Hier was het net nog bak zon. Om 8 uur klaar et mesten en toen liep het zweet al overal van me af. Nu word het hier een beetje bewolkt, hopelijk blijft dat.
Karin_deB
Geplaatst: 04-08-22 09:56
boemel schreef:
Zeker jammer van de zwaluwen, ik vind ze altijd zo mooi.
Het is nog warm hier. Ben even in het bos gaan wandelen. De katten wilden natuurlijk ook mee [ [url=m/XpC6eV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze zijn nu alle drie hartstikke moe
Wat leuk
Jed1406
Geplaatst: 04-08-22 10:08
Wow mooie foto’s!
DubbelFun
Geplaatst: 04-08-22 10:10
Rollen zou ook een optie zijn, maar het optillen kost me net zoveel kracht en dan moet je hem nog op de juiste plek positioneren.
Hier nu wel zon, maar ik ben klaar met uitmesten, borstelen, vliegendekens om en insprayen. Ben nu wel toe aan een aspro'tje en een beker koffie
Hier vijf druppels water uit de lucht. Vanochtend vroeg was het al 25 graden maar snel nog een lesje aan de hand werken gehad voordat het echt te gek werd. Daarna de mest weggebracht en inmiddels was het al 28 graden. Stukje omgereden toen ik terug reed zodat ik wat langer in de airco kon blijven zitten. Vervolgens kwam de hoefsmid 40 minuten eerder dan verwacht aangereden en hij dacht dat hij te laat was. Hij had mij de verkeerde tijd doorgegeven dus weer in het zweet gelopen om de paarden binnen te halen snel.
Het was meer dan teleurgesteld weinig. Nog niet voldoende, maar het is iets.
Ik heb net de hooinetten gedaan. Vandaag doen we niks. Morgen ook weer werken en Op zo een tijdstip dat ik niet veel kan…… zaterdag en zondag maar even lekker rijden.
Mijn bijrijder heeft gisteren gereden. Ik probeer haar wel 2 tot 3 keer te rijden. Ze groeit iets te makkelijk dicht. Maar de grens van aanvaardbaar ligt wel op maximaal 25 graden. Daarboven wordt het voor ons beiden te zwaar.
Ja mijn dikkie dik moet ook echt aan het werk. Had me ook echt voorgenomen om dat meer te gaan doen. Hij is helaas alleen niet zo makkelijk als gehoopt toen ik hem kocht. En dan nu weer die issues met het zadel. Dus tja.... beetje longeren maar dan.
DubbelFun
Geplaatst: 04-08-22 16:14
Ik moet er ook niet aan denken om er met dit weer op te gaan zitten, het poetsen en zadelen zou me al opbreken Ik probeer ook met longeren Boon een klein beetje gespierd te houden, anders staat ze echt de hele dag stil.
‘S avonds is idd geen optie, ‘s ochtends vroeg voor mij ook niet. Dus ik lrobeer het te plannen rond 9:00 uur met aangename temperaturen. Johnny gaat ongeacht de temperaturen nog steeds graag meefietsen. Dus Fiesta beweegt als Johnny weg is. Ze krijgen nu ook minder hooi, moet toch iets tegen de pondjes doen en alles in 2x2 netten.
Ik rij wel savonds maar pas na 20.00 uur. De bak ligt dan vrijwel helemaal in de schaduw en er staan niet veel bomen omheen. Dat scheelt toch een hoop dazen. Maar dan moet de temperatuur wel acceptabel zijn.
Kijken hoeveel daarvan over is tegen dat het hier is
Dais_
Geplaatst: 04-08-22 19:57
Hier al veel donkere luchten gehad, maar alles waaide over. Jammer, wat regen zou wel fijn zijn.
Ik rijd alleen nog 'sochtends, hoe vroeger hoe beter. Of het moet in een binnenhal zijn, maar in de brandende zon is niet te doen. Mijn paard zou ook meer moeten lopen, maar savonds te warm en ik moet ook heel veel werken dus 'sochtends geen tijd.
Het is wat het is, kan me er heel druk om maken, maar dat helpt toch niet