Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:33

palousa_boy schreef:
Gefeliciteerd, wij wachten nog ongeduldig even af :+

Pff jullie moeten daar toch engelengedult voor moeten hebben. Ik wordt hier al gek van

Foreverkliek

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:41

Gefeliciteerd lyn!!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:42

Super nieuws, ben benieuwd +:)+

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:51

Mer1980 schreef:
Wel een ander probleem misschien heeft iemand hier de oplossing. Wat moet ik er nu mee aan? Nek omdraaien of elders onderbrengen?

Als het beestje verder gezond is en zich wel goed kan redden zonder pijn, is nek omdraaien misschien nog een stap te ver. Meld je anders eens aan bij het kippenforum.nl. Daar zijn wel kippenhouders die wel eens een dier in nood willen opvangen. Je kunt het wellicht proberen. Marktplaats kan ook natuurlijk, maar dan weet je ook niet wie gaat reageren. 'Gratis kreupel kipje' doet het misschien niet zo goed.

@lyn, wat een leuk nieuws, van harte!

Afgelopen zondag hebben we de paarden meegenomen op een wandeling hier in de buurt, Schoonouders waren even op bezoek dus die ook mee. Merrie was vrij fris, maar zoals altijd goed te hanteren. Shettemans heeft zich echter als een shet-from-hell gedragen. Wilde alleen maar heel hard draven en galloperen en toen ie niet mocht ( schoonmama loopt niet zo snel), heeft ie me een paar keer flink getrapt. Nu een blauwe plek onder mijn knie aan de ene kant en een pijnlijke schaafwond aan de andere kant... zucht... Schoonmama heeft het al niet op paarden, nu helemaal niet meer... Vannacht zelfs slechts van geslapen omdat ik niet pijnloos kon liggen.... Was er niet een topic over paardendipjes? Nou heb ik één... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:15

Gefeliciteerd!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:19

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:56

Citaat:
Was er niet een topic over paardendipjes? Nou heb ik één...

Hier ook een beetje hoor, 2 aan het hoesten en 1 met aarsmaden -O-

Morgen ga ik bellen voor 2 katten, heb al contact met het asiel :Y) Ben weer helemaal aangestoken met het kattenvirus <3

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:01

lyn-nikita : van harte gefeliciteerd!
denk dat het wel goed komt met de verkoop hoor.

Greendragon, wat een draakje! Die neem je niet nog een keer mee ;)

Vandaag naar het huis gereden, maar dat wordt m ook niet. Aan de ene kant vrij steil en smal (moest echt sommige stukken in z'n 1 om naar boven te komen) en via de andere kant was de halve weg weggespoeld.

Vervelend Clau :(

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:08

Gefeliciteerd Lynn!

Wat een stoute pony greeendragon.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 22:12

Ik ben helaas nog niet klaar voor kippen. Heb nog geen hok niks :( anders waren de dames welkom geweest Mer. Staat helaas nog niet hoog op ons prioriteitenlijstje.

Gefeliciteerd Lynn! Super leuk.

Getver greendragon. Soms zou je ze toch wel iets aan kunnen doen he. Kleine rotzakken. Hopelijk herstel je snel.

Clau, bah zeg. Maar wat leuk van de katten!! :D

Noordje, lastig zeg. Wel avontuurlijk zo’n achteraf gelegen huis.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 00:22

Mer, wat sneu. Ik zou ze apart zetten even in een stal ofzo en dan herplaatsen. Wel belachelijk dat mensen zo hun beesten dumpen.

Lynn, Gefeliciteerd!! Wat goed. Klinkt ook super, zoiets zoeken wij ook. Van 3000m2 kan ik wel wat leuks maken en aan bos staat echt heel hoog op mn lijstje.

greendragon, wat een stoute shet. Beetje aan het werk zetten denk ik?? Onze shet wordt juist wat lusteloos van niet werken, want shetjes willen echt graag werken.

Noordje, jammer. Je vraagt je dan af hoe ze het gebouwd hebben en andere mensen daar hebben gewoond.

Dat heb ik sws weleens. Fam heeft een huisje in Noord Italie en als je dan door de bergen rijdt denk je echt; hoe dan??

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:32

superpony schreef:
greendragon, wat een stoute shet. Beetje aan het werk zetten denk ik?? Onze shet wordt juist wat lusteloos van niet werken, want shetjes willen echt graag werken.

Punt is dat hij aan het 'werk' is, bijna elke dag ben ik min. 20 min met hem bezig. Aan de longe, beetje spelen, schriktraining, freestyle of springen of iets dergelijks. Hij is 14 inmiddels en nu ruim een jaar bij mij, hij is nooit beleerd voor zover ik weet dus behandel hem als een groene pony.
Hij is veel te dik dus sinds een maandje of twee begonnen met dagelijkse activiteit. Zijn conditie is inmiddels enorm verbeterd, en inderdaad hij wil nu heel graag lopen..
Dat was misschien ook wel het probleem, hij wilde zo graag maar mocht niet... En dat terwijl we de vorige keer met wandelen hem zo ongeveer moesten smeken om een klein beetje door te lopen.
Het is natuurlijk geen sportpony, qua werk hoeft ie dus niet geweldig veel te doen, maar hij beweegt wel en hij leert steed

blauwe plekken beginnen weer weg te trekken gelukkig..
Vanavond mag ie weer aan de bak....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:51

Lynn: van harte gefeliciteerd! wat spannend allemaal ik hoop dat jullie je huis snel kunnen verkopen nu! Straks wel foto's delen hier he!

GD: wat een vervelende shet := in neem aan dat je hem goed op zijn flikker hebt gegeven, en schoonmams zal inderdaad ook niet de beste indruk hebben gekregen oepsie :=

Dank jullie voor de tips, ik ga even kijken op het kippenforum, ik wilde ook de vogelopvang al bellen aangezien het om gedumpte kippen gaat. Dit is de dame in kwestie:
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:42

Werd er een beetje bang van van dat shettenverhaal.
Maar Primrose was zo verschrikkelijk lief <3
Vond het duidelijk mega spannend maar is 6km lang super braaf mee gelopen en zelfs een stukje naast de scooter. Ik kan haar nog steeds niet vangen maar dat zal niet lang meer duren als ik zo dat karakter heb gezien.

Diva is helemaal in de wolken, en die kleine vind het prima als ze maar niet te opdringerig doet.
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:13

Ahhhh wat een leuk stel,, wat fijn dat ze meteen al bij elkaar kunnen <3 schitterend! Hier ga je hoop ik enorm veel plezier van hebben.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:54

Primrose :D
"May the odds be ever in your favor"

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 15:56

Jaa inderdaad Karin. Leuke naam Azmay :D

En wat een dotje. Ze ziet er erg mylittlepony uit. Je gaat veel kleine meisjes op bezoek krijgen met de vraag of ze haar mogen verzorgen. <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:00

Ze stonden net zelfs al samen in het stalletje te eten de lieverds.
Krijg het halster nog niet af, ze loopt weg zodra je in de buurt komt. Super apart want als je haar vast hebt is het een grote schat. Kan naast de emmer pulp gaan zitten en dat is ok, tot ik mijn handen beweeg. Vermoed dat ze haar gewoon altijd vlug gegrepen hebben en dat ze dat niet zo tof vond. Flink vertrouwen kweken dus :j

De ezel van de buren is ook verliefd en zij staat daar ook continu naar te kijken :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:07

Wat een leukie Azmay

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:11

De blik in Diva's ogen is trouwens ook meteen compleet anders, veel rustiger dan afgelopen weken ookal vond ze het wel heel spannend dat die kleine erbij was.
Doe er dus echt goed aan zo <3

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:24

Wat is ze leuk! <3

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:48

<3 Wat een schattige pony!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:53

Wat een dotje zeg <3. Zitten er papieren bij? Ik dacht dat vossen vrij schaarste waren in het NSPS?
Fijn voor Diva ook dat ze weer een vriendin heeft.

Hier worden aanstaande zondag een kater en poes gebracht uit het asiel *\o/*. Ik hoop dat ze het naar hun zin krijgen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:54

ClauH schreef:
Wat een dotje zeg <3. Zitten er papieren bij? Ik dacht dat vossen vrij schaarste waren in het NSPS?
Fijn voor Diva ook dat ze weer een vriendin heeft.

Hier worden aanstaande zondag een kater en poes gebracht uit het asiel *\o/*. Ik hoop dat ze het naar hun zin krijgen.

Zit niet eens een paspoort bij :x

Ook spannend hoor, ben benieuwd hoe je muizenvangers het gaan doen :j

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:56

Lyn van harte gefelciteerd met jullie nieuwe huis

Azmay wat een leukerd primerose <3

Probeer jullie bij te houden valt niet mee.

Wel nieuwe hooiadres erbij helaas zelf halen. Voorheen liet ik kleine baaltjes van 15 kg bezorgen a €5.50 per stuk.
Nu 150 kg balen hooi in de trailer laten laden. Deze kreeg mijn man er zelf uit, daarna op de kruiwagen, door de wei en ligt nu in de opslag. Yes gelukt! Hooi halen en en in de opslag krijgen duurde totaal 2 uur, valt mee dus. 150kg baal voor 27.50, nette prijs en een loods vol had hij. Hij vertelde dat die hooipaniek flauwekul was en hij zat had om de winter door te komen. Was denk ik wel tweede snede, niet zo mooi en grof als gehoopt. Maar paardjes vinden het héérlijk