Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:54

Mooi hoor! Waar heb je die laten maken en wat waren de kosten?
En geen kieren bij de deuren?

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:55

oh wat een leuk topic! Heb maar een paar pagina's terug gekeken, maar ik ga zeker volgen!
Ik heb nu op stal een grote kist gekregen met zadelhanger in, maar ben er nog niet zo happy mee.
Ik zou ook wel eens aan het ontwerpen willen slaan voor een eigen kast, heb er al wat over zitten nadenken
en al wat getekend ... Wat mijn grootste vraag / zorg is, zijn mijn dekjes ... alles wat ik tot nu vind, zijn vrij brede houten stokken of metalen ophangsystemen maar dan krijg je maar een beperkt aantal dekjes naast elkaar ... Ik vraag me af of iemand weet heeft van een "fijner" en smaller ophangsysteem voor dekjes?

Verder zou dit geen probleem mogen zijn :) mijn vriend en ik zijn beiden architect en mijn vriend zijn hele familie is bouwvakker met eigen aannemersbedrijf, dus de uitvoering zal zeker geen probleem worden :D

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:36

Rena100 schreef:

Nee, geen kieren! Bouwstore houtbouw in Drenthe.

€275 voor 200 x 120 x 75 (met diepe deuren dus) en €75 voor verzending. Dezelfde kast in 180 x 120 x 60 is €225. Vrij vergelijkbaar met Wood and play dus maar ik vond dit hout mooier en de levertijd was korter + geen kieren bij de deuren. Ben zelf niet heel handig (dat boren lukte nog net) dus een bouwpakket of een kast waarbij ik die kieren nog op moest lossen zag ik niet zitten.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:56

Slim gedaan, ziet er ook degelijker uit vind ik :j

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:00

Jenara schreef:
oh wat een leuk topic! Heb maar een paar pagina's terug gekeken, maar ik ga zeker volgen!
Ik heb nu op stal een grote kist gekregen met zadelhanger in, maar ben er nog niet zo happy mee.
Ik zou ook wel eens aan het ontwerpen willen slaan voor een eigen kast, heb er al wat over zitten nadenken
en al wat getekend ... Wat mijn grootste vraag / zorg is, zijn mijn dekjes ... alles wat ik tot nu vind, zijn vrij brede houten stokken of metalen ophangsystemen maar dan krijg je maar een beperkt aantal dekjes naast elkaar ... Ik vraag me af of iemand weet heeft van een "fijner" en smaller ophangsysteem voor dekjes?

Verder zou dit geen probleem mogen zijn :) mijn vriend en ik zijn beiden architect en mijn vriend zijn hele familie is bouwvakker met eigen aannemersbedrijf, dus de uitvoering zal zeker geen probleem worden :D

Een kledingroede en dan de dekjes ophangen met broekhangers. Lijkt mij ideaal.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:14

Zijn broekhangers wel diep (en sterk) genoeg?

@Undefined: de kast zit goed in elkaar en heel degelijk. Maar ik heb een kleine bouwkundige opmerking wat ik anders gedaan zou hebben.
De hele kast (en inhoud) hangt nu qua gewicht áán de bodem aan een paar schroeven, terwijl ik de zijkanten dus OP de bodem vastgemaakt zou hebben.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:23

Ik vind dit echt een super interessant topic! Ik ben benieuwd of jullie ideeën hebben voor mij.

Ik wil namelijk een kast maken/kopen, alleen heb ik iets andere wensen dan de meesten hier. Er hoeft namelijk geen zadel in! Bij mijn bijrijdpaardje is al een opbergplek voor het zadel etc, maar niet voor mijn spulletjes.

Wat moet ik kwijt kunnen;
Laarzen. Evt 2 paar bij blubber weer maar alleen rijlaarzen is al voldoende
Cap
Poetstas
Hoofdstel
Halster
Dekjes. Ik heb er nu 4, dat zal niet héél veel meer worden. Die wil ik graag hangen, bv aan een roede met broekhangers zodat het aantal flexibel is.

Wat voor afmetingen zou ik rekening mee moeten houden? Liever smaller en hoger dan laag en breed. Ik heb denk ik wel een voorkeur qua indeling maar ik weet niet wat handige maten zijn. Dan zou ik daarna zelf wel kunnen gaan schetsen.

Alvast bedankt!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:26

Koop een smalle kledingkast en zet die op wielen. Dan kun je er planken in maken (15 cm minder diep dan de kast zodat je de deur kunt gebruiken om spullen op te hangen) en je bent klaar :)
Dat soort kasten vind je vaak heel goedkoop op MP/Fb en kun je zelf niet tegen aan timmeren qua kosten.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:59

Undefined schreef:
Rena100 schreef:

Nee, geen kieren! Bouwstore houtbouw in Drenthe.

€275 voor 200 x 120 x 75 (met diepe deuren dus) en €75 voor verzending. Dezelfde kast in 180 x 120 x 60 is €225. Vrij vergelijkbaar met Wood and play dus maar ik vond dit hout mooier en de levertijd was korter + geen kieren bij de deuren. Ben zelf niet heel handig (dat boren lukte nog net) dus een bouwpakket of een kast waarbij ik die kieren nog op moest lossen zag ik niet zitten.

Oh dat valt me reuze mee! Mooie kast, en mooier hout inderdaad. Ziet er ook degelijker uit dan van wood and play. Goede tip!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:42

Ja! Alleen dus even heel duidelijk maken waar je alle steunen etc wil hebben anders kun je zelf met de boor aan de slag.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:50

Undefined schreef:
Ja! Alleen dus even heel duidelijk maken waar je alle steunen etc wil hebben anders kun je zelf met de boor aan de slag.

En even opletten bij diepe deuren want ik kon er echt helemaal niks in kwijt vanwege de dikte van het gebruikte hout. Maar inderdaad zeer mooi hout en nette service.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:08

Undefined schreef:
Gelukt! Toch eigenlijk wel heel blij mee nu. Wellicht als ik het ooit nog eens doe even een plaatje meesturen van waar ik de spullen wil, denk dat deze man gewoon geen verstand heeft van paarden.

Overigens ook diep genoeg voor de dekjes, dat past prima.

[ [url=m/0sh4LY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie kast maar zijn de balken niet te dik voor je zadel??? Lijkt of de onderste niet helemaal erop ligt maar met de kussens tegen de zijkant hangt. Dan krijg je rare deuken in je kussens.... of zie ik dat verkeerd.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:11

Ja ik zit er inderdaad aan te denken om deze er helemaal uit te halen en er een steun van de Welkoop in te zetten, al moet ik zeggen dat ik nog niet goed gelet heb op hoe het ligt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:39

Je kunt van de zadelsteunen toch ook de hoeken wat afronden?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:13

Heb net even goed gekeken maar de kussens komen er verder niet tegenaan. Wellicht dat ik ze idd nog afrond maar hij valt ruim tussen de kussens.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:15

Ik zou ze afronden en een dun laagje schuim er over heen doen zodat het hout je zadel iig niet zal beschadigen :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:22

Dan vind ik het makkelijker om er een andere zadelsteun in te zetten :')
Iedereen op stal is overigens jaloers op de kast haha

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:15

Ga dan wel voor een buis zadelsteun en niet voor zo'n breed model, die drukken namelijk in je kussens.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:20

Mijn kast vandaag ook naar stal verhuist. Oef wat heb ik veel spullen :Y) Maar gebruik ook alles..
Voor nu alles er gewoon even ingestopt om het kwijt te zijn. Rechtsonder komen nog haken voor de dekjes, wil denk ik aan de deur links nog een steun maken voor de longeersingel. Verder nog eea wat netter/handiger erin leggen. Tips voor ophanging etc zijn welkom!
Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:28

Ik heb vandaag mijn "hoekje" opnieuw ingericht.
Nadat er mensen op stal weg gingen en mijn kast gewoon op een hele onhandige plek stond heb ik dit mooie hoekje geclaimd :')
Echt super handig. Ik heb een lompe zadelkast ivm westernzadel waar ik verder niks in kwijt kom, dus vandaar de "kledingkast" voor alle prullaria, voorraad en klein spul.
En dan mijn verzameling voer en supplementen nog.. :')

Het stond eerst anders, maar ik kreeg de witte kast niet goed open dus die heb ik nu wat meer in de hoek naar de muur geduwd, maar zoals het voer eerst stond kon ik er zelf niet meer bij dus dat ook omgezet en nu is het perfect. Morgen even een boormachine mee om nog wat dingetjes vast te boren en dan is het echt perfect :j

Afbeelding

Afbeelding

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:46

MarloesNatje schreef:
Mijn kast vandaag ook naar stal verhuist. Oef wat heb ik veel spullen :Y) Maar gebruik ook alles..
Voor nu alles er gewoon even ingestopt om het kwijt te zijn. Rechtsonder komen nog haken voor de dekjes, wil denk ik aan de deur links nog een steun maken voor de longeersingel. Verder nog eea wat netter/handiger erin leggen. Tips voor ophanging etc zijn welkom!
[ [url=m/yWbaKT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat ziet dat er handig uit dat opbergdeel aan je deur!

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:58

hoikimmmy schreef:
MarloesNatje schreef:
[ [url=m/yWbaKT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat ziet dat er handig uit dat opbergdeel aan je deur!

Is ook ideaal! Had hem eerst aan een kleinere kast aan de buitenkant hangen. Gewoon van de blokker oid, peesbeschermers etc passen er perfect in, en verder handig voor kleine overige spullen :)

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:33

Mijn vader heeft alles uitgemeten en getekend in de computer en hij gaat hem gelukkig ook voor me in elkaar zetten.

Die opberger aan de deur ga ik ook even opzoeken en hopen dat het past! :D

Afbeelding

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:35

Gave kasten weer, die opbergzak van MarloesNatje vind ik er ook erg handig uit zien.

Wij zijn weer lekker aan de slag met de zadelkamer, kast is geschilderd en een deel van het hout zit tegen de muur, wordt echt zo gaaf zo!

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

En de muur voor
Afbeelding

En tot nu toe
Afbeelding

Druk aan het boren en schroeven

Afbeelding

Afbeelding

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:44

Dat gaat een houten kamer worden!! leuk gedaan wel :)

Ik heb erg getwijfeld wat ik zou doen, we krijgen een soort "kist met deuren" ter beschikking op stal, met zadelsteun en hoofdstelhanger erin, maar verder kan je dus niet zo netjes opbergen. Nu ben ik met een vrij eenvoudig ontwerp gekomen om er toch een iets handiger ding van te maken, ipv. een volledig eigen kast te gaan ontwerpen en maken.

De afmetingen zijn 100cm breed x 120cm hoog en 60cm diep. Ik heb ook (nog) niet zo superveel gerief, dus ik denk dat ik hiermee toch al wel het meeste netjes zou kunnen opbergen.

Afbeelding