[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:27

Daihyo schreef:
Dit heeft niks met de bodem te maken, maar alles met de sloten die het water niet aankunnen. Het stroomt gewoon over aan alle kanten en we liggen vrij laag. Er is zo ontzettend veel water gevallen vanaf oktober eigenlijk al. Het krijgt gewoon niet de kans om weg te lopen. Alles is verzadigd lijkt wel.
En dichte duiker gaat hier niet bij helpen….

OMG jij hebt echt de overtreffende trap. Ik hoop zo dat het (alleen) aan de duiker ligt…
Bij ons is het afwatergebied bomvol en overstroomd. Kan dus niet veel meer bij..

Het is echt absurd. Wij hebben draaikolken bij de putten die op de ondergrondse afvoer zijn aangesloten. Dat gaat naar de vijver die continu harde ‘blub’ geluiden maakt. Het gaat echt in een heel rap tempo weg nu, maar we hebben nog niet alles ontvangen van boven uit het dorp.
Dacht: doe er even filmpjes bij haha
Bovenste is water dat de vijver instroomt.

Hieronder hoe het weggezogen wordt.

Hoor net van de buuv dat haar buurman het gat onder de trampoline leegpompt naar hun tuin, waar het via hun Schuurtje alsnog óók bij ons uitkomt. En aangezien hun tuin (van de trampoline mensen) ook grenst aan onze tuin, zien ze ècht wel dat wij al voldoende water hebben… wat aso he?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:12

Robijntjah schreef:
Je huid kan niet verbranden :')

Dat viel mij ook als eerste op. :')

Wij mogen niet klagen als ik dit zo zie. We hebben geluk, percelen van de buren staan allemaal blank. Ons grootste stuk ligt wat op afschot en watert keurig af op het stuk van de buurman (die er van maait voor de koeien dus die ligt denk ik niet wakker van water).

Sommige stukken van de track staan blank dat is dus het stuk dat vlakbij de wei van de buren ligt. De bodem van de track is gewoon stevig, je galoppeerd en zo over heen bij wijze van spreken.

@Daihyo; als ik wat kan doen voor je, laat maar weten hoor! Taxiën oid.
Olympia96 schreef:
Hoor net van de buuv dat haar buurman het gat onder de trampoline leegpompt naar hun tuin, waar het via hun Schuurtje alsnog óók bij ons uitkomt. En aangezien hun tuin (van de trampoline mensen) ook grenst aan onze tuin, zien ze ècht wel dat wij al voldoende water hebben… wat aso he?

Bizar! Lekker onbelangrijk ook, water onder je trampo... :roll:

belle_boef

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:58

Wauw als ik dat van jullie zie hoef ik nog niet te klagen. Mijn hemel.
Maar voor het eerst in de 5 jaar dat we hier wonen lopen sloten over en bijna over.
Vanmorgen al 25 mm en daarna in een paar uurtjes tijd van nat naar deze overstromingen.
Al stonden bij ons de sluizen al we open.
Hier staat er continue water in de sloten. Het is gewoon weer een super nat jaar.
Echter zorgt deze hoeveelheid er wel voor dat onze plannen mbt werken met het water meer vorm krijgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:26

Ethelate schreef:
Leuk initiatief, echter mag ik hier geen meidoorn plaatsen omdat we in een bufferzone van bacterievuur zitten. En de rest van pakket staat er al (vaak).
Robijntjah, volgens mij zitten jullie ook in zo’n zone en dan mag je geen meidoorn plaatsen.

Voor wie het nog niet gecheckt heeft:
https://ez.maps.arcgis.com/apps/webappv ... 206356241b

https://www.nvwa.nl/onderwerpen/planten ... cterievuur

Nog nooit van gehoord en wij moesten van onze gemeente verplicht een meidoornhaag aanplanten langs de bak en wonen dus middenin zo'n zone :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 00:01

Ir111: dank voor het aanbod. Ik hoop dat het niet nodig is, maar mocht het nodig zijn weet ik je te vinden.

Het lijkt zich nu te stabiliseren. Ze staan zo’n beetje 3 om 3 op stal of het hoge stuk van de parkeerplaats. Dus dat gaat goed. Wij maken ons er drukker om dan zij denk ik :+

Morgen en dinsdag geven ze zo goed als droog weer op, dus ik hoop dat het dan zakt.
Hoe het zit met wegpompen door de brandweer weet ik niet. Geen idee wat dat kost.

Olympia: bij ons zit het afwatergebied ook vol. En war aso van de buren zeg. Daar heb je ze toch wel op aangesproken?

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 08:02

Kanonnen wat een water! Sterkte Daihyo

Leuk om die filmpjes te zien Olympia. Heel inventief en zo te zien ook echt geen overbodige luxe.
Ik vind jou pp sowieso echt heel mooi opgezet en overal goed over nagedacht.
Een inspiratie voor vele hier denk ik.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 08:04

We zijn er nog niet, maar er is weer zand en gras te zien *\o/*
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 08:43

Hier is het beter te zien. Achter deze paaltjes stond onze net geplante haag. Ik hoop dat de plantjes een beetje tegen water kunnen :=
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:02

Wat ben ik blij met onze camera :D

Er zijn weer stenen voor de stal *\o/*
Maar het gevaar lag aan de achterkant, dat kan ik helaas niet zien. Als het daar van achter naar binnen is gelopen is alles alsnog zeiknat. Maar goed, stalgenootje gaat zo naar stal en dan zullen we wel zien.
Afbeelding

De paarden staan hoog en droog
Afbeelding

De track en de ondergelopen wei bij daglicht. De paarden zijn lekker aan het klieren. Zelfs als ze op een postzegel staan :+
Afbeelding

En de bak :+
Dat duurt nog wel even. De slootkanten worden wel weer zichtbaar.
Afbeelding

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:32

Het is echt om te huilen hè? Ik hoop Zo dat je geen schade in de stal hebt.

Ik heb de trampobuurman niet aangesproken. Maar ik onthoud het wel en als ik hem spreek zal ik er iets van zeggen. En tien keer nadenken voor ik nog een keer hulp aanbied…

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:36

Ja ik hoop ook echt dat het er niet in gelopen is.
Dan hebben we vooral problemen met de bodem, want dat is helemaal ingeklonken en verzadigd nu natuurlijk.
Vorig jaar hadden we om deze tijd een dik pak sneeuw. Ik weet nog niet wat ik liever heb :+
We hebben de seizoenen in ieder geval al wel in extremen gehad. Behalve hitte dan.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:41

Wat fijn Daihyo. Ik hoop dat de bodem ook goed is.

Hier ook paddock weer droog en bodem is fijn ingeklonken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:45

De boel moest toch al losgetrokken worden van het voorjaar. Dus voor het zand is het nog een paar maanden ploeteren en dan lost zich dat wel op. Als het nu maar eens gewoon stopte met regenen :x
De wei zal de tijd leren. Ik hoop dat daar niet teveel schade is. Maar dat kunnen we ook pas over een tijdje zien denk ik.
Afwachten maar. En als ik ergens een hekel aan heb :+

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:58

Oef daihyo wat een rot dag voor jullie gister. Wat een drama beelden en heel fijn dat het nu weer beter begint te worden. Hoop dat je dit niet meer hoeft mee te maken.

Grasland kan volgens mij best tegen een plens water. Ook als het tijdelijk onder water staat. Volgens mij hoef je je daar niet te veel zorgen over te maken. Als je er maar voor zorgt dat de wortels nu niet vertrapt worden.

Wij hebben gister ook 40 mm regen gehad. Er stroomde water op plekken waar nooit of maar heel zelden water stroomt. Alleen de stoepjes voor de stallen en de overkapping waar ze eten waren op momenten nog droog.
Maar hier was het daarvoor juist best droog de hele winter. Heb woensdag mijn bak nog gesproeid... Dus vandaag is het al weer voor 90% weg. En vanavond heb ik alweer een waanzinnige eb en vloed bodem.

Wij hebben zaterdag ook 75 meter haag geplant. Ben er echt super blij mee. Laat het voorjaar nu maar komen *\%/*

En de paarden samen lijkt ook weer wat dichterbij te komen. Heb de afgelopen dagen de draad tussen de weitjes steeds wat dichter bij elkaar gezet en vandaag staan ze volop te neuzen. Redelijk netjes om beurten. En met alleen wat gilletjes en voorbeen zwaaitjes. Hoop dat het zo vooruit blijft gaan. Woensdag maken we een eerste buitenritje. Dan mag mijn oudje voorop en hebben ze dan dus mooi een uurtje samen gewerkt.
Achter de draad kan die botte hufter ruin van mij tussendoor even nadenken waarom ze hem onaardig vond. En mijn oudje zegt hem nu af en toe 'back off eikel'. Manieren jij }:)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:05

Grappig is dat, wij willen juist het liefste dat het water ‘erop’ blijft staan in plaats van dat het wegtrekt in de bodem. Als dat laatste gebeurt krijgen we drek.

Onze bodem is echt super mooi solide. En ligt grotendeels op afschot naar de vijver (wadi idee wat nu helemaal hot is). Ondanks dat onze bak blank staat, is hij prima te rijden (maar ik heb geen zin in aquatraining). Het is hetzelfde alsof je op het strand rijdt zeg maar.

Wij gaan het bovenlaagje wel wat loswoelen met een rotorkopeg, maar zeker niet met de frees. De stukken die we los moesten woelen zijn nu dus dramatisch en drek.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:19

Misschien moeten wij ook maar eens nadenken over een wadi :+
Maar ik vraag me af of dat gisteren nog voldoende was geweest. Wat een water zeg. Ik kan wel weer opgelucht ademhalen in ieder geval. Het spul evacueren lijkt in ieder geval niet nodig.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:30

Hier ook goed nat, heb nog sleuven staan graven omdat het water bijna de schuur in liep. Het ging zo enorm hard! Sloten staan ook weer vol.. maar niet zo nat als bij sommige van jullie. Gras kan idd wel wat water hebben.

Ik had hier laatst iemand op bezoek voor het project dat bomen worden verplaatst. We hebben namelijk een mooie wilde bomen rij om het huis staan waar van alles tussen staat. Echter bomen kunnen zich niet goed doorontwikkelen dus maar contact opgenomen met die man. Was zeer interessant en heb hem verteld over m’n pp plannen. Hij werd helemaal enthousiast en begon over allerlei mogelijkheden voor subsidie en kan van hem frambozen struiken krijgen om langs de track te zetten :D super leuk! Dus heb me nu opgegeven voor erven plus. Die komen dan een erf scan doen en dan kan je gratis meedoen voor poelen, heggen en kruidenrijke mengsels.

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:23

Hoiiii, ik kom onder mijn meeleessteen vandaan! Mijn paarden staan nu net een week bij huis, hier is ons voorsteltopic [ITP] Josie en Pip hun (toekomstige) droomplekje!

Daihyo, wow wat een water :roll: ! Vreselijk, gelukkig is het nu alweer iets gezakt, nu hopen op wat beter weer deze week :j

Uiteindelijk wil ik er natuurlijk graag een pp van maken, maar dat komt beetje bij beetje! Ze staan erg graag in het stukje bos, dus daar pakken we later nog een extra stuk van bij. Op de erfafscheiding moet ook nog een haag geplant worden, dus dat wordt nog een hele onderneming van 150-200m :D

Het is nu ook behoorlijk modderig hier, gelukkig valt het allemaal nog mee, omdat de paarden er nog niet zo lang staan. Mijn tinker koos ervoor om lekker binnen te gaan staan gisteren, terwijl mijn jonkie vol in de regen bleef staan :+

Er komt hier ook nog een wadi, Pip vindt het erg lekker om regenwater te drinken *\o/*

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:26

:oo Daihyo, jeetje wat een water bij jullie zeg !
Als ik dat zie mogen wij niet klagen.
Vandaag was grotendeel al weggetrokken.

Mijn pony's vonden het nog wel lekker dat water

:=

Pol013, jij haag heeft dan mooi goed water gehad.
Scheelt weer water geven bij je nieuwe aanplant

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:28

Super dat soort contacten Marjan!

Hier inmiddels contact met het waterschap en de gebiedsbeheerder is langs geweest. Het water loopt langzaam weg. De wei is weer groen en het zand wordt zichtbaar.
Afbeelding
Afbeelding

Je ziet ook de (opgehoogd!) slootkant weer tevoorschijn komen. Jammer dat die ophoging niet genoeg was :+
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:56

*\o/*

Afbeelding

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:00

Maar wat zei de gebiedsbeheerder dan?
Blij dat het weer wegtrekt zeg!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:02

Niet veel bijzonders. Dat de boel nu snel weg trekt. Hij gaat me nog bellen, dus dan hoop ik wat concretere afspraken te kunnen maken.
Ik ben normaal echt niet zo moeilijk. En dat dit een keer gebeurt okee. Maar dit was wel heel bizar en liever geen herhaling. Gezien de voorspelling is dat dit de komende jaren nog wel zo blijft regenen in Nederland, maar ik daar liever nu goede afspraken over.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:15

Ja, precies. Ik denk dat het nodig is dat je hierover afspraken kan maken en op je strepen kan staan dat je dit écht niet opnieuw wil. Ze hebben de mogelijkheden: die duikers open zetten. Dan moeten ze dat toch ook gewoon kunnen gebruiken?!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:51

En ik zou schade melden als je die hebt, eventueel kapotte stro/hooibalen, kapotte boompjes die je net gepland had...