Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 14:04

Ook aan (fake) potentiele kopers geeft ze haar adres niet. (hadden we al geprobeerd Haha! )

Daarbij gaat hier mijn verhaal tijdelijk even stoppen, want we hebben een mol in ons midden. Bepaalde info hier is via via weer bij 1 van mijn fake accounts teruggekomen. En aangezien ik het alleen op Bokt plaats, moet het wel van hier gekomen zijn. Beetje jammer. Maar goed, we zijn niet allemaal te vertrouwen. En daar hoeven we niet eens Mandy voor te heten. Ik wist dat het risico erin zat. En bepaalde info heb ik hier ook bewust niet neergezet. Maar "niet-gevaarlijke" info zal ik hier wel plaatsen hoor.

Wat ook grappig is: iemand had voor een Tsjechisch paard wel betaald, maar kreeg hem niet. Dat duurde maanden en Mandy reageerde ook niet meer op mails. Nu had ik 2 dagen geleden de naam van dat paard gestuurd naar Tsjechische mensen die ik heb leren kennen in mijn zoektoch naar gerechtigheid. En 1 dag later had ze opeens een mail dat het paard na al die maanden "gevonden" is en er zondag aan komt.... Hummmm. Nu moeten we nog zien of het waar is, maar opmerkelijk is het wel. Ze heeft me bedankt voor het "Wakker maken van de daadwerkelijke bezitter". Grinnik. Dus ik heb nog meer mollen in de omgeving. Clown
Is druk...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:15

Een mol Scheve mond
Ai, ai ai.

Weet even niet wat ik typen moet Boos!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:18

Jeetje, ik heb net *vierkante ogen* Deze 21 pagina´s door geworsteld.... en ik kan maar een ding zeggen. Unbelievable! Dat je zo iets doorstaan hebt (en dan nog steeds strijdlustig bent)... Ziek

Nou ja, je hebt in ieder geval een lief klein Dakje Haha! Maar serieus is er niet iets wat we kunnen doen om je te helpen. Een Bokt trap zetten, of Peter R. de Vries inschakelen? Of wat dan ook. Europesche ministers of weet ik wat inschakelen, voormij part een internationale dierenrechtenbeweging.

Wat ben jij al kwijt aan kosten? Halfuurtje bellen naar Tsjechië zal ook niet goedkoop zijn.

Ik wens je alle kracht en wijsheid! Vork

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:59

chips man, wat irritant dat er nou iemand je hele hebben en houwen van hier aan het doormailen is. wel balen, hopen dat het geen gezeur oplevert straks...

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:30

Ook fijn, iemand die ongevraagd jouw verhaal aan het doorspelen is Lips are sealed..

Jammer dat je zelfs hier uit moet kijken wat je plaatst, terwijl dit een beetje een soort uitlaatklep is. Maar het is even beter zo, het is allemaal al moeilijk zat.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:31

jeetje, wie haalt zoiets in zn hoofd om die info door te spelen!!!
wat ben je dan??????
ik wens je heel veel succes bij het zoeken naar deze vrouw..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:29

Ach de mensen die dat doen zijn toch niet beter dan de oplichster zelf.Ik hoop dat ze dit leest en zichzelf diep schaamt Boos!
Sucses in ieder geval met je zoektocht en ik hoop dat je af en toe nog wat laat weten ,want ik vond het een boeiend verhaal.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 19:54

Ik heb gelukkig neit alles hier geplaatst. De echte "leads" die richting Mandy wezen heb ik er niet neergezet om dit soort dingen te voorkomen. Achteraf dus erg blij mee! Heb er zelfs nog even aan gedacht om hier foutieve info neer te zetten om Mandy op een dwaalspoor te brengen. Maar dat vond ik niet eerlijk voor de lezers die wel gewoon oprecht geinteresseerd zijn.

Vond het inderdaad wel fijn hier het verhaal te posten. Het is gewoon onvoorstelbaar waar je in terecht gekomen bent. Allemaal nogal absurd en bizar. En gedeelde smart is halve smart zeggen ze. Het heeft me ook weer mooie dingen opgeleverd om hier te posten: en dat zijn jullie fijne steunbetuigingen en motiverende woorden.

Ik blijf hier zeker posten hoor!! Alleen de echte sherlock holmes dingen niet.

Zo is er bijvoorbeeld het nieuwtje dat op 1 september Petra Vlasblom naar Dak komt om te kijken hoe we er een mak lammetje van kunnen maken. Ik heb hem tot hier weten te brengen, maar dat laatste stukje doe ik graag met iemand samen. Daarbij vergeet ik steeds dat hij bij mij zoveel braver is dan bij anderen. Dus dan denk ik "klaar" te zijn, terwijl hij de hoefsmid nog gewoon zijn stal uittrapt. En dat bijten naar vreemden schijnt er ook nog steeds in te zitten. Ik wil hem lief naar iedereen hebben. Dus komt Petra om me daarbij te helpen. Daarna ga ik vrijwilligers zoeken die dan proefkonijn willen spelen. Haha! (alleen mensen met goedgedekte levensverzekering. Of ik huur zo'n pak waar ze politiehonden mee trainen. Maar of dat bestand is tegen 2 synchroon trappende achterbenen?)

Om terug te komen op het zoeken van publiciteit.
Dat heb ik bewust nog niet gedaan omdat het afgeraden wordt door de rechtsbijstand. Die onderzoeksjournalisten kunnen namelijk in hun vaarwater gaan zitten. Of Mandy kan erachter komen en nog voorzichtiger te werk gaan.
Maar als de rechtsbijstand verder weigert mee te werken en mijn zaak stopzet, dan roep ik inderdaad heel bokkend nederland en omstreken op om wat voor een programma dan ook te overtuigen mee te willen werken aan het krijgen van mijn recht. En die van de vele anderen gedupeerden.
Misschien dat daardoor nog meer mensen gevonden worden wiens rechtsbijstand ook verzaakt, en nu toch nog een kans krijgen.
Maar het zou toch wel erg vreemd zijn als iemand over de hele wereld mensen kan oplichten, cheques kan vervalsen, mensen voor veel geld oplicht, etc en dan vrolijk onbestraft blijft.
Maar gelukkig heb ik nog heel veel alternatieven op mijn "to do" lijstje staan. Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:01

Je hebt wel kans dat Dak van jou altijd meer pikt dan van iemand vreemd.Mijn paard is ook een raar geval.Ik ben er heel ver mee gekomen,maar nog altijd doet ze voor een ander niet wat ze voor mij doet.Vals is ze absoluut niet.Maar iemand anders kan haar bv. niet vasthouden terwijl ik wegloop.Dan komt ze met het desbetreffende persoon hangend aan het touw achter mij aan gehold Haha! .
Ze doet zelfs voor mij dingen tijdens het rijden die ze met mijn instructrice niet doet.Terwijl ik ze van de instructrice leert.Wel lastig want die kan het mij dus niet voordoen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:20

count me in als proefkonijn! ik wil hem best irl zien!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:27

Vond het ookw el een goede optie, je hele verhaal naar Peter R. de Vries brengen, maar snap ook dat het niet gaat......Wie weet ooit.....Maar hopelijk hoeft het zover niet te komen.

Wel verrot dat wel zo'n donkere graver in ons midden hebben! Getver! Maar ben blij dat je wel hier blijft posten, want we willen wel graag op de hoogte gehouden worden (de oprechte geinteresseerden dan he)

1 september....da's nog even 2 weken wachten. Ik ken haar niet, dus: Wat doet/is zij precies???

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:34

Tros radar of opgelicht is misschien ook een optie.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:39

Ik heb net je hele topic doorgelezen. Een detictive verhaal is er niets tegen!
En Dak, mag z'n vier hoefjes kussen dat hij bij jou terecht is gekomen.
Alhoewel ik enorm veel respect heb, voor de manier waarop je je in heel deze zaak hebt vastgebeten. Vraag ik me toch af, of dit uiteindelijk wel zo slim is? Ondertussen is duidelijk, dat je niet de enige persoon bent, die financieel benadeeld is door die Mandy. De som geld waarvoor ze mensen heeft opgelicht moet enorm zijn, te groot om ooit nog terug te betalen. Jou claim is peanuts vergeleken met dat. Lijkt mij dat je nooit een cent zal zien, ook al komt het ooit tot een veroordeling. Ondertussen maak jij ook nog extra kosten aan advocaten, telefoontjes,... . Is dit dan wel de moeite waard?
(Begrijp me niet verkeerd, echt fantastisch dat je die vrouw wil stoppen en recht wil laten geschieden. Maar ik kan me voorstellen dat de verzorging van een paard zoals Dak ook niet gratis is)
Misschien toch maar een octrooi nemen op de rechten van dit verhaal? Knipoog Zou nog geld in het laatje kunnen brengen wanneer je het verkoopt aan Hollywood. Dat is misschien een veiligere gok, dan erop hopen dat je ooit nog je geld terugziet.

nog ff een off-topic opmerking: Ik ben trouwens heel geïnteresseerd in hoe je Dak z'n artrose aanpakt?
(Aangezien bij mijn paard net ernstige artrose is vastgesteld)

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:40

Haha, Tros Radar kennen we hier op Bokt.... Haha! Maar goed, het is lekker om nog wat pijlen op je boog te hebben zeg maar.
Als je aan het einde van je leads bent of het heeft niet het gewenste resultaat gehad dan horen we wel. Er zijn (zoals meer mensen gezegd hebben) zat mensen op Bokt die klaar staan voor zoiets als dit. Ach gut

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:42

Ik vindt het echt geweldig wat jij voor Dak hebt gedaan en nog altijd doet, hij mag erg blij zijn met je Knipoog

Hij ziet er nu super uit en ik hoop dat je dat nare mens zult vinden en ooit je geld terug krijgt maar vooral gerechtigheid !!!

Ik las dat je ook Cortaflex voor hem gebruikt en ik gebruik dat ook voor mijn paard, ik weet niet waar je dat nu haalt maar hier NL is het erg duur Boos! ik haal het niet in NL maar in het buitenland en dat scheelt echt heel erg veel geld.

Mocht je info willen pb me dan even Haha!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 15:29

Jaan81 schreef:
Ik ken haar niet, dus: Wat doet/is zij precies???

Ze behandelt paarden met gedragsproblemen. Bijvoorbeeld als ze de trailer niet in willen, of steigeren tijdens het rijden, schrikachtig zijn. Ze geeft ook les bij Cursus Totaal, en bij de ISPH. Volgt opleidingen bij Tinley, en is dacht ik Hempfling representative in Nederland.
Ze heeft zelf ook een paard als Dak gehad...

Zie http://www.2moons.nl

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:55

Ik hoop voor je dat ze wat kan uitrichten bij Dak. Ik denk dat het voor jou ook een stukje rust zal geven als hij zich normaal gedraagt naar andere personen.
Verder blijft het verhaal spannend, die octrooi rechten zou ik maar in je achterhoofd houden! Tong uitsteken

En die mol, daar heb je speciale klemmen voor he Haha!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 16:10

Luckystory schreef:
De som geld waarvoor ze mensen heeft opgelicht moet enorm zijn, te groot om ooit nog terug te betalen.

Daar moet ze inderdaad heel wat mensen voor oplichten voordat ze dat kan afbetalen..

Citaat:
Ondertussen maak jij ook nog extra kosten aan advocaten, telefoontjes,... . Is dit dan wel de moeite waard?

Je hebt gelijk hoor. Het is een keuze die ieder afzonderlijk moet maken en afwegen tegen je eigen (financiele) situatie.

Een paar van mijn overwegingen:
~ Als ik nu stop weet ik zeker dat alles wat ik er tot nu toe ingestopt heb voor niets is geweest.
~ Ik heb op mijn werk heel veel faciliteiten waardoor de uiteindelijke kosten (zoals bellen naar het buitenland) zeer laag uitvallen/dan wel gratis zijn.
~ Niets is beter tegen liefdesverdriet ( Haha! Bloos ) dan een goede ouderwetse rechtszaak inclusief nieuw mikpunt van frustraties. (zal vast een psychologisch verschijnsel zijn)
~ Ik heb de "nare" eigenschap om na elke tegenslag juist NOG gemotiveerder te zijn. En heb er nu zoveel gehad dat het niet langer om motivatie draait maar om vervullen van mijn levensmissie.
~ Mandy heeft het persoonlijk gespeeld door al die tijd net te doen mijn beste vriendin te zijn, (ik kende haar al ruim voordat ik een paard ging kopen) we zouden samen naar Tsjechie op vakantie gaan, ze zou langkomen in Nederland om mij en Dak weer te zien, ik mocht op haar paarden komen rijden als goedmakertje voor Dak, ben bij haar thuis geweest, ze mailde me bijna dagelijks met allemaal gezellige verhalen, etc. etc. En ondertussen zit ze me vanaf dag 1 al te belazeren. Als ze "gewoon" een handelaar was had ik het misschien afgedaan als "Risico van het vak", maar doordat zij het persoonlijk speelde en daar veel energie in stak (heb ruim 300 persoonlijke mailtjes van haar!) Steek ik er nu veel energie in om haar terug te pakken.
~ Financieel gezien kan ik het nog aan. Tot nu toe zijn alle rechtskosten gratis. En de kosten die ik voor Dak maak had ik toch wel gemaakt als ik geen rechtszaak zou hebben. Dus dan blijven alleen de "overige juridische kosten" over zoals voor 4 euro faxen naar Duitsland....
~ En ik ben verbijsterd dat ze tot nu toe overal mee weggekomen is. En hoop dat wanneer er 1 begint (ik dus), de rest vanzelf aanhaakt. Ik kan niet tegen onrecht, en vind dat de wet er niet voor niets is. Zij = FOUT, dus zij zal gestraft worden. Het enige wat het me echt gekost heeft is veel tijd. Heel veel tijd. Ik probeer over heel de wereld andere gedupeerden te vinden. En 'heel de wereld' is best wel een tijdrovend plan. Maar elke keer als ik weer iemand vind, dan motiveerd dat om weer stug door te zoeken.
~ En... ik wil mijn geld terug en de contracten. Als ik niets doe komt het zeker niet. De vraag is alleen hoeveel geld ik erin ga stoppen. Maar tot nu toe vind ik elke uitgegeven euro dubbel en dwars waard!!

Maar als ik zou moeten leven van bijvoorbeeld het minimumloon, dan zou het een ander verhaal zijn. Maar dan zou ik waarschijnlijk ook geen paard gekocht hebben. Daarbij is hij van een stal van 280 euro naar 150(zomer)/200(winter) euro gegaan, dus dat verschil per maand zie ik als extra geld. Allemaal investeren in de Mandy zoekmarathon! Het is bijna teveel eer voor haar. Maar goed, ik zorg wel dat ze haar 20 minutes of Fame krijgt. (met zo'n zwart balkje voor haar smoelwerk) Radar, Tros opgelicht, Opsporing gezocht, Peter R. de Vries, Breekijzer, alle journalisten van Nederland en omstreken, nog even geduld. Jullie mogen haar bijna hebben...

Maar zou ik nou rijk zijn, de loterij winnen, of een gulle gift krijgen, dan had ik alles heel anders aangepakt en zat ik nu niet "lijdzaam" af te wachten op wat komen gaat en wat de rechtsbijstand gaat doen. Nee.. dan zou alles heel anders gelopen zijn.

Citaat:
nog ff een off-topic opmerking: Ik ben trouwens heel geïnteresseerd in hoe je Dak z'n artrose aanpakt? (Aangezien bij mijn paard net ernstige artrose is vastgesteld)

Ik zie wonderbaarlijke vooruitgang na het geven van cortaflex HA.
Zoals MikeRick al schreef is het bijna onbetaalbaar in Nederland. Ik koop het ook via iemand die het weer dacht ik uit Engeland haalt. Iedereen die ik spreek is er erg over te spreken en heeft 'wonderverhalen'.
[quote]

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 16:13

Esperanza schreef:
Als je aan het einde van je leads bent of het heeft niet het gewenste resultaat gehad dan horen we wel. Er zijn (zoals meer mensen gezegd hebben) zat mensen op Bokt die klaar staan voor zoiets als dit. Ach gut

Oh zeker!! Als ik eenmaal in de publiciteit ga, dan ga ik inderdaad hier een oproep plaatsen. Als dergelijke programma's zien dat het 'leeft onder de bevolking', dan gaan er vaak meer deuren open.

Bokkers United!! Whoeeeehhhhh..

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 16:15

MikeRick schreef:
ik haal het niet in NL maar in het buitenland en dat scheelt echt heel erg veel geld.

Mocht je info willen pb me dan even Haha!

Momenteel koop ik het ook via via. Maar ik weet niet of dat uit een onuitputtelijke bron komt. (is via privepersoon) Als dat zo is ga ik je PB-en!
Het is hier in Nederland echt 3x zo duur.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 16:27

Leo_American schreef:
Ik hoop voor je dat ze wat kan uitrichten bij Dak. Ik denk dat het voor jou ook een stukje rust zal geven als hij zich normaal gedraagt naar andere personen.

Zeker. Vooral die keer dat hij die vrouw getrapt had (raak) toen ze haar merrie uit de wei wilde halen, staat me nog goed bij. Het is nog een wonder dat er geen gewonden gevallen zijn.

Citaat:
Verder blijft het verhaal spannend, die octrooi rechten zou ik maar in je achterhoofd houden! Tong uitsteken

Dan heb ik nog een paar aardige toevoegingen. Bloos! Met dank aan Klaas Vos. (om mol-technische redenen nog niet gepost.) Als straks alles achter de rug is kan ik eindelijk alles gewoon vertellen.. Of ik vertel het niet, en zien jullie het wel in de bioscoop. Als soort van 'verrassende wending'. En er is natuurlijk ook een rolletje weggelegd voor Bokt.

Citaat:
En die mol, daar heb je speciale klemmen voor he Haha!

Haha!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 16:52

Lees net op een website 'mijn voorspelling van de dag':

De maatschappij bereid de misdaad voor. De crimineel pleegt de misdaad

Goh.. welke waarzegger heeft dat vandaag in de sterren afgelezen.

(oja, al bovenstaande opeenvolgende berichten zijn geen poging om mijn aantal posts te verhogen, maar het is makkelijker om te reageren op elke post afzonderlijk, dan dat ik steeds moet kijken wie nou wat gezegd heeft, en dat moet kopieren en plakken)

AnnemieH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:41

hey ik ben toevallig op je topic terechtgekomen...
ik heb echt met stijgende verbazing verder zitten lezen, men mond viel echt open! wat een verhaal! ik heb gewoon aan één stuk door blijven lezen, niet gegeten ofzo. Ik kan echt niet zeggen hoe dapper ik het vind! je geeft echt niet op, ook als het lijkt of er helemaal geen hoop meer is! Ik hoop echt dat die vrouw ooit veroordeeld woord, maar uit je verhaal kan ik opmaken dat ze heel erg geslepen is dus... Ik duim alvast! veel sterkte!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:24

heel verstandig dat je niet het achterste van je tong laat zien joh, ik heb enorme bewondering voor je en ik vind het verschrikkelijk dat er dus een mol is..................... snap überhaupt niet dat er nog mensen zijn die positief naar haar kijken Boos!

Geef Dak maar een dikke knuffel van mij (van mij zelf wil hij hem toch niet Haha! )

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 07:31

wat een ontwikkelingen weer. Er moet toch ook eens een eind zijn aan allen negative ontwikkelingen? Oh ik geloof dat ik daar mee was op gehouden, maar dat omschrijft nog maar hoe ongeloveijk dit alles is.