Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meggiemeg schreef:Hoe kopen jullie het hooi in? Kleine beetjes of in eens? Vast adres of net waar je ziet waar wat te koop is?
Solleke_Noah schreef:SunReggae schreef:- jkk
- boterbloem
- distel
Distel kan je laten staan, goede bijenplant en paarden eten dat nog weleens graag.
Tegen de boterbloem zou ik kalken. Welke boterbloem is het?
JKK best uitsteken!
Paardenfan25 schreef:meggiemeg schreef:Hoe kopen jullie het hooi in? Kleine beetjes of in eens? Vast adres of net waar je ziet waar wat te koop is?
Ik kijk op marktplaats en dan in de buurt. Zijn vaak kleine grondeigenaren die maaien en land goed onderhouden. Soms lukt het om een grotere partij met korting te krijgen. Als het niet voldoende is dan haal ik het bij fourage handel in de buurt. Dat is super hooi uit Eifel. Maar daar betaal je ook voor. Ben nu maar heel zuinig op eigen land zodat ze daar hopelijk lang op kunnen grazen. Blijft een dure hobby die paarden
meggiemeg schreef:Hoe kopen jullie het hooi in? Kleine beetjes of in eens? Vast adres of net waar je ziet waar wat te koop is?
Varekaj schreef:Ik heb 1 stalgedeelte wat ik kan opofferen als bergplek, dat is 2,5m breed, 4m diep en 3m hoog. Denk dat daar wel druk of 80-100 baaltjes in gaan kunnen. In een stal van 3x3 kreeg ik een ooit al 90... En dan heb ik nog 2 hokken waar er 30-50 in kunnen.
Nadeel is alleen dat ik in de winter hooi alleen in de stal wil voeren. Anders vertrappen ze teveel en nat hooi vliegen ze niet. Geen plek voor een overdekte ruif (en al had ik de plek, voor de zomer zou ik ze moeten verzetten en dat lukt me evenmin).
Midibalen kan ik in mijn trailer rollen indien nodig maar dus ook zelf verplaatsen. Grote pakken krijg ik niet tijdig opgevoerd vrees is en qua levering ben ik dan altijd op een ander aangewezen. Waar ik nu ga heb ik de keuze.
Citaat:Distel kan je laten staan, goede bijenplant en paarden eten dat nog weleens graag.