Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:41

Kootwijkerzand meeting leuk! Las iets van mensen die dan onderdak zoeken, kan bij ons kunnen er best wat blijven slapen als het wat wordt!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:48

Helemaal niks te zien op de foto's van de BC. Dus zeker geen HD. *\o/*
Misschien groei, misschien overbelasting. Nu tijdelijk op een supplement en meer controle in de beweging.

Hopelijk even goed nieuws bij de shet!

Hier drinken de paarden nog steeds evenveel..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:50

Goed nieuws Kirr! :)

Hier drinken ze weinig maar vreten enorm veel :+ Ik ga niet toekomen met mijn pakken voordroog, wel jammer want het was al een flinke kost en dacht wel klaar te zijn voor de winter. Het vriest hier nog steeds dus ze zullen het wel nodig hebben.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:53

Hier wordt ook geduimd voor vliegje..

Foto van de kipjes leuk!

Botulisme zoek ik even op. Hooi ruikt toch ook niet zo als het zou moeten denk ik.

Ben nu toch heel blij dat mn weiland grotendeels vlak is opgevroren, duurt nu al zo lang die vorst. Dit stuk mogen we alleen dit jaar gebruiken helaas. Dus volgend jaar moet ik op zoek naar wat anders voor erbij. Hebben zelf 1 hectare maar is natte grond, niet fijn in de winter. Ga ook advertenties plaatsen/zoeken op MP/viavia/weekblad van het dorp, ik verwacht dat het wel lukt. Wil het liefst minstens 2 hectare in totaal. Hou ervan als ze gras kunnen eten en de ruimte hebben. Jij ook succes kvulden! Lastig daar blijkbaar.. Maar de aanhouder wint meestal!

Ik heb (nog) geen trailer, komt wel ooit.. Dan er nog mee rijden, dat is ook dingetje voor mij.

Hoop dat het meevalt met je bc kirr. Hd is een nare aandoening voor zover ik weet. Wist niet dat bcs daar ook gevoelig voor waren.

Zou ook wel een hond willen, voor het gevoel van veiligheid vooral. Maar wil zo'n grote niet in huis. We hebben ook geen bijkeuken helaas.

Mijn paardjes drinken ook bijna niet nu, vind ik toch niet zo leuk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:53

Dat is goed nieuws Kirr! Fijn! Hopelijk kan het met wat suplementen opgevangen worden.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:03

Ohh geen hd! Wat fijn!

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:05

Goedemorgen
Hier een stralend zonnetje en net rond het vriespunt.

Zag dat de beestjes al achter in het gras stonden, lekker in de zon.
Samen met m'n zoontje even boodschappen gedaan, nadat dochter lief naar school was. Hoop dat ik deze keer niet gebeld wordt, ze heeft een kinderfeestje.
Aangezien ik geen opvang heb kan ik pas het weekend misschien weer rijden en anders dinsdag. Zodra het land het toelaat kan ik ook weer thuis rijden.

foto van de zonsopgang
Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:15

Mooi was het vanmorgen he? Ik heb ook zo zo'n blije zonsopkomst foto op facebook geplaatst :j

Paarden drinken hier juist veel! En ze eten ook veel trouwens.
Maar dat drinken is niet handig, aangezien ik nu dus echt met emmertjes loop te slepen, buitenkranen hebben we allemaal moeten afsluiten en de grondwaterpomp is ook opgeslagen.

@antheman: hoe is het nu met de kleine man?
@meeting: gaat mij ook niet lukken. Geen trailer hier en als ik een trailer zou hebben dan moet ik eerst heel hard gaan trainen met paardlief voor hij een trailer op kan. Hij is namelijk praktisch niet te laden, niet handig :n
@kirr: goed nieuws, fijn!
@tinky: sterkte, lief zijn voor jezelf!
@donja: slim!
@[***]: kun je er niet zelf achteraan bellen? Of denk je dat dat te opdringerig over komt?
@fabster: kind weghouden dan maar :P ik hoop dat je het voor kunt blijven!
@kvulden: jammer dat het niet lukt met het land, maar bekend probleem...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:23

Goed nieuws kirr

Balen van vliegje..hopelijk knapt ie op..sterkte

Mischien lauw water aan de mindere drinkers aanbieden. Water is nu erg koud. Mijn merrie dronk ook in 1x een grote emmer leeg. .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:27

Vanmorgen een hele zachte en vriendelijke lucht.

Kirr goed nieuws.

Oei naar de kliniek. Hopelijk komt het goed met vliegje.

Hier weinig tijd voor wat andere dingen. Zorgen voor de kids en dieren. Met een kleintje van bijna twee krijg ik amper iets gedaan.
Ben zelf ook al ruim een week aan het snotteren.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:28

Ik vond het vooral super vroeg licht vandaag. Vertrek anders echt nog in het donker en nu was het gewoon al licht.

biancaegypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:46

He, ik had graag gehoord dat de shet er weer helemaal was, nou ja, misschien valt het evengoed allemaal weer mee. Ik ben ook altijd skeptisch met de da, probeer me altijd in te lezen op internet enzo, bestudeer de bijsluiters, stom eigenlijk , de da heeft ervoor geleerd, maarja kan het moeilijk uit handen geven.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:14

Fabster, antigriepinne slikken werkt bij mij heel goed.

meggiemeg heb heb spul van mijn voet moeten halen kreeg ineens hele erge jeuk.

Paarden drinken juist weer veel hier.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:17

Aardig zijn jullie, ik lees midden in de nacht 10 pagina's bij, en in de tijd dat ik slaap kletsen jullie er weer 2 bij :')

Duimen blijven draaien Antheman!!

Fijn Kirr!!

Hier 1500m2 maanlandschap paddock, maar aan beide uiteinden een weiland van 0,5 ha die mooi droog en vlak is opgevroren, dus ze doen het er maar mee. Ze rennen geregeld rondjes dus zullen weinig last hebben van de voeten, alledrie ook ijzerloos, en even langer gewacht met bekappekn

Hier drinken ze volgens mij juist meer. En gewoon koud water hoor. Ik moet zeggen dat ze ook wel wat beperkt water krijgen. Ik heb normaal 2 kuipen staan en dan kunnen ze onbeperkt zuipen voor 24 uur, nu haal ik er een weg dat ze met zn drieeen die andere langer ijsvrij houden. Maar dan is dat ineens niet meer genoeg voor 12 uur. Ik draai late diensten dus vul ze om 01 en om 13 en voor de rest moeten ze het maar even ermee doen. Ben de kuip al paar keer elders tegen gekomen, een zal misschien onhandig zelf ijs eraf willen slaan. Dacht eerst dat mn jonkie dat deed maar vermoed nu de grote, want elke keer dat ik dan vul hebben de dames dorst en de grote ruin niet.

En eindelijk mag ik zeggen (het voelt als eindelijk :Y) ) dat ik ga verhuizen *\o/* *\o/* *\o/*
Stiekem wilde ik al langere tijd hier weg (al vanaf dat ik stopte met pensionstalling afgelopen april :o ) , maar ga maar eens een huurwoning vinden met plek voor paarden binnen een straal van 15km om mn werkplek heen. De kans dat te vinden is nihil. Maar afgelopen weekend kwam ik zo'n woning op fb tegen en uit ruim 30 reacties ben ik gekozen, dus superblij :D|

Echter kunnen er wel slechts 2 paarden mee, en om eerlijk te zijn is dat ook genoeg voor mij, dus moet ik afscheid gaan nemen van Bo. Bo is officieel niet van mij, zijn eigenaresse heeft besloten dat het nu tijd is hem te gaan verkopen. Totdat hij verkocht is mag hij op de huidige locatie bij mijn buurvrouw haar paarden blijven. Dus als iemand nog een plekje weet voor een vreselijk lieve, maar ook sensibele Tinkerruin (stokmaat 1.61m), laat je horen!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Caily op 22-01-16 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:17

meggiemeg schreef:
Kootwijkerzand meeting leuk! Las iets van mensen die dan onderdak zoeken, kan bij ons kunnen er best wat blijven slapen als het wat wordt!

Dan ga jij met de kar mee? Gezellig, wel jammer dat er veel te ver weg wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:30

Gefeliciteerd Caily!!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:45

Wauw Caily! Goed karma, denk ik! Heerlijk!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:11

Gefeliciteerd Caily!

Kootwijkerzand is voor mij wel een stukje rijden. Maar ik ben wel in voor een meeting hoor.
Als er iemand een menwagentje heeft dan kan ik mijn shet ook wel meenemen voor de liefhebbers. Ze is heel makkelijk. maar ik kan niet en haf en shet en wagen meenemen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:21

Wat leuk Caily, vertel eens meer :D :D een huurhuis met plaats voor paarden is wel een grote "sjans" (op zn Belgisch)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:34

Wauw, zeer fijn Caily. Jammer van BO, hopelijk snel een goede thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:38

Caily gefeliciteerd! Knappe Tinker.... Heb alleen geen plek en geen geld om er nog een paard bij te houden.

Wendy, erachteraan bellen vind ik op dit moment niet netjes. Ik wacht het rustig af. Neemt niet weg dat ik ontzettend ongeduldig ben, maar ik hou mijn gemak.

Fijn dat bc geen hd heeft *\o/* , hopelijk met het supplement er snel bovenop.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:39

Super caily! Jammer van Bo maar hij komt vast goed terecht. Tis een plaatje

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:44

Gefeliciteerd Caily, leuk vooruitzicht! Hopelijk wordt er voor Bo snel een leuke nieuwe thuis gevonden!

Kirrr, wat een opluchting dat het geen heupdysplasie is! Hoop dat ze met de medicijnen snel beter is!

Onze paarden drinken ongeveer evenveel als anders. Eentje heeft altijd heel weinig gedronken, er konden nachten zijn waarop hij amper iets dronk, hoewel hij altijd proper water ter beschikking had. Dat is al jaren zo en hij is altijd gezond geweest, dus nooit echt zorgen om gemaakt. En nu sinds enkele weken drinkt hij ineens meer, geen idee hoe het komt.

Vanmorgen de paarden toch maar buiten gezet, ze stonden al een paar dagen binnen omdat het zo ongelijk opgevroren is. Maar nu voorspellen ze toch dat het vandaag gaat dooien, dus ik vond dat ze frisse lucht verdienen. Mijn ruin stapte zoals gewoonlijk heel vlot buiten, maar de andere liep erg gevoelig. Toch goed in het oog houden...

Ik realiseer me net dat ik onze paardjes nog niet geshowd heb. Foto is al wel van enkele jaren geleden (en midden in de zomer), heb helaas geen recente foto op computer staan, maar zo hebben jullie toch een ideetje :) De bruine is de mijne, de palomino van vriend.
Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:45

Bij mij drinken de paarden ook minder ,ik heb nog wel een ton in stal gezet zodat het water niet zo koud is.Ik geef nu wel slobber bij,hebben ze toch iets nat binnen.

Fabster dan woon je meer mijn richting uit ik woon een half uurtje van breda.Ga er vaak met de honden wandelen of boodschappen doen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:46

De bruine :9 helemaal mijn type :D