Luckystory schreef:De som geld waarvoor ze mensen heeft opgelicht moet enorm zijn, te groot om ooit nog terug te betalen.
Daar moet ze inderdaad heel wat mensen voor oplichten voordat ze dat kan afbetalen..
Citaat:
Ondertussen maak jij ook nog extra kosten aan advocaten, telefoontjes,... . Is dit dan wel de moeite waard?
Je hebt gelijk hoor. Het is een keuze die ieder afzonderlijk moet maken en afwegen tegen je eigen (financiele) situatie.
Een paar van mijn overwegingen:
~ Als ik nu stop weet ik zeker dat alles wat ik er tot nu toe ingestopt heb voor niets is geweest.
~ Ik heb op mijn werk heel veel faciliteiten waardoor de uiteindelijke kosten (zoals bellen naar het buitenland) zeer laag uitvallen/dan wel gratis zijn.
~ Niets is beter tegen liefdesverdriet (
) dan een goede ouderwetse rechtszaak inclusief nieuw mikpunt van frustraties. (zal vast een psychologisch verschijnsel zijn)
~ Ik heb de "nare" eigenschap om na elke tegenslag juist NOG gemotiveerder te zijn. En heb er nu zoveel gehad dat het niet langer om motivatie draait maar om vervullen van mijn levensmissie.
~ Mandy heeft het persoonlijk gespeeld door al die tijd net te doen mijn beste vriendin te zijn, (ik kende haar al ruim voordat ik een paard ging kopen) we zouden samen naar Tsjechie op vakantie gaan, ze zou langkomen in Nederland om mij en Dak weer te zien, ik mocht op haar paarden komen rijden als goedmakertje voor Dak, ben bij haar thuis geweest, ze mailde me bijna dagelijks met allemaal gezellige verhalen, etc. etc. En ondertussen zit ze me vanaf dag 1 al te belazeren. Als ze "gewoon" een handelaar was had ik het misschien afgedaan als "Risico van het vak", maar doordat zij het persoonlijk speelde en daar veel energie in stak (heb ruim 300 persoonlijke mailtjes van haar!) Steek ik er nu veel energie in om haar terug te pakken.
~ Financieel gezien kan ik het nog aan. Tot nu toe zijn alle rechtskosten gratis. En de kosten die ik voor Dak maak had ik toch wel gemaakt als ik geen rechtszaak zou hebben. Dus dan blijven alleen de "overige juridische kosten" over zoals voor 4 euro faxen naar Duitsland....
~ En ik ben verbijsterd dat ze tot nu toe overal mee weggekomen is. En hoop dat wanneer er 1 begint (ik dus), de rest vanzelf aanhaakt. Ik kan niet tegen onrecht, en vind dat de wet er niet voor niets is. Zij = FOUT, dus zij zal gestraft worden. Het enige wat het me echt gekost heeft is veel tijd. Heel veel tijd. Ik probeer over heel de wereld andere gedupeerden te vinden. En 'heel de wereld' is best wel een tijdrovend plan. Maar elke keer als ik weer iemand vind, dan motiveerd dat om weer stug door te zoeken.
~ En... ik wil mijn geld terug en de contracten. Als ik niets doe komt het zeker niet. De vraag is alleen hoeveel geld ik erin ga stoppen. Maar tot nu toe vind ik elke uitgegeven euro dubbel en dwars waard!!
Maar als ik zou moeten leven van bijvoorbeeld het minimumloon, dan zou het een ander verhaal zijn. Maar dan zou ik waarschijnlijk ook geen paard gekocht hebben. Daarbij is hij van een stal van 280 euro naar 150(zomer)/200(winter) euro gegaan, dus dat verschil per maand zie ik als extra geld. Allemaal investeren in de Mandy zoekmarathon! Het is bijna teveel eer voor haar. Maar goed, ik zorg wel dat ze haar 20 minutes of Fame krijgt. (met zo'n zwart balkje voor haar smoelwerk) Radar, Tros opgelicht, Opsporing gezocht, Peter R. de Vries, Breekijzer, alle journalisten van Nederland en omstreken, nog even geduld. Jullie mogen haar bijna hebben...
Maar zou ik nou rijk zijn, de loterij winnen, of een gulle gift krijgen, dan had ik alles heel anders aangepakt en zat ik nu niet "lijdzaam" af te wachten op wat komen gaat en wat de rechtsbijstand gaat doen. Nee.. dan zou alles heel anders gelopen zijn.
Citaat:
nog ff een off-topic opmerking: Ik ben trouwens heel geïnteresseerd in hoe je Dak z'n artrose aanpakt? (Aangezien bij mijn paard net ernstige artrose is vastgesteld)
Ik zie wonderbaarlijke vooruitgang na het geven van cortaflex HA.
Zoals MikeRick al schreef is het bijna onbetaalbaar in Nederland. Ik koop het ook via iemand die het weer dacht ik uit Engeland haalt. Iedereen die ik spreek is er erg over te spreken en heeft 'wonderverhalen'.
[quote]