Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Re: Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:00

Hetgeen dan niet klopt met de vertrouwd raken theorie is dat je twee nakkepijkste paarden over de zeik waren :( moeilijke situatie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:05

dees_daan schreef:
Maar een groep studenten die hier voor leren is dus uit den boze, maar een groep bokkers (meeste vrouwelijk) is wel een goed idee?

De meeste op Alfa Hoogeveen zijn nog niet eens 18. Plus als er iets gebeurd is school verantwoordelijk. Daarnaast als ze al ruzie gaan maken bij een evenement over wie de leiding heeft, lijken ze mij niet geschikt hiervoor. Leraren zie je niet op de evenementen. Dus als TS beveiliging wil inschakelen kan ze het beter bij een professioneel bedrijf doen.

Ts ik hoop voor je dat je hier snel vanaf bent. Ik wil ook wel een avond mee posten. Maar ik heb geen vervoer.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 11:10

Ik zelf denk (als in een mogelijke opzet hoor, het laat me namelijk maar niet los dat mijn shet zo kleddernat bezweet was, terwijl ik m vanaf veulen af heb en hij voor niks bang is, zoals jolly skippyballen, zeilen, groot verkeer etc)

- paarden stonden die bewuste nacht buiten, halsters lagen gewoon bij mijn weide, gezien het allemaal achter ons huis is. Hek kan je open doen en je kan ze meenemen, bij wijze van. Ze hebben gekeken welke ze los konden benaderen en halsteren, dat zijn uiteraard die twee bewuste ruinen. Ik vermoed dat ze ze mee hebben genomen voor een rondje of wat, kijken of ze mee wilden en wellicht geprobeerd hebben helemaal naar de andere kant van de drafbaan te lopen, waar het verbonden wordt met het fietspad en gekeken of ze de hekken daar open kregen en zo de paarden wellicht mee konden krijgen, gewoon om te kijken hoe soepel het gaat, of ze geluid maken, hoelang het duurt etc. Ik vermoed dat ze daarvan over de zeik zijn geraakt omdat ze het niet vertrouwden. Als je dan als dief een beetje pusht heb je zo'n paard in zo'n situatie al snel goed bang. Ook omdat ze achter hun oren zo nat waren.
Dat is, wat ik vermoed nav alle dingen die er spelen bij ons achter t huis. Is een therorie en het hoeft niet correct te zijn, maar daar gaan mijn gedachten wel naar uit.

Ik kan namelijk niks verzinnen wat ze zo bang heeft gemaakt, echt niet. Ik heb ook nog nooit een paard op deze manier in zn eigen omgeving aangetroffen, laat staan twee...

Politie vermoed huisvredebreuk om de paspoorten of iig de chipnummers en levensnummers over te nemen.

Ik weet het allemaal niet, wel weet ik dat ik er knettergek van word.
Ik zal degene met de beveilger en de hond even pb-en, ik ben sowieso benieuwd naar het bedrag dat hiervoor gevraagd wordt :j

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 13:54

UPDATE:

We hebben even met man en macht alles bij elkaar gezet hier thuis, en er komt een alarmsysteem op de stallen :) Pittige uitgave, maar ik kan het anders nooit meer volledig laten gaan. Je zal zien dat na een paar maanden er dan alsnog iets ergs gebeurd en dan hang je, puur omdat je toen niet zoveel geld kon uitgeven.
Ik heb nog een baan erbij aangenomen, dus hopelijk heb ik t met een paar maanden enigzins eruit qua kosten. Tot het systeem er is blijven we posten, ook met een beveiliger inmiddels voor komende week :j

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:56

Jeetje zeg, wat een uitgaven en dat alleen voor zo'n halve garen die gewoon niet aangepakt wordt.
Echt bizar.
Maar ik snap het wel.
Sterkte maar weer, ik hoop toch dat ie snel opgepakt wordt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:57

Super, nu maar echt hopen dat het zsm voorbij is met deze nacht merrie.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:19

Ik hoop dat je de verschrikkelijke man binnenkort te pakken hebt, met of zonder politie.
Daarbij vraag ik me ook af of je kosten kunt verhalen op hem, aangezien je het door hem
hebt moeten aanschaffen? Wellicht kun je je rechtsbijstand er van op de hoogte brengen,
aangezien het om veel geld gaat(anders neem je er niet een baan bij, neem ik aan?)

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:29

Misschien heel stom dat ik dit zeg maar zou het niet verstandig kunnen zijn om nu steeds op verschillende tijden te voeren etc.? Dan kan er geen vast patroon ontdekt worden door degene die gemene plannen heeft. Misschien niet het meest ideale omdat de paarden een vast patroon gewend zijn, maar voor jezelf geeft het wellicht een iets veiliger gevoel.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 14:35

Helemaal niet stom om te zeggen hoor, we zijn nu ontzettend veel op stal en in de weide, voeren doen we gewoon op de normale tijden, en daarvoor en daarna zijn we zowat continue aanwezig. Juist om het patroon te doorbreken.

Dejong-wever, helaas een flinke aanschaf ja. Mochten we iemand aan kunnen houden dan klagen we degene wel aan. Alle meldingen en maatregelen daarbij ingenomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:40

Nog een tip: maak foto's van het hek van de weide, staldeuren, etc...

Dan zullen ze nooit iets kunnen zeggen dat het hek kapot was, en dat soort dingen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:51

Pff, wat een investering.. Maar je hebt gelijk, ik zou precies hetzelfde doen.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:56

Resistance schreef:

Dan zullen ze nooit iets kunnen zeggen dat het hek kapot was, en dat soort dingen.

Dat is inderdaad ook een goede!

(TS)Je geeft trouwens aan dat jullie een drafbaan hebben om het land, ik weet niet of deze gebruikt wordt en dan voorzien is van zand of dat er gras op groeit. Maar wat je wellicht kan doen(mits de drafbaan voorzien is van zand, de drafbaan elke avond slepen. Op deze manier kun je direct zien of ze aan de wandel zijn geweest met de paarden. Vindt het zelf wel belachelijk dat de politie geen afdruk van de schoenafdruk neemt! Ze zijn lekker laks daar.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:02

dejong_wever schreef:
Resistance schreef:

Dat is inderdaad ook een goede!

(TS)Je geeft trouwens aan dat jullie een drafbaan hebben om het land, ik weet niet of deze gebruikt wordt en dan voorzien is van zand of dat er gras op groeit. Maar wat je wellicht kan doen(mits de drafbaan voorzien is van zand, de drafbaan elke avond slepen. Op deze manier kun je direct zien of ze aan de wandel zijn geweest met de paarden. Vindt het zelf wel belachelijk dat de politie geen afdruk van de schoenafdruk neemt! Ze zijn lekker laks daar.

Politie kan erg weinig met een schoenafdruk, het is Baantjer niet waar ze de juiste schoen in de kast van een verdachte vinden en hem daarom aan kunnen houden ;).

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:02

Het is toch een omgekeerde wereld he?Moet men hoge onkosten gaan maken omdat er zo nodig gespuis rond moet lopen op eigen terrein grrrrrrrrrrr Je zou ze het liefste............................... _-:(

Maar goed,als dat tuig verdwenen is dan heb je tenminste nog een wakend oog op je paardjes,ze kunnen natuurlijk ook eens plots kreupel lopen of ziek worden of uitglijden enz in de wei dan heb je tenminste beelden ervan.

Maar het blijft zuur dat men zoiets moet nemen tegen zulk uitschot,BAH!
Ik mag hopen dat ze een keer écht de verkeerde tegen het lijf lopen dan is het spel meteen klaar. ~~}>

Heel veel sterkte en succes ts :(:) zal maar niet vragen hoe het met je zenuwen is he? :(:) ;(

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 15:04

Dat is idd ook een goede! Hij dient als paddock paradise track maar is idd voorzien van aarde/ zand. Op sommige delen groeit al gras weer maar vooral na regen zijn voetafdrukken te zien. Waren legio's nieuwe tijdens de 112 melding... niks mee gedaan ongeacht dat we t twee keer vroegen. Zelf idd foto's van alles nog! Blijf ik zeker doen. Komt voor de veiligheid ook nog een harmonicadeur in. De dikke houten staldeur is altijd voor de helft open ivm luchttoevoer en licht. Met een harmonicadeur met openingen met combi slot en een sensor lamp moeten de stallen iig daarna helemaal veilig zijn!

Funnyhorses, ik ben vd zenuwen ruim 1,5 kilo kwijt, dus hopelijk kan dat er straks weer aan
Laatst bijgewerkt door Hollyleaves op 21-03-14 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:05

Wat een gedoe ook eigenlijk allemaal he.
Nogmaals veel sterkte TS, het is een onbeschrijflijk gevoel.

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:05

Ik heb alleen de geplaatste bericht van TS gelezen, maar pff dit is echt niet niks zeg, wat vreselijk eng. :\
Vreselijk dat vreemden doodleuk op je erf rondspoken en jij je totaal niet veilig meer voelt thuis, moet niet raarder worden..

Ik hoop echt enorm dat ze snel gepakt worden en dat je paarden ongedeerd blijven!
Heel veel sterkte en succes TS :(:) Ik blijf je topic vanaf nu volgen, ben benieuwd hoe het verder zal gaan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:06

En dan nog eens het feit dat je je paardjes niet eens meer buiten kan laten ook als het dadelijk warmer is.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:08

Ik hoop dat die knuppels snel gevonden worden.
Als ze straks met de noorderzon verdwijnen, dan blijf je onzeker of ze niet toch terug zullen komen.

Gisteravond moest ik even in het donker naar de rijbak lopen om iets te pakken en door deze verhalen kreeg ik spontaan kippenvel toen ik er liep.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:23

Jemig TS wat een eng verhaal en wat ben jij dapper!
Hopelijk worden deze engerds opgepakt!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:28

sylva schreef:
Funnyhorses, ik ben vd zenuwen ruim 1,5 kilo kwijt, dus hopelijk kan dat er straks weer aan

-O- :(:)

Ik mag zoiets natuurlijk niet zeggen :o maar ik zou toch echt iets van een taser in huis halen!
Stel ze staan een keer plots voor je neus,hop paar volt erin ~~}> en ducktape erom.
112 doet de rest wel. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:35

funnyhorses schreef:
sylva schreef:

-O- :(:)

Ik mag zoiets natuurlijk niet zeggen :o maar ik zou toch echt iets van een taser in huis halen!
Stel ze staan een keer plots voor je neus,hop paar volt erin ~~}> en ducktape erom.
112 doet de rest wel. :P

Hoeveelheid volt maakt niet uit :P :))

Taser is een verboden wapen, niet het beste idee, maar wel een leuk idee :')
Ductape erom :') Zie een ducktape-mummie voor mee :')

Nu even zonder gein..
Wat verschrikkelijk balen dat hij nog steeds vrij rondloopt.. :( zolang je ook niet weet wie en waarom..

Kunnen kosten van bewaking ook op hem verhaalt worden? Moet hij wel gepakt worden.. Misschien handig om na te vragen zilke dingen?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:10

charmante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:27

Officieel melding doen bij de politie inderdaad. En extra stroomdraden en lampen met bewegingssensor zijn ook een goed idee. Eventueel een keer op donderdagavond gaan posten ( met meerdere personen ) om deze bezoekers op heterdaad te betrappen?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:38

Fijn om te horen dat er een beveiliger komt. Kun je wat geruster slapen!
Nog even volhouden, over een paar weken ziet het er hopelijk een stuk rooskleuriger uit!