het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:34

Is Boon komen aanzwemmen DubbelFun :D

Ooh wat lief Malenka <3

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:48

Wat leuk die eendjes!

Hier even flink geirriteerd op de gemeente. Achter onze wei loopt een weg met daarachter een groen strook met vooral veel bomen die niet onderhouden wordt door gemeente en nu is er een boom over de weg op onze weideomheining gevallen. En ik geloof ook niet dat het echt prioriteit is om op te ruimen.
Paarden maar weer op de kale wei gezet want er ligt een boom in de weg…

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:25

Ik loop echt hopeloos achter, sorry :o Kleine poging tot bijlezen van deze kant.

Wat onwijs frustrerend Marjan... Pas goed op jezelf hoor, veel sterkte met alles :(:)

DuoPenotti schreef:
Wat een huizen ellende zeg bij enkele van jullie. ;(
Succes ermee. Hopelijk komt alles positief in orde.

Hier vandaag een stukje bak gesleept met Ryan.
Dat is misschien wel 3 jaar geleden.
Daarom ook maar een paar rondjes. Toch zwaar. Maar hij vind dat heel leuk.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat leuk! En wat een prachtige staart heeft Ryan <3

Lieve foto van Roos Malenka! Ze blijft echt heel knap!

Puck is een plaatje Boemel! Vind het wel naar om te lezen dat je zo eigenlijk nog niets weet over Tess... Hopelijk levert het onderzoek bij een andere kliniek je meer informatie op :(:) Balen ook dat je zoektocht naar een paard zo stroeft loopt. Ik had destijds ook een heel klein 'paardenkringetje', maar ben wel door toeval bij Maddog en Jannie uitgekomen. Maddog stond bij onze buren in pension en Jannie kwam op ons pad toen ik in Brabant eigenlijk bij een heel ander paard ging kijken.

Oh die kleine eendjes! Wat ontzettend leuk <3 Hopelijk houden ze het allemaal vol.

Dat is balen Marloes! Kan me voorstellen dat het vervelend is dat je de wei niet kunt gebruiken nu...

Durf het bijna niet op te schrijven, maar ik heb de boel weer eens gesloopt :7 Enkelbanden net weer heel en nu stapte Jannie twee weken geleden helaas op mijn andere voet. Wel een gelukje dat onze fysio veel met lasertherapie werkt, breukje herstelt echt al goed. Hopelijk volgende week weer een keertje rijden!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:58

Jeetje Laurie, wat een pech!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:19

@Malenka, oh wat lief <3

@Marloes, oh dat is kak en frustrerend!

@Laurie, nee joh wat een pech :(:)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:34

Schattig die eendjes! Hopelijk blijft er een aardig koppel dat groot wordt. Vind ik altijd zo sneu hoe dat kan gaan..

Ah wat zuur Laurie sterkte.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:26

Wat een pech weer Laurie. En gebroken nog wel. Echt niet fijn. Bestaan er geen veiligheidsstalschoenen?
Beterschap!

Met je paarden wel alles goed?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 09:15

boemel schreef:

Boon mocht vliegen nadat ze een maandje 'op vakantie' moest (quarantaine). Uiteindelijk kwam ze nog een week eerder dan gepland omdat ze hoogdrachtig was en ze bang waren dat ze anders niet meer door de douane kwam.

@malenka: wat een lekkere donsballetjes <3

@marloes: stuur een aangetekende brief dat je ze aansprakelijk stelt en binnen xx tijd niet opgeruimd/schade vergoed dat je er een advocaat op gaat zetten.
Meestal werkt dat wel :)

@laurie: jeetje. Beterschap!! Geen schoenen met stalen neuzen ??

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 09:45

Heb je Boon dan ongezien gekocht of ben je er eerst naar toe gevlogen.
Phoe de kosten voor het overvliegen zullen niet mis geweest zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 12:37

Gekocht vanaf de advertentie op Dreamhorses :D Hele 'gevaarlijke' site, maar met zo'n naam kan het toch niet misgaan 8-) En van de duizenden paarden die daar worden aangeboden bleef ik terugkomen bij deze.
Alles vanachter de pc geregeld en ik zag haar irl pas voor het eerst toen ze door de vervoerder hier op de stoep werd uitgeladen :)

De 'postzegel' zoals ik het altijd noem was niet mis (toentertijd iets van €4000 alles bij elkaar), maar ze was dus drachtig en de opbrengst van het veulen was daarvoor bedoeld.
Dat liep natuurlijk iets anders omdat het veulen een paar weken na de geboorte zo fiks koorts kreeg dat ie naar Utrecht moest en samen met Boon daar 14 dagen gestaan heeft.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 15:40

DubbelFun schreef:
boemel schreef:

Boon mocht vliegen nadat ze een maandje 'op vakantie' moest (quarantaine). Uiteindelijk kwam ze nog een week eerder dan gepland omdat ze hoogdrachtig was en ze bang waren dat ze anders niet meer door de douane kwam.

@malenka: wat een lekkere donsballetjes <3

@marloes: stuur een aangetekende brief dat je ze aansprakelijk stelt en binnen xx tijd niet opgeruimd/schade vergoed dat je er een advocaat op gaat zetten.
Meestal werkt dat wel :)

@laurie: jeetje. Beterschap!! Geen schoenen met stalen neuzen ??

O wow @DF dat vind ik wel meteen heel overdreven om zo te reageren naar de gemeente. Ja ik ga ze zeker aansprakelijk stellen voor de geleden schade maar we hebben het stuk dat op de omheining lag er zelf afgehaald gisteravond uiteindelijk. Het is een weg met veel recreatieverkeer en om te voorkomen dat iemand dit weekend bedacht het zelf te gaan verplaatsen en de omheining eruit trekt zo gedaan.

@Laurie beterschap

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 15:45

Dat ze zo'n hoogzwanger paard nog laten vliegen := wel een avontuur om je paard zo ongezien te kopen. Altijd afwachten wat je krijgt.

De zon schijnt!!!

Gisteravond was het hier nog heel raar weer. Ineens een soort windhoos. Ik was in de stallen en dacht serieus dat er daken af gingen vliegen, maar dat viel gelukkig mee. Het is wel maf weer steeds he :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 15:50

@dais: dit is idd berucht weer voor windhozen. Ik heb er hier ook wel eens eentje in de wei gehad. Het simpele schuiltentje wat daar toen stond was niet veel meer van over :)

Paarden mogen vliegen tot 30 dagen voor de vermoedelijke bevaldatum, alleen als ze met een hengst in de wei gelopen hebben dan weet je de dekdatum niet zo :) dus hebben ze na 3 weken besloten om haar maar op transport te zetten :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 17:57

Dreamhorses is inderdaad een gevaarlijke site :j. Hoelang was de vlucht? Mocht je haar niet zelf als groom begeleiden?

Sorry dames dat ik hier maar zo af en toe binnen val.
Ik vraag me af wie hier al eens heeft overwogen om tuinslang als omheining te gebruiken ipv hout of alleen schrikdraad?

Ik wil het graag proberen en dan alsnog schrikdraad er omheen doen.
Meningen?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 18:06

Tuinslang als omheining? Nee, dat is echt nog nooit bij me opgekomen.
Voor de veiligheid of welke gedachte zit erachter?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 18:26

Tuinslang? Dat lijkt me niet fijn als ze daar doorheen gaan :=

WAT een heerlijk weer! Om het te vieren hebben wij maar een pony gekocht :+
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 18:33

GefeMaartje, haflinger?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 18:35

Wat leuk Maartje. Gefeliciteerd!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 18:44

Tuinslang lijkt mij lastig, hoe bevestigen, hoe strak houden etc. etc. Hoe kom je eigenlijk op het idee? Al eens ergens gezien of kwam deze ineens bovenschieten? Wie weet heb je iets bedacht wat nog goed kan ook, of het is niks dat is ook een optie.

Nou Maartje dat is een leuk idee, om te vieren kopen we een pony :D was je al op zoek of kwam deze zomer voorbij gewandeld? En wat is het voor iets? Leeftijd hoogte geslacht etc :P we zijn niet nieuwsgierig willen gewoon alles weten :D

Oudje is vandaag 30 jaar geworden. Mooi om er eentje te hebben wat die leeftijd heeft mogen bereiken, hopelijk is hij er nog wel een paar jaar want ik zou echt niet weten wat ik nu erbij moet/ zou willen kopen als hij omkiept....

Begint wel echt ouder te worden. Spitse rug en kont, loopt wat trager en soms wat wiebeliger. Hoefsmid ook maar gezegd dat als hij been neer wil zetten dat ook maar te doen aangezien hij dat normaal niet doet verliest hij op dat moment heel even zijn evenwicht.
En wat mij wel opgevallen is dat met de leeftijd ook echt veel meer het relax, zennnnnnnn maak je niet druk komt. Nu was hij nooit een stresskip maar toch nog net wat gemudlicher. Vind het ook altijd wel grappig als mensen grootspraak hebben over hun arabier :+ euhhh nee met een halve arabier nooit moeite gehad. De welsh helft is wel van de grapjes maken en de arabier nam mij mee op sleeptouw en gaf mij wel vertrouwen met bepaalde dingen. En ja ook hij kon wel eens als arab uit de bus komen dat ik dacht ahhhhhhh. Zelfs de iemand hem helemaal niet herkende toen hij van de trailer af kwam en staart neus en al erop zette en ik dacht :oo euhhh ik longeer wel eerst even _O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 18:44

Oef dat lijkt me niet echt mooi om eerlijk te zijn. (Betreffende de tuinslang)

Gefeliciteerd met de nieuwe pony!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 19:02

Bedankt! Ja haflinger inderdaad! Echt een schat van een merrie. Ze is voor de kinderen goed smoesje hè, 18 jarige merrie. We waren rustig op zoek, was al bij 2 wezen kijken die echt geen kinderpony waren en deze draafde onze oudste mooi op weg, dus die mocht mee naar huis :D ze heet Marena maar ik weet niet of de jongens dat kunnen onthouden :+ het is de hele dag al Mara of Arena :))

Mooie leeftijd Joyce!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 19:13

Mooie leeftijd Joyce.

Fijne pony dus Maartje. Veel veilige ritten toegewenst.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 19:16

Dank je! Ik denk dat dit mijn boscrosspony wordt :))

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 19:33

Gefeliciteerd! Heerlijk zo'n pony.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 20:37

Gefeliciteerd Maartje! Ik vind Mara ook wel een leuke naam en idd lekker kort. En leuk smoesje wel ja, voor de kinderen. Gelukkig heb ik geen kinderen, dan had ik vast 15 shetlanders ofzo :')

En nu? Heb je wel een passend dekje voor deze blonde dame? ;)