Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ir111 schreef:Wat een gaaf topic! Ik kom het nu pas tegen. Super om de opbouw zo te zien.
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met de paarden die op blote voeten staan. Als ze eten staan ze op de stenen, best aardig wat tijd denk ik? Blijven de hoeven goed qua lengte? Ik weet dat een voet zich aanpast etc maar in deze nieuwe situatie ben ik benieuwd hoe jullie dat ervaren.
SparklingApp schreef:Het hele stuk is bijna een hectare,daarvan bestaat weer bijna de helft uit kruidenwei die niet altijd open is.
Ze adviseren minimaal 100 m2 per paard, maar 50 paarden komen er niet in, dus ze hebben ruimte zat!
We hebben nu 15 paarden waarvan het de bedoeling is dat ze er permanent in komen te staan (en nog 3 jonkies die er ergens volgend jaar bij komen) en dan gaan we eens kijken wat er nog bij past.
_Nelleke_ schreef:Hilary, ik weet dat het advies voor de individuele hooistations 4 paarden per station is. Ik denk dat de 6/8 paarden per hooistations slaat op die groepsruiven.
8 paarden per hooistation kan niet, dan kan een paard nog geen 8 minuten eten per uur en dat is wanneer het hooistation continu bezet is. Met 4 per station kan een paard een kwartiertje eten per uur wat voor de meeste paarden prima is.