Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laureentje

Re: Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:21

Wat heb ik een geluk. Twee paarden aan huis, een op een andere stal. Natuurlijk merk ik ook dat prijzen stijgen, zeker van het hooi, maar van het stro niet. Ik dat geval heb ik enorm veel geluk. 250 - 300 kg pak stro is nog altijd € 50. En dan krijg ik het ook nog in kleine pakjes. ieder laagje mooi met twee touwtjes erom heen. Misschien dat ik in de toekomst ook meer moet gaan betalen, omdat de mensen bij iwe ik het koop of mijn paard heb getsald al op leeftijd zijn. Maar ik hoop naturlijk dat zij nog eeuwig zullen leven en dat mijn paardjes het aan niets mag ontbreken. Maar ik begrijp goed dat ik heel veel geluk heb.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:24

Ik vind het belachelijk dat ze willen gaan besparen op de behoefte van het paard. Wat gebeurd er, als er straks een paard erg mager wordt, omdat hij en vies op stal is, en dus daardoor minder voer krijgt. Ik vind het ronduit belachelijk !!!

ben blij dat ik op komende maand of in april naar een eigen wei ga.Ik zal nooit op te nimmer besparen op het voer van mijn paard (die overgings heel snel te mager wordt door te weinig eten).

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:29

naiade schreef:
sabje19 schreef:
Ze zijn bij ons door slecht hooi kwaliteit bij ons overgegaan op voordroogkuil. En ook hierbij hebben ze nog geen prijsverhoging gedaan. Zelfde verhaal als voor het stro.

voordroog kuil is goedkoper om te laten maken dus op zich maakt dat ook niet veel uit.

? Hoe kom je daar bij ? Dat is niet zo. Voordroog wordt in een net gewikkeld en ingepakt in plastic en is dus duurder dan Hooi, waar alleen wat touwtjes omheen zitten. Een grote baal hooi persen is dus goedkoper dan een grote baal voordroog persen.
Het voordeel van "in plastic" is dat je het buiten kunt opslaan en hooi moet binnen opgeslagen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:31

Idd, dat is niet goedkoper.
Ik heb hier ook enkele kleine baaltjes kuil laten maken maar dat is héél wat duurder dan kleine baaltjes hooi Lachen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:28

Daarom krijgenze hier denk ik ook kuil op de manege omdat hooi binnen opgeslagen moet worden, en dat is niet mogelijk. Boven de stal is wel een hooizolder, maar die wordt niet meer gebruikt omdat ze anders in de stallen het steeds naar beneden moesten gooien. Nu ligt alles dus opgeslagen in de hooiberg buiten.

Hooi is hier trouwens nu erg schaars. Mijn vader wilde zaterdag een baal halen, maar moest tot maandag wachten omdat het alweer op was.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:22

Het is inderdaad een misverstand dat grote balen kuil goedkoper zijn dan kleine baaltjes om te maken.
Wij hebben voordroog van eigen land en ik ben me afgelopen jaar wezenloos geschrokken van de prijs die het per baal kostte.Ik heb ,omdat ik dat zelf makkelijker vind,hooi bij gekocht.Dit was ook niet goedkoop maar als ik het omreken en alle onkosten bereken voor ons eigen kuil,kan ik beter hooi kopen.

cindii_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:02

Bij mij op stal zijn ze ook bijna het dubbele gaan betalen voor het stro dus de kosten zijn nu al omhoog...Hoeveel de stalkosten zijn verhoogd weet ik niet maar alles is duurder geworden..

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:23

Een grote baal stro kost bij de fouragehandel hier in het dorp € 70,00 .Even ter vergelijking:Vorig jaar om deze tijd € 42,50.Een 1/2 baal per maand gebruik je zeker .Ik ben alleen bang dat er ook aankomende zomer geen verandering in de prijs komt Scheve mond

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:34

viel bijna achterover toen ik deze week een nieuwe lading hooi kreeg!
heb kleine balen, vorige keer mazzel gehad en nog 2,75 per baal betaald, al was het voor anderen toen al 3,25
betaalde nu 4,50 per baal Bloos!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:36

Ik denk trouwens wel dat de fouragehandelaren er een klein beetje een slaatje uit gaan slaan op dit moment.Ik heb namelijk voor mezelf stro gekocht zo van het land en daar betaalde ik, net als vorig jaar,€ 1,25 per baal voor.Maar ja,de vraag bepaalt de prijs.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:56

snap niet zo goed waarom voordroogkuil (voor paarden) duurder is. Hier kwam de boer langs om te vragen of ik ook kuilrollen nodig had voor de paarden. Voor 25 euro per baal kwam hij het persoonlijk elke keer brengen...
Ik heb het niet nodig want heb hooi van eigen land en extra hooi van natuurland gelijk van het land gekocht met kleine bezorgvergoeding, maar gras en kuil was hier dus in overvloed...

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:04

Er zijn boeren die ,omdat ze misschien minder vee hebben,kuil teveel hebben.Ik weet dat als hij € 25 ,- vraagt voor een baal hij nog niet eens de kostprijs berekend.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:21

ik haal mn hooi bij een bevriende boer, altijd voor een iets lagere prijs dan de fouragehandel, kan je nagaan Scheve mond
bij een andere boer kon ik wat goedkoper aa hooi komen maar dat was kwalitatief ook wat minder en dat wilde ik dus ook liever niet

had tot kort geleden een scharrel die boer is, had misschien toch maar serieus met die jongen wat moeten beginnen haha was nu wel erg handig geweest Knipoog

maar 25,- voor een baal voordroog is idd niet eens de kostprijs! denk dat die boer er liever vanaf is dan dat ie er mee blijft zitten en dat dat de prijs verklaard Lachen heb je iig wel geluk mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:30

Ik heb als ik goed geteld heb nog 50 pakjes hooi te veel, maar ik hoor wel dat ik de prijs die ik in gedachte had flink omhoog moet schroeven...

Het persen van kuil is veel duurder dan van hooi, dus lijkt me logisch dat je dat ook in je vraagprijs terug vind.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:35

Ik betaal 30 euro voor super voordroog van 300 kilo.
Dat is toch echt goedkoper voeren dan hooi op dit moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:38

Die grote balen weet ik niet.
Maar die kleintjes is gewoon 3 dubbel zo duur met persen Lachen

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:44

Tja die kleintjes daar weten ze tegenwoordig ook de hoofdprijs voor te vragen... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:55

Geen idee wat ze bij jou in de buurt vragen, maar vind hier de hoofdprijs wel mee vallen.
Hier in de buurt vragen ze 6 euro, 6,50 ervoor.

Gezien de maakkosten zullen de eigenqren daar minder op verdienen dan op een pak hooi Lachen

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:29

Pensionnetje schreef:

m dan zou hooi wat ik betaal (volgens mij 100 kg) = 10 a 12 kleinte pakjes hooi, 25 euro.

Arjen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:12

Pensionnetje schreef:

€ 35 voor 400 kilo

Hacienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:52

Wij vragen 180€ stalgeld per maand en dat is nog niet zo duur merk ik zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:53

Ligt er natuurlijk ook aan wat erbij zit Lachen

Hacienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:58

Wij bieden ruime boxen op stro, kwaliteitsvoer, dagelijkse weidegang en dekenwissels in voor en najaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:17

Geen rijbak? Lachen

Hacienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:22

met buitenpiste en binnenpiste op korte rijafstand Haha!