Tancreda4 schreef:Osanta, maar dat is toch geen doe het zelf stalling? Maar meer half pension?
Doe het zelf zou er naar mijn idee niet worden gevoerd of worden buitengezet.
Doe het zelf zie ik als alles zelf; voeren, binnen/buiten zetten (en in ons geval nog zelf hooi en zaagsel etc regelen)
Half pension voeren, buitenzetten. Maar zelf mesten.
Vol pension alles wordt gedaan (behalve actief beweging geven, wel buiten zetten).
Maar alsnog; voor wat je krijgt echt een mooie prijs!
Hier de prijs niet omhoog gegaan, maar nog altijd volledig doe het zelf & kale huur. De kosten van alles wat erbij komt kijken (hooi vooral) is bizar gestegen sinds 2020.
Vind het een lastige heb op redelijk wat stallen rond gelopen maar vind het doe het zelf en half pension redelijk het zelfde lopen. Tenzij je een weitje op de dijk als doe het zelf ziet..
Het voeren 's ochtends word sowieso standaard door de boer gedaan in de eerste ronde ( wel allemaal klaargezette bakjes) alleen voor de middag/avond bakje hebben de 2 die er al stonden en keus gehad dat ze konden genomen worden met de andere schuur of ze deden het zelf.
Die wilden het dus zelf doen en deed in 1e instantie met hun daarin mee. dus dan krijg je wel dat je dat om ste beurt moet doen. Het is dat het meermaals gebeurde op een korte tijd dat haar voer vergeten werd waar dus supplementen inzitten die ze moet hebben. Hierdoor word zij nu standaard meegenomen met de andere schuur. ( dit word overigens niet door de boer gedaan maar door een van de meiden )
Binnen en buiten zetten doen we ook met een 'rooster' ; ik moest bijv vanochtend , zaterdagochtend en zondag midden. Je zet dan ook meteen alle paarden van die ronde buiten / binnen. Zo word dit beetje verdeeld.
Mesten , hooi voeren , opstrooien doen we zelf.
Wel kan er altijd wat besproken worden als je bijv drukke week hebt / vakantie enzv.
Volpension zie ik indd dat alles voor je gedaan word
Tancreda4 schreef:Maar alsnog; voor wat je krijgt echt een mooie prijs!
Dit 100% ik denk dat ik echt in mijn handjes mag klappen met deze stal.