Vieze plasser

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fennaa

Re: Vieze plasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:52

philipoom schreef:
Fennaa schreef:
ff serieus he, weer even ontopic
ik ga dus dit weekend de piep van me pony schoonmaken
heb je nog goede tips ROFL

Alle tips zijn geloof ik al gemaakt.
Je moet wel rust uitstralen naar je pony Knipoog

nou dat kan ik denk ik niet Ach gut
maar ja, niet geschoten is altijd mis

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:54

gewoon proberen Fennaa

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:59

precies

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:19

Fennaa schreef:
philipoom schreef:

Alle tips zijn geloof ik al gemaakt.
Je moet wel rust uitstralen naar je pony Knipoog

nou dat kan ik denk ik niet Ach gut
maar ja, niet geschoten is altijd mis

Gewoon relax, misschien handig als niet steeds iedereen op je vingers staat te kijken.
en als ze vragen:"ieuw wat ben jij aan 't doen?"
zeg je simpel:"het geslachtsdeel van mijn pony aan het propermaken, wil je ook een beetje?
volgens mij kan je het ook best wel eens gebruiken Huilen van het lachen "
Haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:27

Woensdag rook ik een luchtje onder de buik van mijn paard en ik moest tot de conclusie komen dat ik al 1.5 jaar er niks aan had gedaan Koe . Meteen dit topic doorgelezen en tussen de tranen van het lachen nog de nuttige tips opgedaan Haha! . De volgende morgen meteen alvast aan de slag gegaan met babydoekjes (we hebben daar geen stromend water) en met mijn verzorgster afgesproken dat we vandaag een grote schoonmaakbeurt zouden geven.
Had ik net 2 jerrycans met lauw water in de auto gezet, krijg ik een berichtje van mijn verzorgster dat mijn ruintje ballen heeft.
Ik snel naar stal en idd het hele zaakje was opgezet. Meteen de dierenarts gebeld en ik moest zijn plasser 1 keer goed wassen met betadine shampoo of babyshampoo en daarna met antibioticazalf insmeren. Nu moet ik nog 3 keer wassen met gewoon water en daarna de zalf.
Nu maar hopen dat het snel weer goed komt, hij trok nogal een pijnlijk gezicht toen hij moest plassen, arme vent.

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:30

oeps dat is niet zo prettig! is het alweer beter met zn piep en de vieze geurtjes?

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:47

Inoterry schreef:
Woensdag rook ik een luchtje onder de buik van mijn paard en ik moest tot de conclusie komen dat ik al 1.5 jaar er niks aan had gedaan Koe . Meteen dit topic doorgelezen en tussen de tranen van het lachen nog de nuttige tips opgedaan Haha! . De volgende morgen meteen alvast aan de slag gegaan met babydoekjes (we hebben daar geen stromend water) en met mijn verzorgster afgesproken dat we vandaag een grote schoonmaakbeurt zouden geven.
Had ik net 2 jerrycans met lauw water in de auto gezet, krijg ik een berichtje van mijn verzorgster dat mijn ruintje ballen heeft.
Ik snel naar stal en idd het hele zaakje was opgezet. Meteen de dierenarts gebeld en ik moest zijn plasser 1 keer goed wassen met betadine shampoo of babyshampoo en daarna met antibioticazalf insmeren. Nu moet ik nog 3 keer wassen met gewoon water en daarna de zalf.
Nu maar hopen dat het snel weer goed komt, hij trok nogal een pijnlijk gezicht toen hij moest plassen, arme vent.

zo zie je maar dat het toch heel erg belangrijk is het schoonmaken van de piep

Sterkte Inoterry met je paard

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:57

Fennaa,
Ik heb vanmiddag voor het eerst gewassen en we hebben geen licht op stal dus ik wacht morgenochtend het resultaat af.
Nu nog 3 keer wassen en zalven en dan heeft Ino de schoonste piep in heel Waard Haha! .
En dan hopen dat de ontsteking ook weg is.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:41

Jeetje Inoterry, nog nooit gedaan en hij liet het dus braaf toe? Terwijl hij een ontstoken piep heeft?
En begrijp ik nu ook dat het een hengst is ipv een ruin?

Hoe kan dat nou joh? Daar let je toch op bij de aanschaf van je paard?

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:58

Ik denk dat het niet letterlijk 'ballen' waren, maar dik van de ontsteking Knipoog

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:59

D_cox schreef:
Ik denk dat het niet letterlijk 'ballen' waren, maar dik van de ontsteking Knipoog

Ja dat denk ik ook Haha!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:01

philipoom schreef:
D_cox schreef:

Ja dat denk ik ook Haha!

Ooh jeetje zeg, zo erg??
Maar dan moet er toch een dierenarts bij komen?

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:02

is volgens mij ook geweest

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:04

Dierenarts gebeld staat er....
Maar goed, misschien komt het vaker voor dan wij denken.
Ben blij als u volgende week hier bent hoor!

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:06

Lijkt mij wel dat de dierenarts komt als je belt..

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:07

Meteen de dierenarts gebeld en ik moest zijn plasser 1 keer goed wassen met betadine shampoo of babyshampoo en daarna met antibioticazalf insmeren. Nu moet ik nog 3 keer wassen met gewoon water en daarna de zalf.

Of die langs geweest is weet ik niet maar hij heeft wel gezegd wat te doen

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:11

Niet altijd hoeft de da te komen zoals jij het vertelde was het duidelijk dat zn piep ontstoken is

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:14

Maar ik heb niet standaard anti biotica zalf in mijn kast liggen hoor.

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:15

kan je dan denk ik ophalen bij de da

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:16

Nee hoeft niet altijd te komen maar zei het verkeerd. Bedoelde eigenlijk gewoon dat als je belt dat de dierenarts hier dan toch wel meestal iets mee doet..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:28

De DA is wel langs geweest. Hij heeft een blik geworpen, gezegd wat ik moest doen, nog ff snel een sedatie gegeven zodat de plasser van Ino wat makkelijker zou blijven hangen (dat was de bedoeling, Ino dacht daar al slapend heel anders over Clown ), en toen was hij weer weg. Na overgens nog op te merken dat hij wel een voerbeurt kon overslaan op mijn vraag wanneer hij weer mocht eten Verward . Ino is niet eens te dik.
Ino stond het braaf toe omdat hij helemaal suf was van de verdoving. Hij is normaal heel erg braaf en is ook wel gewend dat ik aan zijn piep zit, tot 1.5 jaar geleden hield ik het ook braaf bij door iedere keer na het rijden tijdens het aan de hand uitstappen de losse velletjes en viezigheid er af te pulken.als er ff niemand keek. Hij laat hem dan nl heel makkelijk hangen. Ik heb alleen sindsdien geen bak meer en stap altijd over de weg uit.

xWinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:39

Ik doe altijd een beetje baby olie op mijn handen en als hij dan klaar is met plassen even stel die babyolie eraan smeren. Dan worden de korstjes zacht en gaan ze er vanzelf af

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:48

Dat zal bij Ino weer net niet lukken denk ik, hij plast het liefst als er niemand in de buurt is. Behalve vlak voor het rijden maar dan alleen als je voor hem staat. En na het plassen trekt hij hem snel in.
Ik ga voortaan op de weg wel weer aan de hand uitstappen, en als ik dan denk, en hoop dat er niemand kijkt....... Tong uitsteken

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:05

ik heb voor Amadeus alleen maar merrie's gehad en had er dus totaal geen ervaring mee maar gelukkig laat ie hem snel hangen (volgensmij is hij gewoon trots op zijn hartje Haha! ) die van Deus gaat wel maar die van een ander paardje die ik doe die is echt vreselijk!
De dikke gele korsten hangen eraan echt heel erg, hij hangt hem er af en toe wel uit als ik met hem aan het knuffelen ben maar zodra ik in de buurt ben trekt ie hem gelijk weer in. Ik heb dus thuis een neusspray flesje helemaal uitgekookt en schoon gemaakt en die heb ik nu standaard klaar staan voor als ie er weer uithangt dan spuit ik hem snel vol met olie Haha!
Het gaat steeds beter met z'n pielemans.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:38

Ik kon niet zeggen dat er vandaag veel verbetering was te zien. Hooguit dat hij een iets minder pijnlijk gezicht trok bij het plassen. En hij heeft nu toch een glanzend schone piep Haha! . Maar mischien ben ik wel te ongeduldig, en er kwam wel weer wat viezigheid uit de koker.
We zijn wel 2 uur met hem bezig geweest, hij wilde hem echt niet laten zakken. Die 2 keer dat hij het wel deed trok hij hem snel weer in toen ik de kant van zijn piep uitging. En dan te bedenken dat het morgen en overmorgen weer moet, hij heeft nu al in de gaten wat er gaat gebeuren. De slimmerrik Lachen .