Zorgen maken om wolf...

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:39

Wolf in actie op de Veluwe.
Foto’s copyright Benny Pieters de Faunabescherming

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:40

De foto's van die honden zijn totaal anders, dat zijn grote honden die deels opgegeten zijn, de kat mist vel maar is niet opgegeten, daarvoor zit er nog teveel weefsel.

Edit: Prachtige foto's hierboven.

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:46


DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:26

dees_daan schreef:
De foto's van die honden zijn totaal anders, dat zijn grote honden die deels opgegeten zijn, de kat mist vel maar is niet opgegeten, daarvoor zit er nog teveel weefsel.

De kat is van binnen helemaal 'weg', misschien is dat op de foto wat lastig te zien, maar al zijn ingewanden zijn weg net als bij de meeste honden uit de voorbeelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:31

DubbelDun schreef:
dees_daan schreef:
De foto's van die honden zijn totaal anders, dat zijn grote honden die deels opgegeten zijn, de kat mist vel maar is niet opgegeten, daarvoor zit er nog teveel weefsel.

De kat is van binnen helemaal 'weg', misschien is dat op de foto wat lastig te zien, maar al zijn ingewanden zijn weg net als bij de meeste honden uit de voorbeelden.


Dat kunnen heel veel dieren doen, bij de honden zie je echt dat ze deels opgegeten zijn en het zachte weefsel weg is, bij de kat zit dat er nog, zelfs op de poten is het niet "kaal". Dat de buik open is en het daar deels weg is, is vrij logisch omdat dat het zachtste stuk is maar dat kan zelfs een egel nog gedaan hebben. Ik zou bij die kat echt eerder denken aan vogels of kleinere dieren die ook vlees eten. Kat kan aangereden zijn en daarna pas aangevreten.. Hij is nog te heel voor een groter roofdier, die had er wel meerdere stukken afgescheurd en dan was het niet zo glad geweest.

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:02

Dat veulentje......echt zo triest. ;(

Leuk he die wolven :n

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:56

Het is een reekalf en is dit zieliger dan het feit dat er anders een jager komt die er 1 afknalt?

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:47


Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:40

Veulen84 schreef:
Het is een reekalf en is dit zieliger dan het feit dat er anders een jager komt die er 1 afknalt?

Nee deze wolf met dit ree kalf oogt als een mooie natuur reportage. Zoals velen graag zien en vooral willen zien.

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:54

Ook dat is natuur...

Anne_GTI

Berichten: 18215
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:57

200 meter vind ik verdomd dichtbij. Ik dacht dat ze zo schuw waren...

Loretta
Berichten: 8906
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:59

Anne_GTI schreef:
200 meter vind ik verdomd dichtbij. Ik dacht dat ze zo schuw waren...



Dat is nu juist het probleem. Ze hebben weinig van mensen te vrezen en daardoor worden ze minder schuw.

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:10

aadburg schreef:
In dit hartverscheurende filmpje staat het aangevreten veulen:
https://www.facebook.com/groups/1503466 ... 826518475/

Veulen84 schreef:
Ook dat is natuur...


Nee, dat is een loslopend wild dier. Uitgezet door ecofreaks in een dichtbevolkt cultuur-landschap...
(In Spanje zijn wolven en beren een handje geholpen)
(Uiteraard zijn die van Nederland -een van de dichtsbevolkte landen ter wereld- helemaal zelf komen aanlopen :-) )

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 08:33

Veulen84 schreef:
Ook dat is natuur...


En als een wolf jouw veulentje pakt of je hond doormidden scheurt. Zeg je dan ook ,,ach, dat is de natuur,, :roll:

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:59

Ja, want ik ben niet hypocriet en zie mezelf niet als een machtig uberwezen dat maar mag bepalen hoe de wereld er uit ziet en wat er in mag leven.

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:24

Nou noem mij dan maar lekker een hypocriet. Aardig ook van je.
ik zou er flink de balen van in hebben en vooral erg verdrietig zijn.

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:43

Die machtige uber wezens hebben deze dieren alleen wel weer zelf terug uitgezet op vele plekken waar ze allang niet meer voorkwamen.

Loretta
Berichten: 8906
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:05

Quir schreef:
Die machtige uber wezens hebben deze dieren alleen wel weer zelf terug uitgezet op vele plekken waar ze allang niet meer voorkwamen.


Dat hoor ik steeds. Ik ben zelf ook tegenstander van de wolf maar ik zal daar heel graag weleens bewijzen voor zien.

Wel weet ik dat die postzegelparkrangers al jaren voor de wolf aan het lobbyen zijn en de wolf romantiseren. maar als er gezegd wordt dat ze uitgezzet zijn dan moeten daar wel concrete bewijzen van zijn.

sterregoud
Berichten: 1906
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:41

Wat een lyrische verhaaltje:

https://www.destentor.nl/veluwe/wolf-gr ... ~a3ba164a/

Deze mensen waren niet bang, de wolf is een intelligent dier.

Mazzel dat er een reekalf was, want als je de wolf tegenkomt, en in plaats van dat kalf, loopt jouw hondje toevallig een stukje vooruit, ja dan heb je een ander beeld, en een andere ervaring....

Trouwens , echt schuw hoor, 200 meter...

Loretta
Berichten: 8906
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:11

sterregoud schreef:
Wat een lyrische verhaaltje:

https://www.destentor.nl/veluwe/wolf-gr ... ~a3ba164a/

Deze mensen waren niet bang, de wolf is een intelligent dier.

Mazzel dat er een reekalf was, want als je de wolf tegenkomt, en in plaats van dat kalf, loopt jouw hondje toevallig een stukje vooruit, ja dan heb je een ander beeld, en een andere ervaring....

Trouwens , echt schuw hoor, 200 meter...


Of jouw peuter.

Het feit dat een wolf op 200 meter afstand van mensen durft te komen zegt mij al genoeg.

Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:26

Mensen komen altijd met het argument dat de wolf nu dan ook wel kinderen/volwassenen zal gaan aanvallen. Wanneer is dit voor de laatste keer gebeurd in landen waar wolven langer voorkomen?!

Oprechte vraag hoor, als dit dagelijkse kost is daar; I stand corrected.

speurneusc

Berichten: 5450
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:01

gebeurt helaas vaker dan je denkt en dan wel in gebieden waar de wolf wel shuw is en toch het lef heeft om de mens te benaderen. Laat staan wanneer dit wolven zijn die niet meer schuw zijn. Dur roep niet te hard dat doet ie nooit.....

op nowolves discussieplatvorm wordt gesproken in een artikel: Niet toevallig wordt alleen Europa genoemd. Wereldwijd zijn er vele tienduizenden gedocumenteerde aanvallen op mensen, waarvan een groot gedeelte met dodelijke afloop !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:08

sterregoud schreef:
Wat een lyrische verhaaltje:

https://www.destentor.nl/veluwe/wolf-gr ... ~a3ba164a/

Deze mensen waren niet bang, de wolf is een intelligent dier.

Mazzel dat er een reekalf was, want als je de wolf tegenkomt, en in plaats van dat kalf, loopt jouw hondje toevallig een stukje vooruit, ja dan heb je een ander beeld, en een andere ervaring....

Trouwens , echt schuw hoor, 200 meter...


Je bericht is onzin want zoals je kan lezen was de wolf al aan het jagen op het kalf, daardoor had hij niet door dat de mensen zo dichtbij waren en toen hij dat wel in de gaten kreeg is hij gevlucht. Als die wolf nog niet aan het jagen geweest was hadden ze hem waarschijnlijk niet gezien. Precies hetzelfde gedrag als dat honden hebben als ze eenmaal in die jachtmodus zitten, dan zien en horen ze verder ook niks meer.
En als jij zo dom bent om in een gebied waar wolven leven je hond los te laten en hem 200 meter bij je vandaan laat lopen dan ben je sowieso gewoon dom bezig, zeker in een gebied als dit waar honden voor meer overlast en onnodige verwondingen bij het wild zorgt dan dat de wolven doen.

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:12

@Dees-daan: hier op de Veluwe heb je specifieke honden-losloop gebieden. Daar mág je hond dus los.

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:21

Aranel schreef:
Mensen komen altijd met het argument dat de wolf nu dan ook wel kinderen/volwassenen zal gaan aanvallen. Wanneer is dit voor de laatste keer gebeurd in landen waar wolven langer voorkomen?!

Oprechte vraag hoor, als dit dagelijkse kost is daar; I stand corrected.


Zeldzaam is het niet:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks