Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:15

Ja voor z'n hoofd gebruik ik idd al baby doekjes... Hoofd mooi zwart, rest is beige haha :') zal is proberen met een vochtige doek

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:24

SharonIndezz schreef:
Ja voor z'n hoofd gebruik ik idd al baby doekjes... Hoofd mooi zwart, rest is beige haha :') zal is proberen met een vochtige doek

Swiffer :')
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 13-05-16 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:25

Wat heel goed helpt is een stuk schapenwol (vers van t schaap, dus niet gewassen of iets). Doordat het vettig is neemt t zo alle stof weg!

En goedkoop. :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 07:01

Quir schreef:
Wat heel goed helpt is een stuk schapenwol (vers van t schaap, dus niet gewassen of iets). Doordat het vettig is neemt t zo alle stof weg!

Dat heb ik, maar het paard gaat naar schaap ruiken :+

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:55

IwanLuver schreef:
Quir schreef:

_O-

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:38

Ooh wat ben ik blij met dit topic! Ben ik toch niet de enige haha. Ik heb er een enorme hekel aan als mijn paarden er vies bij staan. Ik doe elke dag netjes de voeten schoonmaken. En ik hou de staart ook goed bij. Idd heeft die van mij ook het probleem met het voorhoofd -.-" En mijn jonge paard die denkt nig steeds dat het water haar op eet en is niet normaal af te spuiten en heeft dus vieze voeten.. Der staart heb ik maar een fles anti klit in omgekeerd dus die is redelijk te behappen haha hierbij fotootjes van mijn knapperds
Afbeelding
Afbeelding

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:52

Zo die glimmen ook mooi!
Als ik over de weg rijd kan ik op 800m afstand zien wie wie is, Veronique glimt ontzettend namelijk, Maaike niet, haha.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:54

Ja dat glimmen is volgens mij meer het voer dan serieus veel poetsen?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:17

IwanLuver schreef:
Quir schreef:

_O-
Daarna dan maar bus deo erover hahaha.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:40

snissje schreef:
Ja dat glimmen is volgens mij meer het voer dan serieus veel poetsen?

Klopt! Vooral voer, als ik een week niet heb gepoetst glimt ze nog. Heeft er ook mee te maken of ze lekker in hun vel zitten en of ze een dikke vacht hebben of bijna niks.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:55

Ik lees al een paar weekjes mee in het topic, vind het heerlijk!
Ik heb sinds kort een verzorgpony waar ik heerlijk mee aan het tuttelen ben <3

Het opscheren etc. doe ik niet, dus ik hou het lekker bij het grondig poetsen, en als leukste uitdaging: dat laatste stukje wintervacht weg krijgen :D
Meneer begint nu al lekker te glimmen. Je krijgt in ieder geval eer van je werk! :D

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:11

Ik ga vandaag ook weer haar voeten opscheren. Wat ik dus niet kan doen met een tondeuse omdat ze om een of andere duistere reden daar zulk dik haar heft dat ik er alleen doorheen komt met een groot scheerapparaat xD whahaha en dat terwijl het gwn een mooi gefokte volle kwpner is haha

VanBekkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:33

Heerlijk om te weten dat ik niet de enige ben. Ik heb helaas geen eigen paard meer, maar ik was vroeger uren bij de paarden te vinden. Poetsen, poetsen en nog eens poetsen tot ze glommen.
Gewoon, omdat ik het heerlijk vond om te doen en omdat ik het zo mooi vond. Ik had 2 vosjes, dus als ze in de zon stonden, leken ze na een poetsbeurt wel gemaakt van goud {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:47

De mijne glanzen ook in hun dikke wintervacht, al moet ik wel bekennen dat ze in de winter vaak binnen staan en dus ook niet zo snel kunnen veranderen in moddervarkens. Maar goede voeding doet inderdaad ontzettend veel.

Momenteel staan ze hier op 24/7 gras en weidegang. Alleen mijn wedstrijdpaard krijgt dagelijks een schep korrel bij (granenvrij). Krijg erg vaak complimentjes dat ze er allemaal zo goed uitzien, glanzen en pretkopjes :D Ontzettend goed voor je ego :))

Quir, Door jou opmerking over schapenvacht bedacht ik me dat ik nog wegwerpwashandjes moet gaan scoren, de voorraad is op. Ik gebruik dat om ze te laten glanzen. Doekjes verfrommellen als je ermee over je paard gaat. Die washandjes kan je hand in endat blijft dan netter + tweezijdig gebruik.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 01:14

VanBekkum schreef:
Heerlijk om te weten dat ik niet de enige ben. Ik heb helaas geen eigen paard meer, maar ik was vroeger uren bij de paarden te vinden. Poetsen, poetsen en nog eens poetsen tot ze glommen.
Gewoon, omdat ik het heerlijk vond om te doen en omdat ik het zo mooi vond. Ik had 2 vosjes, dus als ze in de zon stonden, leken ze na een poetsbeurt wel gemaakt van goud {:}

Ja zo'n vosje heb ik ook gehad! Zeker na het wassen blonk hij als goud :D

VanBekkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:29

Heleennn schreef:
VanBekkum schreef:

Ja zo'n vosje heb ik ook gehad! Zeker na het wassen blonk hij als goud :D

Ja prachtig hè? Ik had er 2 van, 1 Engelse volbloed en 1 Arabier. En als ze dan samen door de wei liepen na een poetsbeurt, zag je de mensen kijken en wijzen :D Daarbij had ik ook nog het geluk dat de merrie (de volbloed) ook echt een dame was en er totaal niet van hield om vies te zijn.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 17:09

Oei de mijne was gewoon een KWPNertje, kan me voorstellen dat de mensen zo'n glimmende arabier of volbloed nawijzen :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 07:55

Shi.t... voorfoto vergeten te maken..

De staart was zo vies van pies stront zand en stro dat ik zelfs met cowboy magic er niet meer doorheen kwam. Dus het was was-tijd!

Het eerste en tweede emmertje zagen er zo uit (vol stront) bij het natdompelen van de staart en een beetje zeep er in... heb 4 emmers water gebruikt om m schoon te krijgen.

Afbeelding

Na het wassen
Afbeelding

Na het longeren, bijna helemaal droog
Afbeelding

Much betterrrr <3

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:46

Wat een heeerlijk resultaat <3

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:47

Mooi zo een Dikke staart!

Mijn ruin eergisteren weer onder handen genomen.

Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:51

Knap paard Sharon!

Sunke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:00

Wat een mooie paarden allemaal <3
Hier wordt er ook regelmatig gewassen, helaas krijgen we de manen nooit helemaal wit omdat ze dag en nacht op de wei staan, wel glimmen ze best goed
Afbeelding

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:54

Ik zal vandaag ook even foto's van mijn nieuwe verzorg glimworm maken.
Ze is heel dankbaar vlechten <3

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:29

Ik word zo blij van al die glimmende paarden!! :D

Die van mij gister in de training met de krullen van de knotten er nog in..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:33

levade aan het oefenen? :')

ik heb eergister wat nieuws geprobeerd. zoon van stalhouder was stof uit zijn kleren aan het blazen met de lucht compressor. paard vind dat ding een vervelend geluid maken, maar ik schep nogal eens op over het feit dat mijn paard alles accepteert. Ik heb de compressor even overgenomen. Blijkbaar accepteert mijn paard het als ik het stof uit zijn vacht haal met dat ding :') heb het maar 1 minuutje gedaan, was wel genoeg voor de 1e x. maar hals, schouder, rug en buik kunnen aanraken met de lucht.
nog even oefenen en ik kan mijn paard ook midden in de winter stofvrij krijgen zonder water :D