Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 08:53

Ahw Claudia. Niet leuk dat je zo aftakelt... mag ik dat zo noemen?
Maar schoonheid zit niet alleen van buiten. Ik vind je een fantastisch leuk, lief en gezellig mens... die paar tanden minder die zie ik niet hoor... maar ja of je daar wat aan hebt... ik wil namelijk geen relatie met je :+ . maar er komt vast nog wel een kerel die er ook zo over denkt!

Hoe gaat het nu met je shetje Antheman?

respect voor je bijlees post Caily!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 08:53

ohjajoh6 schreef:
Hahaha mooie bijleespost caily!

Ik moet heel eerlijk bekennen, dat ik altijd bang ben om een DA te bellen, voor de kosten, helemaal nu ik afgekeurd en alleenstaand ben, maar ik ben in de eerste jaren met Lona haar ongeluk wel zo vreselijk genaaid door DA: bijna 7000 euro in totaal, om het uiteindelijk nog helemaal zelf op te kunnen lossen want ik kreeg als diagnose: weten het niet, laat maar inslapen!
Ik heb ook niet zoveel vertrouwen in da's . Maar het houd mij toch niet tegen om ze te bellen als ik wat zie en mij zorgen maak.

Ook ik heb zitten duimen voor je shetje antheman, hoop zo dat het weer wat beter gaat.

En ach Brenda, ik roep nu wel dat ik een perfect lijf wil, maar ook ik was trevreden met mijzelf voor ik ziek werd. Ik ben in die 5 jaar, 20 jaar ouder geworden, 7cm gekrompen , tanden vallen eruit waar ik bijsta en nog wat andere zooi. En dan ben ik nog geen 45 jaar oud, dus dat doet toch wel pijn als ik in de spiegel kijk. Dus kijk ik daar maar niet zo vaak meer in. :+

Niet alle DA's zijn even fijn...helaas.

Ik heb moeite met rechtop stilstaan...spiegel hang ik meestal voor :P Maar schiet ook niet echt op...ik ben ook flink ouder geworden... C'est la vie zullen we maar zeggen :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 08:57

Goedemorgen allemaal! Hoe gaat het met de koliek patiënt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:01

Sure_lee schreef:
Ahw Claudia. Niet leuk dat je zo aftakelt... mag ik dat zo noemen?
Maar schoonheid zit niet alleen van buiten. Ik vind je een fantastisch leuk, lief en gezellig mens... die paar tanden minder die zie ik niet hoor... maar ja of je daar wat aan hebt... ik wil namelijk geen relatie met je :+ . maar er komt vast nog wel een kerel die er ook zo over denkt!

Hoe gaat het nu met je shetje Antheman?

respect voor je bijlees post Caily!

Hahaha terut! Love you too hoor!

Maar je zegt het goed, het is het snelle aftakelen waar je dan zelf van baalt en over kerels ga ik al helemaal niet meer nadenken, ondanks dat jij mij probeert te koppelen aan elke oude banketstaaf die langsloopt... _O-

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:08

Antheman hoe is het met je shet?

hier alles weer wit door bevriezing

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:24

Pfff wanneer vertrekt die winter!! Helemaal zat al na 1 week!!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:26

Antheman ik ben ook benieuwd hoe het gaat? Mijn oudje heeft het afgelopen jaar ook een aantal keer verstoppingskoliek gehad, duurde (helaas) steeds een aantal dagen voor ze er echt doorheen was. Sterkte met hem!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:56

Ik ben ook benieuwd naar vliegje...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:08

Vliegje gaat naar de kliniek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:20

Heel veel sterkte antheman!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:22

Veel succes, ik duim!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:26

Sterkte :(:) we duimen dat hij er goed doorkomt!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:26

sterkte en ook ik duim mee!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:34

Sterkte met Vliegje, niet leuk!

En voor iedereen een goedemorgen op deze laatste (voorlopig) wintermorgen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:43

Zet hem op Vliegje!!! Ik ga uiteraard ook duimen.

Hier ook nog alles wit, maar zoals kristelhans zegt, voorlopig is het de laatste koude winterochtend. Vandaag gaat het ergens regenen en bij ons voorspellen ze morgen +7 graden *\o/* .

Nog niets gehoord van werkgever -O- , ben bang dat ik pas volgende week bericht krijg. Nog maar even proberen om gewoon lekker "vrij" te zijn en straks een rondje tuffen op merriebeest.

Voor de zieke mensen onder ons: :(:) :(:) :(:) . Lijkt me echt heel naar. Ik word al mega chagrijnig als ik eens een week griep heb of iets anders onzinnigs, dus kan goed begrijpen dat het voor jullie helemaal moeilijk is.

Kirrr ook succes met de BC!

Heb even Googlemaps bekeken hoever Kootwijkerzand rijden is, maar zonder trailer is het 1.5 uur. Op zich heb ik geen moeite om met de trailer te rijden, maar heb voorheen al zo vaak lange ritten met paard en trailer gemaakt, dat ik dat mijn merrie eigenlijk niet meer aan wil doen. Een half uur tot 3 kwartier is voor mij de max.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-01-16 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:45

Sterkte met Vliegje! Ik duim!!

De zon schijnt.. en het lijkt heel koud.... Ik heb op de plaat (van de stal naar de paddock) een tijdje geleden allemaal troep (bladeren, niet te vies stalstrooisel, etc) laten liggen en extra neergelegd. Plaat is dus niet glad dus ik kan de paarden elke dag even in de paddock hebben. De ouderen vinden er niets aan, dat maanlandschap om op te lopen, dus die blijven bij het hek staan. De jonkies proberen zelfs hier nog te draven.. 8)7

Ze drinken met dit weer veel minder dan normaal.. scheelt mij met emmers sjouwen, maar het wordt wel tijd dat ze weer wat meer gaan drinken..

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:49

Hier drinken ze ook veel minder! De kippen en de kat des te meer. :')

En oooohhh wat zijn de nieuwe kippen lelijk zeg! :') Maar ze zijn al niet zo bang meer, een heeft al uit mijn hand gegeten.. wil ze altijd heel tam hebben, is handig met roepen enzo. :P

Hier is mijn ruin ook extra gek met dit weer.. wil ook draven op het maanlandschap, heb nu al een paar dagen een draadje op de paddock want de merrie wil alleen maar staan dutten want die heeft zere voeten als ze veel moet lopen maar de ruin wil haar altijd even lekker opjagen. Ze staan nu in het land, dat is redelijk vlak. Fructaan zal zo wel weer omhoog schieten dus ze mogen maar even.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:51

Zo, ik ben ook weer in het land der levenden... Vanaf het weekend ziek geweest, flinke griep te pakken.

Ik heb globaal wat bijgelezen.

Antheman, sterkte met Vliegje! Ik duim ook voor jullie!

Donja, hier viel me inderdaad ook op dat ze minder drinken dan anders. Ik maak me nog geen grote zorgen hoor, want ik moet nog steeds wel veel sjouwen ;)

[***], zou toch wel fijn zijn als je binnenkort iets hoort zeg, ik duim voor je!

Verder las ik een hoop over zieke paarden, zieke mensen, vervelende DA's... Sterkte met en voor de patiënten!

Kvulden, wat balen dat er zo lastig gedaan wordt over het huren van dat weiland... -O-

En ik zag nog wat mooie winterse plaatjes!

Zo, en nu hoop ik dat ik jullie weer bij kan houden :P

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:57

Net na het mesten de speciekuipen uit de stal gehaald en de waterleiding weer aangezet, scheelt mooi weer werk.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:58

Hier ook een meeduimer voor vliegje.

kristelhans, nu wil ik wel heel erg graag een foto zien van je nieuwe aanwinsten.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:00

Beterschap voor de zieken.

antheman, gaat je shet nu geopereerd worden op de kliniek? Of in eerste instantie kijken hoe ernstig de koliek is? :(:)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:03

Hihi, zal straks even een foto maken van de meiden. :')

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:24

Ik maak me nog geen zorgen, maar er zitten drachtige dames bij.. dus ze moeten niet te lang zo weinig drinken. Ik zorg al dat het water niet ijskoud is.
Maar als de temperatuur weer omhoog gaat, zullen ze wel weer meer gaan drinken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:31

O, sterkte met de shet! Echt niet leuk!

Ik heb me echt verkeken op de vorst. Ik dacht dat het niet meer zo zou vriezen, dus de buitenkraan niet afgesloten. Die is nu wel vastgevroren... Gelukkig gisteren alles gevuld, dus die redden het nog wel een dagje.

De Belg zal ook wel balen. Zijn voet ging net beter en nu is alles weer knalhard. En dan gaat t straks regenen. -O- Hoop niet dat het spekglad wordt. Maarja, we wachten het met gepaste vreugde af.

Hier kins thuis met keelpijn. En nu krijg ik er ook last van. Heb ik geen zin in, want ik ben morgen jarig. Maar ook dat wachten we maar af.

Ik ven ook heel benieuwd naar je lelijke kipjes, Kristelhans!

Kootwijkerzand lijkt mij ook heel leuk, maar is echt heel ver weg. Danmoet ik ook heel wat regelen voor thuisblijvers enzo. Dus dat weet ik nog niet.

Ik had me vanmorgen verslapen. Kind ziek, dus niet naar school, enmijn man dacht: ach ze ligt nog zo lekker te slapen, laat maar liggen. Maakt ie me om 9 uur wakker, dat ik even moet helpen met panelen van de aanganger afschuiven. Kind nog niet ziek gemeld op school en muiterende paarden := . Maar wel heel mooi vriesweer, vooralsnog. Dus nog even van genieten.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:35

Sterkte met Vliegje. Hoop dat ze hem kunnen helpen op de kliniek.

Caily ik heb geen briefje bij de supermarkt hangen. Ik heb de boeren van de weilanden ruim om ons heen allemaal benaderd. Alle boeren hebben hier veel grond. En nog verder wil ik liever niet. Ik heb nog hoop op het weiland hier schuin tegen over. Iedereen gaat er toch echt vanuit dat de plannen die ze er mee hebben echt niet kan. Dan ga ik de boer die met een paar jaar zijn grond wil verkopen ook even warm houden. En ik ga nog even naar de gemeente om de verpachter te achter halen van het land voor ons huis. Dat zal ook wel niet veel hel;pen, want het is natuurlijk verpacht, maar misschien kom ik er zo toch nog eens tussen.