Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 23:23

Wat een idyllische plaatjes!!

Wolf zo enorm dichtbij lijkt mij ook behoorlijk griezelig worden...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 06:31

Ja met die wolven zou mij ook niet geruststellen..
Mooi plaatje boemel!

Hier nog steeds lekker ritjes aan het maken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En heb hem nu al voor de tweede keer geschoren.. stond alweer te zweten
Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 06:38

Wat heerlijk Marjan!

Zo leuk om te zien bij jou en boemel dat het geluk in het rijden er helemaal weer is met het juiste paard!

Wij hebben gisteravond zo genoten van het heerlijke frisse weer, een fris buitje over het bos heen geeft zo’n andere sensatie.

Wij gingen mennen met 2x enkelspan, m’n groom/vriendin met Doortje en de tweewieler en ik moet Joep, was zo leuk!
Doortje genoot er van weer voor de wagen te staan, maar ze had het duidelijk warm met haar dikke vacht, dus ik mag aan de slag met de machine.

https://www.instagram.com/reel/DOO46ogC ... h6bno4MmZ6

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 08:05

Brr, de wolf zo dichtbij, daar zou ik ook slapeloze nachten van krijgen .

Boemel, mooi plaatje zo <3

Marjan, lekker weer op pad geweest. En wat een vacht maakt hij aan zeg!

Marit, dat ziet er superleuk uit, zo samen op pad :j

Welk stroomapparaat adviseren jullie bij een 2 jarige die op slooptour is? Ze draagt een Rambo eczeemdeken en voelt daardoor de stroom minder goed. Ze ramt letterlijk in de stroomdraden tot de palen afbreken. Echt link is het. Ik zoek nu iets waar veel stroom op staat, maar waar moet ik dan precies op letten?

Dit is mijn huidige apparaat en dat volstond prima voor mijn 2 volwassen merries. Die hebben heilig respect voor de draad, stappen er nog niet eens over als er 1 op de grond zou liggen, maar voor de tweejarige is het duidelijk te weinig.
Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 08:46

Wij hebben deze, die heeft bijna dubbel zoveel Joules: https://www.schrikdraad.com/lichtnet-ap ... LcQAvD_BwE

Hier ook meerdere die graag even omheining testen, oa een jonge hengst. Ze slopen hier alleen als ik vergeten ben de stroom weer aan te zetten (ik ben panisch voor een tik dus hij is uit als ik of de honden binnen de draad zijn).

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 08:47

Wat een rot bericht Karin, heel beangstigend. Hopelijk zit de wolf er voor korte duur…
Mooie plaatjes!

Lastig Dais. Zou kijken naar een hele forse klok die meer aan kan. Bij shet helpt het wel om ijzerdraad in de manen te vlechten maar met zo’n deken…

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 09:20

Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben qua apparaten of waar op te letten. Ik wil inderdaad een zwaardere bestellen, want dit gaat vandaag of morgen echt fout.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 09:24

Ik heb denk ik hetzelfde apparaat maar toch overal 7000 op staan.. denk dat het met zo’n deken gewoon niet te doen is.

Kan je een antenne maken? Als ze eerst met de kop tussen het draad gaan, ff ijzerdraad om halster wikkelen achter de oren en een stuk omhoog laten steken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 13:29

Oh mooie foto's.

Wolf bljivend drama, 1 km is wel heel dichtbij...

Aangezien mjine fjord zjin en Hepsie eigenlijk altijd in exceem deken loopt en met oog op wolf terwijl ik maar klein perceel heb deze stroomklok.
Voss farming tesla 7.
https://www.agrishop.nl/voss-farming-te ... araat.html
Gister nog persoonlijk getest :') , dahct dat ik hem uit had 8)7

Gaat om hoeveel joule hji als klap geeft, niet om voltage.

Heb er nu 1, kan met schakelaar voor/ naast het huis er ook op zetten, als ze daar niet staan staat dat uit.
En opletten dat je nergens verlies hebt wegens begroeiing of zo.
Wil nog 2e voor voor, dan heb ik reserve en minder verlies door langere draadafstand, als wolf hier problemen gaat maken wil ik er voor ook altijd klap stroom op en komt dan nog extra draad bji.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 17:01

Sjolvir, dat moet zeer hebben gedaan :')

Hoeveel aardepennen hebben jullie? En hebben jullie veel begroeiing tegen de draad?

Vandaag zag ik ze het weer doen. Ik doe de weide open, maar ze wil naar een andere weide en gooit haar hele gewicht met haar borst in de draden van de doorgang die dicht was. De stroom stond aan op dat moment, maar het boeit haar niks. Ik gaf een brul en toen ging ze toch de goede wei maar in, maar ik durf nu eigenlijk niet meer van huis zonder haar op stal te zetten := elke dag moeten we palen en draden fixen momenteel.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 18:22

Karin_deB schreef:
Er zijn vandaag 3 schapen gedood door een wolf op 1km van ons huis.

Ik vindt het niet alleen eng voor de paarden maar ook voor mn kinderen en de pup, wij wandelen daar echt vaak.
En ik rij er met mijn ruin buiten.
Bah.

Dood eng inderdaad, ik had de hoop dat er in onze omgeving nog even geen wolven zouden komen, maar helaas.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 18:27

Wij hebben 3 aardpennen van 2 meter en relatief veel begroeiing ertegen. Ik probeer het bij te houden maar dat valt vaak een beetje tegen met 300 meter haag en een slootkant vol met bramenstruiken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 18:35

Hier ook 3 aardpennen met amper begroeing.

Zo wij zijn weer thuis. Was een fijne vakantie. We hebben elje dag wel irts gedaan. En als Fiesta aangaf moe te zijn en niet te willen bakhobbelen heb ik Masterson toegepast. Was alleen jammer sat we thuis gelijk 1,5 uur eikels mochten ruimen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 20:00

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 20:58

mooney schreef:
Wij hebben deze, die heeft bijna dubbel zoveel Joules: https://www.schrikdraad.com/lichtnet-ap ... LcQAvD_BwE

Hier ook meerdere die graag even omheining testen, oa een jonge hengst. Ze slopen hier alleen als ik vergeten ben de stroom weer aan te zetten (ik ben panisch voor een tik dus hij is uit als ik of de honden binnen de draad zijn).

Deze heb ik geloof ik ook. Er staat in ieder geval 9500 op de draden. Zelfs de shetlanders laten het wel uit hun hoofd om dat draad aan te raken _O-

Verder zorg ik er voor dat er geen begroeiing tegen het draad komt. Wekelijks even een rondje bosmaaier nu dus.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 21:16

Na 11 jaar uit de wedstrijden geweest te zijn, vandaag weer eens een poging gedaan.
Ik wist van te voren al wel dat het geen topproef zou worden. Ice is een heerlijk paard, maar ook wel heerlijk stout en de overtollige vetjes werken ook niet mee :D

De galop is nog heel moeilijk voor haar en daardoor wordt ze er heel heet en drammerig van. Ik was al dolgelukkig dat ze op het goede galoppeerde.
Verder was t juryhokje echt spannend. Daar had Diekke vorig jaar ook al problemen mee :=

Net geen winstpunt met 178,5 punt, maar nog wel een 3e prijs. Ik vond de punten zelf terecht, maar mijn instructrice vond het streng gepunt. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 05:27

Wat een leuk verslag Belker, ziet eruit als een toffe vakantie. Fijn dat jullie dit adres alsnog gevonden hadden.

Goede ervaring Boemel en voor de eerste keer netjes gedaan. Welke klasse hebben jullie gestart ?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 06:34

Wat eng van de wolven! Geeft veel zorgen..

Zoet er geslaagd uit Belker!

Hier een jaarling die nog wel eens een optater van het draad krijgt. Dan heeft ze weer even een tijdje respect voor het draad. Doe aan strook begrazing en ze krijgen elke dag een paal er bij. Maar zo nu en dan is het wel verleidelijk om te kijken of ze onder het draad door nog wat gras te pakken krijgt.

Vacht van de pony van mijn dochter is echt al aardig dik! Dat wordt binnenkort ook keer scheren al. De andere twee hebben hier nog geen last van gelukkig.

Wat leuk Boemel! Toch weer een ervaring rijker! Wij hadden vandaag weer een Bixie wedstrijd met de pony. Wat kan je toch genieten van pony en kind
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 06:39

Gewoon B :o

Ik heb vroeger meerdere jonge paarden gestart. Ik merk wel dat het lastiger rondsturen is met een dier, die al best wat eigen gewoontes ontwikkelt heeft, zoals eigen tempo bepalen (liefst zelfs in welke gang :D ). Als het even lastig wordt, kop erop, bit vastpakken en een versnelling erbij en ook graag bochten afsteken :D

Ik zeg niet voor niets dat ik een Shetlander van 160cm heb. :D
Daarnaast was ze behoorlijk scheef.

Ik ben bezig met de online training van de TACT academy. En heb veel les. Ze is al enorm verbeterd in haar lijf. Schouderbinnenwaarts en wijken beginnen nu ook netjes te worden. Grootste probleem is de galop en de overgangen .
Ze is wel heel werkwillig en fijn te rijden en dat vind ik het belangrijkste :o

Ik had al in je topic gereageerd Belker. Echt een gave tocht! :):)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 06:41

Wat een leuke combinatie Kletskoekje!
Mooi kleurtje ook.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 07:10

Ja zo een gereden paard heropleiden is lastig…. Jonkies inrijden was makkelijker is ook mijn ervaring.
Leuk dat je gestart bent Boemel, mooie ervaring.
Takt academie zoekt soms ook afrijklanten. Dan ben je gastruiter op het examen van 1 van hun cursisten. Daar kun je Mireille over bereiken.

Wat een leuk setje Kletskoekje. Knappe Ponie en knappe dochter.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 07:20

Ja, dat ervaar ik ook zo Belker. Weer een andere uitdaging zo, maar ik ben erg blij met haar, want ze is ontzettend eerlijk en je kunt er op je kop opzitten bij wijze van.

Bedankt voor de goede tip!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 08:06

Wat leuk KK!

Mooi dat dat kan Boemel, wist niet of ze geklasseerd was en of je anders dispensatie aangevraagd had. Ideaal lekker samen aan de slag voor de leuk.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 08:44

Ze is niet geklasseerd, volgens mij mag ik wel direct L1 starten, maar daar is zij nog niet :o

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 11:19

Boemel, Tact academy ken ik niet, wat houdt het in en is het aan te bevelen?
Leuk dat je gestart bent, jullie zijn lekker bezig en een leuke combinatie om te zien :j

Belker, echt genieten zo'n vakantie naar de ardennen! Wij gingen daar vroeger vaak wandelen en ik zag mijzelf daar ook wel paardrijden in gedachten <3

Mijn man heeft een stroomapparaat gevonden met 12 joule... hoe lang ben je knock out als je daar per ongeluk tegenaan komt?