Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:27

Geen idee wie de zwaluwen pakt. Wel heel sneu.

DF, ja deze appels zijn van dit jaar. Maar het is dan ook wel een rood ras. We hebben ook appels die alleen een blosje hebben en appels die helemaal groen zijn.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:29

Ah dat is vervelend malenka.
Hier mogen ze ook niet op het gras helaas, zou zoveel makkelijker zijn.
En hooi ook laag in suikers.
Jongste twee x hoefbevangen geweest.

Flubberboot

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:32

Bij ons gaan de eksters achter de zwaluwen aan... Dit jaar een nestje van 4 wat maar 2 dagen geleefd heeft, daarna was het nestje half gesloopt en de baby's dood.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:34

Wat een plaatje Belker! Prachtig die appeltjes in de vacht.

Oeps DubbelFun :D Wij hebben ook een paar fruitboompjes maar ik heb ook het talent om altijd net die ene appel met een 'extraatje' erin te pakken.

boemel schreef:
Laurie, jazeker kriebelt het wel. Het pad ligt naast onze wei, dichterbij kan je het niet hebben. Ik heb voor 1 paard okk een complete western uitrusting erbij, dus zit te denken om het dochtertje van mijn vriend als model te laten poseren met paard en cowboyhoed. Maar eerst wil ik graag dat ze corona vrij is :o

Dat klinkt echt heel gaaf! Maar eerst coronavrij is wel zo prettig ja :o

Kan me je beslissing goed voorstellen Malenka... Het is zo'n ingewikkeld probleem en je voelt je soms zo machteloos. Enorm jammer dat rijden er met Nilay niet meer in zit, maar als ik lees waar je met hem vandaan komt is het al heel wat dat hij zonder last op de paddock kan staan. Op die manier een mooi pensioen kunnen bieden is een heleboel waard denk ik.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:44

Dank je. En dat is zeker zo. Ik heb echt periodes gehad dat ik serieus over inslapen dacht als oplossing. Dus het is fantastisch dat hij nu (aan huis) in zijn vrije tijd zo goed als geen last heeft. Ik heb hem al sinds dat hij 1,5 is en ken hem vanaf zijn geboorte. Het belangrijkste is dat hij er voorlopig nog is. Maar ik ga het wel missen. Zeker onze lange trainingen buiten. Het plezier om samen de wereld te ontdekken. <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:56

Dat poepje lijkt op dat van een egel
, wat het nest vermoord kan hebben weet ik zo ook niet

Ik heb net de jonge haag maar eens gesproeid, aantal zijn erg dor en blaadjes zijn eraf gevallen, hoop dat die het redden.

Het levend fruit herken ik, al wordt het wel elk jaar minder, Onze kersenboom had voorheen in elke kers een worm, nu heb ik van die plakvellen hangen en liggen er geen kersen meer op de grond ( varkens eten die meteen op) en wordt het wel al minder

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 20:04

Malenka schreef:
Dank je. En dat is zeker zo. Ik heb echt periodes gehad dat ik serieus over inslapen dacht als oplossing. Dus het is fantastisch dat hij nu (aan huis) in zijn vrije tijd zo goed als geen last heeft. Ik heb hem al sinds dat hij 1,5 is en ken hem vanaf zijn geboorte. Het belangrijkste is dat hij er voorlopig nog is. Maar ik ga het wel missen. Zeker onze lange trainingen buiten. Het plezier om samen de wereld te ontdekken. <3

Het is een hele dubbele beslissing :(:) Ook al is het belangrijkste dat hij er nog is, het is toch heel jammer dat je dat soort dingen niet meer kunt doen.

Jannie heeft ook trigeminusneuralgie en van alle ellende die we in al die jaren met paarden gehad hebben is er niets zo in m'n eigen hoofd gaan zitten als die neuralgie. Ik was vorig jaar op een gegeven moment zo bang om iets te triggeren dat ik bijna niets meer met haar durfde te doen. Als het hard waaide lag ik 's nachts al wakker omdat ik geen idee had hoe ze de volgende dag naar buiten zou moeten. Ik had naast die stress ook heel erg het gevoel dat ik haar tekort zou doen omdat je haar in de zomer niet zomaar mee kunt nemen naar bijvoorbeeld het bos.

Lang verhaal kort: ik kan me voorstellen dat alle zorgen je op een gegeven moment gewoon helemaal opbreken :o Maar Nilay heeft het maar getroffen bij je. Hoop echt dat jullie zo samen nog een hele mooie tijd gegund is!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 20:15

Oh jeetje, eksters ja? Die hebben we hier niet zo veel....en kraaien? Ik zag vanmorgen 2 kraaien een lange tijd op weidepalen zitten. Vond ik op zich vreemd.
Of misschien steenuilen? Die zitten bij onze buren, heb ze nooit bij ons gezien.

Hm tsja, te zwaar nest zou ook kunnen. Er zaten er 5 in. Misschien idd gevallen en dan verorberd door een geluksvogel jager (die egel misschien?) volgens onze plaagdierbestrijder hebben we een steenmarter op het erf

Ach ja, zal er niet achter komen helaas.
Wel jammer vd zwaluwkes ;( dank jullie voor de reacties!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:49

Zeker jammer van de zwaluwen, ik vind ze altijd zo mooi.

Het is nog warm hier. Ben even in het bos gaan wandelen. De katten wilden natuurlijk ook mee :D
Afbeelding

Ze zijn nu alle drie hartstikke moe :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:50

Aaahh dat is lief!!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:04

Haha geweldig Boemel :D

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:06

Wat een gezellige katten! <3

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:07

boemel schreef:
Zeker jammer van de zwaluwen, ik vind ze altijd zo mooi.

Het is nog warm hier. Ben even in het bos gaan wandelen. De katten wilden natuurlijk ook mee :D
[ [url=m/XpC6eV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze zijn nu alle drie hartstikke moe :D

Prachtig gezicht

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:10

Echt genieten als katten meewandelen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:22

Lachen die katten die ook aan de wandel gaan :)

Dat poepje lijkt mij van een rat, al kun je er niet aan zien hoe groot het is.

Het is nu heerlijk buiten en ik heb de paarden maar verlost van een verdwaalde strandbal die vanaf de buren over het hek was komen zeilen :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:06

Haha geweldig die katten.
Hier zijn de paarden heel blij met de schaduw doek.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:10

Laurie, we begrijpen elkaar vrees ik heel erg goed. Het is gewoon niet tastbaar. Zeker niet als het door zo veel verschillende factoren kan komen.

Boemel, geweldige foto. Heerlijk als je katten zo mee kunnen wandelen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:21

Ik begrijp je helemaal.
Hier altijd behoorlijk fanatiek wedstrijden gereden met m'n oudste.
Toen overgegaan op recreatief rijden en echt flinke pittige buitenritten.
Helaas door trap van een ander paard paar jaar geleden tussenpees blessure en gebroken oogkas.
Nu is het dus nog licht recreatief hobbelen.
En ze is juist ontzettend werkwillig.
Nu 20 jaar
Zo frustrerend, maar ook een rondje stappen aan de lange lijnen ziet ze als werken dus nu denken in mogelijkheden.
Zou het liefst het bos door crossen met haar.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 06:47

Sneu van de zwaluwen. Eksters en kraaien staan erom bekend. Hier 2x gehad enkele jaren geleden dat de eksters een nest leeg roofden. Die wachtten tot de jongen iets groter waren en hap slik weg. Zag t gebeuren. Kwamen al eerder de stal in vliegen en kon ze toen wegjagen. Gelukkig 2e leg toen wel overleefd.

Haha die katten, echt te grappig :-) Lopen ze hele rondje mee Boemel?

Wat balen van Nilay Malenka. Maar mooi dat hij nu qua situatie zijn oude dag bij je door kan brengen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:18

Wat heftig zo'n trap horsii. Goed dat je denkt in mogelijkheden, maar kan me voorstellen dat het af en toe zuur is.

Rover, ja ze lopen de hele ronde mee. De kleinste is 3,5 maand en de 1e keer. Maar ook hij hield t goed vol en bleef netjes bij ons. De katten vinden het geweldig in het bos :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:21

Oh man wat gaan jullie hard! Lees wel mee maar reageren op iedereen wordt wat lastig.

Ben nu hoofd kozijnen schilderen dus ff weinig bokt tijd :7

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:28

Horsii, dat is ook een rot aanleiding.

Nilay is dan wel 19 maar echt nog geen oud paard. Misschien kan hij uiteindelijk mee als handpaard met Roos. Al moet Roos dan wel eerst wat kalmer worden. :o

We hebben gisteren voor het eerst in de bak gewerkt en ze was zo nu en dan nog wat explosief. Gelukkig konden we goed werken aan het verplaatsen van haar aandacht naar mij en haar eigen lijf. Ze is super slim dus ik ben benieuwd hoe snel ze ontwikkeld.

Afbeelding
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:52

Gave foto's Malenka!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:13

Mooie sfeerplaatjes idd.

Ik ben blij dat het nog wat bewolkt is, want het is vannacht in huis niet echt afgekoeld. Nu kan alles nog even tegen elkaar open.

Ik heb gisteren nog één van de grote hooibakken verplaatst, dat was lang niet zo simpel dat gewicht in het mulle zand verslepen ;( . Maar nu staat ie langer in de schaduw. Weliswaar vóór het hek naar de PP, maar die zal toch wel dicht blijven gok ik.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:46

Ik doe de hooibakken altijd kantelen en omgooien naar de nieuwe plek :+ scheelt slepen..

Mooie foto’s zo met zonsondergang