Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
femo schreef:Hoi! ik voeg me ook even bij! sorry, ik heb niet het hele topic doorgezocht!
Ik heb nog geen paarden aan huis, maar grote kans dat dit er wel komt binnen 2 jaar.
Ik vroeg me af wat nou de kosten zijn per paard als ze aan huis staan?![]()
inlc stro, hooi , mestafvoer, etc etc!(per maand)
sneeuwpop schreef:femo schreef:Hoi! ik voeg me ook even bij! sorry, ik heb niet het hele topic doorgezocht!
Ik heb nog geen paarden aan huis, maar grote kans dat dit er wel komt binnen 2 jaar.
Ik vroeg me af wat nou de kosten zijn per paard als ze aan huis staan?![]()
inlc stro, hooi , mestafvoer, etc etc!(per maand)
Dat hangt er erg vanaf hoe je ze neer zet en hoe hoog de kosten dat jaar zijn voor hooi en stro en of je duur uit bent met je mest.
En de rest- onderhoud weiland (bodem, sloten) en spullen (trekker, stroomdraad)
Urielle schreef:Ik zit aan hooi 65 per week, stro 45 per week voor vier paarden. Voer is ongeveer 50 per week. Licht, water, elektriciteit weet ik niet. Mestophaal is straks 100 per maand. Bak slepen heb ik nog niemand voor. Wei heb ik niet. Vooral aanleg en onderhoud is duur duurder duurst. Supplementen, smid, veearts, les en wedstrijd blijft hetzelfde.
[***] schreef:Urielle schreef:Ik zit aan hooi 65 per week, stro 45 per week voor vier paarden. Voer is ongeveer 50 per week. Licht, water, elektriciteit weet ik niet. Mestophaal is straks 100 per maand. Bak slepen heb ik nog niemand voor. Wei heb ik niet. Vooral aanleg en onderhoud is duur duurder duurst. Supplementen, smid, veearts, les en wedstrijd blijft hetzelfde.
45 euro per week voor stro..
Ik heb voor 100 euro stro daar doe ik de hele winter mee, 5 stallen (plakje per dag per paard of om de dag als het nog niet op is). Rondom veulenen gaat er wel een heel pakje in.
Ik gebruik 3 a 4 vlasbalen in de week a 4 euro voor 5 stallen met rubber matten
Wij hebben zelf land waar we kuil en hooi van winnen, hebben we alleen de perskosten. Ik reken 100 euro per paard ruwvoer in de winter, voer 8 maanden kuil bij en 4 maanden lopen ze op alleen gras