinds toen dus grasmaaier af en toe rondje buiten.
Als je pijnvrij kan weide of paddockhoppen mag je hier bljiven, tot dat niet meer kan.
Geheel tegen wat ik verwachtte in ging Toobs dus eerder dood.....

Maar goed er was bitless horse day en je kon leuke prijzen winnen dus ik dacht, we doen mee. Zadel gepakt ( wou eerst met mjin barebackpad, maar ben meer dan halve eeuw oud en Heps kan heel soms SpeedyConPoef zjin) kantoor paste niet bandje neus te kort, wat dan, halster dan maar met clipteugels eraan en gaan...

In de achtertuin om het tuinhuisje, helaas 1 hoek en groot stuk spekglad dat ligt laag en met regen en het is hun plas gevaarlijk. En er liggen niuewe paddockmatten in een stuk die randen steken nog uit.

Maar heerljik om er weer eens op te zitten, al heb ik het wel geweten :+ En heel rustig gereden, lekker suf tempo, maar wou alles enniedereen heel houden.
Wat is ze toch lief <3 .

Afbeelding

Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 09:30

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 10:03

Geen ervaring mee maar ik denk dat het hier grote chaos wordt :+ denk dat het meer als speelgoed gebruikt wordt en ik dat ding overal op kan zoeken. En vraag me af of Lewie er niet mee langs komt rennen terwijl ie aan z’n been hangt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 10:04

MarjanB schreef:
Geen ervaring mee maar ik denk dat het hier grote chaos wordt :+ denk dat het meer als speelgoed gebruikt wordt en ik dat ding overal op kan zoeken. En vraag me af of Lewie er niet mee langs komt rennen terwijl ie aan z’n been hangt.

Nouja dat zijn dus ook precies mijn twijfels _O-

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:51

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 15:32

Dank jullie wel! Super trotse mama inderdaad. We hebben de pony een paar dagen geleden 1 jaar en kunnen haar niet meer missen hoor! Ga nu opzoek naar een sulky, kan ik haar ook lekker extra beweging geven aangezien ze wel wat af moet vallen.

Hooikussen zou hier een grote chaos worden denk ik:')

Marjan zoals ik al zei, hoofdstel staat Lando heel stoer.

Boemel mooie eerste wedstrijdervaring opgedaan :)

Sjolvir zie er heel relaxed uit hoor, fijn

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 15:40

Ik voorzie hier ook grote chaos met zo'n kussen :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 15:59

Oehlala schreef:
Dais_ schreef:
Mijn man heeft een stroomapparaat gevonden met 12 joule... hoe lang ben je knock out als je daar per ongeluk tegenaan komt?

Geen idee maar de hazen zijn gefrituurd als ze daar tegenaan rennen.

Ik maak me nu wel zorgen om onze buitenkat :')

Hooikussens op de grond, ik zie dat hier ook echt niet goedkomen. Inderdaad rondwandelend met hooinetten rond hun benen voorzie ik hier ook wel :+

Marjan, een hele mooie outfit heeft Lando :j

Sjolvir, wat fijn dat je weer eens op Heps hebt gezeten :D

Kletskoekje, smelt <3

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 18:15

Weet iemand websites waar je huizen kunt kijken met paarden faciliteiten te koop? Behalve funda en Buitenstate :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 18:49

Paardenpand

Edit, welke regio zoek je?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 19:03

Richting Eindhoven, maar zijn eigenlijk best open dus vanaf daar naar Utrechtse Heuvelrug zou ook kunnen. Noord Holland kunnen we niet betalen..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 19:28

Ok, wij wonen in de regio van Boxmeer en t is echt fijn wonen hier. De prijzen zijn in deze regio nog iets te doen en Eindhoven is prima te bereizen

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:07

Ik meld me ook even.
We zijn bezig met de koop van een huis met grond erbij, waarvan een deel een bos is.
Ik wil er 2 pony's houden. Het liefst heb ik ze vrij rondlopen, het hele terrein omheinen we, het grootste gedeelte is al omheind.
Het is zo'n 18000m2.
Hoe kom ik erachter welke bomen, struiken, planten giftig zijn en welke niet? Het is nogal een terrein.. Bestaan er kenners op dit gebied die je kan inhuren? :')

En zijn hier mensen die de mest op eigen terrein composteren?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:25

MarjanB schreef:
Ok, wij wonen in de regio van Boxmeer en t is echt fijn wonen hier. De prijzen zijn in deze regio nog iets te doen en Eindhoven is prima te bereizen

Zal het even checken. Ben nu funda aan het afspeuren maar tot nu toe niet de juiste gevonden. Ik moet ook van werk dan wisselen dus de fijnste zou zijn waar er ergens internationale bedrijven zijn.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:32

Mahabeestje, ik composteer de mest op eigen terrein. Teel er ook gelijk het eerste jaar al op tijdens het composteren. Zijn er specifieke dingen die je wil weten?

En ik weet veel over beplanting. Maar zeker niet alles. Bij gerichte vragen kan ik wellicht helpen .

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 05:33

@Phonix, wat is jullie budget ? Hier in de Noordoostpolder staat een leuk pand in de stille verkoop. Ik weet niet in welke bedrijfstak je zoekt, maar hier zijn verscheidene grote internationale bedrijven te vinden. Anderzijds is de Noordoostpolder heel centraal. Zowel Amsterdam als Groningen als Apeldoorn etc zijn allemaal op een uurtje afstand.

@Majabeestje, ik ben een groot bloemen liefhebber en composteer een deel van onze mest op eigen terrein voor alle borders. Het andere deel voer ik af. Eerst hadden we een mestcontainer van Nijssen fourage, maar nu legen we het per aanhanger bij de buren.
Met 2 paarden en 2 ponys hebben we teveel mest om allemaal zelf te composteren en te gebruiken.

Het bedrijf Paard en plant heeft heel veel kennis wat betreft eetbare struiken en bomen voor paarden. Ze hebben ook een webshop.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 06:03

Wat een groot perceel, en bos erbij wat leuk!
Kan een hovenier niet meekomen en eens namen opschrijven en dat je online kijkt wat wel en niet giftig is?

Hier regent het nonstop, heb ze voor het eerst dit jaar op stal hooi gegeven, de 2 kleuters samen en de paddock open en de Spanjaard apart op stal met zijn stukje paddock.
Als ik uit werk kom zou het droog moeten zijn dan maar alles uitmesten en opruimen.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 07:04

Matheno schreef:
@Phonix, wat is jullie budget ? Hier in de Noordoostpolder staat een leuk pand in de stille verkoop. Ik weet niet in welke bedrijfstak je zoekt, maar hier zijn verscheidene grote internationale bedrijven te vinden. Anderzijds is de Noordoostpolder heel centraal. Zowel Amsterdam als Groningen als Apeldoorn etc zijn allemaal op een uurtje afstand.

@Majabeestje, ik ben een groot bloemen liefhebber en composteer een deel van onze mest op eigen terrein voor alle borders. Het andere deel voer ik af. Eerst hadden we een mestcontainer van Nijssen fourage, maar nu legen we het per aanhanger bij de buren.
Met 2 paarden en 2 ponys hebben we teveel mest om allemaal zelf te composteren en te gebruiken.

Het bedrijf Paard en plant heeft heel veel kennis wat betreft eetbare struiken en bomen voor paarden. Ze hebben ook een webshop.

Wij hebben tot 1.1m. Wij zoeken iets vrijstaan met een paar boxen(3/4), ik had het duidelijk moeten uitleggen.

Liefs willen wij nieuwbouw maar dat wordt moeilijk..

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 07:53

Succes met de zoektocht Phonix!

@Majabeestje, wat tof zoveel ruimte!
Ik zou ook een hovenier bellen en rondje gaan lopen. Kom je best een eind mee denk ik.
De app Plantnet kan ook een goede zijn, wel meer werk denk ik!

Vandaag gaat mijn zoon onder narcose om zijn buisjes te verwijderen.
Hij is zo nerveus, bang om niet meer wakker te worden, arm kind :(:)

De paarden komen ergens vanavond aan de beurt denk ik.
Die zijn boos op mij, graszaadhooi = vies vinden ze :Y) :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 09:39

Phonix schreef:
Matheno schreef:

Wij hebben tot 1.1m. Wij zoeken iets vrijstaan met een paar boxen(3/4), ik had het duidelijk moeten uitleggen.

Liefs willen wij nieuwbouw maar dat wordt moeilijk..

Ah OK, dan valt deze buiten budget helaas. Is wel relatief nieuwbouw (2022 is alles opnieuw opgetrokken) , heeft een prachtige rijbak, weilanden, paddocks, stapmolen etc.
Maar het is bieden vanaf 2.2